Тема: Професійні обов’язки журналіста. Праця журналіста – ремесло чи творчість ( ! ? )
Мета: ознайомити учнів зі спеціалізацією журналістів, їх обов’язків у підготовці інформації, розкрити атрибутивні особливості телебачення; розвивати критичне мислення та вміння чітко висловлювати свої думки, розвивати практичні компетентності ведення дискусії та інтерв’ювання; виховувати небайдуже ставлення до подій у суспільстві, чітку життєву позицію, наголошувати на відповідальності за вибір майбутньої професії.
Тип уроку: урок-практикум .
Форма проведення: телепередача «Розбір польотів» (з використанням проектної технології).
Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні особливо гостро відчуваємо: все в суспільстві починається з людини, лише тієї, котра дбає, а не руйнує, іскрить, а не чадить. І перш ніж братися за будівництво держави, ми, українці сьогодення, повинні збудувати в собі справжню людину, з надійним, стійким духовним храмом. З яких же цеглинок має він вивершуватися?
- Людське життя неповторне і звичне, радісне і сумне, солодке, як мед, і радісне, як полин. Воно надто коротке і надто дорогоцінне, щоб бездумно розтринькувати його на дрібниці. Та чи відомо вам, що середній вік людини складає 76 років, це всього3952 тижні, з них 1317 ви спите, То ж для життя залишається всього 2635 тижнів або 63240 годин! З них частину ви вже прожили.
Для чого ж людина живе на землі? У чому її призначення? Чи кожна здатна залишити по собі добрий слід, досягти успіху? У чесній та відвертій розмові ми сьогодні, надіюся, знайдемо відповіді на ці та інші питання.
Доброго дня, дорогі діти, шановні гості. Я рада вітати вас у нашій студії «Розбір польотів»! Представляю нашу ведучу Буковську Валентину.
Ведуча: Доброго дня. Мені допомагатимуть співведучі – керівники проектів Оксана Бондарчук, Галина Олейницька та Оксана Бончковська. Технічне оформлення здійснюватиме Стороженко Іван. Шановна аудиторія, сьогодні ми не будемо складати конспекту нашого заняття, своїми думками ви поділитеся в кінці програми. Отже, ми починаємо! Оксана представить вам першу гостю.
Оксана: Про цю людину можна сказати словами Льва Толстого: «Щасливий той, хто щасливий у себе вдома».
Представлення. Проект №1
Ведуча:Саме таких учителів потребують сучасні діти – добрих душею, натхненних любов’ю.Після обов‘язкового атрибуту будь-якої передачі- реклами – ми зустрінемося з Інною Олійник.
Реклама 1 (учнівський проект)
Ведуча: - Доброго дня, пані Інно. Ми раді з вами поспілкуватися.. Ви готові до розмови?
- Аудиторія може висловити власну думку або поставити запитання.
Ведуча: Ми бажаємо аби на своїй життєвій дорозі ви зустрічали таких хороших людей. І наше традиційне питання: формула успіху від Інни Олійник. ?
Ведуча: - Представити наступну учасницю нашого полілогу ми попросимо Галину.
Представлення. Проект №2
Ведуча: Перервемося на рекламу.
Реклама 2 (учнівський проект)
Ведуча: - Здрастуйте, Руслано. Ми заскучали за вами в рідній школі. Ви готові з нами поспілкуватися?
Ведуча: -Нам відомо, що ви отримали диплом бакалавра з менеджменту організацій .Чи користувалися ви при виборі професії Сковородинською « сродністю праці»?
Ведуча: - На даний час ви навчаєтеся в магістратурі й одночасно працюєте. Це нелегко. Що вас спонукає навчаючись ще й працювати?
Ведуча: - Руслано, навчаючись у школі, ви були лауреатом районних і обласних конкурсів «Юна зірка», читців –декламаторів. Ви не скучаєте за сценою?
Ведуча: - Ми вже зараз готові виправити цю ситуацію. Просимо вас нам заспівати чи прочитати вірш.. Думаю, аудиторія мене підтримає.
Ведуча: - Продовжіть, будь ласка, фразу Стендаля: « Людина живе на землі не для того, щоб бути багатою, а для того, щоб бути …( щасливою») Цілковито справедливо. Ми теж бажаємо вам щастя і наше традиційне питання:
-Формула успіху від Руслани Ватової?
Ведуча: - Чи готова студія до зустрічі з наступним гостем? Наш учасник належить до когорти творчих, переконаних у своїх ідеалах учнів, які так необхідні сучасному вчителю. Прошу Оксану представити нам його.
Представлення. Проект №3
Ведуча: Кілька хвилин реклами.
Реклама 3 (учнівський проект)
Ведуча: -Здрастуйте, Сашо, рада вітати вас у якості учасника нашого полілогу. І ось перше запитання: У свій час Едісон визначив , що «геній – це 1 % натхнення і 99 % поту. А як би ви прокоментували власний успіх?
- Що нам скаже аудиторія?
Ведуча: Ми всі бажаємо, аби ваша мрія збулася. Формула успіху від Олександра Бончковського?
Ведуча: - У мене питання до гостей студії: Як би ви прокоментували слова Генрі Форда:
«Думаєш, що ти можеш,
чи думаєш, що ти не можеш –
в обох випадках ти правий»
(вставляє листок зі словами в підставку)
(Ставити перед собою високу ціль, бо ніколи не знатимеш, що зможеш)
-Хто відповість?
-Ви згідні з думкою …?
Ведуча: - Можна стати розумним трьома шляхами: шляхом досвіду, шляхом наслідування і шляхом роздумів. Якою дорогою підете ви?
Ведуча: -Сенека шлях досвіду визначив найгіркішим, а шлях наслідування найлегшим, а найблагороднішим постановив шлях роздумів.
Підсумовуючи, хочу наголосити, що в кожного своя дорога в житті, свій вибір і формула успіху. Зважаючи на пораду Хейлі « Іди за тим, хто йде попереду, хочу звернутися до присутніх у студії:
Збір трофеїв (учні висловлюють свої думки, роблять висновки)
Щось на зразок:
Учитель: »Хто має молодь – той має майбутнє», - говорили у давнину мудрі. Я вірю, що ваші руки готові до перетворень. Один великий імператор у давнину намалював на стіні лінію і запропонував вельможам зробити її коротшою, водночас не торкаючись до неї. Всі мовчали. Та один чоловік засміявся, підійшов і накреслив на стіні більшу лінію, і сказав: «Ось я й зробив твою лінію коротшою»
Хочеш бути кращим за інших – роби свою лінію довшою.
Найголовніша формула успіху, зазначав Рузвельт, - « вміння спілкуватися з людьми». Ви ж своє вміння сьогодні довели. Гостям, учасникам проекту я бажаю бути успішними. Дякую за приємну зустріч, співдружність, розуміння!
Боремельський НВК «ЗОШ І-ІІ ступенів-колегіум»
Конспект уроку
у формі телепередачі
Форостецької Л.Й.