Тема: «Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер». Специфіка романтизму Гофмана: переплетіння реальності та нестримної фантазії, контраст високого, прекрасного і заземлено-буденного, п

Про матеріал


Тема: «Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер». Специфіка романтизму Гофмана: переплетіння реальності та нестримної фантазії, контраст високого, прекрасного і заземлено-буденного, потворного.

Мета: проаналізувати сюжетну лінію, тематику і проблематику повісті; розвивати навички аналізу художнього твору, надавати характеристику персонажу; виховувати кращі риси людського характеру

На уроці використані презентаціїї учнів, які мали додаткове індивідуальне завдання .....та виступали зі своїми повідомленнями та дослідженнями

Перегляд файлу

1

 

15.12.2014
Слайд 1                                                                                              1511          15/

Тема: «Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер». Специфіка романтизму Гофмана: переплетіння реальності та нестримної фантазії, контраст високого, прекрасного і заземлено-буденного, потворного.

 Мета: проаналізувати сюжетну лінію, тематику і проблематику повісті; розвивати навички аналізу художнього твору, надавати характеристику персонажу; виховувати кращі риси людського характеру

 

Слайд 2

Епіграф уроку

Як світ новий з старого збудувати?

Як научить байдужих почувати?

Леся Українка.

 

…художник — не професія, художник — спосіб життя… Е. Гофман

Обладнання: проектор та презентації вчителя та учнів

                   / з використанням мультимедійного обладнання/

 

Тип уроку: проблемний урок з елементами дослідницької роботи

Слайд 3

Бесіда /основні запитання/

Як ви думаєте, з якою метою автор поєднав у творі реальне та фантастичне?

Кого із героїв можна назвати головним?

 Назвіть основні риси його характеру.

Якою є його постать: фантастичною чи реальною?

Учень представляє презентацію

 -Реальне та фантастичне в творі
«Крихітка Цахес”

Шолтес Мартін 9аСШ №5Вчитель:Савко Н.Г.

 

 

Бесіда зі словниковою роботою:

Слайд 4

Філософська казка – літературний твір, що містить морально-філософські роздуми над подіями суспільного життя, їх позитивну чи негативну оцінку.

Філістер — самовдоволена, обмежена людина з міщанським світоглядом і святенницькою поведінкою; міщанин, обиватель.

Ентузіасти – люди творчих професій, здатні відчувати недосконалість звичайного світу.

На дошці декілька учнів виписують свої приклади потворного, фантастичного, високого, реального

Учень виступає з презентацією

Високе та приземлене
в творі
Е.Т.А. Гофмана 
“Крихітка Цахес”

Ерп Адріан

Учень 9-А клас

СШ №5

Вчитель : Савко Н.Г.

 

Бесіда після презентації :

Слайд 5

Філістери   -----------Ліза, мати Цахеса, що постійно нарікала на свою долю;

 Мош Терпін - професор, що навчав студентів примітивній і до того ж не правдивій науці;

прекрасна Кандида, в яку був закоханий Бальтазар;

князь Пафнутій, що прагне встановити порядок у своїй країні; крихітка Цахес на прізвисько Циннобер.

 

Слайд 6

Ентузіасти---------- Бальтазар - молодий, закоханий студент, романтик, що обожнює природу та складає вірші;

скрипаль Вінченцо Сбіоку, що зачаровує людей своєю музикою; Пульхер - талановитий та перспективний помічник судді.

 

Слайд 7

Чим відрізняються філістери від мрійників?

На цю тему учениця представляє свою презентацію

Прекрасне і  потворне у казці  Гофмана “Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер

 

                             Хиля Софія  

                             Учениця  9-А класу

                              СШ №5

                              Вчитель-Савко Н.Г

 

Слайд 8

Бесіда :

Хто, на ваш погляд, втілює риси авторського ідеалу?

Як вплинув фольклор на творчість Гофмана в цілому?

 Яке значення має образ-символ золотих волосин?

 Хто піддається чарам, а хто — ні? Чому?

Висновок уроку з обговоренням /на основі презентації вчителя/

Риси романтизму в повісті-казці----- Основний конфлікт твору (протистояння митця Балтазара та філістера Цахеса) як утілення неприйняття романтиками буденності реального життя і звеличення «життя духу».

 Переплетіння реальності та нестримної фантазії.

 Контраст високого, прекрасного і заземлено-буденного, потворного у творі як конкретне втілення антитези: з одного боку — недосяжного романтичного ідеалу, з другого — ницої буденної реальності.

 

Домашнє завдання :

Написати твір-ессе

Слнаписати айд 11

«Наскільки актуальною є повість-казка “Крихітка Цахес” сьогодні?»

 

Слайд 12

 

docx
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
7729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку