Урок музичного мистецтва Дитинства світ

Про матеріал
Розробка уроку з музичного мистецтва для учнів 5 класу "Дитинства світ". Урок спогади про літо.
Перегляд файлу

УРОК  1  

Тема : Дитинства світ

              

Мета:формування ключових компетентностей: вільно володіти державною мовою, ділитися творчими ідеями , коментувати й оцінювати власні художні результати і творчість інших, дискутувати щодо мистецьких явищ, розвивати критичне мислення щодо власної творчої діяльності , визначати художню цінність цифрового контенту.

Формування  предметних компетентностей: ознайомити учнів з творчістю П.Чайковського, розвивати вокально-хорові навички, комунікаційні і творчі здібності учнів; виховувати любов до класичної музики, толерантне відношення дітей у спілкуванні між собою, працювати в команді для вирішення художньо – творчих завдань.

Тип уроку: комбінований урок.

 Обладнання : ноутбук, відеоматеріал, презентація, портрет композитора П.Чайковського.

Твори що вивчаються на уроці: П.Чайковський  «Дитячий  альбом». П’єси «Марш дерев’яних  солдатиків», «Нянина  казка», «Баба  яга»,

« Барви рідної землі».

 

Хід уроку.

1.Організаційний момент.  Звучить музика « Дитинства світ».

Музичне вітання.

Добрий день вам , добрий день!

В світі музики фантазій і пісень,

Добрим будь, щедрим будь

І з мистецтвом у дивну путь!

2.Мотивація до навчання.

Ось і закінчилось  тепле , сонячне літо. Та воно залишило чудові,

 радісні спогади про себе. Що ви можете згадати про літні канікули?Поділіться своїми враженнями!  Ви побували в країні дитинства…

А чи зберегли ви фотографії про літо в своєму «дитячому альбомі»?

Дитинства світ , чарівний світ,

Це світ рожевих , добрих мрій ,

Це до зірок швидкий політ ,

Віночок сонячних надій.

Це світ добра, це літній луг,

Це я , це ти, мій найдорожчий друг!

3. Новий матеріал для засвоєння.

Бесіда з учнями про створення « Дитячого альбому» П.Чайковського.(перегляд презентації).

Сьогодні ми зустрінемося з образами дитинства. Допоможе нам композитор, твори якого звучать у всіх куточках земної кулі, у творчості якого так багато образів дитинства. Можливо тому, що душею і серцем він був відкритим і чистим, немов дитина. Тому його музика завжди дарує сердечну теплоту, ніжність і привітність. Ідеться про Петра Ілліча Чайковського.

 

 

3.1.Розповідь про збірку П.Чайковського „Дитячий альбом”

Петро Ілліч Чайковський – автор опер, балетів, симфоній, концертів для фортепіано, скрипки.

Пісні та збірку „Дитячий альбом” він адресував дітям. Найбільше Чайковський любив своїх племінників, а діти обожнювали його, адже кращого вигадника всіляких історій, пікніків, веселих вечорів із піснями та танцями вони не знали.

Діти любили і добре розуміли музику, але найбільше нею захоплювався молодший племінник Чайковського Володимир. Коли Петро Ілліч навчав його грі на фортепіано, у нього виник задум написати „Дитячий альбом”. До 1878 року ця збірка налічувала уже 24 фортепіанні п’єси. Кожна п’єса альбому – невеличкий, неповторний і живий образ дитинства. У цій збірці композитор відтворив дитячий день з усіма його радощами, печалями і турботами.

Перші три п’єси альбому („Ранкова молитва”, „Зимовий ранок” і „Мама”) пов’язані з пробудженням і ранковими враженнями.

Наступні п’єси альбому (Гра в конячки” та „Марш дерев’яних солдатиків”) розповідають про світ дитячих ігор і розваг.

Далі – оповідання про далекі, чужі країни: „Італійська пісенька”, „Неаполітанська пісенька”, „Німецька пісенька”, „Старовинна французька пісенька”.

Наближається вечір. Час лягати спати, час казок: п’єси „Нянина казка”, „Баба Яга”. Діти лягають у ліжечка і думають про щось приємне (п’єса „Солодка мрія”) або пригадують милий серцю куточок природи (п’єса „Пісня жайворонка”).

Закінчується дитячий день, як і увесь альбом, п’єсою „В церкві”. Вона нагадує про давню традицію читання вечірньої молитви.

 

4. Музичне сприймання.

 П.Чайковський. П’єси з „Дитячого альбому”( відеоряд)

Повторення правил слухання музики.

Лунає музика. Що виникає в уяві людини , яка її слухає?

Музика своїм звуковим потоком, пульсацією ритму , мелодією звертається до людини і викликає в неї почуття та емоції. Так слухач уявляє музичний образ,який створив композитор.

4.1.Шлях музики від творця до слухача - робота зі схемою.

 

Композитор

Створює музичний твір та записує його за допомогою нотних знаків.

Виконавці

Виконують твір на музичних інструментах або голосом.

Слухач

Сприймає музичний твір відповідно до своїх поглядів, смаків, досвіду.

 

5. Аналіз музичного твору.

- Чи сподобались вам прослухані п’єси? Чим саме?

- Звучання яких  музичних інструментів вам вдалося розпізнати?

- Про що розповіла музика ?

 5.1. Виконання творчого завдання до слухання музики.

Складіть картину  до  однієї із п’єс « Дитячого альбому».( скласти пазли)

 

6. Музично-ритмічна хвилинка « Танцюємо з героями мультфільмів»

 

7. Вокально-хорова робота.

- повторення правил співу;

- розспівування,  виконання поспівок;

- вправи для розвитку музичного слуху та голосу( за вибором вчителя)

- виконання пісні « Дитинства світ»;

 

8. Розучування пісні « Барви рідної землі» муз_____________

Сл.._____________________

  • Знайомство з піснею та її змістом, розучування мелодії першого куплету та приспіву.
  •  
  • - Виконання першого куплету , приспіву під акомпанемент ( або караоке версію)

9. Виконання ритмічної вправи « Веселі долоньки».

 

10. Виконання творчого завдання з музикування.

Для виконання завдання треба обрати улюблений ударний інструмент і створити музичний супровід до пісні. Перший крок- послухати уважно мелодію та відбити ритмічний малюнок мелодії пісні. Другий крок- заспівати і заграти одночасно.

Визначення найкращих виконавців.

 

11. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

- Твори  якого  композитора ви слухали?

- Які твори увійшли в « Дитячий альбом» П.Чайковського?

- Ви на уроці були слухачами, композиторами чи виконавцями?

- Розкажіть , як музика, створена композитором, доходить до слухачів. Хто бере участь у цьому процесі?

12. Домашнє завдання.

поміркуйте, які образи дитинства ви взяли б для власних „Дитячих альбомів”.

 

docx
Додав(-ла)
Давидюк Оксана
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку