Тема: Здобутки і прорахунки Української Центральної Ради у державотворчому процесі.
Мета: Виявити здобутки та прорахунки УЦР у державотворчому процесі, розвивати навички аналізу історичних документів, вміння виділяти головне; сприяти формуванню національної свідомості учнів, їх історичної пам’яті, пов’язаної з державотворчими традиціями в Україні .
Тип уроку: практична робота.
ХІД УРОКУ
ПЛАН
Попередньо учнів було об’єднано в п’ять груп. Кожна група отримує свою назву і відносно назві і завдання.
Дана група повинна назвати всі позитивні моменти у діяльності УЦР. Необхідно перерахувати всі питання, які намагалася розв’язати УЦР у державотворчому процесі; показати її успіхи у вирішенні окремих проблем.
Дана група повинна виокремити всі питання, проблеми, які не були розв’язані УЦР. Необхідно показати невдачі в розв’язанні УЦР окремих питань державотворчого процесу.
Дана група повинна лише констатувати факти з діяльності УЦР на тлі загальноросійських і світових подій, не роблячи оцінок дій.
Дана група повинна оцінити події, що відбулися, з емоційного боку. Необхідно описати емоції та почуття громадськості, учасників революції; з’ясувати: хто був задоволений результатами революційних змін, а хто – ні; які події викликали найбільше емоціональне піднесення; що пригнічували позитивні зрушення; якими були сподівання і прагнення людей.
Дана група повинна підготувати роздуми: наскільки адекватною була політика УЦР у тих умовах, чи можливо було взагалі реалізувати незалежність України; чи винесли уроки лідери УЦР із своїх помилок, чи намагалися їх виправити.