Тема. Дружба – як скло: розіб'єш – не склеїш. Матеріал уроку. В.О.Сухомлинський «Кінь утік»

Про матеріал

Урок читання в 3 – А класі

Тема. Дружба – як скло: розіб'єш – не склеїш.

Матеріал уроку. В.О.Сухомлинський «Кінь утік»

Перегляд файлу

Урок читання в 3 – А класі

Тема. Дружба – як скло: розіб'єш – не склеїш.

Матеріал уроку. В.О.Сухомлинський «Кінь утік»

Мета уроку.Удосконалювати навички читання;вчити активно думати , контролювати власне розуміння тексту;спонукати до роздумів над тим, яке значення має для них матеріал тексту;розвивати вміння висловлювати оцінні судження про вчинки героїв;виховувати потребу справжньої дружби.

Хід уроку

І.Орг.момент.

 Ранок!Сонце в небі піднімається!

Наш третій клас з гостями вітається!

(Діти вітаються)

  • Доторкніться один до одного , посміхніться один одному і подаруйте чудовий настрій на весь урок.
  • Кому дозволимо сісти першими?
  • Так, спочатку краса , а потім сила.

ІІ.Мовна розминка.

1.Вправи для правильного дихання.

  • Задми свічечку
  • Понюхай квіточку
  • Пий чай з блюдця
  • Подми на кульбабку.

2.Чистомовка.

Ас-ас-ас – в нас чудовий клас!

Зі-зі-зі – усі ми друзі

Ем-ем-ем – нікого не підведем!

Ім-ім-ім – нам весело усім!

ІІІ.Перевірка домашнього завдання.

1.Бесіда за запитаннями .

- З творчістю якого письменника ми продовжили знайомитись на минулому уроці?

-Що ви запам'ятали про нього ?

- З яким твором ми познайомились?

- Яка його головна думка?

- Чи склали ви власну розповідь, яка підтверджувала б головну думку твору?

- Чи зробили висновки для себе?

ІV.Мотивація навчальної діяльності.

1.Розповідь учителя.

- Отже, потрібно менше говорити про гарні справи, а краще їх робити.Саме це розуміння прийшло до нас на минулому уроці.

- Сьогодні пропоную вам відкрити свої серця для нового розуміння, а якого саме ви зрозумієте попрацювавши в групах.

Кожна група отримує аркуші з надрукованими на них словами. Ваше завдання за 3 хв скласти з цих слів прислів'я і пояснити його зміст.

2.Робота в групах.

Діти складають прислів'я пояснюють їх зміст.

  • Без вірного друга велика туга.
  • Дерево міцне корінням , а людина – друзями.
  • Нових друзів май, старих не забувай.
  • Друг пізнається в біді.
  • Якою темою можна об'єднати їх?

 

V.Повідомлення теми і мети уроку.

- Як ви розумієте слово «дружба»?

- Підберемо слова , які допоможуть нам зрозуміти , що таке дружба і яким повинен бути справжній друг.

1.Асоціативний кущ.

 

                                             ДРУЖБА

 

ЗАХИСТ      ПІДТРИМКА        ПРАВДИВІСТЬ         ДОПОМОГА  

 

РОЗУМІННЯ                           ЗБЕРЕЖЕННЯ ТАЄМНИЦІ

 

2.Робота з тлумачним словником.

- Зазирнемо до тлумачного словничка .Як там пояснюється значення добре відомого нам слова «дружба».

 

ДРУЖБА – це добрі приязні стосунки на основі взаємної прихильності , відданості.

3.Бесіда

- Чи маєте ви таку прихильну і віддану людину?

- Яким по -  вашому повинен бути справжній друг?

4.Прогнозування.

- Спробуйте визначити за темою нашої розмови , про що піде мова в оповіданні В.Сухомлинського «Кінь утік» ?

VІ.Фізкультхвилинка.

VІІ.Робота над оповіданням .

1.Читання оповідання вчителем.

- Чиї прогнозування справдились?

Які у вас виникли почуття?

(обурення, жаль, сором, тривога)

2.Словникова робота.

- Читання слів « луною» за вчителем.

Віталик               розголошуєш        розв'язування      запанувала

Розповідати        подив                     вогнегривий        обурення

  • Читаємо з різною інтонацією (Здивовано, радісно, сердито)
  • Прочитайте дієслова , іменники.
  • Слово в якому заховалось два інших.

3.Читання ланцюжком.

-  Чому Віталик показати записку вчителеві?

4.Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

- Який урок тривав у класі? Прочитайте .

- Як учитель оцінив вчинок Віталика?

- А однокласники?

- Чому Віталик почервонів?

- Прочитайте відповідь Петрика .

- Про що вона свідчить?

- Розгляньте малюнок.Спробуйте розпізнати героїв.

- Яка розмова відбувається між хлопцями?

5.Характеристика дійових осіб.

  • Чиї вчинки ви схвалюєте?
  • Чиї вчинки викликають обурення?
  • Чи справжніми друзями були хлопці?
  • Хто порушив гарні стосунки?
  • Які дії головних героїв можуть охарактеризувати їх?

             Віталик                                                     Петрик

Розголосив таємницю                       хотів зробити подарунок другові

Пожалів ковзани

6.Гра «Чарівна квітка».

- Дайте поради кожному герою.

7.Тест «Чи були такі речення у творі?»

  1. Віталик сидів на останній парті. +
  2. У класі стояла тиша.-
  3. Візьми записку , на перерві прочитаєш.+
  4. Хлопчик тихо передав записку.-
  5. Тепер він зрозумів , що вчинив негарно.+
  6. На перерві хлопчики порозумілися.-

8.Творче завдання.

- Перечитайте прислів'я, яке я взяла для вираження  теми уроку, чи могло б воно бути заголовком до цього оповідання?

 Дружба – як скло: розіб'єш – не склеїш.

9. Гра « Розвідники».

- Скільки разів у оповіданні вжито імена? (16).

VІІІ.Домашнє завдання.

  Ст.67 - 68

  1. Виразно читати , відповідати на запитання.
  2. Переказати від імені одного з героїв .
  3. *Скласти продовження цієї історії.

ІX.Підсумок уроку.

Гра «Мікрофон».

- Чому вчить це оповідання ?

- Який вибір ви зробили сьогодні для себе?

 

 

doc
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку