Урок з трудового навчання "Робота з папером. Створення виробів у техніці оригамі: тигренятко"

Про матеріал
В розробці міститься цікавий матеріал про тигрів, покрокова інструкція з виготовлення фігурки тигреняти в техніці оригамі на основі альбому-посібника Л.І.Роговської "Маленький трудівничок"
Перегляд файлу

 Тема: Робота з папером. Створення  виробів в техніці оригамі: тигренятко.

Мета: удосконалювати навички роботи з папером за зразком; розширювати світогляд; розвивати  особистість  дитини  засобами предметно-перетворювальної діяльності, потяг до творчої праці, мислення, пам'ять;  формувати  ключові та предметну проектно-технологічну компетентності,  необхідні для  розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими, культурного й національного самовираження; виховувати охайність, бажання берегти живу природу.

Очікувані  результати   навчання  здобувачів освіти:

працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії;

виготовляє поетапно корисний й естетичний виріб за визначеною послідовністю самостійно або з допомогою дорослих;

розміщує деталі виробу на площині;

застосовує нерозємні зєднання (склеювання);

оздоблює деталі виробу із використанням традиційних та сучасних технологій;

раціонально використовує матеріали (папір)

Обладнання для учнів: кольоровий папір, клей, фломастери .

Обладнання для вчителя: зразок  готового виробу,   презентація «Тигри», відео: сучасна дитяча руханка-танець "Якщо весело живеться", аудіо запис «Звуки лісу»

Х і д      у р о к у

І.Організація класу

1.Вправа «Які ми?»

-Які у нас дівчатка?

-Красиві!

-Які у нас хлопчики?

-Сміливі!

-А разом  ми які?

-Розумні, творчі та кмітливі!

2.Емоційне  налаштування

Сьогодні на наш урок завітав незвичайний гість. А дізнатися, звідки він прибув, нам допоможуть ці звуки. Послухайте їх.

Аудіозапис «Звуки лісу»

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Вправа «Відповідь  за підказкою»

 То звідки ж наш гість прийшов до нас? Так з лісу. Але незвичайного лісу: в ньому часто-часто йдуть дощі, соковита зелень рослин вабить очі, ліани плетуться по деревах. То як називається такий ліс? Правильно, це джунглі.              

(С л а й д  1: фото джунглів)

Ось промайнула чиясь тінь і почувся дужий рик. Хто ж це наближа-ється до нас? Та це ж наш гість. А дізнатися, хто він, ви зможете відгадавши загадку.

 2.Робота із загадкою.

Він такий ікластий, він такий смугастий

Найстрашніший у тайзі, перед ним тремтять усі.

Як роззявить пащу: «Ги-и-иррр!»

Що за звір цей дужий? (т и г р)

Дітки, а     що ви знаєте про тигра? (відповіді дітей)

ІІІ. Робота за темою уроку

  1. Інформаційний екскурс

Тигр – найбільший представник родини котячих. А чому він належить до цієї родини? Так, бо схожий на нашу домашню кішку, але більший за неї разів у 100. Наприклад, дорослий амурський тигр важить більш як 300 кілограмів.

(С л а й д   2: дорослий тигр)

Тигр – хижак. Його меню різноманітне: від оленя чи буйвола до миші, змії, жаби. Украй зголоднілий тигр може ласувати і жуками. 

А чи люблять наші домашні киці купатися у воді?  А от тигри не тільки не бояться води, а з великим задоволенням купаються.

(С л а й д   3: тигр купається)

 Вони прекрасно плавають, долаючи до 6 км по воді вплав.

(С л а й д   4: тигр пливе)

Тигренята, як і кошенята, народжуються сліпі та безпомічні.

(С л а й д   5: новонароджені тигренята)

 Але вже через кілька місяців виходять разом з мамою на полювання.

(С л а й д   6: тигриця йде з тигренятами)

У тигрів про дітей піклується лише мама.

(С л а й д  7: тигриця облизує тигренят)

Про тигрів існує багато легенд. Та найбільше їх про білого тигра, якого вважають привидом джунглів, що приносить щастя.

(С л а й д   8: фото білого тигра)

Але тепер тигри стали рідкістю. Наприклад в Індії раніше їх було 20 тисяч особин, а зараз лише 2 тисячі. На Суматрі, на Балі тигр зникли зовсім. А як ви гадаєте, чому так сталося? Правильно, через красиву шкіру, через страх перед цим звіром, через віру в магічні лікувальні властивості його органів, люди вбивали тигрів. І сьогодні полювання на тигрів заборонено й ведеться велика робота по збереженню цих красивих і граційних тварин.

(С л а й д   9: фото з тиграми, що лежать, сидять, ідуть і т.д. )

 

  1. Гра «Так-ні»

А зараз пограємо в гру.  Я говорю твердження, а ви мені вказуєте за допомогою цеглинок «Лєго» яке це твердження: червона цеглинка – хибне, синя цеглинка – істинне.

  • Тигр менший за кішку.
  •  Тигр – це хижак.
  •  Тигри люблять купатися.
  •  Тигренята народжуються безпомічні .
  •  Про тигренят піклується тільки тато. 
  • Білого тигра вважають привидом джунглів.
  • Зараз дозволяють полювати на тигрів.

3. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів

  •         Отже до нас завітало у гості тигреня і дуже просить, щоб ми допомогли йому дізнатися, який він, адже в джунглях немає дзеркала і він не може  роздивитися себе як слід.

(С л а й д   10: малюнок сумного тигренятка)

-Ну що, допоможемо тигреняткові? І скажу вам по секрету,  що коли  ви будете старанними, то у вас вийде  чудовий виріб, який  порадує нашого гостя, здивує ваших рідних та друзів і стане для них чудовим подарунком, бо ж 2022 рік – це рік тигра. І зробити символ року – це чудова ідея. Але бачу, ви трішечки втомилися, тож відпочиваємо.

4.Фізкультхвилинка- музична руханка

5.Техніка «оригамі»

А створювати тигреня ми будемо у техніці оригамі. Ми вже знайомі з цією технікою, бо створювали, користуючись нею, пакетики, кита, діда мороза. Хто ж пам’ятає, що таке оригамі? Правильно, «орі» – папір, «гамі» – складати. Отже, оригамі – це створення  об’ємних виробів шляхом згинання та складання паперу. А де народилося такий чудовий вид мистецтва? Молодці, у Давньому Китаї. А звідки оригамі прийшло до нас, в Україну? Так, з Японії.

6.Правила користування клеєм.

У ході роботи ми отримаємо дві частини, які треба буде між собою склеїти. Давайте пригадаємо правила роботи з клеєм. 

-Як слід наносити клей?

-Клей наносимо охайно, щоб не забруднитися.

-Як будемо намазувати клеєм великі деталі? А маленькі?

-Великі деталі намазуємо по контуру, а  маленькі    повністю.

-Чим витиратимемо залишки клею?

-Залишки клею витираємо серветкою.

-А що потрібно зробити після закінчення роботи? А навіщо?

-Після закінчення роботи  клей слід щільно закрутити, щоб запобігти  його розливанню і пересиханню.

7.Пальчикова гімнастика

А перед роботою давайте зробимо розминку для наших помічників-пальчиків, розминаючи в руках цеглинки лего певного кольору і будуючи з них башточку.

Хай сяє в небі сонечко (жовта)-крутимо цеглинку в одній руці

Травичка хай росте (зелена)- крутимо цеглинку в іншій руці

Хай  небо буде чистим(блакитна)-стукаємо цеглинкою по одній  руці

І річка хай тече.(синя)- стукаємо цеглинкою по іншій  руці

Хай люди скрізь піклуються-перекручуємо червону цеглинку в одну сторону

про все живе щодня-перекручуємо червону цеглинку в іншу сторону

І хай живе не журиться- тремо помаранчеву цеглинку між двох долоньок

У джунглях тигреня-тремо помаранчеву цеглинку між двох долоньок

 

7. Поетапне виготовлення фігурки тигра

1)Малий квадрат  складаємо по діагоналі й отримуємо трикутник, який покладемо перед собою довшою стороною вниз (мал.1)  

 

 

 

                     Мал.1                                                  Мал.2

Нижні кути утвореного трикутника відгинаємо догори – це вушка (мал.2). Потім приклеїмо біленьку мордочку і намалюємо носик, ротик, вуса. Далі приклеїмо очі:

 

 

2)Для тулуба візьмемо великий квадрат і теж згинаємо його по діагоналі та кладемо перед собою найменшою стороною вниз (мал.3). 

 

 

 

 

 

                                Мал.3                                    Мал.4

Правий нижній кут відгинаємо догори – це хвостик (мал.4).

3)Тепер приклеїмо голову до тулуба

4)За допомогою фломастера розмалюємо тваринку чорними смугами.

VІ. Демонстрація готових виробів

Діти вивішують свої готові вироби на дошці.

Погляньте, які гарні тигренята у вас вийшли.

(Слайд 11: малюнок веселого тигренятка)

А погляньте на наше тигреня. Як ви гадаєте, чи сподобалися йому ваші вироби? Так, звичайно, сподобалися. А як ви про це здогадалися? Правильно, бо тигренятко усміхається, воно задоволене.

V. Рефлексія

- Мені сподобалося найбільше…

-Сьогодні я дізнався…

-На уроці я навчився…

-Мені було важко…

-Моя робота мені…


 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Загрійчук Альбіна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 лютого 2022
Переглядів
1314
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку