Урок літературного читання 3 клас

Про матеріал

Урок літературного читання із розділу " З чистого джерела народної творчості" розрахований на креативних вчителів, які в своїй роботі використовують активні та інтерактивні форми і методи на уроках в початкових класах. Цей урок стане цікавим для дітей.

Перегляд файлу

Урок літературного читання 3 клас (Слайд 1)

Тема: За добро добром платять

Матеріал до уроку : Українська народна казка «Кривенька качечка».

Мета уроку: вдосконалювати навички читання, вміння учнів правильно інтонувати мову дійових осіб, членувати текст для складання плану;

поглиблювати уявлення про етику людських стосунків;

розвивати увагу, память;

виховувати доброту чуйність, довести до свідомості дітей , що найвища краса людини в доброті.

Обладнання: ілюстрації  до казки, мультфільм «Кривенька качечка», вірші, прислів’я, картки зі словами, фізхвилинка «Райдуга» (відео), словникові слова.

 

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І Мовленєва розминка

Виразне читання вірша.

-Доброго ранку, - мовим за звичаєм

Доброго ранку кожному зичимо!

Доброго дня Вам, люди бажаємо!

Вечером добрим стрічних вітаємо.

І посміхаються у відповідь люди –

Добрі слова ж бо для кожного любі.

 

- Кожній людині приємно чути добрі слова, бачити веселі, приємні посмішки. Я бачу, що у вас гарний настрій, послухайте вірш.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Як дати людям не робити зла,

Йти добрими у світ чудовий і багатий,

Якби я вміла, о, якби могла,

У кожний день би запросила свято…

Біжать літа, неначе в вирій птахи,

Добро і радість поряд із тобою,

Як стати людям на землі щасливими,

Як переповнитися людям добротою?

 

-Як ви думаєте, діти, чого більше на Землі - добра чи зла?

Яких людей на світі більше добрих чи злих?

Які ви знаєте казки ,де добро перемагає зло?

 

1. Вправи на вдосконалення навичок читання. ( слайд 2)

Перед вами складовиця – приказка сестриця:

до  пла бро За до тять бром

(За добро добром платять) (слайд 3)

А) читання прислів'я;

Б) Тлумачення прислівя.

_Як ви розумієте ці слова?

В) Побудова асоціативного куща . (слайд 4)

                       злагода       добробут     ласка

           дружба                Доброта                  мир

        радість                                             щедрість

                              добрі вчинки      любов

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети

Отож, сідайте зручніше, будь ласка, сьогодні до вас прийшла казка.

ІV. Робота над казкою

1.Самостійне мовчазне читання казки.

- Хто дійові особи казки?

2. Перевірка первинного сприймання казки.

-  Чи сподобалась вам казочка?

- Якими подіями вона закінчується?

3. Словникова робота. (слайд 5)

Починочок – пряжа, намотана на веретено.

Іва-діва - пестливе звертання до дівчини.

Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка.

Веретенце – ручне знаряддя для прядіння у вигляді тонкої палички із загостреними кінцями.

Полинули – полетіли.

Жалувати – жаліти.

4. Перегляд мультфільму «Кривенька качечка». (слайд 6)

- Чому у тексті казки та тексті  мультфільму є розбіжності?

(Бо це українська народна казка. І написав її народ.)

5. Вибіркове читання. (слайд 7)

- Відшукати в тексті слова, які підходять до ілюстрацій.

 

kryvenka-kachechka-23022010-1 image004 (1)

 

images (2) images (4) images (3)

 Фізкультхвилинка.

Відео фізкультхвилинки «Райдуга»

  1. Розташувати план в правильному порядку. (слайд  8, 9 )

1.Дід і баба спалюють гніздечко.(3)

2.Таємнича помічниця.(2)

3.Незвичайна знахідка в лісі.(1)

4.Дівчина не схотіла залишитися.(4)

7. Стислий  переказ казки за планом та ілюстраціями.

8. Вікторина «З якої казки пісенька»?

Відгадайте, з яких казок ці пісеньки?

А) Я по коробу метений,                              В) Мій котику, мій братику,

    на яйцях спечений,                                       несе мене лиска 

    я від баби втік,                                              за круті гори

    я від діда втік,                                               за бистрії води.

    так і від тебе втечу. («Колобок»)                        ( «Котик і Півник»)

Б) Гуси, гуси, гусенята,

    візьміть мене на крилята

    та понесіть мене до батенька… («Івасик-Телесик»)

- Які з  цих казок про тварин?

Знайдіть пісеньки в казці «Кривенька качечка».

V. Узагальнення прочитаного

- Чому дівчина більше не захотіла залишатися у діда та баби?

-Що у цій казці народ схвалює, а що засуджує?

Робота над прислівями.

Прочитайте  прислівя після казки.

Хто добра людям бажає, той і собі має.

Робиш добро – не кайся, робиш зло – начувайся.

Чи виражає воно головну думку казки?

Вправа «За що мене можна хвалити , за що мене можна сварити»

VІ. Підсумок уроку

«Сенкан» до слова «добро» (слайд 10)

  1. Добро .
  2. Світле, щире.
  3. Допомагає, лікує, рятує .
  4. Зігріває людей.
  5. Любов .

       Тож нехай виші серця гріє завжди сонечко, і нехай ніколи до нього не підступить крижина, яка зможе остудити його, перетворити на холодне і черстве. І пам’ятайте, що тільки добре і лагідне серце вміє любити, співчувати та допомагати , тільки добре серце вміє бачити красу  і творити її.

 

docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
992
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку