Матеріал містить рекомендації щодо використання прикладних комп'ютерних програм на уроках математики. Це різні програми для побудови та аналізу графіків функцій, обчислення послідовностей, прогресій, знаходження площ криволінійних трапецій тощо.
Використання прикладних комп’ютерних програм у вивченні математики
Вчитель математики Соромотіна О.О.
Навчальний процес сьогодні повинен бути орієнтований на особистість учня і враховувати його індивідуальні особливості та здібності.
Характерною особливістю використання сучасних інформаційних технологій при вивченні математики є можливість моделювання різноманітних об’єктів (вивчення яких складає предмет геометрії) і процесів (вивчення яких складає предмет математичного аналізу). Динамічні і графічні можливості дозволяють зробити уроки математики більш змістовними і ефективними.
Ефективність застосування нових інформаційних технологій на уроках математики обумовлена наступними факторами:
Умовно використання інформаційних технологій можна групувати у два блоки:
Можливості прикладних програм
Педагогічний програмний засіб «Алгебра 7-9 клас»
Основним варіантом використання ПМ „Графіки” та ПМ „Середовище розв’язання” є створення у цих ПМ демонстраційних навчальних матеріалів
Допоміжним варіантом (але достатньо важливим), є практична робота учнів по розв’язанню задач на графічні побудування за допомогою ПМ „Графіки” або задач на алгебраїчні перетворення з використанням ПМ „Середовище розв’язання” .
ПМ „Графіки” має два режими опрацювання задач на графічні побудування:
режим „Демонстрація” Демонстрація графічного способу розв’язання системи лінійних рівнянь.
режим „Побудування” Геометричним побудуванням перетворити графік функції y = x2 у графік функції y=|x2-4|.
Програмний засіб містить змістовну довідкову інформацію, яка дозволяє учням повторити основні знання та вміння з алгебри курсу 7-9 класів
. Педагогічний програмний засіб Advanced Grapher
Можливості програми роздруковувати та зберігати графіки функцій як малюнки дають можливість вчителю виготовляти найрізноманітніші роздаткові завдання, опорні конспекти, унаочнення.
Педагогічний програмний засіб Graph
Завдання 1. Створити електронну анімацію, що показує переміщення (зміну) графіка функції y=kcosx , якщо коефіцієнт k буде змінюватися від 1 до 5.
Учні мають можливість спостерігати, як змінюється графік функції y=kcosx, якщо k приймає значення 1; 2; 3; 4; 5.
Завдання 2. Створити електронну анімацію, що показує переміщення графіка функції y=х3+в, якщо коефіцієнт в буде змінюватися від -4 до 4.
Зауваження! Анімацію можна створити, якщо числові данні пробігає один з коефіцієнтів k чи в
Педагогічний програмний засіб Master function
Завдання 1. Самостійна робота з використанням комп’ютера.
Перевірте правильність розв’язку за допомогою програми Master function.
Завдання 2.
Знайдіть найбільше та найменше значення функції у=-2x3-3x2+4 на відрізку -2; 0.
Завдання 3. Побудуйте графік функції у=x2-х-6. Дослідіть властивості функції: проміжки зростання і спадання; проміжки знакосталості; нулі функції.
Програма із пакету MS Office - PowerPoint надає широкі можливості з використання анімацій для демонстрації побудови графіків та їх перетворень.
Приклад. Використання анімації для демонстрації побудови графіків тригонометричних функцій у PowerPoint.
Використана література: