Тема «Повторення таблиць множення числа 5 і ділення на 5. Використання таблиці для розв’язування задач і знаходження значень виразів. Складання і розв'язування задач».

Про матеріал
Тип уроку: комбінований. Основні терміни і поняття: назв чисел при діленні Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова. Обладнання: обчислювальні таблиці, картки для самостійної роботи, картки контролю, мультимедійне обладнання. підручник «Математика» (автор М.В.Богданович, Г. П. Лишенко с.24-25).
Перегляд файлу

Управління освіти адміністрації

Холодногірського району Харківської міської Ради

Харківська гімназія № 152

                    Харківської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Конспект уроку з математики в 3 класі

 

Тема «Повторення таблиць множення числа 5 і ділення на 5. Використання таблиці для розв’язування задач і знаходження значень виразів. Складання і розв'язування задач».

 

 

 

 

 

 

                                                                       Підготувала

вчитель початкових класів

вищої категорії

методист

Бацула Наталія Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК № 15

Тема «Повторення таблиць множення числа 5 і ділення на 5. Використання таблиці для розв’язування задач і знаходження значень виразів. Складання і розв'язування задач».

Мета:

  • формування предметних компетентностей:

закріпити навички табличного множення і ділення чисел на 5;актуалізувати знання учнів з теми « Зв’язок дій множення і ділення»;формувати вміння використовувати вивчений матеріал під час розв’язування задач і знаходження значень виразів; вдосконалювати обчислювальні навички, використовуючи таблицю;розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

  • формування ключових компетентностей:
  • уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
  • комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
  • соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
  • інформаційної: розширити знання учнів про Всесвіт;
  • громадянської: виховувати повагу до людей  професії-астронома та бережливе ставлення до природи, розвивати здатність екологічно мислити.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: назв чисел при діленні

Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова.

Обладнання: обчислювальні таблиці,  картки для самостійної роботи, картки контролю, мультимедійне обладнання.  підручник «Математика» (автор М.В.Богданович, Г. П. Лишенко с.24-25).

ХІД УРОКУ

І. Вступна частина. «Психологічна настанова».

1. Організація класу.

Звучить спокійна музика.
Я- зірочка!Я – маленька

Я прокидаюся, вмиваюся. Я розчісую свої промені й піднімаюся вільно й урочисто.
Я — велика куля. В мені багато тепла і світла. Я дарую своє тепло всім.
Я перетворююся на тоненький промінчик. Я лечу на землю і пірнаю в м'яке зелене листя, я купаюся в блакитних хвилях моря, я граюся в білій піні.

Я-допитливий. Я-Хочу багато знати…Приймаємо до нашої дружної сім'ї.

Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.)

Зоря — поняття, яке має декілька значень.

Зоря — астрономічний об'єкт.

Зоря — заграва в атмосфері під час сходу і заходу Сонця.

Зоря — ранковий або вечірній військовий сигнал, який виконується на барабані, горні чи трубі («грати зорю» чи «бити зорю»).

«Зоря» — український професійний футбольний клуб.

«Зоря» — журнал, що виходив у Львові в 1880—1897 роках.

«Зоря» — кінотеатр

2. Актуалізація опорних знань.

1) Усна лічба(фронтально з використанням прийому «Мікрофон»)

Віршовані задачі

 В'яже бабуся-лисиця

Трьом онукам рукавиці.

— Подарую вам, онуки,

Рукавичок по дві штуки.

Бережіть, не загубіть!

Скільки всіх? Перелічіть! (2 х 3)

 

Білка моркву посадила,

Тридцять шість там вродило.

П'ять зайців по три зірвали.

Скільки білочці зосталось? (36-(3 х 5))

 

Із рибалки йшли три галки,

А за ними два граки.

Галки несли по сім щук,

По чотири в граків на плечі.

І сваряться, просто сміх,

Не полічать щук своїх.

А ви поміркуйте,

Всіх щук порахуйте. (3x7+2x4)

 

Двоє вулицею йдуть,

По три саджанці несуть.

Скільки ямок треба, діти,

Щоб саджанці посадити? (З х 2)

 

Сім подружок стали грати,

З паличок складать квадрати,

По квадратику зробили,

Паличок не полічили.

А ви їм допоможіть,

Скільки буде, полічіть. (4 х 7)

 

 В'яже бабуся-лисиця

Трьом онукам рукавиці.

«Подарую вам, онуки,

Рукавичок по дві штуки,

Бережіть, не загубіть!»

Скільки всіх? Перелічіть! (6).

Відповіді. 6,21,29,6,28,6.

2)Каліграфічна хвилинка

-Покажемо промінчику каліграфічне письмо цифр.

-Яку закономірність побачили?(6-повторюється, наступні числа двоцифрові з третього десятка

-Хлопці записують числа в порядку зростання,а потім  збільшивши на 9.

(21,28,29,30, 37,38)

-Дівчата записують числа в порядку спадання, а потім збільшивши на 9.

(29,28,21,38,37,30)

3) Графічний диктант (з використанням прийому «Інтрига»)

-Промінчик хоче нам розказати про свою Батьківщину

Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.)

-Промінчик прилетів до нас із Сіріуса (яку можна безпосередньо спостерігати в телескоп),

 яка знаходиться у сузір'ї Великого Пса.

ІІ. Основна частина

1.Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Коло ідей»).

-До малюнка придумай задачі, усно розв’яжи їх.

-Використайте набуті знання з минулого уроку.

(Літо Спека. 5 тварин прийшли до водопою. Скільки слідів вони залишили після себе?

Літо.Спека. Тварини залишили після себе 20 слідів. Скільки прийшло тварин?)

5+5+5+5=5*4=20

-Що спільного на малюнках?

-Чим відрізняються?

-Що цікавого помітили з точки зору математики?

-Який висновок можна зробити? (Відповіді дітей.)

Висновок. Знаходити значення виразу за допомогою додавання незручно. Замінити приклади на додавання прикладами на множення, якщо це можливо

Висновок.Треба скласти і вивчити результати таблиці множення числа 5 на числа 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, тобто скласти таблицю множення числа 5 та ділення на 5.

-Яка тема нашого уроку?

2.Мотивація навчальної діяльності (з використанням методу «Синтез думок»)

- Де в реальному житті ми використовуємо знання таблиці множення та ділення на 5? (Відповіді учнів.)

3.Вивчення нового матеріалу.

1) Математичний диктант (Двоє учнів працюють за дошкою. Наприкінці роботи проводиться взаємоперевірка.)

  • Перший множник — 5, другий — 9. Знайдіть добуток.
  • Добуток чисел 5 і 6 збільшити на 27.
  • Добуток чисел 5 і 8 зменшити на 11.
  • Число 50 зменшити на добуток чисел 5 і 4.
  • Число 5 помножити на суму чисел 1 і 8.
  • Число 5 помножити на різницю чисел 81 і 72.
  • Знайдіть суму різниці та добутку чисел 5 і 2.
  • Ділене 45, дільник 9.Знайдіть частку.
  • Частку  чисел 35 і 5 збільшити на 27.
  • Частку чисел 40 і 5 зменшити на 11.
  • Число 50 зменшити на частку чисел 25 і 5.
  • Число 50 збільшити на частку чисел 50 і 5.

Відповіді: 45,57,51,30,45,45,13,5,34,19,45,60.

2) Робота за підручником (с. 24).

а) Робота над задачею с.24, № 149 (з використанням прийому «Два – чотири – всі разом»)

Технологія  «Два, чотирни, всі разом»

  •                   Спочатку читають задачу самостійно і розв’язують.
  •                   Потім у парі з сусідом по парті розв’язують і знаходять спільне рішення.
  •                   Тоді об’єднуються у групу «Четвірка» знаходять правильне рішення.
  •                   Озвучують розв’язання на весь клас.

Аналіз задачі, складання короткої умови.

К.— 25 кг

Ц.— 5 кг

М.— ?, у 5 разів <

— Чи можемо відразу дати відповідь на головне питання задачі? Чому?

— Що для цього треба дізнатися? Якою дією?

— Запишіть розв’язання задачі.

Сильніші учні складають вираз (25 + 5) : 5 = 6 (кг).

Усі решта розв’язують по діях (слабшим учням роздають картки-підказки).

Розв’язання

1) +=

2) :=

Відповідь: 6 кг моркви витратили.

б) Фізкультхвилинка

Плеснути в долоні стільки раз скільки буде 5*2

Покивати головою 5 разів вперед

Зробити колові оберти головою вперед і назад

Тупнути правою ногою стільки раз скільки буде 5*1

Тупнути лівою ногою  10 – 5

            Помахати руками  5*3

в) Розв’язування задачі за малюнком с.24, № 150 (фронтально з використанням прийому «Я – вчитель»)

1 рівень

Розв’яжи задачу за малюнком:

Самостійно склади вираз до  задачі.

Вираз. 4+4*5=24

2 рівень

Розв’яжи задачу за малюнком:

Запиши розв’язок задачі по діях.

1)..*..=…(грн)- вартість книжки

2)…+…=…(грн) – вартість книжки та зошита разом

г) Розв’язування задачі за схематичним зображенням с.25, № 151 (індивідуально з подальшою взаємоперевіркою)

д) Робота над завданням з логічним навантаженням с.25, №153 (індивідуально з подальшим поясненням біля дошки)

1) Скласти вираз

(13-3):2=5 (см)

2)Перевірити на практиці.

-Промінчик вражений вашими знаннями. Дякує вам за чудовий урок та запрошує до себе у гості….

ІІІ. Заключна частина

  1. Домашнє завдання

С. 25, № 152,154,155 (з використанням прийому «Вибери сам»)

2.    Рефлексія (з використанням прийому «Інтерв’ю »)

  • Чого навчились на уроці? Які поняття повторили?
  • Як пов'язані між собою дії множення і ділення?
  • Як знайти невідомий множник? ділене? дільник?
  • Перше число 45, а друге число — у 9 разів менше. Знайдіть друге число.
  •  З прикладу на множення складіть два приклади на ділення.(5 • 6 = 30,58= 40)
  • Що цікавого дізналися на уроці?
  • Чи хотіли б ви побувати у гостях промінчика?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
3 серпня 2019
Переглядів
1026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку