Тема : Написання слів з пів –

Про матеріал
Формувати вміння правильно писати слова з пів-, уміти доречно використовувати їх у мовленні; узагальнити і систематизувати знання з теми «Словотвір», розвивати в учнів уміння самостійно здобувати знання, спонукати їх до пошукової діяльності, сприяти розвитку активного мислення школярів, стимулювати прагнення до відкриттів, викликати інтерес до програмового матеріалу, бажання глибше пізнавати мовні скарби; виховувати любов до рідного слова, до природи.
Перегляд файлу

Важко переоцінити значення творчості Тараса Шевченка для української літератури. Цей національний поет глибоко розкрив душевне б Тема :  Написання слів з пів –

Мета:  формувати вміння правильно писати  слова з пів-, уміти   доречно використовувати їх у мовленні; узагальнити  і  систематизувати знання з теми «Словотвір», розвивати в учнів уміння самостійно здобувати знання, спонукати їх до пошукової діяльності, сприяти розвитку активного мислення школярів, стимулювати прагнення до відкриттів, викликати інтерес до програмового матеріалу, бажання глибше пізнавати мовні скарби; виховувати любов до рідного слова, до природи.

Тип : Комбінований

Обладнання :   фонограма із записом шуму дощу , сигнальні картки, мультимедійна установка .

Хід уроку

І. Організаційний момент. Релаксація.

- Добрий день , діти.  Дуже  рада новій зустрічі з вами. Я, Олена Миколаївна, буду сьогодні вашим  учителем. Бажаю вам успіхів у вивченні нової теми, нових творчих злетів. А зараз подивіться один на одного , посміхніться, побажайте подумки успіхів на сьогоднішній день.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра « Так чи  Ні».

1.Словотвір – це розділ, який  вивчає частини мови.(Ні)

2.Основних способів творення шість (Так)

3.Слово «прадід» утворено суфіксальним способом (Ні)

4.Словозміна – це творення граматичних форм слова( Так)

Важко переоцінити значення творчості Тараса Шевченка для української літератури. Цей національний поет глибоко розкрив душевне б5.Слово « річечка» утворене префіксальним способом (Ні)

6.Суфіксальний спосіб утворюється за допомогою префіксів (Ні)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Тема   уроку « Написання слів з пів – » .  Ми з вами навчимось правильно писати слова з пів-. Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Давайте подумки покинемо клас і опинимось на лоні природи. Заплющить очі і скажіть з чим у вас асоціюється цей звук. Так, це звук дощу.

Важко переоцінити значення творчості Тараса Шевченка для української літератури. Цей національний поет глибоко розкрив душевне б  ІІІ. Сприймання  й усвідомлення учнями нового матеріалу.

1.Виразне читання поезії «Дощ»

Закрило хмарою півнеба

І так раптово дощ полив.

Спочатку тихо, у півсили,

А потім як з відра полив.  

                                                       Пів яблучка зосталось зовні –

                                                       Не все сховалось під листком.

                                                       І вже  води по вінця повні

                                                       Стоять калюжі під вікном 

 

 Півсвіту вкрито пеленою,

 Немов прорвались небеса!

 Гримлять громи над головою…

 Яка печаль, яка краса!

 

                                                        Все мокре: луки і долини,

                                                        Від сліз дощу на серці щем.

Важко переоцінити значення творчості Тараса Шевченка для української літератури. Цей національний поет глибоко розкрив душевне б                                                        Здається нам, пів - України

                                                        Враз опинилось під дощем.

   -  Які почуття викликав у вас твір?  

 2.  Створення проблемної ситуації. Розглянути  виділені слова з пів- і з’ясувати їх правопис.

      - Назвіть виділені слова.

      -  Що у них є спільного?

Важко переоцінити значення творчості Тараса Шевченка для української літератури. Цей національний поет глибоко розкрив душевне б       -  Чим відрізняються?

  - Як ви думаєте, чому деякі слова записані разом, а деякі окремо і через дефіс ?

А зараз ми подивимось, чи вірно ви думаєте.

 3 . Робота з опорною  таблицею на екрані. Учні з вчителем опрацьовують нову тему.

4. Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу на стор. 83

 -  Як ще можуть писатися слова з пів-?  

- Отже, як пишуться слова з пів - ? Наведіть приклади. А  кому важко, скористайтесь картинками на екрані.

ІV. Усвідомлення теоретичного матеріалу у процесі практичної роботи.

1.   Знайти зашифровані слова за схемою( вправа 189).

 2. Фізкультхвилинка. 

3.Розподільний диктант. Вправа с ключем.

Розподілити слова у три колонки . Перша – разом, друга – через дефіс, третя – з апострофом. Якщо ви виконаєте вірно  , то отримаєте словосполучення.

Півріки, пів – Москви, півісторії,  пів´яру, пів – Одеси, пів – Вінниці, пів´ящика, півдороги, півниви, пів – Алушти, пів ´юрби,  півабрикоси, пів´ їдальні.

 - А тепер, будь ласка , підкресліть четверту букву кожного слова першої і другої колонки.

 - Яке словосполучення у вас вийшло ? (  Рідна мова)

4. Гра «Лови помилку»

Важко переоцінити значення творчості Тараса Шевченка для української літератури. Цей національний поет глибоко розкрив душевне б Записані слова з помилками. Виправте їх.

Пів – аркуша, півзеленоголистка, півАмерики, півтарілки, півна сьому, пів´Артемівська, пів – столу, пів – яблука, півїдальні.

 

VІ. Систематизація й узагальнення знань.

Важко переоцінити значення творчості Тараса Шевченка для української літератури. Цей національний поет глибоко розкрив душевне б1. Робота в парах. Творче завдання.  Скласти діалог на тему нашого уроку, використовуючи слова з пів –  .

 VІІ. Домашнє завдання.

Вивчити параграф 24,стор.83-84, виконати вправу І група -192,ІІ група – 191. За бажанням написати твір-мініатюру «Наодинці з природою»,використовуючи слова з пів -

VІІ. Підсумок уроку

1. Інтерактивна вправа « Мікрофон»

 - Так, як пишуться слова з пів -?

- Чи вам подобаються слова з пів - ?

 

Важко переоцінити значення творчості Тараса Шевченка для української літератури. Цей національний поет глибоко розкрив душевне б 

docx
Додано
13 квітня 2019
Переглядів
722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку