Тема: Леся Українка «Казка про Оха-чудодія»

Про матеріал

Мета: продовжити ознайомлення учнів із життям і творчістю Лесі Українки, її казками; розвивати творчу уяву, образне мислення, навички виразного читання поетичних творів, зв'язне мовлення; виховувати почуття любові до художнього слова.

Перегляд файлу

Тема: Леся Українка «Казка про Оха-чудодія»

Мета: продовжити ознайомлення учнів із життям і творчістю Лесі Українки, її казками; розвивати творчу уяву, образне мислення, навички виразного читання поетичних творів, зв’язне мовлення; виховувати почуття любові до художнього слова.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Проспівав дзвінок –

Починається урок.

З ласки, 

Маминої казки,

З щирого старання,

Цікавого навчання.

II. Мовленнєва розминка

 1. Робота над скоромовкою

  Під землею тягне кріт

  До ведмедя в хату дріт,

  Щоб весною у барліг

  Подзвонити зайчик зміг.

 2. Гра «Буквена арифметика»

— Розв’яжіть буквені приклади та прочитайте утворені слова.

 Мо + ро + за – а = ... (мороз).

 Ук + р – к + ок = ... (урок).

 Ям + гу – му + ода = ... (ягода).

 Шр – р + уб + а = ... (шуба).

 Сір + че – р + унь – у = ... (січень).

 Кн + и + ож – о + ука – у = ... (книжка).

III. Перевірка домашньогозавдання

 Гра «Обличчям до обличчя»

Учні в парах повертаються одне до одного та переказують казку І. Франка «Лисичка і Журавель».

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Який розділ ми вивчаємо?

— Сьогодні ми ознайомимося ще з однією літературною казкою. Хто є її автором, ви дізнаєтеся, пройшовши буквеним лабіринтом. Прочитайте кожну третю букву в рядочках і назвіть автора.

Н В Л П Ч Е Д Б С О Ю Я (Леся)

А Є У Р Ж К Т В Р У Я А О Ю Ї П Б Н Х Г К Ц З А (Українка)

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

— Що ви знаєте про Лесю Українку?

— Які твори поетеси вам відомі?

 1. Розповідь учителя

 — Серед чудової волинської природи в родині Олени Петрівни та Петра Антоновича Косачів народилася майбутня зірка українського письменства — Леся Українка.

 Мати, відома письменниця Олена Пчілка, виховувала дітей і вела активну культурно-громадську діяльність. Батько, юрист за освітою, був людиною лагідною і правдивою. Мати вважала своїм головним завданням виховання дітей.

У сім’ї їх було шестеро.

 У родині панувала любов до української мови, яка прищеплювалася дітям з раннього дитинства, повага до звичаїв і традицій, до української культури.Леся Українка дуже любила природу. Маленькою вона бігала лісами і луками, плела віночки, співала пісні, заслуховувалася казками і переказами.

 Природа щедро обдарувала Лесю, дала не лише поетичний хист, а й неабиякі здібності до музики, малювання, і водночас прирекла на постійні муки від тяжкої хвороби.

 Узимку 1881 р., коли Лесі було десять років, у Луцьку на річці Стир дівчинка застудила ноги в крижаній воді. Саме з того часу вона занедужала — почала боліти нога, потім — рука. На дванадцятому році життя Лесі в Києві прооперували ліву руку, що позбавило її можливості грати на фортепіано. Пізніше, у Берліні, Лесі прооперували ногу, але туберкульоз прокинувся у легенях, а потім вразив нирки. Через хворобу вона ніколи не вчилася у школі, однак зуміла стати високоосвіченою людиною. Самостійно вивчила французьку, англійську, італійську, німецьку, польську, болгарську, старогрецьку, латинську мови. Леся Українка стала високоосвіченою людиною завдяки своїй надзвичайній силі волі.

 Фізкультхвилинка

 2. Опрацювання «казки про Оха-чудодія» Лесі Українки (с. 71–74)

1) Гра «Передбачення».

— Прочитайте назву віршованої казки Лесі Українки.

— Як ви гадаєте, про кого і про що йдеться у творі?

2) Словникова робота.

— Прочитайте слова, знайдіть їх тлумачення у підручнику.

Корх, жупанок, сажень, гаплик, бранка, трясовиця, ряхтіти.

3) Читання казки комбінованим способом (учитель, учні).

— Хто є головним персонажем казки?

4) Повторне читання казки учнями «ланцюжком».

— Які думки викликала у вас казка Лесі Українки?

5) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

— Де жив Ох?

— Як до нього потрапляли люди?

— Прочитайте опис підземного царства.

— Чим воно небезпечне для людей?

— До якої української народної казки подібна казка Лесі Українки?

— Порівняйте назви та зачини цих творів.

— Пригадайте народну казку про Оха.

— Чи легко було вирватися дідовому сину від Оха?

— Хто йому допоміг?

— Як закінчуються обидві казки?

6) Гра «Диктор телебачення».

Читати казку, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

VI. Підсумок уроку

— Що найбільше вам сподобалося в казці Лесі Українки?

— Чи могли б ви її продовжити?

VII. Домашнє завдання

Скласти продовження казки.

— Яким ви уявляєте Оха з казки Лесі Українки? Намалюйте його.

docx
Додав(-ла)
Литовець Анна
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку