Тема: Короткі історичні відомості про виникнення та розвиток текстильної ляльки.
Практична робота. Розроблення ескізного малюнка виробу
Мета: сприяти ознайомленню здобувачів освіти з історією виникнення текстильної ляльки, її розвитком та місцем у сучасному декоративно-ужитковому мистецтві;
формувати навички виконання ескізів;
розвивати художній смак;
виховувати акуратність і старанність під час виконання робіт.
Обладнання: зразки ляльок, ілюстрації, зразки ескізів.
Інструменти та матеріали: кольорові олівці, формат.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Сьогодні на уроці і протягом сімох наступних уроків ми починаємо працювати над новою темою, а саме: над виконанням проєкту.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Кожен наш проєкт - це не тільки виготовлення об’єкта проєктної діяльності, а й засвоєння певної технології в процесі його виготовлення. Так ми з вами оволоділи технологією виготовлення в’язаних виробів гачком та спицями, виготовлення виробів з бісеру, вишивка гладдю, хрестиком та ін. Сьогодні наша діяльність буде ґрунтуватись на використанні вже знайомих технологій, а саме: технології виготовлення швейних виробів ручним та машинним способом, - ці технології мають найбільше використання.
ІV. Повідомлення теми і мети
Об’єктом удосконалення наших умінь та навичок буде текстильна лялька, виготовивши яку, ви зможете прикрасити свою оселю або використати, як подарунок.
Тема уроку: Короткі історичні відомості про виникнення та розвиток текстильної ляльки.
Мета: ознайомлення з видами текстильної ляльки, аналіз її особливостей. Розробка ескізу текстильної ляльки.
V. Вивчення нового матеріалу
План
Лялька(іграшка) є невід’ємною частиною історії будь-якого суспільства і має особливості тої чи іншої епохи. Вона - родинний оберіг, талісман, дитяча іграшка.
Сьогодні текстильну ляльку можна класифікувати за різними характеристиками, які подані в презентації:
Текстильна лялька популярна практично скрізь. Неабияку зацікавленість викликають іграшки, створені за технологією hand made (ручна робота). Інтер’єрні ляльки (текстильні ляльки) – це не іграшки для дітей, у них інше призначення. Вони стають чудовим доповненням інтер’єру. Така лялька пожвавить будь-яку кімнату, створить затишок та особливий настрій.
Пропоную інформацію про найпоширеніші види сучасних текстильних ляльок (презентація).
VІ. Виконання практичної роботи.
Перед початком практичної роботи пропоную переглянути відео- фрагмент про бердичівлянку, яка влаштовує виставки своїх робіт (ляльок). І це буде мотивацією, навіюванням на більш творчий підхід до поставленої роботи. https://youtu.be/ERkpzuGfiVo
Тема: Розроблення ескізного малюнка виробу
(Робота в групах)
Хід роботи:
Розробка ескізу текстильної ляльки.
В якості джерел інформації учням пропонують QR-коди. Здобувачі освіти переходять за посиланням на сайт. Підбирають ляльки-аналоги, замальовують ескіз ляльки, яку будуть виготовляти. .
Під час виконання вчитель контролює:
Учні демонструють свої ескізи та обґрунтовують вибір.
VІІ. Закріплення нових знань та вмінь.
Учні зчитують QR-код, підключаються до гри.
VІІІ. Підсумок уроку.
Повідомлення результатів.
ІX. Домашнє завдання.
Повторити етапи проєктування.
Вивчити класифікацію ляльок за посиланням.