Тематична контрольна робота з історії України за розділом програми 4 "Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні"

Про матеріал
Розробка дидактичних матеріалів для тематичного контролю відповідає змісту навчальної програми з історії України. Містить узагальнені різнорівневі тестові завдання для перевірки знань за розділом 4 "Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні" у 2 варіантах. Матеріал може бути корисним для вчителів та викладачів історії України.
Перегляд файлу

                                                             «___»__________20__ року

 

План проведення уроку  теоретичного навчання

з предмета «Історія України»

УРОК №

Урок тематичного контролю знань

Розділ програми 4. Встановлення й утвердження комуністичного 

                                   тоталітарного режиму в Україні

Тип уроку: урок узагальнення та контролю знань.

Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання по пройденим темам; перевірити рівень засвоювання навчальної   інформації; виявити недоліки та прогалини;  визначити    способи їх усунення.

Після цього уроку учень/учениця матиме знання і вміння згідно з державними вимогами щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів під час вивчення розділу 4 «Встановлення й утвердження комуністичного 

                                   тоталітарного режиму в Україні».

 

Дидактичне забезпечення:     завдання (тестові відкритого та закритого типу)  для узагальнення та контролю знань.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

  •          організація учнівської групи;
  •          перевірка готовності учнів до уроку.

 

ІІ. Етап узагальнення та тематичного контролю знань (виконання різнорівневих тестових завдань)

- поділ учнів на варіанти;

- виконання завдань.

 

ІІІ. Перевірка та аналіз виконаних робіт

 

ІV. Підведення підсумків

 

Контрольна робота за розділом 4

Варіант 1

1. Після поразки Української революції західноукраїнські землі увійшли до:

 

А

Польщі, Чехословаччини, СРСР

Б

Польщі, Угорщини, Румунії

В

Польщі, Чехословаччини, Румунії

Г

УСРР

 

2. Коли і де в УСРР розпочався масовий голод?

 

А

грудень 1921 р., у південних губерніях УСРР

Б

січень 1921 р., у східних губерніях УСРР

В

лютий 1921 р., у північних губерніях УСРР

Г

березень 1921 р., у південних губерніях УСРР

 

3. Національна політика коренізації в Україні здійснювалась більшовиками у формі:

А

русифікації

Б

українізації

В

денаціоналізації

Г

націоналізації

 

4. Реалізація першого п’ятирічного плану розпочалася:

А

1 вересня 1925 р.

Б

1 січня 1929 р.

В

1 жовтня 1928 р.

Г

15 жовтня 1926 р.

 

5. Спростуйте або підтвердіть: «Для виконання грандіозних планів індустріалізації були потрібні величезні людські й матеріальні ресурси: лише із США приїхало 200 тис. осіб».

А

так

Б

ні

 

 

6. Сталінська політика суцільної колективізації в Україні проводилась у:

А

1920-х рр.

Б

1920-х–1930-х рр.

В

1925 р.

Г

1332-1933 рр.

7. Які три події відбулись в період нової економічної політики? (Три варіанти відповіді)

1

Відновлення діяльності університету у Харкові

2

Заснування Вільної академії пролетарської літератури

3

Створення Державної української мандрівної капели

4

Заснування Української академії наук

5

Утворення Української автокефальної православної церкви

6

Заснування товариства «Геть неписемність!»

 

8. Укажіть період в історії України за поданим документом.

«Частка українців у КП(б)У зросла з 23% 1922 р. до 60% у 1933 р. Проте українці зосереджувалися переважно на нижніх щаблях партійної ієрархії. У 1929 р. в УРСР було 80% шкіл, понад 60% технікумів і 30% інститутів з українською мовою навчання…з 426 газет 373 видавали українською мовою».

 

 

9. Установіть відповідність між датами та подіями:

 

1

Перехід від політики обмеження до політики ліквідації куркульства як класу

А

1928 р.

2

Створення першої МТС

Б

грудень 1929 р.

3

Початок нового етапу колективізації

В

1927-1928 рр.

4

Застосування політики обмеження до заможного селянства (збільшення податків, оренди…)

Г

1930 р.

 

 

Д

1932 р.

 

10. Установіть послідовність подій:

А

Постанова ЦК ВКП(б) «Про хлібозаготівлі на Україні, Північному Кавказі та Західній області»

Б

республіканські органи влади переведено з Харкова до Києва

В

ліквідація УАПЦ

Г

в системі Академії наук УРСР були створені українознавчі інститути

Д

УСРР перейменовано на УРСР

 

 

11. Визначте причини та масштаби «соціально-економічних перетворень» радянського тоталітарного режиму, масових репресій, нищення української інтелігенції та політичної еміграції.

 

12. Охарактеризуйте громадсько-політичну Християна Раковського.

 

Контрольна робота за розділом 4

Варіант 2

1. Коли і де було затверджено декларацію про утворення СРСР?

 

А

31 грудня 1921 року на ІІ з’їзді рад СРСР

Б

30 січня 1922 року на І з’їзді рад СРСР

В

31 листопада 1922 року на І з’їзді рад СРСР

Г

30 грудня 1922 року на І з’їзді рад СРСР

 

2. Чому голод на півдні України тривав до середини 1923 р.?

А

через експорт врожаю 1922 р. українського зерна на світовий ринок

Б

через неврожай 1922 р.

В

через відсутність допомоги

Г

через посуху

 

3. Упродовж якого періоду в УСРР більшовики здійснювали політику коренізації?

 

А

1921-1929 рр.

Б

1922-1935 рр.

В

1923-1938 рр.

Г

1923-1933 рр.

 

4. Коли і де було проголошено курс на індустріалізацію СРСР?

А

грудень 1926 р., ХІV з'їзд ВКП(б)

Б

лютий 1925 р., ХV з'їзд ВКП(б)

В

березень 1924 р., ХІІІ з'їзд ВКП(б)

Г

грудень 1925 р., ХІV з'їзд ВКП(б)

 

5. Спростуйте або підтвердіть: «Й. Сталін у своїй статті «Запаморочення від успіху», публічно назвав факти, коли колгоспникам не залишали присадибної ділянки, єдиним правильним рішенням для проведення прискореної колективізації».

А

так

Б

Ні

 

6. Серед наслідків прискореної суцільної колективізації:

А

стрімкий розвиток сільськогосподарського сектору економіки

Б

спалах епідемій

В

масовий продаж селянами худоби, знищення інвентарю, повтання селян

Г

підвищення рівня життя в країні

7. Укажіть три тези з документів, які відображають особливості життя українського суспільства упродовж 1930-х років.

1

«На місцях недостатньо приділяють уваги роз'яснювальній роботі серед батрацтва та бідноти щодо ліквідації куркульства як класу».

2

«Нове в Шахтинській справі те, що вона має суто контрреволюційний характер».

3

«Певна частина державних ресурсів і ресурсів приватного господарства дістають право вільного обігу на товарному ринку за принципом купівлі-продажу».

4

«Допомогу отримають 8% голодуючих, якщо реалізувати план організації харчування за рахунок закордонних комісій допомоги».

5

«Культурно-виховну роботу серед в'язнів Соловецького табору організовано непогано. Драматичною групою завідував Лесь Курбас».

6

«Я готовий вислухати будь-які заяви, окрім тих, що стосуються голоду на селі та прохання допомогти. Голодують нероби й ледарі, які мають по 30-40 трудоднів на рік».

 

8. Якого року відбувались події, описані в уривку зі спогадів?

«Їли в основному рослинну їжу: листя липи, кінський щавель, морквиння, бурячиння…Бурякове насіння їли, на жорнах намелять і так їли, до ожереда підуть натрусять цих бубочок на жорнах, намелять і пекли ляпці».

9. Встановіть відповідність між датами та подіями:

1

створення у складі УСРР МАСРР

А

жовтень 1921 р.

2

створення АКСРР

Б

1923 р.

3

створення УАПЦ

В

1925 р.

4

початок політики українізації в УСРР

Г

12 жовтня 1924 р.

 

 

Д

18 жовтня 1921 р.

 

10. Установіть послідовність подій:

А

кінець другої п’ятирічки

Б

 

вибійник шахти «Центральна-Ірміно» Олексій Стаханов поставив перший    

рекорд: видобув 102 т вугілля при нормі 7 т за зміну

В

 

 

у цей період ДПУ (Державне політичне управління) оголосило 23 тис. 

інженерів та керівників промислових підприємств «ворогами народу» і 

знищило їх

Г

 

заява Й. Сталіна про те, що політика недовіри старим спеціалістам лише

шкодить партії

Д

рекорд гірника М. Ізотова

 

11. Дайте правову оцінку Голодомору як геноциду Українського народу.

12. Охарактеризуйте громадсько-політичну  та мистецьку діяльність Леся Курбаса.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ільченко Світлана Василівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 листопада
Переглядів
331
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку