Тема: «Фрукти та овочі виліплені із пластиліну».
Мета: вчити дітей працювати з пластичним матеріалом, відчувати зв’язок форми, призначення, декоративного оздоблення засобів і предметів народного декоративного-прикладного мистецтва; розвивати відчуття гармонії із застосуванням попередньої переробки форм реальних у декоративні; сприяти формуванню поваги до праці народних майстрів і розумінню краси декоративно-прикладного мистецтва.
Обладнання: таблиці, ілюстрації із зображенням керамічних виробів,
глиняні іграшки, глечики, макітри, куманці.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи:розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.
Хід уроку
І. Організація класу:
1 |
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
І |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|||
|
|
5 |
|
|
М |
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
І |
|
|
||
|
7 |
|
|
|
н |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
и |
|
|
|
|
У землі сиджу немарно: Соковита, солоденька,
Вже я стала чималенька.
Собою пригощу дитину.
Хай корисну з’їсть... (морквину).
А тоді всю зиму їли.
Солоненькі та хрумкі
У пухирцях... (огірки).
Як прийде на стіл вона,
Скажуть весело хлоп’ята:
Ну й розсипчаста, смачна! (Картопля)
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум’яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке? (Яблука)
Смачний із нього чавлять сік.
Ґаздині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі. (Помідор)
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. (Груші)
Що лиш зуби й борода? (Часник)
Треба всім мене вживати.
Може, ви мене й з’їсте,
Тільки сльози проллєте. (Цибуля)
IV. Практична робота:
• Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;
• розрізати пластилін стекою;
• невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;
• після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою;
• не бери пластилін до рота, не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу. Не чіпай зошити, книги, гумки – скрізь будуть жирні плями, на яких жодна ручка не пише.
3. Правила роботи з товаришами
• Поважай працю товариша. Ніколи не бери до рук чужу робот без дозволу автора чи вчителя. Не ламай чужих виробів, навіть якщо вони погано зроблені;
• Не торкайся руками представлених на виставці робіт, в тому числі і своїх;
• Навчився сам — допоможи товаришеві. Підкажи, яким прийомом краще зробити потрібну форму або виправити помилку. Покажи це на своїй роботі. Виправляй роботу товариша або допомагай йому тільки за його згоди;
• у спільній з товаришем роботі над композицією будь згідливіший і поступливіший у виборі теми та персонажів. Виконуй вироби чесно. Поступися товаришеві виготовленням більш простих виробів. При невдачі не звинувачуй товариша, а допоможи виправити помилки.