Тема: гра-подорож «Берегти природу – завдання кожного».

Про матеріал

Тема: гра-подорож «Берегти природу – завдання кожного».

Мета: розширити знання про рослинний, тваринний світ, їхнє значення для людини;

розвивати мову, мислення, уяву,спостережливість;

виховувати гуманне ставлення до природи, підвести до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природу, раціонально її використовувати, викликати бажання брати участь у їхній охороні.

Хід гурткового заняття.

І. Організаційний момент.

Перегляд файлу

Тема: гра-подорож «Берегти природу – завдання кожного».

Мета:  розширити знання про рослинний, тваринний світ, їхнє значення для людини;

              розвивати мову, мислення, уяву,спостережливість;

              виховувати гуманне ставлення до природи, підвести до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природу, раціонально її використовувати, викликати бажання брати участь у їхній охороні.

 

                                        Хід гурткового заняття.

І. Організаційний момент.

                         У нас сьогодні час розваги:

                         Ми полинем у світи,

                         Мандруватимем завзято,

                         Юний друже: я і ти,

                         У дорозі будь уважним,

                         Добре думай – не спіши,

                         Знай, що вчитись завжди важко,

                         Легше буде у житті!

 

Керівник гуртка: працювати ми будемо за спеціальною картою, на якій вказані зупинки, які треба пройти. При проходженні кожної зупинки, ви отримаєте слова –підказки, а в кінці подорожі з цих підказок треба скласти речення, яке і буде девізом нашого заходу.

                                                     Маршрутний лист

 

 Т         1. Загадкова               4. Цікавинка

 Р

 А                            3. Лісова            6. Інтелектуальна                  

 С

 А       2. Туристична                  7. Всесвіт                5. Квіткова                       

 

ІІ. Гра-подорож.

1. Зупинка «Загадкова».

а) Хоч мала сама на зріст,

Та великий має хвіст

Пухова руденька шуба.

Із сосни стриба на дуба.

                              (Білка)

б) Хоч у нього шуба є,

Та як холод настає,

Він не їсть тоді, не пє,

І не ходить, не гуляє,

А у лігво залягає.

                        (Ведмідь)

в) Не князівської породи,

А ходить в короні,

Не їздок, а із шпорами,

Не сторож, а рано будить.

                                 (Півень)

  •                   Як назвати одним словом білку, ведмедя, півня?

                                                                             (Тварини)

а) Маю плаття зелененьке,

Гнучкі, ніжні віти,

Білу кору, стан тоненький...

Як я звуся, діти ?

                                  (Береза)

б) На городі в нас росте

Сонце ясне, золоте,

Жовте око, жовті вії,

Та чомусь воно не гріє.

                        (Соняшник)

в) У земляній сиджу коморі,

     А коса моя надворі.

                           (Морква)

  •                   Як назвати одним словом березу, соняшник, моркву?

                                                                                       (Рослини)

  •                   Як одним словом назвати «рослини»  і «тварини» ?

                                                                                       (Природа)

Тож, під час нашої подорожі ми будемо говорити про природу і подолавши перший етап, Ви отримуєте слово-підказку «берегти».

2.Зупинка «Слідопит».

Командам пропонується записати на папері відомі їм види туризму.

      Для довідки: види туризму: дитячий, молодіжний, сімейний, культурно-пізнавальний,лікувально-оздоровчий, спортивний, екологічний, сільський, підводний, гірський, мисливський, автомобільний.

       Конкурс «Умовні знаки».

Усім відомо, що юні туристи мають свої умовні знаки, за якими орієнтуються у поході. Перед Вами завдання: дати пояснення зображеним умовним  знакам.

  • - яр;
  • - школа;
  • - дорога;

3. Зупинка «Лісова».

Тихо – тихо в темнім лісі,

Хтось таємний спить в горісі.

Але ти його не бійсь,

Ти приходь у темний ліс.

Тут тебе ніхто не зїсть.

Тут ти будеш тільки гість.

Гра «Вгадай тварину».  Учитель дає словесний опис тварини. Діти вгадують, про кого йде мова.

  1.                           Вони живуть у степах і саванах Африки. Природа недарма «одягнула» цих тварин у картаті смужки, адже саме вони роблять їх непомітними для хижаків у трав’янистих  заростях. Своєрідне забарвлення допомагає цій тварині швидше знаходити свій табун, оскільки в особин із однієї сімейної групи візерунки на спині є подібними (Зебра).
  2.                           Ці тварини – брати хижих великих тварин. Вони колись були, також, дикі, але людина приручила їх. У Єгипті ця тварина – святиня. Йому поклоняються, тому що він оберігає зерно від гризунів. Є різні види цих тварин: сибірський пухнастий, ангорський – з тонкою пухнастою шерстю (Кіт).
  3.                           Живе він в індійських джунглях. Він величезний, шкура і нього зморшкувата, гола, без шерсті. Якщо привчити тварину, він хорошим помічником буде: дерева в лісі іклами викорчовуватиме, велике каміння перетягуватиме, навіть за малими дітьми доглядатиме (Слон).

Робота з картками.  «Цього не слід робити в лісі».

Діти розглядають картки і роблять  висновки:

  1. Траву, квіти не топчи.
  2. Деревце, гілку не ламай.
  3. Мурашник не руйнуй.
  4. Гнізда не руйнуй.
  5. Метеликів не лови.
  6. Не обдирай кору дерев.
  7. Не залишай сміття.

 

    Гра «Мікрофон». На запитання, як лісник піклується про ліс, учні відповідають по черзі, передаючи один одному „мікрофон”.

Лісник:     - підгодовує взимку диких тварин;

 Діти продовжують: - дає сіль звірям;

  •                   підтримує чистоту в лісі;
  •                   охороняє ліс від пожежі;
  •                   висаджує молоді дерева;
  •                   бореться з браконьєрством.

Після проходження даної зупинки діти отримують слово-підказку «завдання».

4.Зупинка «Цікавинка».

    Квіти дарують нам насолоду, а також почуття радості, краси , гарного настрою. Свіжості, ніжності.

А от що відчувають самі квіти ?

Ось думки деяких із них ( елемент інсценізації)

(Завчасно підготовлені учні розповідають про світ квітів).

 Підсніжник: Я зявляюся найпершим, коли ще лежить сніг. Мене вважають сміливим і мужнім. Але тільки-но я зацвітаю, мене зривають. Мені сумно. Через те я потрапив до Червоної книги України. Але від цього мене не стало більше. Ось чому я не радію. Надія лише на вас, друзі!

    Пролісок:  Іще сніг не зійшов із землі,

                        А з-під нього рослини малі.

                        Визирають і сонце вітають,

                        Синім цвітом вони зацвітають.

                        Якщо рідну природу ти знаєш,

                        То одразу ці квіти впізнаєш.

   Я пролісок . Нас теж стає все менше. Мені сумно. Надія лише на вас, друзі!

     Ряст.          Вітер зиму розтряс

                        І в лісочку на горбочку

                         Виріс ряст, синій ряст.

     Я дуже ніжний, швидко в’яну, тому не рвіть мене, крім того мої квіти дуже люблять бджоли, та і людям я приношу користь: з моїх бульб виготовляють цінні ліки. Надія лише на вас, друзі!

-  Ви зрозуміли, про що вас просили квіти ?

-  До якого висновку ви прийшли, подолавши ці зупинки ?

( Природу треба берегти)

Отримують слово-підказку «завдання»

5. Зупинка «Квіткова».

Робота з малюнками „ Навіщо люди ходять у ліс”.

  •                   Збирають гриби, ягоди, горіхи.
  •                   В лісі  живуть: у санаторіях, зміцнюють здоровя.
  •                   Збирають корчі, шишки, плоди та піря для поробок.
  •                   Збирають лікарські рослини.
  •                   Ходять у туристські походи, на прогулянки.

Гра «Крокодил».

    За допомогою міміки і жестів зобразити: лисицю, слона, підсніжник, троянду, кенгуру, лимон.

    Після проходження зупинки діти отримують слово-підказку «кожного».

6.Зупинка «Туристична».

Дати відповіді на запитання:

1. Документ, на якому схематично вказані маршрути до контрольних пунктів   (Карта).

2. Супутник туристів в поході (Компас).

3. Вечірнє місце збору туристів (Біля вогнища).

4. Пункт випуску команд на змагання (Старт).

5. Природний спосіб орієнтування на місцевості (Сонце).

6. Кінцевий пункт закінчення змагань (Фініш).

7. Похідне житло туриста  (Намет).

8. Наука,що вивчає рідний край (Краєзнавство).

9. Вязальна страхова мотузка (Прусик).

10. Основний похідний документ туриста (Маршрутка).

7.Зупинка «Всесвіт».

Послухайте казку  лісової феї (слухання казки) .

           Жили-були у Всесвіті дев’ять сестер, дев’ять красунь. Та одна з них була найчарівніша. Милувала вона всіх своїми чистими блакитними очима-озерцями, дзвінким життєрадісним голосом, що розливався пташиним щебетом, милував перегуками лісових мешканців та видзвонював крихітними цвіркунами. Розвівалося на вітрах її розкішне зелене волосся з переплетеного березового та вербового гілля. А ще красуня мала чарівну вдачу. Ступить крок – і заллється все навколо бузковими кольорами, засміється – і розсиплеться пролісковий цвіт, притихне в задумі – і видніється рожевий обрій...

  •                   Чи впізнали ви цю красуню? Як звуть її? (Земля).
  •                   Так, це планета Земля, наша домівка у Всесвіті, яку ми порівнюємо з чарівною дівчиною.

 ... Та минув час. Почали тьмяніти і міліти її очі-озерця, затихли голоси...

  •                   У мою душу закрадається тривога, а у вашу?
  •                   Адже Земля – це наша домівка.
  •                   Що саме непокоїть і тривожить вас ?

Міліють і забруднюються річки. Вирубуються ліси, зникають рослини. Люди часто винищують тварин і птахів).

  •                   Ось скільки Ви назвали. А що роблять з найдорожчим у світі, коли йому боляче? (Охороняють).

Щоб зберегти види тварин і рослин, яким загрожує повне знищення, вчені почали записувати їх до Червоної книги.

   Червона книга – це сигнал небезпеки, це заклик до всіх – допоможіть!

     До Червоної книги занесені 923 види рідкісних і зникаючих рослин і тварин.

  •                   Які ви знаєте рослини, занесені до Червоної книги ?

(нарцис, ряст, конвалія, латаття біле, пролісок, фіалка, підсніжник).

  •                   Доповніть переліком зникаючих видів тварин:

(куріпка, зубр, борсук, лелека, журавель, орел –карлик, сірий журавель, філін, аполлон).

  •                      Послухайте вірш і хай для вас він стане девізом:

                                     Червона книга

                         Невже в майбутньому на світі

                         Не будуть квітнути дивні квіти?

                         Конвалії й фіалки ніжні,

                         І вісник березня – підсніжник?

                         Невже ми більше не побачим,

                         Як сон-трава росою плаче?

                         Троянда степу, квітка мрії,

                         Жар-цвітом землю не зігріє?

                         Ми всі господарі природи,

                         Тож збережемо її вроду.

    Діти отримують слово-підказку «природу» і «будують» вислів «Берегти природу – завдання кожного!»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Мазур Ульяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Андрушко Антон
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ханко Іван
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Миколайчук Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Торохтій Ігор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Криворучко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
doc
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
2187
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку