12 квітня о 18:00Вебінар: Навчаємо дітей мистецтва розповідати історії за допомогою PowerPoint

Урок "Закріплення вивченого про іменник"

Про матеріал

Використовую на уроках інтерактивні методи, що дають змогу створювати навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це надає змогу учням розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення, формувати критичне мислення, виявляти і реалізувати індивідуальні можливості.

Перегляд файлу

Тема. Закріплення вивченого про іменник. 4 клас

Мета: повторити граматичні ознаки іменників: власні і загальні назви, назви істот і неістот, число і рід іменників, відмінювання; розвивати спостережливість, увагу, поповнювати словниковий запас учнів, розвивати навички каліграфічного письма; виховувати інтерес до іменника, працелюбність.

Обладнання: мовний матеріал, схема-опора «Іменник», куб, роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку.

  1. Організаційний момент.
  1. Слово вчителя.
    • Всі почули ви дзвінок-

           Він покликав на урок.

           Кожен з вас приготувався,

           На перерві постарався,

           Тож і ми часу не гаймо,

           Наш урок розпочинаймо.

  1. Вітання гостей.
  • Ми вам раді, люди добрі!

       І вітаєм щиро вас.

       І запрошуєм ласкаво

       На урок в четвертий клас.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

       Мотивація навчальної діяльності.

Гра «Дешифрувальник»

Відгадайте слово за допомогою шифру і алфавіту.

Підказка: слово складається з 7 букв.

Шифр: 12, 17, 7, 18, 18, 11, 15.

Іменник.

  • Сьогодні на уроці ми будемо узагальнювати і систематизувати наші знання про іменник.
  1. Актуалізація опорних знань.
    1.     Стратегія «Мозкова атака»:

     збір інформації про іменник.

 

 

  1. Повторення вивченого матеріалу.
  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Урок продовжимо без зупинки

       З каліграфічної хвилинки.

(учні працюють з папками)

  • Пам’ятайте, що треба весь час писати красиво і правильно.
  • Слідкувати, як ви правильно сидите під час письма.
  • Щоб букви правильно писати,

          Хвилинку каліграфії треба почати.

          Букву пишу рівнесенько,

          Щоб була гарнесенька.

          Щоб залюбки дивився я,

          Вчитель наш та ще й моя сімя.

           В   оло   ир   Ми   од   ов

           Володимир Михайлович Сосюра

            Любіть Україну, як сонце любіть,

            як вітер, і травині води

  • підкресліть іменники,
  • які слова не є іменниками.
  1. Гра «Зайве слово»

Завдання:

  • вилучи зайве слово, яке відрізняється від інших,
  • поясни, чим відрізняється.

Слова для гри.

Стіл, дерево, заєць, зелений.

Сонце, зірки, холодно, місяць.

Учень, біжить, зошит, ручка.

Граються, м’яч, діти, двір.

  1. Гра-подорож.
    •       До нас на урок завітали друзі. Звідки вони до нас приїхали? Хто може показати на глобусі Африку, де вони проживають.
    •       Це-слониха зі своїм слоненям. Вони шукають свого татуся. Але допомогти може їм лише той, хто знає все про іменник.
    •       Діти, допоможемо їм знайти татуся-слона? Покажемо що ми знаємо про іменник.
    •       Асоціативний кущ.

 Іменник

 

Назви Змінюється

 

Назви істот         Власні                  

Назви неістот      Загальні

 

 

                     Відмінками                            Числами 

                    Н. хто? що?                         

                    Р. кого? чого?              

               Д. кому? чому?            Однина        Множина

  З. кого? що?

              О. ким? чим?

              М. на кому? на чому?           Рід

 

 

                                         Чол.         Жін.     Сер.

  •              Наші друзі дуже раді, що ви маєте гарні знання про іменник. Ви зможете їм допомогти пройти маршрут і знайти татуся-слона. У слонихи і слоненяти немає паспортів, ніяких даних про них. Ми допоможемо встановити про них дані.

 

  • Фізкультхвилинка.

Вже стомилися ми трішки,

Вийдем, дітки, на доріжку.

Наші ручки: раз, два, три.

Ось голівонька стомилась,

Вліво-вправо нахилилась:

Раз, два, три.

Будем пальчики стискати,

Будем знову працювати.

 

 

  • 1. Зупинка «Назви істот і неістот»

 Слон – назва істот, відповідає на запитання хто?

  • Вибірковий диктант.

(виписати іменники у дві колонки)

Істоти                               Неістоти

Слова для диктанту.

Вазон, слон, зошит, парта, сніг, тигр, ручка, Київ, Олег, книга, синиця.

  • 2. Зупинка «Власні і загальні назви»

Слон – загальна назва. Придумайте власну назву.

  • Робота з картками.

Завдання.

Вкажи стрілками загальні і власні іменники.

  • 3. Зупинка «Число»

Слон – однина, слони – множина.

  • Гра «Визнач число»

(з використанням карток)

Вчитель зачитує іменники, а учні сигналізують, якого числа цей іменник.

Слова для гри.

Коні, листок, олівець,  дзеркало, коти, слово, картина, телефони.

  • 4. Зупинка «Рід»

Слон – чоловічий рід, слониха – жіночий рід, слоненя – середній рід.

  • Гра «Визнач рід іменників»

(з використанням сигнальних карток)

Вчитель зачитує іменники, а учні сигналізують, якого роду цей іменник.

Слова для гри.

Олень, Роман, учень, Галя, робітниця, теля, молоко, дошка, доярка, диктант, кінь, гусак, дерево, жито, дощ, сестра, серце, книжка, сонце.

  • 5. Зупинка «Відмінки»
    • Гра «Цікавий ланцюжок»
    • Кубування. Відмінки.

 

 

  • 6. Зупинка «Речення»
  • Придумайте речення про родину слонів.
  • Знайдіть іменники.
  • Що називається іменником?

V. Підсумок уроку.

  1. Стратегія «Кубування»

Аналіз граней:

  • частина мови (іменник);
  • що означає (назву предмета);
  • питання (хто? що?);
  • число (однина, множина);
  • рід (чол., жін., сер.);
  • відмінок.
    1. Гра «Мікрофон»

Учитель пропонує учням в символічний мікрофон продовжити речення.

  • Сьогоднішній урок навчив мене…

 

  1. Оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку