Тема: «Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер». Специфіка романтизму Гофмана: переплетіння реальності та нестримної фантазії, контраст високого, прекрасного і заземлено-буденного, потворного.
Мета: проаналізувати сюжетну лінію, тематику і проблематику повісті; розвивати навички аналізу художнього твору, надавати характеристику персонажу; виховувати кращі риси людського характеру
На уроці використані презентаціїї учнів, які мали додаткове індивідуальне завдання .....та виступали зі своїми повідомленнями та дослідженнями
1
15.12.2014
Слайд 1 1511 15/
Тема: «Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер». Специфіка романтизму Гофмана: переплетіння реальності та нестримної фантазії, контраст високого, прекрасного і заземлено-буденного, потворного.
Мета: проаналізувати сюжетну лінію, тематику і проблематику повісті; розвивати навички аналізу художнього твору, надавати характеристику персонажу; виховувати кращі риси людського характеру
Слайд 2
Епіграф уроку
Як світ новий з старого збудувати?
Як научить байдужих почувати?
Леся Українка.
…художник — не професія, художник — спосіб життя… Е. Гофман
Обладнання: проектор та презентації вчителя та учнів
/ з використанням мультимедійного обладнання/
Тип уроку: проблемний урок з елементами дослідницької роботи
Слайд 3
Бесіда /основні запитання/
Як ви думаєте, з якою метою автор поєднав у творі реальне та фантастичне?
Кого із героїв можна назвати головним?
Назвіть основні риси його характеру.
Якою є його постать: фантастичною чи реальною?
Учень представляє презентацію
-Реальне та фантастичне в творі
«Крихітка Цахес”
Шолтес Мартін 9аСШ №5Вчитель:Савко Н.Г.
Бесіда зі словниковою роботою:
Слайд 4
Філософська казка – літературний твір, що містить морально-філософські роздуми над подіями суспільного життя, їх позитивну чи негативну оцінку.
Філістер — самовдоволена, обмежена людина з міщанським світоглядом і святенницькою поведінкою; міщанин, обиватель.
Ентузіасти – люди творчих професій, здатні відчувати недосконалість звичайного світу.
На дошці декілька учнів виписують свої приклади потворного, фантастичного, високого, реального
Учень виступає з презентацією
Високе та приземлене
в творі
Е.Т.А. Гофмана
“Крихітка Цахес”
Ерп Адріан
Учень 9-А клас
СШ №5
Вчитель : Савко Н.Г.
Бесіда після презентації :
Слайд 5
Філістери -----------Ліза, мати Цахеса, що постійно нарікала на свою долю;
Мош Терпін - професор, що навчав студентів примітивній і до того ж не правдивій науці;
прекрасна Кандида, в яку був закоханий Бальтазар;
князь Пафнутій, що прагне встановити порядок у своїй країні; крихітка Цахес на прізвисько Циннобер.
Слайд 6
Ентузіасти---------- Бальтазар - молодий, закоханий студент, романтик, що обожнює природу та складає вірші;
скрипаль Вінченцо Сбіоку, що зачаровує людей своєю музикою; Пульхер - талановитий та перспективний помічник судді.
Слайд 7
Чим відрізняються філістери від мрійників?
На цю тему учениця представляє свою презентацію
Прекрасне і потворне у казці Гофмана “Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер”
Хиля Софія
Учениця 9-А класу
СШ №5
Вчитель-Савко Н.Г
Слайд 8
Бесіда :
Хто, на ваш погляд, втілює риси авторського ідеалу?
Як вплинув фольклор на творчість Гофмана в цілому?
Яке значення має образ-символ золотих волосин?
Хто піддається чарам, а хто — ні? Чому?
Висновок уроку з обговоренням /на основі презентації вчителя/
Риси романтизму в повісті-казці----- Основний конфлікт твору (протистояння митця Балтазара та філістера Цахеса) як утілення неприйняття романтиками буденності реального життя і звеличення «життя духу».
Переплетіння реальності та нестримної фантазії.
Контраст високого, прекрасного і заземлено-буденного, потворного у творі як конкретне втілення антитези: з одного боку — недосяжного романтичного ідеалу, з другого — ницої буденної реальності.
Домашнє завдання :
Написати твір-ессе
Слнаписати айд 11
«Наскільки актуальною є повість-казка “Крихітка Цахес” сьогодні?»
Слайд 12