Методичні матеріали про використання прикладних програм на уроках математики

Про матеріал

Матеріал містить рекомендації щодо використання прикладних комп'ютерних програм на уроках математики. Це різні програми для побудови та аналізу графіків функцій, обчислення послідовностей, прогресій, знаходження площ криволінійних трапецій тощо.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використання прикладних комп’ютерних програм  у вивченні математики

 

Вчитель математики Соромотіна О.О.

 

 

 

 

 

 

Навчальний процес сьогодні повинен бути  орієнтований на особистість учня і враховувати його індивідуальні особливості та здібності.

Характерною особливістю використання сучасних інформаційних технологій при вивченні математики є можливість моделювання різноманітних об’єктів (вивчення яких складає предмет геометрії) і процесів (вивчення яких складає предмет математичного аналізу). Динамічні і графічні можливості дозволяють зробити уроки математики більш змістовними і ефективними.

Ефективність застосування нових інформаційних технологій на уроках математики обумовлена наступними факторами:

  • різноманітність форм представлення інформації;
  • висока степінь наочності;
  •  моделювання за допомогою комп’ютера різноманітних об’єктів і процесів;
  • організація колективної і індивідуальної дослідницької роботи;
  • диференціація  роботи учнів у залежності від рівня підготовки, пізнавальних інтересів;
  • організація комп’ютерного оперативного контролю.

Умовно використання інформаційних технологій можна групувати у два блоки:

  • застосування програм із пакету MS Office (Word, PowerPoint, Excel);
  • застосування прикладного програмного забезпечення для підтримки вивчення математики ( «Алгебра 7-9 клас», Advanced Grapher, Graph, Master function).

 

 

 

 

 

 

 

 

Можливості прикладних програм

Педагогічний програмний засіб «Алгебра 7-9 клас»

Використання ПМ „Графіки” та ПМ „Середовище розв’язання”

Основним варіантом використання ПМ „Графіки” та ПМ „Середовище розв’язан­ня” є створення у цих ПМ демонстраційних навчальних матеріалів

Допоміжним варіантом (але достатньо важливим), є практична робота учнів по розв’язанню задач на графічні побудування за допомогою  ПМ „Графіки” або задач на алгебраїчні перетворення з використанням  ПМ „Середовище розв’язан­ня” .

 

ПМ „Графіки” має два режими опрацювання задач на графічні побудування:

  режим „Демонстрація”  Демонстрація графічного способу розв’язання системи лінійних рівнянь.

 

 

 

 

 

  режим „Побудування” Геометричним побудуванням перетворити графік функції y = x2  у графік функції  y=|x2-4|. 

 

 

 

Програмний засіб містить змістовну довідкову інформацію, яка дозволяє учням повторити основні знання та вміння з алгебри курсу 7-9 класів

 

  

 

 

. Педагогічний програмний засіб Advanced Grapher

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Можливості програми роздруковувати та зберігати графіки функцій як малюнки дають можливість вчителю виготовляти найрізноманітніші роздаткові завдання, опорні конспекти, унаочнення.

 

Педагогічний програмний засіб Graph

 

 

 

 

Завдання 1. Створити електронну анімацію, що показує переміщення (зміну) графіка функції y=kcosx , якщо коефіцієнт k буде змінюватися від 1 до 5.

 

 

Учні мають можливість спостерігати, як змінюється графік функції y=kcosx, якщо k приймає значення 1; 2; 3; 4; 5.

Завдання 2. Створити електронну анімацію, що показує переміщення графіка функції y3+в, якщо коефіцієнт в буде змінюватися від -4 до 4.

 

                                   

Зауваження! Анімацію можна створити, якщо числові данні пробігає один з коефіцієнтів k чи в

Педагогічний програмний засіб Master function

 

 

 

Завдання 1. Самостійна робота з використанням комп’ютера.

  1. Знайдіть стаціонарні точки функції y=5-2x2-2x3+x4 ;
  2. Знайдіть екстремуми функції у=2x3-3x2;
  3. Знайдіть проміжки монотонності функції 

Перевірте правильність розв’язку за допомогою програми Master function.

 

Завдання 2.

 Знайдіть найбільше та найменше значення функції у=-2x3-3x2+4 на відрізку -2; 0.

 

Завдання 3. Побудуйте графік функції у=x2-х-6. Дослідіть властивості функції: проміжки зростання і спадання; проміжки знакосталості; нулі функції.

                              

 

Програма із пакету MS Office  -  PowerPoint надає широкі можливості з використання анімацій  для демонстрації побудови графіків та їх перетворень.

 

Приклад.  Використання анімації для демонстрації побудови графіків тригонометричних функцій у PowerPoint.

Використана література:

  1. ІКТ в навчально-виховному процесі. Методичні рекомендації щодо реалізації ІІІ етапу НМР. Методичний кабінет Новокаховської міської ради. 2010 рік.
  2. Урок математики в сучасних технологіях: теорія і практика. Харків «Основа». 2007 рік.
  3. Інтернет ресурси: програми Advanced Grapher, Graph, Master function; комп’ютерна презентація-анімація «Побудова графіків тригонометричних функцій».
doc
Додано
28 червня 2018
Переглядів
707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку