Урок з літературного читання на тему: «Юрій Старостенко «Хто це такий?».»

Про матеріал

Урок з літературного читання для 3 класу на тему: «Юрій Старостенко «Хто це такий?».»

Підготувала:

КЗ «Добровеличківське НВО»

вчитель початкових класів

Чоботар Таміла Юріївна

Перегляд файлу

Урок з літературного читання  для  3  класу  на тему: «Юрій Старостенко «Хто це такий?».»

Підготувала:

КЗ «Добровеличківське НВО»

вчитель початкових класів

Чоботар Таміла Юріївна

 

Тема: Юрій Старостенко «Хто це такий?».

Мета: Поглибити знання учнів про життя та творчість українського письменника Юрія Старостенка; ознайомити школярів з оповіданням «Хто це такий?»; удосконалювати навички читання, збагачувати словниковий запас; розвивати в дітей образну уяву, фантазію, зв’язне мовлення; формувати оцінні судження; виховувати інтерес до творчості письменника, дбайливе ставлення до природи.

Очікувані результати: діти поглибили знання про українських письменників, уміють добирати назву до художнього твору.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація.

Хід уроку

І Організація класу до уроку

1.Психологічна настанова

Будем працювати старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім третім класі

Діти просто: «Молодці!»

ІІ Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.

1.Гра «Мозкова атака»

- Який розділ ми розпочали читати?

- Що називають оповіданням?

- Як письменник може відноситись до своїх героїв?

- Що таке тема оповідання?

- Що таке мета оповідання?

- Як називається оповідання, що ми прочитали на попередньому уроці?

- Хто написав його?

- Який був Чив?

2.Гра «Риси характеру»

Розгляньте малюнки. Хто на них зображений? Які риси характеру їм притаманні?

Ведмідь-сила, заєць – боягузтво, лисиця – хитрість, вовк – злість, їжак – розум.

3. Бесіда

- Які зміни відбуваються у тваринному світі з настанням холодів, зими?

- Що їдять звірі?

- Чи вистачає всім лісових ягід?

- Пригадайте віршик, у якому рослина благала людей не зривати всі ягоди, а залишити їх і для птахів.

Між тваринами може виникати сварки, бійки, примирення. Про все це розповідають письменники у своїх оповіданнях про природу.

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з оповіданнями українських письменників. Наш урок присвячений творчості  Юрія Семеновича Старостенка.

ІV Сприймання й засвоєння навчального матеріалу.

1.Бесіда про письменника

Юрій Семенович Старостенко народився 13 червня 1923 року в Білорусії. Батько його був фельдшером, а мати – медсестрою.

Маленьким хлопчиком він любив ходити до лісу, милувався його красою, мешканцями лісу, любив спостерігати за ними.

Коли йому виповнилося 11 років їхня родина переїхала до України в Київ. Там він закінчив школу, разом з ровесниками після закінчення школи поїхав в Донецьку область на жнива. Що таке жнива?

Коли Юрію Старостенку  виповнилося 30 років, його спіткало непоправне горе – він тяжко захворів. Довгими безсонними ночами письменник згадував своє життя, а саме білоруські бори, українські ліси, та всю красу природи, якою він милувався ще в дитинстві. То чому не розповісти про це все людям? Потім він став писати і в 1958 році з’явилося перше оповідання Юрія Старостенка про природу «Рідні гори», а наступного року вийшла перша книжка природних оповідань «Ловись, рибко!». Письменник любив повторювати: «Коли я пишу для дітей про нашу прекрасну природу, я відчуваю, що знайшов своє місце в житті».

Багато задумів не встиг здійснити  Юрій Старостенко і в 42 роки у 1965 році він помер.

2.Опрацювання статті у підручнику (с.132)

Читання мовчки.

3. Аналіз прочитаного

- Де народився письменник?

- Куди переїхав?

- Скільки років було письменнику?

- Що любив змалечку?

- Про що розповідає у своїх оповіданнях?

- Скільки років прожив письменник?

V   Закріплення  вивченого  матеріалу.

Сьогодні на уроці ми будемо читати його оповідання яке називається «Хто це такій?»

1.Загадка

Буркотливий, вайлуватий

В лісі ходить звір патлатий,

Одягнувши кожушину,

Мед шукає і малину.

2.Хвилинка-цікавинка

Ведмідь – хижий звір, в нього міцний кремезний тулуб, масивна голова з невеликими вухами та очима, хвіст короткий (6 -21см.), лапи міцні, з великими кігтями (8-15см), шерсть густа, коричневого кольору. Довжина тіла(1-2м.), вага (70-120кг.)

3.Фізкультхвилинка (відео)

4.Читання оповідання

- Про що розповідається в оповіданні?

- Як його звали?

5.Вибіркове читання

- У яку пору року відбувається подія?

- Чи можна їсти горобину?

- Чи завадило це Мишкові?

- Що він вирішив зробити, щоб дістати горобину з верхівки?

- Чи вдалося йому посмакувати ягодами?

- Який вигляд він тепер має?

- Хто задер кожуха Мишкові?

- Як називали ведмедя інші звірі?

- На що звертає автор нашу увагу?

- Чого навчає?

- Чи шкода вам Мишка?

6.Виразне читання оповідання

V І Підсумок уроку.

1.Гра «Відкритий мікрофон»

- Як називається оповідання, що ми читали на уроці?

- Про кого в ньому розповідається?

- Що ви можете сказати про Мишка, які риси характеру йому притаманні?

- Чи правильно він себе поводив?

- Що ви йому порадите?

- Чого хотів навчити нас автор оповідання?

2.Домашнє завдання.

Джерела:

  1. Інтернет-ресурси;
  2. Вікіпедія (Веб-сайт)
docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку