Урок 18
Мета:
♦ навчальна: збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості хороводної, ігрової пісні; засвоювати з ними поняття «високі звуки», «низькі звуки»; «регістр»
♦ розвивальна: розвивати творчі здібності до музики, почуття ритму;
♦ виховна: виховувати інтерес до музики, уміння спілкуватися.
Музичний матеріал: Д. Кабалевский «Зайчик дражнить Ведмедика»,
п’єса М. Сільванський «Пташка і кицька», Наталія Антоник «Дивна пісня».
Наочні посібники: малюнки із завданнями; портрет композитора
Д. Кабалевського; М. Сільванського.
Обладнання: комп’ютер; фонохрестоматі, інструмент.
Хід уроку
Учитель. Вітаю вас, діти на уроці музичного мистецтва. (пояснення оцінювання)
Ми продовжуємо мандрівку у Країні музичного мистецтва.
Сподіваюся на плідну та творчу співпрацю. Проте, для мене є важливим і ваші очікування від нашого уроку:
Охарактеризуйте наш урок. У кожного із вас на парті лежить нотка
На цій нотці вам потрібно написати прикметник, який охарактеризує наш урок. (діти виконують)
Учитель. А зараз я попрошу озвучити те, що в написали та вкинути свою нотку у наш чарівний капелюшок. (діти виконують)
Учитель. Я вам дуже вдячна. Сподіваюся, що ваші очікування стануть реальністю.
Учитель. Діти, я а яким настроєм ми продовжимо наш шлях?
Оберіть та покажіть нотку - смайлик, яка відповідає вашому настрою зараз? (діти виконують)
Учитель. Дякую. Можливо ваш настрій протягом нашого уроку зміниться. Тож розпочинаємо.
Учитель. Сьогодні на урок я пришла не сама , разом зі мною до вас завітала тітонька Сова. Вона нам рекомендує взяти із собою на урок…
Учитель. Молодці, діти. Тож вирушаймо.
Учитель. Діти, давайте пригадаємо, про що йшла мова на попередньому уроці?
(«Грація та пластика»)
Учитель. Ми говорила разом з вами про повітря. Пам’ятаєте. Що є духові інструменти. Ці інструменти лунають за допомогою повітря.
Хочеш познайомитися ще з одним Невидимкою? Відгадайте загадку.
Що навколо?
Шум і стук
Хоч не бачиш
Чуєш… (звук)
Учитель. Це звук, його неможливо побачити, він не видимий. Заплющіть очі та «Послухайте тишу» Які звуки ви чуєте? (діти міркують)
А уявіть, що ми всі опинилися у лісі, Які там звуки нас оточують.
А якщо ми стоїмо на залізничному вокзалі…
Музика — справжня чарівниця. Вона може передати не тільки різні настрої та почуття. Разом з нею ми зможемо здійснити подорож до лісу й почути лісові таємничі звуки. За ждопомогою звуків ми можемо опинитися навіть у якійсь країну. За домопогою звуків ми розрізняємо голоси.
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Учитель. Сьогодні я познайомлю вас із засобами музичної виразності.
Учитель.
1 Мелодія
2 Темп
3 Тембр
4 Динаміка
5 Лад
6 Ритм
7 Регістр
Учитель Сьогодні ми приділимо увагу останньому засобу – регістр.
Що ж таке регістр ? (ст..72)
Учитель. Ми з вами знаємо, що є низькі, середні та високі звуки.
Навіть у вас у кожного свій регістр голосу, у хлопчиків – низький, у дівчаток - -високий.
Учитель. Давайте поглянемо на ст..73
Слухання музики Слово вчителя
Учитель. Я пропоную вам послухати п’єсу дитячого композитора (Хто такий композитор?) Д. Кабалевський.
Але спочатку давайте пригадаємо правила слухання музики.
Отже, слухаючи музику подумайте
Слухання п’єса Д. Кабалевский «Зайчик дражнить Ведмедика»
(повторюю запитання)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Учитель. Краса та звуки природи завжди надихали композиторів. Послухайте ще одну п’єсу українського композитора Миколи Сільванського .
Слухання п’єса М. Сільванський «Пташка і кицька»
Учитель. Наша тітонька Сова підготовила нам завдання. Під час повторного слухання ваша задача на листочках, які лежать у вас на партах,
Зобразити високі звуки та низькі лініями.
Повторне слухання п’єса М. Сільванський «Пташка і кицька»
Вокально-хорова робота
Наталія Антоник «Дивна пісня»
Учитель. Отже, ми разом з вами виконали всі завдання. Ми молодці. Тож давайте звернемося до наших питань.
Що я знаю про звукиь? |
Що я хочу дізнатися про звуки? |
Що я дізнався (-лася) про звуки? |
Учитель. Дайте відповіді більш розширено.
«Інтерактивна гра
«Мікрофон»!
Що я дізнався (-лася) про танець? |
Учитель. Я вам пропоную побути у ролі учителя і оцінити свою роботу на уроці?
Учитель. У вас на партах лежать стікери. Приклейте їх будь ласка на відповідне місце на Колі успіху.
(Діти виконують та виходять з класу)