Тема: «Фрукти та овочі виліплені із пластиліну». Мета: вчити дітей працювати з пластичним матеріалом, відчувати зв’язок форми, призначення, декоративного оздоблення засобів і предм

Про матеріал
Вчити дітей працювати з пластичним матеріалом, відчувати зв’язок форми, призначення, декоративного оздоблення засобів і предметів народного декоративного-прикладного мистецтва; розвивати відчуття гармонії із застосуванням попередньої переробки форм реальних у декоративні; сприяти формуванню поваги до праці народних майстрів і розумінню краси декоративно-прикладного мистецтва.
Перегляд файлу

Тема: «Фрукти та овочі виліплені із пластиліну».

Мета: вчити дітей працювати з пластичним матеріалом, відчувати зв’язок форми, призначення, декоративного оздоблення засобів і предметів народного декоративного-прикладного мистецтва; розвивати відчуття гармонії із застосуванням попередньої переробки форм реальних у декоративні; сприяти формуванню поваги до праці народних майстрів і розумінню краси декоративно-прикладного мистецтва.

Обладнання: таблиці, ілюстрації із зображенням керамічних виробів,

глиняні іграшки, глечики, макітри, куманці.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи:розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку

І. Організація класу:

  1. Привітання:
  1. Встаньте, діти, посміхніться,

    Землі нашій уклоніться

    За щасливий день вчорашній.

    Всі до сонця потягніться,

    Вліво, вправо нахиліться,

    Веретенцем покрутіться.

    Раз присядьте, два присядьте

    І за парти тихо сядьте.

    2. Перевірка готовності до уроку.

    3. Упорядкування робочих місць.

    ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:
  2. Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомами роботи з пластиліном, з правилами, яких слід дотримуватися при роботі з пластиліном, та дізнаємося, що слід уживати в їжу, щоб мати міцне здоров’я.

    ІІІ. Засвоєння нових знань:
  1. Вступна бесіда:
  1. Хто знає, що. таке пластилін?
  2. З чого він зроблений?
  3. Як із ним працювати?
  4. Пластилін створений людиною з. білої глини, гліцерину, вазе­ліну (щоб глина не висихала) і воску (щоб глина була завжди пластичною). Щоб падати пластиліну колір, використовують спеціальні барвники.
  5. Зараз осінь. На вулиці холодно, дощить, а вам потрібно ходити до школи, навчатися. Де ж набратися сил? Що необхідно робити, щоб бути здоровими та міцними цілий рік? (Відповіді дітей.)
  6. Щоб дізнатися, чи маєте ви рацію, розгадайте кросворд.
  1. Робота над кросвордом:

1

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

2

 

 

І

 

 

 

 

 

3

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

5

 

 

М

 

 

 

 

а

 

 

 

 

І

 

 

 

7

 

 

 

н

 

 

 

 

 

 

8

 

и

 

 

 

 

  1. Помаранчева і гарна,

У землі сиджу немарно: Соковита, солоденька,

Вже я стала чималенька.

Собою пригощу дитину.

Хай корисну з’їсть... (морквину).

  1. В діжці ми їх засолили,

А тоді всю зиму їли.

Солоненькі та хрумкі

У пухирцях... (огірки).

  1. Некрасива, шишкувата,

Як прийде на стіл вона,

Скажуть весело хлоп’ята:

Ну й розсипчаста, смачна! (Картопля)

  1. Народжується з квітки,

Його всі люблять дітки,

Заліза в нім багато,

Рум’яне і хрустке.

А ну, скажіть, малята,

То що ж воно таке? (Яблука)

  1. Зелений чуб, червоний бік,

Смачний із нього чавлять сік.

Ґаздині варять з ним борщі,

Росте в городі на кущі. (Помідор)

  1. Лампочка вгорі висіла,

Стала смачна, пожовтіла.

Діти лампочку зірвали,

З апетитом скуштували. (Груші)

  1. Що то за голова,

Що лиш зуби й борода? (Часник)

  1. Кажуть, щоб хвороб не знати,

Треба всім мене вживати.

Може, ви мене й з’їсте,

Тільки сльози проллєте. (Цибуля)

  1. Яке слово прочитали у кросворді?
  2. Так, це вітаміни. Вони потрібні і дітям, і дорослим. Тому їжте їх побільше!
  3. А ви знаєте, чим фрукти відрізняються від овочів? (Відповіді дітей.)
  4. Фрукти — це їстівні та соковиті плоди культурних і дикорос­лих рослин. Фрукти бувають зерняткові (яблуня, груша), кісточ­кові (абрикос, слива, вишня, персик), цитрусові (апельсин, лимон, мандарин, грейпфрут), тропічні (інжир, гранат, манго, ананас, ба­нан, авокадо). Овочі — це їстівні частини трав’янистих рослин.
  5. А тепер давайте спробуємо виготовити деякі фрукти та овочі з пластиліну. Розгляньте ілюстрації. Як виглядають фрукти й ово­чі на деревах або грядках?
  1. Фізкультхвилинка.

IV. Практична робота:

  1. Демонстрація та аналіз зразка.
  2. Правила роботи з пластиліном:

 Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;

 розрізати пластилін стекою;

 невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;

 після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою;

 не бери пластилін до рота, не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу. Не чіпай зошити, книги, гумки – скрізь будуть жирні плями, на яких жодна ручка не пише.

3. Правила роботи з товаришами

 Поважай працю товариша. Ніколи не бери до рук чужу робот без дозволу автора чи вчителя. Не ламай чужих виробів, навіть якщо вони погано зроблені;

 Не торкайся руками представлених на виставці робіт, в тому числі і своїх;

 Навчився сам — допоможи товаришеві. Підкажи, яким прийомом краще зробити потрібну форму або виправити помилку. Покажи це на своїй роботі. Виправляй роботу товариша або допомагай йому тільки за його згоди;

 у спільній з товаришем роботі над композицією будь згідливіший і поступливіший у виборі теми та персонажів. Виконуй вироби чесно. Поступися товаришеві виготовленням більш простих виробів. При невдачі не звинувачуй товариша, а допоможи виправити помилки.

  1. Якщо ви обрали, які фрукти та овочі будете виробляти, покладіть перед собою дощечку та приступайте до роботи. (На дошці — таблиця до уроків трудового навчання для 1 класу «Прийоми роботи з пластиліном. Виготовлення овочів та фруктів».)
  2. Візьміть більший шматочок жовтого пластиліну для виготовлення яблучка та менший — зелений — для хвостика, листочків;
  3. коловими рухами утворіть жовту кульку;
  4. угорі та внизу, притиснувши пальчиком, зробіть заглибники;'
  5. зробіть хвостик та прикріпіть його до яблучка;
  6. прикрасьте яблучко листочками. На листочках можна зробити зубчики чи намалювати прожилки стекою;
  7. щоб яблучко стало рум’яним, візьміть шматочок червоного пластиліну і старанно розмастіть його з одного боку яблука.
  8. Візьміть більший шматочок жовтого пластиліну для виготовлення груші та менший — зелений — для хвостика, листочків;
  9. коловими рухами утворіть жовту кульку;
  10. витягніть пластилін так, щоб утворилася форма груші;
  11. вгорі та внизу, притиснувши пальчиком, зробіть заглибинки;
  12. зліпіть палички та листочки;.
  13. прикріпіть грушу до гілочки, зліпіть листочки та прикріпіть їх до гілочки.
  14. Візьміть більший шматочок жовтогарячого або червоного пластиліну для виготовлення моркви та менший — зелений для хвостика;
  15. коловими рухами рук утворіть жовтогарячу кульку;
  16. прямими рухами рук, міцніше натискуючи на один кінець, отримайте потрібну форму;
  17. заокругліть верхню частину моркви;
  18. із зеленого пластиліну зробіть хвостики листочків;
  19. прикріпіть хвостики листочків морквини.

    V. Практична робота учнів:

    Учні починають роботу. Учитель допомагає за потреби.

    VI. Виставка та оцінювання робіт:
  1. Розгляньте роботи учнів першого ряду. Які вироби сподоба¬лися найбільше? Чому?
  2. Розгляньте вироби учнів другого ряду. Які помилки помі¬тили? Чому вироби вийшли маленькими чи великими?
  3. Розгляньте вироби учнів третього ряду. Чи схожі вироби на справжні овочі та фрукти?

    VII. Підсумок уроку:

     З яким матеріалом ми працювали сьогодні на уроці?

     Як потрібно працювати з пластиліном?

 

docx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
1034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку