Тема: Робота з папером. Створення виробів в техніці оригамі: тигренятко.
Мета: удосконалювати навички роботи з папером за зразком; розширювати світогляд; розвивати особистість дитини засобами предметно-перетворювальної діяльності, потяг до творчої праці, мислення, пам'ять; формувати ключові та предметну проектно-технологічну компетентності, необхідні для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими, культурного й національного самовираження; виховувати охайність, бажання берегти живу природу.
Очікувані результати навчання здобувачів освіти:
працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії;
виготовляє поетапно корисний й естетичний виріб за визначеною послідовністю самостійно або з допомогою дорослих;
розміщує деталі виробу на площині;
застосовує нероз’ємні з’єднання (склеювання);
оздоблює деталі виробу із використанням традиційних та сучасних технологій;
раціонально використовує матеріали (папір)
Обладнання для учнів: кольоровий папір, клей, фломастери .
Обладнання для вчителя: зразок готового виробу, презентація «Тигри», відео: сучасна дитяча руханка-танець "Якщо весело живеться", аудіо запис «Звуки лісу»
Х і д у р о к у
І.Організація класу
1.Вправа «Які ми?»
-Які у нас дівчатка?
-Красиві!
-Які у нас хлопчики?
-Сміливі!
-А разом ми які?
-Розумні, творчі та кмітливі!
2.Емоційне налаштування
Сьогодні на наш урок завітав незвичайний гість. А дізнатися, звідки він прибув, нам допоможуть ці звуки. Послухайте їх.
Аудіозапис «Звуки лісу»
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Вправа «Відповідь за підказкою»
То звідки ж наш гість прийшов до нас? Так з лісу. Але незвичайного лісу: в ньому часто-часто йдуть дощі, соковита зелень рослин вабить очі, ліани плетуться по деревах. То як називається такий ліс? Правильно, це джунглі.
(С л а й д 1: фото джунглів)
Ось промайнула чиясь тінь і почувся дужий рик. Хто ж це наближа-ється до нас? Та це ж наш гість. А дізнатися, хто він, ви зможете відгадавши загадку.
2.Робота із загадкою.
Він такий ікластий, він такий смугастий
Найстрашніший у тайзі, перед ним тремтять усі.
Як роззявить пащу: «Ги-и-иррр!»
Що за звір цей дужий? (т и г р)
Дітки, а що ви знаєте про тигра? (відповіді дітей)
ІІІ. Робота за темою уроку
Тигр – найбільший представник родини котячих. А чому він належить до цієї родини? Так, бо схожий на нашу домашню кішку, але більший за неї разів у 100. Наприклад, дорослий амурський тигр важить більш як 300 кілограмів.
(С л а й д 2: дорослий тигр)
Тигр – хижак. Його меню різноманітне: від оленя чи буйвола до миші, змії, жаби. Украй зголоднілий тигр може ласувати і жуками.
А чи люблять наші домашні киці купатися у воді? А от тигри не тільки не бояться води, а з великим задоволенням купаються.
(С л а й д 3: тигр купається)
Вони прекрасно плавають, долаючи до 6 км по воді вплав.
(С л а й д 4: тигр пливе)
Тигренята, як і кошенята, народжуються сліпі та безпомічні.
(С л а й д 5: новонароджені тигренята)
Але вже через кілька місяців виходять разом з мамою на полювання.
(С л а й д 6: тигриця йде з тигренятами)
У тигрів про дітей піклується лише мама.
(С л а й д 7: тигриця облизує тигренят)
Про тигрів існує багато легенд. Та найбільше їх про білого тигра, якого вважають привидом джунглів, що приносить щастя.
(С л а й д 8: фото білого тигра)
Але тепер тигри стали рідкістю. Наприклад в Індії раніше їх було 20 тисяч особин, а зараз лише 2 тисячі. На Суматрі, на Балі тигр зникли зовсім. А як ви гадаєте, чому так сталося? Правильно, через красиву шкіру, через страх перед цим звіром, через віру в магічні лікувальні властивості його органів, люди вбивали тигрів. І сьогодні полювання на тигрів заборонено й ведеться велика робота по збереженню цих красивих і граційних тварин.
(С л а й д 9: фото з тиграми, що лежать, сидять, ідуть і т.д. )
А зараз пограємо в гру. Я говорю твердження, а ви мені вказуєте за допомогою цеглинок «Лєго» яке це твердження: червона цеглинка – хибне, синя цеглинка – істинне.
3. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів
(С л а й д 10: малюнок сумного тигренятка)
-Ну що, допоможемо тигреняткові? І скажу вам по секрету, що коли ви будете старанними, то у вас вийде чудовий виріб, який порадує нашого гостя, здивує ваших рідних та друзів і стане для них чудовим подарунком, бо ж 2022 рік – це рік тигра. І зробити символ року – це чудова ідея. Але бачу, ви трішечки втомилися, тож відпочиваємо.
4.Фізкультхвилинка- музична руханка
5.Техніка «оригамі»
А створювати тигреня ми будемо у техніці оригамі. Ми вже знайомі з цією технікою, бо створювали, користуючись нею, пакетики, кита, діда мороза. Хто ж пам’ятає, що таке оригамі? Правильно, «орі» – папір, «гамі» – складати. Отже, оригамі – це створення об’ємних виробів шляхом згинання та складання паперу. А де народилося такий чудовий вид мистецтва? Молодці, у Давньому Китаї. А звідки оригамі прийшло до нас, в Україну? Так, з Японії.
6.Правила користування клеєм.
У ході роботи ми отримаємо дві частини, які треба буде між собою склеїти. Давайте пригадаємо правила роботи з клеєм.
-Як слід наносити клей?
-Клей наносимо охайно, щоб не забруднитися.
-Як будемо намазувати клеєм великі деталі? А маленькі?
-Великі деталі намазуємо по контуру, а маленькі – повністю.
-Чим витиратимемо залишки клею?
-Залишки клею витираємо серветкою.
-А що потрібно зробити після закінчення роботи? А навіщо?
-Після закінчення роботи клей слід щільно закрутити, щоб запобігти його розливанню і пересиханню.
7.Пальчикова гімнастика
А перед роботою давайте зробимо розминку для наших помічників-пальчиків, розминаючи в руках цеглинки лего певного кольору і будуючи з них башточку.
Хай сяє в небі сонечко (жовта)-крутимо цеглинку в одній руці
Травичка хай росте (зелена)- крутимо цеглинку в іншій руці
Хай небо буде чистим(блакитна)-стукаємо цеглинкою по одній руці
І річка хай тече.(синя)- стукаємо цеглинкою по іншій руці
Хай люди скрізь піклуються-перекручуємо червону цеглинку в одну сторону
про все живе щодня-перекручуємо червону цеглинку в іншу сторону
І хай живе не журиться- тремо помаранчеву цеглинку між двох долоньок
У джунглях тигреня-тремо помаранчеву цеглинку між двох долоньок
7. Поетапне виготовлення фігурки тигра
1)Малий квадрат складаємо по діагоналі й отримуємо трикутник, який покладемо перед собою довшою стороною вниз (мал.1)
Мал.1 Мал.2
Нижні кути утвореного трикутника відгинаємо догори – це вушка (мал.2). Потім приклеїмо біленьку мордочку і намалюємо носик, ротик, вуса. Далі приклеїмо очі:
2)Для тулуба візьмемо великий квадрат і теж згинаємо його по діагоналі та кладемо перед собою найменшою стороною вниз (мал.3).
Мал.3 Мал.4
Правий нижній кут відгинаємо догори – це хвостик (мал.4).
3)Тепер приклеїмо голову до тулуба
4)За допомогою фломастера розмалюємо тваринку чорними смугами.
VІ. Демонстрація готових виробів
Діти вивішують свої готові вироби на дошці.
Погляньте, які гарні тигренята у вас вийшли.
(Слайд 11: малюнок веселого тигренятка)
А погляньте на наше тигреня. Як ви гадаєте, чи сподобалися йому ваші вироби? Так, звичайно, сподобалися. А як ви про це здогадалися? Правильно, бо тигренятко усміхається, воно задоволене.
V. Рефлексія
- Мені сподобалося найбільше…
-Сьогодні я дізнався…
-На уроці я навчився…
-Мені було важко…
-Моя робота мені…