МАТЕМАТИКА
3 клас
Тема МІСЦЕ ЧИСЛА У НАТУРАЛЬНОМУ РЯДІ. ПОПЕРЕДНЄ І НАСТУПНЕ ЧИСЛА. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ НА ОСНОВІ ПОРЯДКУ ЇХ СЛІДУВАННЯ У НАТУРАЛЬНОМУ РЯДІ. ЗАДАЧІ НА 2-3 ДІЇ РІЗНИХ СТУПЕНЮ, ЯКІ Є КОМБІНАЦІЯМИ ПРОСТИХ ЗАДАЧ ВИВЧЕНИХ ВИДІВ
Мета: ознайомити учнів з місцем числа у натуральному ряді; формувати вміння порівнювати числа на основі порядку їх слідування у натуральному ряді, розв'язувати складені задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення учнів; виховувати ціннісне ставлення до математики.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
- Поверніться, будь-ласка, один до одного, посміхніться, побажайте вдалого уроку і хорошого настрою, поверніться до наших гостей, привітайтеся і також подаруйте і їм свої щирі посмішки.
- Продемонструйте свій настрій за допомогою долоньок.
– Дiти, налаштуйтесь вci на робочий лад, сьогоднi працюємо пiд девізом:
Видумуй. Пробуй, твори!
Розум, фантазiю прояви!
Активним i уважним будь
І про кмiтливicть не забудь!
- Щоб бути справжніми математиками, ми візьмемо до уваги вислів відомого російського ученого Михайла Ломоносова «Математику тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить».
-Як ви розумієте цей вислів? (Математика розвиває пам'ять, увагу, мислення, логіку).
- Працюємо на уроці за таким планом:
1. Перевірка домашнього завдання
2. Усний рахунок
3. Каліграфічна хвилинка.
4. Розв’язування прикладів.
5. Розв’язування задач.
6. Робота з картками.
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (робота в парах)
Учні міняються зошитами (взаємоперевірка), виправлення роблять простим
олівцем
Приклади № 192 (с. 31)
- Прочитайте результати прикладів. (Оцінювання)
Задача № 193 (с. 31)
- Зачитайте дії до задачі з поясненням. (Оцінювання)
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
- Сьогодні на уроці ми будемо вчитися знаходити місце числа у натуральному ряді, продовжимо роботу над задачами.
ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Полічіть десятками до 100.
Полічіть сотнями до 1000.
СОТНІ |
ДЕСЯТКИ |
ОДИНИЦІ |
ЧИСЛО |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Запишіть число, класна робота
4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40. (Один учень зачитує відповіді)
Запиши числа:
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота за підручником
1 варіант – верхній рядок; 2 варіант – нижній рядок.
(Сильніші учні виконують весь номер: Говорун Л., Гончарова Є., Говорун А., Черновська В., Дяченко Є., Москальова К.) ( Два учні зачитують відповіді).
Висновок. При додаванні числа 1 до будь-якого числа отримаємо наступне
число. При відніманні числа 1 від будь-якого числа отримаємо попереднє число.
Було |
Продали |
на ? б.
|
з родзинками – 20 б. |
половину |
|
з маком – 20 б. |
8 |
|
|
|
|
- Задача проста чи складена? (Складена)
- На скільки дій задача? (На 2 дії)
- Що нам потрібно спочатку дізнатися? (Скільки булочок з родзинками продали)
1) 20:2=10 (б.) – з родзинками.
- Далі, що будемо робити? (Потрібно порівняти – на скільки більше продали булочок з маком, ніж з родзинками)
2) 10-8= 2 (б.)
- Отже, скільки булочок продали з родзинками?
- На скільки булочок продали більше з маком, ніж з родзинками? ( На 2 булочки більше продали з маком, ніж з родзинками).
- Хто бажає правильно побудувати відповідь і її прочитати? (На 2 булочки продали більше з маком, ніж з родзинками.)
Офтальмологічна вправа для очей та рук пальчиків на звук [к], [з].
2. Самостійна робота на оцінку за перфокартками (5 хвилин)
3. Робота над логічною задачею – наочність.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
- Похваліть себе. Розкажіть, що у вас вийшло на уроці, чого навчилися.
Рефлексія
- Просигналізуйте свій настрій на кінець уроку за допомогою долоньок .
Оцінювання активності учнів на уроці.
VІ І. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
В.р. – приклади №203, задача №204, др. зош. с. №
Д. р. – приклади №203, задача №204
С.р. – приклади №203
Міністерство освіти і науки України
Відділ освіти Охтирської міської ради
Охтирська гімназія
Охтирської міської ради
Сумської області
ВІДКРИТЕ НАВЧАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ
З МАТЕМАТИКИ
3 КЛАС
ТЕМА «МІСЦЕ ЧИСЛА У НАТУРАЛЬНОМУ РЯДІ.
ПОПЕРЕДНЄ І НАСТУПНЕ ЧИСЛА.
ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ НА ОСНОВІ ПОРЯДКУ ЇХ СЛІДУВАННЯ У НАТУРАЛЬНОМУ РЯДІ. ЗАДАЧІ НА 2-3 ДІЇ РІЗНИХ СТУПЕНЮ,
ЯКІ Є КОМБІНАЦІЯМИ ПРОСТИХ ЗАДАЧ ВИВЧЕНИХ ВИДІВ
Підготувала
учитель початкових класів
Гуцова Л.О.
2014