Тема: Перенос слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків

Про матеріал
Мета: формувати вміння перенесення частин слів із літерами «й» та «ь» у середині слова, закріплювати поняття «один», «багато», здійснювати звуко-буквені зіставлення, поповнити словниковий запас учнів словами «черкнула», «сюрчав»; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Перенос слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків. Звуко-буквений аналіз слів (2 клас. Українська мова)

Тема: Перенос слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 1-3, с. 9-10).Правила перенесення частин слів із літерами «й» та «ь» у середині слова.

 

Мета: формувати вміння перенесення частин слів із літерами «й» та «ь» у середині слова, закріплювати поняття «один», «багато», здійснювати звуко-буквені зіставлення, поповнити словниковий запас учнів словами «черкнула», «сюрчав»; виховувати любов до природи.

 

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Встали, дітки, всі рівненько,

 

Посміхнулися гарненько,

 

Настрій на урок взяли

 

Й працювати почали.

 

ІІ.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ УЧНІВ

 

— Назвіть слова-відгадки. Вимовте голосні звуки в кожному слові, поділіть слова на склади та для переносу (повторення алгоритму виконання цього завдання).

 

Коробка для зберігання письмового приладдя. Пенал.

 

Що мовчить, а розуму навчить? Книжка.

 

Не їсть, не п’є, а ходить і б’є. Годинник.

 

Вдень з ногами, а вночі без ніг. Черевики.

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

 

Треба прочитати слова, надруковані на демонстраційних картках та визначити, за якою ознакою їх об’єднали у дві групи:

скринька             майданчик

 

кицька                 майстер

 

лялька                 жайворонок

 

нянька                 лінійка

 

До першої групи увійшли слова з м’яким знаком у середині, до другої — слова з буквою «й».

 

— Чи можете ви визначити кількість складів у кожному зі слів?

 

— Для того, щоб поділити ці слова для переносу, потрібно пригадати правила. Наше завдання — навчитися застосовувати правила переносу слів із буквами «ь» та «й» у середині.

 

ІV. СПРИЙМАННЯ ТА ЗАСВОЄННЯ МАТЕРІАЛУ

 

Майоріти , майорить, майоріє.

 

1) Невиразно виднітися вдалині; маячити (див. маячити I).

 

2) Те саме, що мигтіти 1).

 

3) Коливатися під дією вітру.

 

майоріти [майоур’ітие] -йорит’

 

Додаткове завдання: скласти речення зі словом.

 

На гілочці берези майорить золотавий листочок.

 

Робота за підручником

Вправа 1, сторінка 9. Розгляньте малюнки, слова — назви предметів поділіть на склади для переносу.

 

Йо-гурт, мА-йо-ри, йорж.

 

 

Поетапне виконання завдань до вправи.

 

Усний переказ тексту учнями.

 

Додаткові завдання до тексту:

 

* Поділіть слова Ярко, маленький на склади для переносу.

 

* Вимовте звуки слова Ярко, назвіть букви.

 

* Першому реченні прочитайте слово, яке відповідає на питання хто?

 

* Від якого слова утворилося слово травинка, маленький?

 

* У першому реченні прочитайте слово, яке відповідає на питання що робив?

 

Звуковий аналіз виділених слів, поділ слів для переносу.

 

Складання звукової схеми слова «сюрчав», визначення звукового значення букви «ю».

Списування речень у робочий зошит.

Під час проведення фізкультхвилинки можна запропонувати учням відтворити звуки: шум вітру, шелест трави, звуки дощу…

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ЗАСТОСУВАННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

 

Спостереження за зміною форми числа іменників

Робота з підручником  Вправа 3, сторінка 10

 

Слова у формі однини діти записують у робочий зошит.

 

— Доберіть слова-ознаки до записаних вами слів так, щоб утворилися словосполучення.

 

Робота в зошиті з друкованою основою

Вправа 2, сторінка 5

 

Сприймання змісту тексту.

 

У ході читання вчитель звертає увагу учнів на правильну звуковимову, доцільно зробити акцент на написанні слів із префіксом роз-.

 

— Про що дізналися з тексту?

 

— Які слова передають дії дощику? Доведіть, що дощик — пустун.

 

— До чиїх хаток прибігав дощик?

 

— Як ви вважаєте, чи вибігла з хатинки Оленка?

 

Звуковий аналіз слова «дощик».

 

— Вимовте звуки у слові, назвіть букви, порівняйте кількість звуків та букв у слові.

 

Запис та поділ на склади для переносу виділених слів.

 

— Які правила переносу слів потрібно пригадати для того, щоб правильно виконати завдання.

 

Вправа 3, сторінка 6

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

 

— Що таке склад?

 

— Як переносимо слова з рядка в рядок?

 

— Як звали хлопчика, який слухав звуки природи?

 

— Як звали дівчинку, яка слухала шум дощу?

 

— Прочитайте діалог дощика й Оленки.

 

— З якою інтонацією потрібно читати слова дощика, чому?

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Списати другий абзац вправи 2, сторінка 9.

docx
Додано
30 березня 2019
Переглядів
4773
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку