Тема «Аналіз контрольної роботи. Повторення таблиць множення числа 6 і ділення на 6. Розв’язування задачі на дві дії різного ступеня.»

Про матеріал
Тип уроку: комбінований. Основні терміни і поняття: назв чисел при діленні Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова. Обладнання: обчислювальні таблиці, картки для самостійної роботи, картки контролю, мультимедійне обладнання. підручник «Математика» (автор М.В.Богданович, Г. П. Лишенко с.25-26).
Перегляд файлу

Управління освіти адміністрації

Холодногірського району Харківської міської Ради

Харківська гімназія № 152

                    Харківської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Конспект уроку з математики в 3 класі

 

Тема «Аналіз контрольної роботи. Повторення таблиць множення числа 6 і ділення на 6. Розв’язування задачі на дві дії різного ступеня.»

 

 

 

 

 

 

                                                                       Підготувала

вчитель початкових класів

вищої категорії

методист

Бацула Наталія Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК № 17

Тема «Аналіз контрольної роботи. Повторення таблиць множення числа 6 і ділення на 6. Розв’язування задачі на дві дії різного ступеня.»

Мета:

  • формування предметних компетентностей:

закріпити навички табличного множення і ділення чисел на 6;актуалізувати знання учнів з теми « Зв’язок дій множення і ділення»; розвивати уміння самостійно розв’язувати задачі на дві дії різного ступеня; вдосконалювати обчислювальні навички, використовуючи таблицю;розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

  • формування ключових компетентностей:
  • уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
  • комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
  • соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
  • інформаційної: розширити знання учнів про Всесвіт;
  • громадянської: виховувати повагу до людей  професії-астронома та бережливе ставлення до природи, розвивати здатність екологічно мислити.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: назв чисел при діленні

Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова.

Обладнання: обчислювальні таблиці,  картки для самостійної роботи, картки контролю, мультимедійне обладнання.  підручник «Математика» (автор М.В.Богданович, Г. П. Лишенко с.25-26).

ХІД УРОКУ

І. Вступна частина. «Психологічна настанова».

1. Організація класу. 

 -Уявіть, що зараз ніч і ми знаходимося не у класі, а на дворі.

У ясний вечір небо над нашою головою всіяне міріадами яскравих зірок. Нам вони здаються маленькими блискучими крапочками, бо знаходяться дуже далеко від Землі. Насправді ж зірки – це велетенські розжарені кулі, які складаються з газів і світяться власним світлом. Вони схожі на Сонце і рухаються навколо своєї осі, як і наша Земля. Є зірки-гіганти, а є карлики.

Від температури газу залежить колір зірок. Білі та блакитні мають t 10-20 тис градусів, жовті – 6 тис градусів, червоні – 3-4 тис градусів.Скупчення зірок, яке ми бачимо на небі, і яке тягнеться світлою смугою з півдня на північ, в давнину називали молочним шляхом. За ним орієнтувалися Чумаки, коли їздили в Крим по сіль. Наше сонце – це велетенська зірка. Діаметр сонця – 1 млн 400 тис км. Але є зорі в тисячу разів більші.

-Ви не забули? Промінчик запросив нас у гості.

 -Починаємо збиратися….Перевіримо вашу готовність.

2. Актуалізація опорних знань.

1) Усне опитування (фронтально з використанням прийому «Мікрофон»).

                                        Гра «Вікторина- плутанка»
( Умова: який екіпаж набере більше балів, той і переміг. Відповіді записують у бортові журнали).
1.Сонце – це …
а) планета;

б) зірка.

-Яку арифметичну дію виконуємо при знаходженні частки?

а) ділення;

б) множення.

2. Скупчення зір, що тягнеться світлою смугою з півдня на північ, - це…

а) Молочний шлях;

б) Чумацький шлях.

-Яку арифметичну дію виконуємо при знаходженні частки?

а) віднімання;

б) ділення.

3. Сонце – це…

а) найбільша з усіх зірок;

б) найменша з усіх зірок.

-Який знак треба поставити між числами при збільшенні чисел у кілька разів?

а) віднімання;

б) множення.

4. У Сонячну систему входять…

а) 9 планет;

б) 8 планет.

-Як знайти частину від числа?

а) діленням;

б) множення.

5. Наша планета земля знаходиться на…

а) 2 місці від Сонця;

б) 3 місці від сонця.

-Яке число при множенні найбільше?

а) частка;

б) добуток.

2) Усна лічба (з використанням прийому «Коло ідей»)

-Готуємось до старту. Останні приготування.

 а) Розв’язання логічних задач і завдань .

1.Пасажир таксі їхав у село. Дорогою він зустрів 5 вантажних та 3 легкові автомобілі. Скільки всього машин прямувало до села? (1 машина – таксі).

2.Стоять 6 склянок, 3 з них з водою. Як треба розставити склянки, щоб порожня склянка та склянка з водою чергувалися? Умова — дозволяється переставляти лише одну склянку.

(Взяти другу склянку і перелити з неї воду у передостанню — порожню, а другу склянку, що спорожніла, поставити на місце).

3.Учні називають предмети, про які можна сказати «два» або «пара». За кожну правильну відповідь учневі жетончик.

4.Учитель показує кілька секунд картки малюнками груп різних предметів, а ховає їх і пропонує пригадати, предметів 2, 3,4, 5.

5. Вчитель пропонує відгадати, які числа, написані на картках, треба додати, щоб отримати 9. Діти називають різні числа. Перемагає той, хто правильно відгадає записані на картках паперу числа та назве інші пари чисел, сума яких дорівнює 9.

Дітям роздаються картки. На них написані відповіді на вирази, які зачитує учитель. Учень, у якого картка з відповіддю до цього прикладу, повинен встати і сказати відповідь.

б) Загальна характеристика результатів виконання контрольної роботи

в) Аналіз допущених помилок, виконання відповідних завдань

3) Графічний диктант (з використанням прийому «Інтрига»)

-Промінчик хоче нам розказати про свого друга

-Хто це?

Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.)

Робот (від словацк. robota) — автоматичний пристрій , який частково або повністю замінює людину при виконанні робіт в небезпечних для життя умов або при відносній недоступності об'єкта.

Слово «робот» було придумано чеським письменником Карелом Чапеком і його братом Йозефом і вперше використано у  1920.

Креслення людиноподібного робота був зроблений Леонардо да Вінчі близько 1495 року.

Французький механік і винахідник Жак де Вокансон створив у 1738 році перший працюючий людиноподібний пристрій (андроїд), який грав на флейті.

4)Каліграфічна хвилинка

-Запишимо важливі дати із життя робота.

-Яку закономірність побачили? (При записанні чисел не використали цифру 6)

-Розібємо числа на двоцифрові. Запишимо в порядку зростання, а потім спадання.

14,17,19,20,38,95,38,20,19,17,14.

ІІ. Основна частина

1.Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Коло ідей»).

-До малюнка придумайте  задачу, усно розв’яжи її.

-Використайте набуті знання з минулого уроку.

-Розкажемо Промінчику про своїх друзів.

-Візьмемо на зореліт домашніх улюбленців.

-А чи знаєте, ви, хто перший злітав в космос? (Це були собачки Стрілка і Білка )

- Ми летимо на 4 зорельотах. По скільки собак  ми можемо взяти на борт порівну?

Задача .

Всього було 23 собаки. Ми летимо на 3 зорельотах. В один поміщується 6 собак. Скільки  собак залишиться на Землі?

Відповідь. 1) 6* 3=18   2) 23-18=5

-Яка тема нашого уроку?

2.Мотивація навчальної діяльності (з використанням методу «Синтез думок»)

- Де в реальному житті ми використовуємо знання таблиці множення та ділення на 6? (Відповіді учнів.)

3.Вивчення нового матеріалу.

1)Робота за підручником (с. 25-26)

-Щоб використовувати час в польоті з користю, потренуємось в обчислювальних навичках.

а) Розв’язування прикладів с. 25, № 158 (фронтальна робота з використанням прийому «Коментування»). Кожному ряду 1 стовпчик.

б) Розв’язування задачі на дві дії різного ступеня с.26, № 159(з використанням прийому «Два – чотири – всі разом»)

             План розв’язання.

  1.               Про що запитується в задачі?
  2.               Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі?
  3.               Яку дію треба виконати, щоб дізнатися , скільки кущів посадила мама?
  4.               Чому дію множення?
  5.               Про що тепер можемо дізнатися?
  6.               Яку дію виконаємо, щоб дізнатися, скільки кущів полуниць посадила разом мама і Марійка?
  7.               Що будемо додавати?
  8.               Запишіть розв’язання.

6*5+18=48 (кущ.)

в) Фізкультхвилинка

Плеснути в долоні стільки раз скільки буде 6*2

Покивати головою 6 разів вперед

Зробити колові оберти головою вперед і назад

Тупнути правою ногою стільки раз скільки буде 6*1

Тупнути лівою ногою  10 – 6

Помахати руками  6*3

2) Самостійна робота ( з подальшою перевіркою вчителя)

1 варіант.

Завдання  № 1.(№161, с.26)

Х *6=30           х+6=20         24:х=6       х:3=6

Задача № 2 ( № 160, с.26)

Скласти і розв’язати задачі за схематичною умовою.

15+6*4=39

6*3—6=12

2 варіант.

Завдання  № 1.

Х :6=6          х-6=20         24-х=6       24:х=8

Задача № 2 ( № 160, с.26)

Скласти і розв’язати задачі за схематичною умовою

15+6*4=39

6*3—6=12

3) Робота над завданням з логічним навантаженням с.25, №153 (індивідуально з подальшим поясненням біля дошки.(37+18=55)

4)Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.)

-Ми досягли своєї мети- Зірка Сіріус.

                                               Зорi на небi
Зорі на небі яскраво палають,
Душу мою у ночі зігрівають.
Вийди лишень ти на двір, подивися,
Зорі на небі – джерельна водиця.
Зцілюють серце, знімають образи
Саме в цю мить, неодмінно відразу.
Зорі на небі спокійно дрімають,
Сумніви, біль, недовіра минають.
Зорі на небі, то сила всесвітня,
Щира, жива, осяйна, непохитна.
Здійснюють мрії, в найтяжчі хвилини
Зорі на небі – цілющі краплини.

                                                        Наталя Прохоренкова

ІІІ. Заключна частина

  1. Домашнє завдання

С. 26, № 163,164.

2.    Рефлексія (з використанням прийому «Мікрофон »)

  • Чого навчились на уроці? Які поняття повторили?
  • Як пов'язані між собою дії множення і ділення?
  • Як знайти невідомий множник? ділене? дільник?
  • Перше число 63, а друге число — у 9 разів менше. Знайдіть друге число.
  •  З прикладу на множення складіть два приклади на ділення.(6 • 6 = 36,68= 48)
  • Що цікавого дізналися на уроці?
  • Чи хотіли б ви загостювати у промінчика?

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
3 серпня 2019
Переглядів
799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку