Тема: "Професійні обов’язки журналіста. Праця журналіста – ремесло чи творчість ( ! ? )"

Про матеріал
Урок риторики в 11 класі у формі телепередачі - великі можливості для самовираження і творчості старшокласників.
Перегляд файлу

            Тема: Професійні обовязки журналіста. Праця журналіста – ремесло чи творчість ( ! ? )

Мета: ознайомити учнів зі спеціалізацією журналістів, їх обов’язків у підготовці інформації, розкрити атрибутивні особливості телебачення; розвивати критичне мислення та вміння чітко висловлювати свої думки, розвивати практичні компетентності ведення дискусії та інтерв’ювання; виховувати небайдуже ставлення до подій у суспільстві, чітку життєву позицію, наголошувати на відповідальності за вибір майбутньої професії.

Тип уроку: урок-практикум .

Форма проведення: телепередача  «Розбір польотів»  (з використанням проектної технології).

Мотивація навчальної діяльності

 - Сьогодні  особливо гостро відчуваємо: все в суспільстві починається з людини, лише тієї, котра дбає, а не руйнує, іскрить, а не чадить. І перш ніж братися за будівництво держави, ми, українці сьогодення, повинні збудувати в собі справжню людину, з надійним, стійким духовним храмом. З яких же цеглинок має він вивершуватися?

      - Людське життя неповторне і звичне, радісне і сумне, солодке, як мед, і радісне, як полин. Воно надто коротке і надто дорогоцінне, щоб бездумно розтринькувати його на дрібниці. Та чи відомо вам, що середній вік людини складає 76 років, це всього3952 тижні, з них 1317 ви спите, То ж для життя залишається всього 2635 тижнів або 63240 годин! З них частину ви вже прожили.

      Для чого ж людина  живе на землі? У чому її призначення? Чи кожна здатна залишити по собі добрий слід, досягти успіху? У чесній та відвертій  розмові  ми сьогодні, надіюся, знайдемо відповіді  на ці та інші питання.

        Доброго дня, дорогі діти, шановні гості. Я рада вітати вас  у нашій студії «Розбір польотів»! Представляю нашу ведучу Буковську Валентину.

 

Ведуча: Доброго дня. Мені допомагатимуть співведучі – керівники проектів Оксана Бондарчук, Галина Олейницька та Оксана Бончковська. Технічне оформлення  здійснюватиме Стороженко Іван. Шановна аудиторія, сьогодні ми не будемо складати конспекту нашого заняття, своїми думками ви поділитеся  в кінці програми. Отже, ми починаємо!  Оксана представить вам першу гостю.

 

Оксана: Про цю людину можна сказати словами Льва Толстого: «Щасливий той, хто щасливий у себе вдома».

Представлення. Проект №1

Ведуча:Саме таких учителів потребують сучасні діти – добрих душею, натхненних любовю.Після  обов‘язкового атрибуту будь-якої передачі- реклами – ми зустрінемося з Інною Олійник. 

Реклама 1 (учнівський проект)

Ведуча: - Доброго дня, пані Інно. Ми раді з вами поспілкуватися.. Ви готові до розмови?

 

  1. - Ви успішно закінчили Волинський університет імені Лесі Українки. Звідки таке бажання – здобути ще й  другу вищу освіту?
  2. Пані Інно, у нашій школі ви пройшли шлях від учня до вчителя. Чи правдивим є твердження, що «вдома й стіни помагають»? Як вам працюється у рідній школі? Кому ви завдячуєте вибором професії?

- Аудиторія може висловити власну думку або  поставити запитання.

Ведуча: Ми бажаємо аби на своїй життєвій дорозі ви зустрічали таких хороших людей. І наше традиційне питання: формула успіху від  Інни Олійник. ?

 

Ведуча: - Представити  наступну учасницю нашого полілогу ми попросимо Галину.

 

 Представлення. Проект №2

Ведуча: Перервемося на рекламу.

 

Реклама 2 (учнівський проект)

Ведуча: - Здрастуйте, Руслано. Ми заскучали за вами в рідній школі. Ви готові з нами поспілкуватися?

Ведуча: -Нам відомо, що ви отримали диплом бакалавра з менеджменту організацій  .Чи користувалися ви при виборі професії Сковородинською  « сродністю праці»?

