Вчити дітей порівнювати предмети за їх спільними та відмінними ознаками, вживати в описі прикметники, порівняння, слова в переносному значенні;
-розвивати пам'ять, мовлення школярів, спостережливість;
-розширити знання учнів про дерева, їх цінність та значення в природі;
-виховувати почуття прекрасного та бережливе ставлення до оточуючого середовища.
Урок розвитку писемного мовлення
Тема: „Дуб і береза”. Опис - порівняння
Мета:
Обладнання: малюнки дуба і берези
ХІД УРОКУ
І. Організація учнів до уроку
Вчитель .
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Ми зробимо з вами ще один крок
В країну чудову, в країну казкову,
Що так нас чарує й збагачує мову.
ІІ. Робота над темою уроку
1) Стрімко вибігли на гору
дві подружки білокорі.
Дощик їм полоще кіски.
Звуть подружок цих... (Берізки)
2) Відгадайте, як звать наш дім,
Все про нього розповім.
Гарне дерево, міцне.
А на гілочках крилатих
Буде жолудів багато. (Дуб)
- Що ви знаєте про ці дерева?
- Де вони ростуть?
- Яку користь приносять людям?
2. Інформація членів довідкового бюро:
1 – ий учень: Цікаве і цінне дерево дуб. А щоб виростити його, не завжди вистачить віку навіть одного покоління людей. Тільки на 25 – 30 – му році життя він дає перші жолуді. У світі близько 600 видів дубів
В Україні в селі Верхня Хортиця на Дніпрі росте 800 – літній дуб,ширина його стовбура 6м. 32 см. Під ним запорізькі козаки писали листа турецькому султанові. А найстарішим вважається дуб з литовського поселення, якому 2тис. років. Дуби досягають висоти 40м.
2 – ий учень: Березу природа наділила красивою корою білого кольору. Але її люблять не лише за красу, головна цінність берези – деревина. Міцна, красива. З неї виготовляють дорогі вироби (меблі, шкатулки). Спалюючи березову деревину, отримують активоване вугілля, яке добре вбирає шкідливі речовини.
Міцний, як...
Струнка, як...
Хто на зиму листя не скидає?
Хто тонке та довге гілля додолу спускає?
|
Береза (лікарська рослина) |
Дуб (лікарська рослина) |
Стовбур |
стрункий, білокорий, тонкий |
товстий, кремезний, сильний, міцний |
Кора |
гладенька, зверху потріскана, чорно-біла |
коричнева з візерунком |
Крона |
гладенька, акуратна |
розложиста, розкішна |
Гілля |
довге, тонке, опущене до низу, звисаюче |
крислате, широке, міцне, сучкувате, високо підноситься вгору |
Листя |
світло-зелене, серцевидне, дрібне |
темно-зелене, різьблене, рясне |
Плід |
насіння |
жолудь |
|
|
|
|
|
|
7. Усне складання твору
8. Самостійне написання твору учнями
9. Зачитування творів окремими учнями
ІІІ. Підсумок уроку.