Навчати учнів розпізнавати первоцвіти, досліджувати їх будову;розвивати спостережливість, понятійне мислення, вміння порівнювати, робити висновки;
виховувати бережливе ставлення до природи.
Майстер-клас. Природознавство, 2 клас
Тема: Ранньоквітучі рослини.
Практична робота: Розпізнавання органів трав’янистих рослин.
Мета: навчати учнів розпізнавати первоцвіти, досліджувати їх будову;
розвивати спостережливість, понятійне мислення, вміння порівнювати, робити висновки;
виховувати бережливе ставлення до природи.
Відеоролик «Перші квіти».
(Посередині листка слово «Первоцвіти».)
Діти розповідають про первоцвіти, показують малюнки.
І група – «Мати-й-мачуха»
У природі є квіти, які заявляють про себе спочатку квіткою, ніби поспішають прикрасити землю, адже бояться, що не встигнуть продовжити свій рід. До таких рослин належить мати-й-мачуха. Своєю квіткою вона схожа на сонячний промінчик.
Ще не зійшов сніг, а рослина пробивається до сонечка. За квіткою з’являється листя, зверху гладеньке, а знизу – пухнасте, м’якеньке і тепле. Саме за це прозвали рослину мати-й-мачуха.
ІІ група - «Сон-трава»
Перші теплі квітневі дні. У ярку на пригріві трава зеленішає, хоч на дні ще лежать рештки сивого снігу. Квітка нагадує фіолетову зірку з жовтою цяткою в центрі. Проти ночі у квітки стуляються пелюстки і їй не страшний навіть колючий мороз. Сон-квітка зацвіла – незабаром щире тепло настане!
ІІІ група - «Ряст»
Пізніше з’являється ряст, що ще називають «кониками», «кукурічками», «півниками». Коли буйно зацвітав напровесні ряст, парубки і дівчата ходили в ліс і там топтали ряст. У народі вважали, що «топтати ряст» означає жити, ходити по землі.
ІV група - «Підсніжники»
Ми з’являємося найпершими, коли ще лежить сніг. Нас уважають сміливими і сильними. Але тільки-но ми зацвітаємо, нас зривають. Нам сумно! Через це ми потрапили до Червоної книги України. Але від цього нас не стало більше.
V група - “Медунка»
Медунка – яскравий весняний первоцвіт. І назва її не випадкова.
По-перше, вже здавна люди помітили, що її залюбки відвідують бджоли та особливо джмелі. А ці комахи, зазвичай, що шукають? Звичайно, нектар. По-друге, медунка – багата цією поживою. Що взамін дають комахи? Звичайно, цілющий мед. По – третє, медунка є гарним медоносом. Звідти і її назва.
Люди дуже влучно назвали цей нектарний первоцвіт.
3.Вправа «Маленький дослідник.» ( В групах.)
І група
Навесні вона цвіте.
Лист – із кореня іде –
Довгий і п’ятироздільний.
У степах північних вільно
Їй, у лузі, де лісок.
Цвіт – п’ять білих пелюсток.
Парком квітне та лісочком,
Гарним щільним килимочком.
Не топчи із неї зону.
Квітку звати… (анемона)
ІІ група
Фіолетові малята
Весну люблять зустрічати. (Фіалка.)
Запитання для дослідження.
10.Що з ним стане, якщо:
- забути на вулиці;
- вирвати з коренем.
4.Складання сенкану (в групах):
І група – анемона,
ІІ група – фіалка.
5.Діаграма «Вена» (порівняти фіалку і анемону)
6.Практична робота: Розпізнавання органів трав’янистих рослин.
Бджілка літала над квітами і випадково підслухала суперечку між органами рослин. Відгадайте, що це за орган.
2)Робота з гербарієм.
3)Гра «Продовжи речення.»
Квітка знаходиться на … .
Квітки за розміром … .
Листки … .
4)Познач істині твердження (в групах).
І група
ІІ група
5) Доповни таблицю (в групах).
Органи рослини
|
Призначення
|
|
Переправляє мінеральні речовини і воду по всій рослині |
|
Приваблює комах для запилення |
|
Утримує в грунті, напуває, годує |
|
Дає життя новій рослині |
|
Затіняє грунт під рослиною, захищає від висихання |
6)Підсумок роботи. Заповнення картки «Підбиття підсумків.»
Тема була для мене цікавою, тому що…
Мені було складно під час роботи, тому що…
Мені було легко, тому що…
Працюючи над темою, я навчився …
Мені заважало …
Працюючи над темою, я дізнався…
На мою думку, робота була:
Що я зробив би інакше наступного разу?
Я пишаюся тим, що під час роботи…
Я так оцінюю свою роботу:
- високо;
- достатньо;
- посередньо;
- низько.