Ведуча: - На даний час ви навчаєтеся в магістратурі й одночасно працюєте. Це нелегко. Що вас спонукає  навчаючись ще й  працювати?

Ведуча: - Руслано, навчаючись у школі, ви були лауреатом  районних і обласних конкурсів «Юна зірка», читців –декламаторів. Ви не скучаєте   за сценою?

Ведуча: - Ми вже зараз готові виправити цю ситуацію. Просимо вас нам заспівати  чи прочитати вірш.. Думаю, аудиторія  мене  підтримає.

Ведуча: - Продовжіть, будь ласка, фразу Стендаля: « Людина живе на землі не для того, щоб бути багатою, а для того, щоб бути …( щасливою»)  Цілковито справедливо. Ми теж бажаємо вам  щастя і наше традиційне питання:

      -Формула успіху від Руслани Ватової?

 

Ведуча: - Чи готова студія до зустрічі з наступним гостем? Наш учасник належить до когорти творчих, переконаних у своїх ідеалах учнів, які так необхідні сучасному вчителю. Прошу Оксану представити нам  його.

 

 Представлення. Проект №3

Ведуча: Кілька хвилин  реклами.

 

Реклама 3 (учнівський проект)

 

Ведуча: -Здрастуйте, Сашо, рада вітати вас у якості учасника  нашого полілогу. І ось перше запитання:  У свій час Едісон визначив , що «геній – це 1 % натхнення  і 99 % поту. А як би ви прокоментували власний успіх?

- Що нам скаже аудиторія?

Ведуча:  Ми всі бажаємо, аби ваша мрія збулася. Формула успіху від  Олександра Бончковського?

Ведуча:  - У мене питання до гостей студії: Як би ви прокоментували слова Генрі Форда:

                                                    «Думаєш, що ти можеш,

                                                     чи думаєш, що ти не можеш –

                                                     в обох випадках ти правий» 

  (вставляє листок зі словами в підставку)

(Ставити перед собою високу ціль, бо ніколи не знатимеш, що зможеш)

-Хто відповість?

-Ви згідні з думкою …?

Ведуча: - Можна стати розумним трьома шляхами: шляхом досвіду, шляхом наслідування  і шляхом роздумів. Якою дорогою підете ви?

  • Прошу відповісти вас, ...
  • А ви котру обрали дорогу,   ?
  • Є ще важливе питання, яке хвилює майбутніх випускників. Чи вища освіта  є панацеєю  від усіх негараздів? Чи обов’язково здобувати вищу освіту? Ваші думки з цього приводу?

Ведуча: -Сенека шлях досвіду визначив найгіркішим, а шлях наслідування  найлегшим, а найблагороднішим постановив шлях роздумів.

Підсумовуючи, хочу наголосити, що в кожного своя дорога в житті, свій вибір і формула успіху. Зважаючи на пораду Хейлі « Іди за тим, хто йде попереду, хочу звернутися до присутніх у студії:

  • Що цінного з нашої розмови взяли для себе ви, які трофеї зібрали?

Збір трофеїв (учні висловлюють свої думки, роблять висновки)

Щось на зразок:

 

  1. Кожен будує власне життя сам, залежно від мети, якої прагне досягти. Хтось зупиниться на першому щаблі драбини, а комусь знадобляться й усі десять. Людина – творець свого щастя.

 

Учитель: »Хто має молодь – той має майбутнє», - говорили у давнину мудрі. Я вірю, що ваші руки готові до перетворень. Один великий імператор у давнину намалював на стіні лінію і запропонував вельможам зробити її коротшою, водночас не торкаючись до неї. Всі мовчали. Та один чоловік засміявся, підійшов і накреслив на стіні більшу лінію, і сказав: «Ось я  й зробив твою лінію коротшою»

                 Хочеш бути кращим за інших – роби свою лінію довшою.

Найголовніша формула успіху, зазначав Рузвельт, - « вміння спілкуватися з людьми». Ви ж своє вміння сьогодні довели. Гостям, учасникам проекту я  бажаю бути успішними. Дякую за приємну зустріч, співдружність, розуміння!

 

 

 

Боремельський  НВК  «ЗОШ І-ІІ ступенів-колегіум»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                 Конспект уроку

                                                                                                у формі телепередачі                                                                                                        

                                                                                           Форостецької Л.Й.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 січня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку