12 жовтня о 18:00Вебінар: Медіаграмотність на уроках української мови: фейки, перевірка інформації та створення медіапроєктів

Тема: Ознайомлення з групами «теплих» та «холодних» кольорів. «Чарівна веселка».

Про матеріал
Мета уроку: закріплювати навички створення необхідного кольору змішуванням кольорів; закріплювати розуміння учнями понять «спектральне коло», «основний колір», «змішаний колір»; ознайомлювати учнів із поняттями «світліший», «темніший», «колірний тоннавчати правильно розташовувати зображення на аркуші; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати кольори; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу.
Перегляд файлу

Тема: Ознайомлення з групами «теплих» та «холодних» кольорів. «Чарівна веселка».

Мета:  закріплювати навички створення необхідного кольору змішуванням кольорів; закріплювати розуміння учнями понять «спектральне коло», «основний колір», «змішаний колір»; ознайомлювати учнів із поняттями «світліший», «темніший», «колірний тоннавчати правильно розташовувати зображення на аркуші; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати кольори; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу.

Обладнання: таблиці «Кольоровий спектр», зразки дитячих робіт із зображенням веселки, стрічки кольорів веселки, аудіо запис веселої музики.

 

 Хід уроку

   І. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок,

Нас покликав на урок.

 Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вчора, сьогодні, щодня,

Хай не спиняється годинник на вежі,

Хай на Землі буде все, як належить.

Привітаймося любесенько,

Усміхнімося радесенько.

І все в нас буде гаразд,

Урок принесе користь для нас.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

  • 3 якими кольорами ми нещодавно ознайомилися?
  • На які дві групи їх поділяють художники? Чому?
  • Які кольори необхідно змішати, щоб отримати зелену фарбу? оранжеву? фіолетову?
  • Які матеріали та інструменти знадобляться для малювання фарбами?

 

 

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку

Уявімо собі теплий літній день. Після короткого дощику у небі замерехтіла різнокольорова вигнута доріжка. Але що це за доріжка ви скажете, коли відгадаєте загадки.

  1. Відгадування загадок.

Тільки дощик прошумів

Над лужком, над лісом –

Хтось у небі рушничок вишитий повісив.                       (Веселка)

Над лісами, над рікою

Кольоровий міст дугою.                                                    (Веселка)

Дивувались довго ми –

Збудували міст громи.

Та по ньому я і ти

Не зумієм перейти.

  1. Бесіда за темою

 Всі  загадки правильно відгадали. Молодці! Це – веселка, або ще говорять райдуга. Вона з’являється на небі після рясного і теплого дощу. Різнокольорова вигнута доріжка це райдуга. І, як ви вже здогадались, сьогодні на уроці мова йтиме про веселку та її кольори. Чи бачили ви веселку? З яких кольорів вона складається?

У веселки сім кольорів: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, голубий, синій і фіолетовий.

Який колір чи кольори веселки вам подобається найбільше?

Який з них найтепліший, а який віддає холодом?

  1. Вивчення скоромовки.

Щоб запам’ятати послідовність кольорів у веселці, давайте вивчимо скоромовку.

Чапля Паву Жде Завзято –

Будуть Сани  Фарбувати.

Перша літера кожного слова – це початкова буква назви кольору.

 

  1. Фізкультхвилинка.

Я зраненька прокидаюсь                              (учні встають з-за парт,

І на мене кожну мить                                               встаючи на носки потягуються)

Виливає ніжні фарби                                    (піднімають руки вгору,

Неба чистого блакить                                              плавно опускають)

Пелюстки бузково-сині,                               ( по черзі руки витягують

Наче крапельки чорнила ,                                       вперед, вниз)

Запашні ми, любий друже,                           (повертаються один до одного,

І тому нас люблять дуже.                                        нахиляючи голову вперед).

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Організація сприйняття творів мистецтва

(Учитель демонструє репродукції картин, які виконано акварельними фарбами.)

 Для яких зображень художники обирають акварельні фарби?

 Що можна сказати про малюнки, виконані акварельними фарбами? (Вони прозорі, містять багато повітря.)

2. Алгоритм виконання

 Намалюємо в робочому зошиті чотири кульки. Першу кульку зафарбуємо синьою фарбою. Для цього наберемо на вологий пензлик синьої фарби і прикладемо пензлик до середини зображення.

 Тепер коловим рухом зверху вниз зафарбуємо простір усередині контуру, не виходячи за межі малюнка. Спробуємо наступну кульку зробити блакитною. Візьмемо на палітру краплину синьої фарби. Ретельно вимиємо пензлик і наберімо на нього білої фарби. Додамо її на палітру до синьої фарби і змішаємо. Колір змінився — він став світлішим. Ми отримали блакитну фарбу.

 Зафарбуємо другу кульку блакитною фарбою.

 Що робить біла фарба, коли ми додаємо її до будь-якого кольору? (Вона робить його світлішим.)

 Якщо ми додамо більше білої фарби, колір стане світлішим, (якщо більше синьої — темнішим. Художники називають делірним тоном.

 А який колір утворимо, якщо додамо білої фарби до червоної? (Рожевий.)

 Зафарбуємо третю кульку червоною фарбою. Спробуємо наступну кульку зробити рожевою. Візьмемо на палітру краплю червоної фарби.

 Ретельно вимиємо пензлик і наберемо на нього синьої фарби. Додамо її на палітру до червоної фарби і змішаємо. Утворився рожевий колір. Зафарбуємо четверту кульку рожевою фарбою.

 Тепер у нас є всі кольори, щоб намалювати справжню веселку.

            3.  Робота в альбомах.

Під легку і веселу музику в записі діти малюють веселку.

- Необхідно промивати пензлик у чистій воді перед кожною зміною кольору фарби.

 IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Пояснення до творчого завдання

(Учитель пропонує учням розглянути зображення веселки на малюнках і фотографіях.)

 Уважно роздивіться малюнки. На якому з них художники зо-бразили веселку?

 Сонячні промінчики проходять крізь дощові краплі — і з’яв-ляється веселка. А чи побачимо ми веселку похмурого дня?

 Чому веселка так швидко зникає?

 Як ви вважаєте, що нам необхідно обов’язково намалювати по-руч із веселкою?

(Учитель малює на дошці декілька простих варіантів композиції з різним взаємним розташуванням елементів.

Учитель пропонує учням відтворити в повітрі рухи, необхідні для зображення сонця, хмар, дощу, веселки. Пропонує виконати малюнок у робочому зошиті простим олівцем. Потім пояснює, як виконати роботу фарбами.

Учитель пояснює послідовність виконання творчого завдання.)

 Спочатку намалюємо небо. Змішаємо на палітрі блакитну фарбу і широким пензлем розфарбуємо верхню частину аркуша зліва направо. Уважно стежимо за тим, щоб фарба в робочій зоні не висихала,— інакше на небі залишаться смуги.

 Тепер намалюємо землю. Із зеленою фарбою можна змішати жовту, і отримаємо листочки, освітлені сонцем. Для тіні необхідно додати синьої фарби. Додаючи до зеленої фарби жовтої, білої, синьої, можна отримати необхідні кольори для малювання дерев, кущів, трави. Жовта й оранжева фарби допоможуть намалювати поле стиглої пшениці.

 Тепер намалюємо веселку. Перша смужка веселки буде червоною. Потім унизу, ближче до землі, розміщуються оранжева, за нею — жовта, зелена, блакитна, синя і фіолетова смужки.

 У нас вийшли дуже гарні та яскраві роботи. Погляньте, скільки на них різних кольорів!

 Назвімо їх. (Учні називають кольори разом з учителем.)

 Як довго ми називали кольори! Для того щоб не витрачати стільки часу, художники назвали всі ці кольори хроматичними. Слово «хрома» грецькою мовою означає колір. (Учитель пропонує учням уважно розглянути таблицю хроматичних кольорів.)

V. Рефлексія

  1. Бесіда

 Які кольори веселки подобаються вам найбільше?

 Заплющимо очі й уявимо, що ми вирушаємо у подорож веселкою. Ми зробили перший крок. Розкажіть, що ви відчуваєте.

 Ось ми дісталися повороту. Що за ним?

 Куди ми потрапимо, дійшовши до кінця веселки?

 Що ми побачимо?

  1. Колективний перегляд робіт.
  2. Аналіз робіт. Словесне оцінювання.
  3. Повідомлення переліку того, що необхідно принести на наступний урок.
  4. Прибирання робочих місць.

 

 

docx
Додано
31 січня 2019
Переглядів
1762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку