Тема: Обчислення виразів зручним способом. Віднімання суми від числа трьома способами

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 2-го класу тема: Обчислення виразів зручним способом. Віднімання суми від числа трьома способами. Чудово підійде для дітей з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Тема: Обчислення виразів зручним способом. Віднімання суми від числа трьома способами

Мета: пояснити спосіб віднімання суми від числа трьома способами; закріплювати вміння обчислювати значення виразів зручним способом; формувати в учнів уміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, кмітливість; виховувати культуру поведінки, прагнення добре навчатись.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація.

Хід уроку

I.Організація класу

Відпочинок наш кінчається,

Робота починається.

Старанно будемо ми працювати,

Щоб чогось навчитися.

IІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

1.Вступне слово вчителя

- Сьогодні на уроці ми закріпимо вміння обчислювати значення виразів зручним способом та дізнаємось як віднімати суму від числа трьома способами. Але перед тим, як ми розпочнемо працювати, я хочу дещо вам розповісти. Сьогодні, коли я йшла в школу, я зустріла гарненького песика. Подивіться на екран, ось він. Це песик із мультфільму «101 далматинець». І він розповів мені сумну новину – песик загубився, він розгубив всіх своїх родичів. Але, якщо ми будемо плідно працювати, ми зможемо знайти його родичів, адже собачки сховані в нашій презентації. Допоможемо песику?

IІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

  1.                   Повторення назв компонентів і результатів дій додавання і віднімання.

- Як називаються компоненти дії додавання? (перший доданок, другий доданок, значення суми)

- Як знайти невідомий доданок? (треба від суми відняти відомий доданок)

- Як називаються компоненти дії віднімання? (зменшуване, від'ємник, значення різниці)

- Як знайти зменшуване? (щоб знайти зменшуване треба до значення різниці додати від'ємник)

- Як знайти від'ємник? (щоб знайти від'ємник треба від зменшуваного відняти значення різниці)

img0.jpg img1.jpg

- Молодці, от ми і знайшли першого песика.

2)хвилинка каліграфії

- Вам потрібно зобразити 3 геометричні фігури, які ви знаєте, не використовуючи лінійки.

01.gif

- Скільки в трикутнику кутів?(3)А в чотирикутнику? (4)

- Які числа ми можемо скласти використовуючи ці числа 3 і 4? (34 і 43)

- Що ми знаємо про числа 34 і 43? (34-парне, двоцифрове, містить 3 десятки і 4 одиниці; 43-непарне, двоцифрове, містить 4 десятки і 3 одиниці)

- Молодці, відшукали братиків нашому далматинцю. Крокуємо далі.

3) Математичний диктант із взаємоперевіркою

- Батьки нашого песика принесли із собою такі завдання:

• Суму чисел 27 і 12 зменшіть на 15.

(27+12)-15=24

 •Різницю чисел 48 і 8 зменшіть на 40.

(48-8)-40=0

 •Суму чисел 51 і 9 збільшіть на 15.

(51+9)+15=75

 •Різницю чисел 13 і 4 збільшіть на 11.

(13-4)+11=20

 • Невідоме число збільшили на 22 й одержали 48. Запишіть невідоме число.

48-22=26

 • Довжина старшого далматинця 75 см. Друга далматинець на 9 см коротший. Чому дорівнює довжина другого далматинця?

75-9=66

 • Маса мами-далматинця 29 кг, а тато на 12 кг важчий. Яка маса тата?

29+12=41

- Обміняйтесь зошитами з сусідом по парті. Взаємоперевірка.

Відповіді: 24; 0; 75; 20; 26; 66; 41.

- Знайдіть парні числа (24, 20, 26, 66) Непарні? (75,41)

- Яке число зайве? (0)Чому? (це порожня множина, воно нічого не означає)

4) Закріплювати вміння обчислювати значення виразів зручним способом

- Обчисли вирази зручним для тебе способом

47 – (24 + 3) = 47 – 27 = 20    54 – (24 + 20) = 54–24-20=10

58 – (38 + 1) = 58 – 38 – 1 = 19   (60 – 10) + 5 = 50+5=60

 95 – (37 + 5) = 95 – 5–37 = 53   97 – (5 + 2) = 97–7=90

IV. Формування нових знань і способів дії

1.Робота з підручником

1)Гра «Хто швидше досягне вершини» (завдання 405 ст.70)Усно

- Два хлопчика вирішили забратися на Говерлу. Давай дізнаємось, хто зробить це першим?

37-8=29   27-27=0

23+8=31   54-44=10

12+56=68   18+6=24

38-17=21   85-40=45

94-70=24   42-37=5

5+28=33   36+6=42

2) Завдання 408. Самостійна робота

— Розставте, де потрібно, дужки так, щоб рівності стали істинними.

54 - (24 + 20) = 10                                (60 - 10) + 5 = 55

97 - (5 + 2) = 90                                    (68 + 20) - 8 = 80

3)Робота над задачею

Під час вивчення теми розглядається правило віднімання суми від числа, яке вводиться за допомогою розв’язання задачі різними способами.

Задача

Зірвали 15 червоних і білих троянд. Для букета взяли 4 червоних і 3 білих троянди. Скільки троянд залишилося?

Вивчення задачі:

1)Про що йдеться в умові задачі? (про троянди, які зірвали, а потім з них склали букет)

2)Що нам відомо з умови задачі? (що зірвали 15 червоних і білих троянд, потім взяли 4 червоних і 3 білі троянди для букета )

3)Скільки всього зірвали троянд??(15)

4) Скільки взяли червоних? (4)

5) Скільки взяли білих? (3)

6) Що нам потрібно знайти? (Скільки троянд залишилося)

Коротка умова:

 

Зірвали - 15тр.

Взяли - 4 червоних тр. і 3 білі тр.

Залишилось - ? тр.

Пошук розв’язування задачі (синтез):

  1.                   Знаючи, що всього зірвали 4 червоні і 3 білі троянди, про що і якою дією ми дізнаємося? (скільки троянд зірвали разом. Дією додавання: 4+3)
  2.                   Скільки було троянд всього? (15)
  3.                   Якою дією знайдемо частину від загальної кількості? (дією віднімання)
  4.                   Чи можемо ми тепер знайти скільки залишилось троянд?Якою дією? (так,можемо, дією віднімання:15-(4+3)

План розв’язування задачі:

  1.                   Скільки зірвали білих і червоних троянд разом?
  2.                   Скільки троянд залишилось?

Розв’язання:

- Запишемо розв'язання виразом і спробуємо обчислити його трьома способами.

1 спосіб 15-(4+3)=15-7=8 (тр)

2 спосіб 15-(4+3)=(15-4)-3=11-3=8 (тр)

3 спосіб15-(4+3)=(15-3)-4=12-4=8 (тр)

Відповідь: 8 троянд залишилось

Перевірка:

4+3+8=15 (тр) – зірвали всього

- Можна зробити висновок, що щоб відняти суму від числа, досить відняти від цього числа перший доданок, від знайденої різниці – другий доданок і т.д.

4) розв'язання задачі за малюнком (задача 410 с.71)

— Розгляньте малюнок. Складіть і розв'яжіть задачу за малюнком. Для розв'язання цієї задачі можна скласти вираз і відняти суму від числа.

Задача

На склад привезли 3 коробки з печивом. В першій коробці 35 кг печива, в другій 24 кг печива, а в третій невідомо скільки кг. Але сказано, що в трьох коробках разом було 73 кг печива. Скільки печива в третій коробці?

Вивчення задачі:

1)Про що йдеться в умові задачі? (про печиво, яке завезли на склад)

2)Що нам відомо з умови задачі? (що завезли 3 коробки печива)

3)Скільки кг печива завезли всього?(73 кг)

4) Скільки в першій коробці? (35 кг)

5) Скільки в другій коробці? (24 кг)

6) Скільки в третій коробці? (невідомо, але сказано, що разом в ттрьох коробках 73 кг)

7) Що нам потрібно знайти? (Скільки печива в третій коробці)

Коротка умова:

I к – 35 кг

II к – 24 кг        73 кг

III к - ? кг

Пошук розв’язування задачі (синтез):

1) Знаючи, що всього завезли 73 кг печива, в першій коробці 35 кг, а в другій 24 кг, про що ми можемо дізнатись? (скільки печива в першій і другій коробці разом)

2) Скільки в третій коробці? ( невідомо, але сказано, що решта).

3) Як знайти решту? (від загальної маси печива відняти масу першої і другої коробки)

4)Якою дією знайдемо загальну масу першої і другої коробки разом? (дією додавання)

5)Чи можемо ми тепер знайти масу третьої коробки? Якою дією? (так,дією віднімання)

План розв’язування задачі:

1)Скільки печива в першій і другій коробці разом?

2) Скільки печива в третій коробці?

Розв’язання:

- Запишемо розв'язання виразом і обчислимо зручним способом

73 - (35 + 24) = 73-59=14 (кг)

Відповідь: 14 кг печива в третій коробці.

Перевірка:

35+24+14=73(кг) - печива в трьох коробках разом

5)робота над виразами (вирази 412 с.71)

Учні «ланцюжком» пояснюють обчислення зручним способом.

47-(24 + 3) = 47-27 = 20

58 - (38 + 1) = 58 - 38 - 1 = 19

95 - (37 + 5) = 95 - 5 - 37 = 53

  1.                   Фізкультхвилинка

Забавлялись цуценята, (встають, руки піднімають вгору)

Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)

Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)

Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)

Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)

Так — так — так! (стрибають на місці). 

V. Закріплення вивченого. Формування вмінь та навичок

  1.                    Обчислення зручним способом з коментуванням біля дошки

67 - (36 + 27)=67-27-36=40-36=4

63-(36+27)=63-63=0

85 - (5 + 50) =85-5-50=80-50=30

77 - (17 + 30) = 77-17-30=60-30=30

  1.                    Розв'язування логічних задач

  Братові 18 років, а сестрі — 10. Скільки років буде братові, коли сестрі стане стільки, скільки йому зараз? (18 —10 = 8; 18 + 8 = 26)

  Богдан, Максим і Руслан — брати. Богдан не старший за Максима, а Руслан не молодший за нього. Хто з них найстарший? (Богдан молодший за Максима, Руслан старший за Максима. Отже, Руслан — найстарший,)

  У сім'ї 2 матері, 2 дочки і бабуся з онукою. Скільки всього членів у родині? (Троє: бабуся, мама і дочка.)

  Сходинки в будинку ведуть від першого поверху до останнього. Хлопчик пройшов половину шляху і відпочиває на 5 поверсі. Скільки поверхів у будинку? (Всього 9 поверхів: перед 5 — чотири і після 5 — чотири. 4 + 4 + 1=9.)

  1.                    Графічний диктант

- Відступи 6 клітинок зверху і 6 клітинок зліва. Постав математичну крапку і починай малювати

Sobak.jpg

Sobak (1).jpg

- Тепер у кожного з вас в зошиті є свій далматинець. Домалюйте йому плямки та вигадайте ім'я.

VI.Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

- А наш урок підходить до завершення. А я вам пропоную згадати, про що ми з вами говорили на уроці? (про обчислення виразів зручним способом, про правила віднімання суми від числа)

- Що важливе для подальшого навчання ми сьогодні вчилися виконувати? (розв'язували задачі за допомогою віднімання суми від числа трьома способами)

— Що означає вислів «обчислити зручним способом»? (знайти той спосіб, за допомогою якого ми зможемо швидше обчислити вираз)

- Що вам вдалося краще?

- Над чим ще слід попрацювати?

- Отож, ми закінчуємо наш урок. Наша мета досягнута. Подивимось, чи допомогли ми песику знайти родину?

(Розглядаємо на слайді картинку з песиками. Виставляємо оцінки в журнал і щоденники).

VII. Домашнє завдання

№413,414 с.72

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Державний вищий навчальний заклад

 «Криворізький державний педагогічний університет»

Психолого-педагогічний факультет

Кафедра змісту і методики початкового навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ З МАТЕМАТИКИ

В 2-А класі

На тему: «Обчислення виразів зручним способом. Віднімання суми від числа трьома способами»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

студентка-практикантка

групи ПНПм-12

Іщенко Анна Василівна

 

 

Методист:

Дика Наталя Дмитрівна

______________________

(оцінка, підпис)

 

Учитель:

Лук'яненко Жанна Станіславівна

______________________

(оцінка, підпис)

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг-2016

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
15855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку