Ознайомити учнів з творчістю шведської письменниці Астрід Ліндгрен, сприяти засвоєнню змісту казки, удосконалювати навички свідомого виразного читання, стислого переказування, уміння визначати композиційні частини: зачин, основну частину, кінцівку. Вправляти учнів у виразному читанні діалогів.
Розвивати зв'язне мовлення, образне мислення, творчу уяву, читацькі навички.
Виховувати почуття дружби, відданості в дружбі, любов до художнього слова.
Тема: Найкращий у світі літун, машиніст і мотоцикліст – Карлсон, що живе на даху. Астрід Ліндгрен «Малий і Карлсон, що живе на даху».
Мета: Ознайомити учнів з творчістю шведської письменниці Астрід Ліндгрен, сприяти засвоєнню змісту казки, удосконалювати навички свідомого виразного читання, стислого переказування, уміння визначати композиційні частини: зачин, основну частину, кінцівку. Вправляти учнів у виразному читанні діалогів.
Розвивати зв'язне мовлення, образне мислення, творчу уяву, читацькі навички.
Виховувати почуття дружби, відданості в дружбі, любов до художнього слова.
Тип: комбінований
Обладнання: виставка книг Астрід Ліндгрен,костюм Карлсона,конверти із запитаннями
Хід уроку
I.Організаційна частина
Живем в країні казки,
Чарівний світ довкола
Кругом все має душу…
Новинки відкриває школа
Отож і наш урок сьогодні відкриє нам чудову стежинку.
Стежинку – пізнання у Країну казок
II.Перевірка домашнього завдання
Гра «Хто краще?»
Конкурс на краще оповідання
III.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
-Відгадайте загадку. Чи знайомий вам цей герой?
На даху товстун живе,
Він з пропелером літає
Та варення полюбляє…
Здогадався хто це? (Карлсон)
А народився цей герой у Швеції. Його придумала шведська письменниця. А щоб дізнатися її ім'я потрібно виконати завдання.
Закреслити у кожному слові однакові голосні.
САУСОТЕРОІУД ИЛОІУНИДАГУРОЕАН (Астрід Ліндгрен)
IV.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.Біографія
Це чудова шведська письменниця, яка прожила 95 років. Її називали «Андерсеном наших днів». Вона написала багато захоплюючих книг, які перекладено багатьма мовами. За твори для дітей отримала Золоту медаль ім. Г.К.Андерсена.
Дуже сподобався дітям веселий Карлсон і дотепний Малюк! Ця дитяча захопленість героями надихала письменника продовжувати творити історію про Карлсона й Малюка. Тому вона видала аж три повісті про їхні пригоди…
V.Оголошення теми уроку
Отже,сьогодні ми з вами будемо читати уривки з казки «Про Карлсона, що живе на даху»
VI.Опрацювання уривка казки Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху»
1.Читання колонок слів, що зустрічаються в тексті у повільному, середньому та швидкому темпі. Пояснення незрозумілих слів
Вікно мерехтіли
Фіранки пролетів
Димар зміряв
Літун промчав
Машиніст схопив
Моторист помахав
- Діти, а чи чуєте ви якийсь шум? Що ж це таке? Та це ж сам Карлсон до нас завітав. Гадаю, він нам допоможе краще зрозуміти казку про себе.
(Учень переодягнений в костюм Карлсона подає зразок виразного читання казки.) Після того запитує
-Діти, а знаєте що мені подобається більше, ніж солодке варення? А подобається мені найбільше, коли ви про мене розповідаєте, читаєте, малюєте мене…
Вчитель: Дітки, а ми хочемо щоб Карлсон був нами задоволений?
2.Вибіркове читання вголос по абзацах до розмови Карлсона і Малюка.
-Хто головні дійові особи казки?
3. Читання «ланцюжком» до слів Малюк заходився…
-Чому сумував Малий?
4. Гра «Рибки» Самостійне читання уривка до кінця
5. Аналіз змісту казки. Карлсон задає дітям запитання
-Про яку пору року говориться у казці?
-Знайдіть опис весняного вечора
- Як тато Малюка відреагував на згадку про мене?
- Як я познайомився з Малюком?
- Як я про себе розповідав? Зачитайте
- Хто такі Боссе і Бетан?
6.Гра «Чиї це слова»
А тепер ходімо пити каву…(Боссе)
Йому треба було зникнути тоді, як ми прийшли знайомитися… (Тато)
Карлсон, що живе на даху … (Малий)
7. Гра «Рибалочка»
Обирається один учень – рибалка. Діти читають по реченню ланцюжком, а рибалка ловить неправильно прочитані слова.
8. Читання тексту за особами.
-З якою інтонацією слід читати слова Малюка, Боссе, тата?
-Знайдіть у тексті зачин, основну частину, кінцівку?
VII. Підсумок уроку
-Діти наш Карлсон приніс нам сюрпризи.Учень – Карлсон роздає дітям конверти з малюнком Карлсона, а в конвертах запитання.
- Хто автор Казки?
-Назвіть Батьківщину письменниці?
-Назвіть героїв казки?
- Як познайомились Карлсон і Малий?
-Зачитайте розмову Малого з Карлсоном?
-Що таке казка?
- Як ви думаєте Карлсон – це реальний чи фантастичний герой?
Чому вчить нас ця казка?