Тема: Ранньоквітучі рослини. Практична робота: Розпізнавання органів трав’янистих рослин.

Про матеріал

Навчати учнів розпізнавати первоцвіти, досліджувати їх будову;розвивати спостережливість, понятійне мислення, вміння порівнювати, робити висновки;

виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

 

 

Майстер-клас. Природознавство, 2 клас

Тема: Ранньоквітучі рослини.

          Практична робота: Розпізнавання органів трав’янистих рослин.

Мета: навчати учнів розпізнавати первоцвіти, досліджувати їх будову;

розвивати спостережливість, понятійне мислення, вміння порівнювати, робити висновки;

виховувати бережливе ставлення до природи.

 

Відеоролик «Перші квіти».

  1. Вправа «Магніт»

(Посередині листка слово «Первоцвіти».)

  • Які слова притягуються до цього слова магнітом? (Гронування.)
  1. Вправа «Навчаючи - вчуся.» (Робота в групах.)

Діти розповідають про первоцвіти, показують малюнки.

 

І група – «Мати-й-мачуха»

 У природі є квіти, які заявляють про себе спочатку квіткою, ніби поспішають прикрасити землю, адже бояться, що не встигнуть продовжити свій рід. До таких рослин належить мати-й-мачуха. Своєю квіткою вона схожа на сонячний промінчик.

Ще не зійшов сніг, а рослина пробивається до сонечка. За квіткою з’являється листя, зверху гладеньке, а знизу – пухнасте, м’якеньке і тепле. Саме за це прозвали рослину мати-й-мачуха.

 

Результат пошуку зображень за запитом "мати й мачуха"ІІ група - «Сон-трава»

Перші теплі квітневі дні. У ярку на пригріві трава зеленішає, хоч на дні ще лежать рештки сивого снігу. Квітка нагадує фіолетову зірку з жовтою цяткою в центрі. Проти ночі у квітки стуляються пелюстки і їй не страшний навіть колючий мороз. Сон-квітка зацвіла – незабаром щире тепло настане!

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ група - «Ряст»

Пізніше з’являється ряст, що ще називають «кониками», «кукурічками», «півниками». Коли буйно зацвітав напровесні ряст, парубки і дівчата ходили в ліс і там топтали ряст. У народі вважали, що «топтати ряст» означає жити, ходити по землі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV група -  «Підсніжники»

Ми з’являємося найпершими, коли ще лежить сніг. Нас уважають сміливими і сильними. Але тільки-но ми зацвітаємо, нас зривають. Нам сумно! Через це ми потрапили до Червоної книги України. Але від цього нас не стало більше.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V група - Медунка»

    Медунка – яскравий весняний первоцвіт. І назва її не випадкова. 

   По-перше, вже здавна люди помітили, що її залюбки відвідують бджоли та особливо джмелі. А ці комахи, зазвичай, що шукають? Звичайно, нектар. По-друге, медунка – багата цією поживою. Що взамін дають комахи? Звичайно,  цілющий мед. По – третє, медунка є гарним медоносом. Звідти і її назва.  

   Люди дуже влучно назвали цей нектарний первоцвіт.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcr489os8w5erz9bkvbfbxor3trifzsns2mq7eox2qud8z5que19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Вправа «Маленький дослідник.» ( В групах.)

  • Відгадай загадку.

І група

Навесні вона цвіте.

Лист – із кореня іде –

Довгий і п’ятироздільний.

У степах північних вільно

Їй, у лузі, де лісок.

Цвіт – п’ять білих пелюсток.

Парком квітне та лісочком,

Гарним щільним килимочком.

Не топчи із неї зону.

Квітку звати… (анемона)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ група

Фіолетові малята

Весну люблять зустрічати. (Фіалка.)

http://go1.imgsmail.ru/imgpreview?key=http%3A//mycoweb.ru/Submitted/AWP/Vialka_les_AWP_20120402.jpg&mb=imgdb_preview_929

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання для дослідження.

  1. Назва предмета.
  2. Розмір.
  3. Яка квітка.
  4. Яке листя, стебло.
  5. Коли зацвітає.
  6. Який має запах.
  7. Який на дотик.
  8. Які предмети схожі на нього.
  9. Для чого потрібний.

10.Що з ним стане, якщо:

- забути на вулиці;

- вирвати з коренем.

 

4.Складання сенкану (в групах):

І група – анемона,

ІІ група – фіалка.

 

5.Діаграма «Вена» (порівняти фіалку і анемону)

  • Отже, ми виявили, що ці рослини мають однакові органи.

 

6.Практична робота: Розпізнавання органів трав’янистих рослин.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Суперечка органів рослин.

Бджілка літала над квітами і випадково підслухала суперечку між органами рослин. Відгадайте, що це за орган.

  • Я тут найголовніший! Я утримую рослину в грунті, напуваю її водою і годую мінеральними добривами. (Корінь.)
  • Жодному кореню без мене не вижити. Це ж я переправляю мінеральні речовини і воду по всій рослині. (Стебло.)
  • Я підказую людям, коли рослину потрібно полити, підгодувати, накрити. Затіняю грунт під рослиною, захищаючи її від висихання під палючим сонцем (Листя.)
  • Усе, що ви здобули з грунту, повітря, води і світла – усе це турбота про мене. Буду я – буде і насіння, а значить – буде нова рослина. (Квітка.)
  • Усе, що ви зробили, потрібно для того, щоб я дозріло й дало життя новій рослині. (Насіння.)
  • Бджілка усміхнулась і полетіла далі і вирішила, що у суперечці переможця немає.
  • А як гадаєш ти? Поясни чому.

 

      2)Робота з гербарієм.

  • Підпиши органи рослини.

 

3)Гра «Продовжи речення.»

Квітка знаходиться на … .

Квітки за розміром … .

Листки … .

 

4)Познач істині твердження (в групах).

І група

  1. Фіалка – трав’яниста рослина.
  2. Стебло проводить воду від кореня до всіх органів.
  3. Насіння розвивається в корені.
  4. Фіалки мають великі квіти.

 

ІІ група

  1. Анемона – трав’яниста рослина.
  2. Корінь проводить воду від усіх органів.
  3. Насіння розвивається в квітці.
  4. У анемони маленькі квіти.

 

 

 

 

 

 

 

5) Доповни таблицю (в групах).

 

 

Органи рослини

 

 

Призначення

 

 

Переправляє мінеральні речовини і воду по всій рослині

 

Приваблює комах для запилення

 

Утримує в грунті, напуває, годує

 

Дає життя новій рослині

 

Затіняє грунт під рослиною, захищає від висихання

 

6)Підсумок роботи. Заповнення картки «Підбиття підсумків.»

 

Тема була для мене цікавою, тому що…

Мені було складно під час роботи, тому що…

Мені було легко, тому що…

Працюючи над темою, я навчився …

Мені заважало …

Працюючи над темою, я дізнався…

На мою думку, робота була:

  • успішною, тому що…
  • неуспішною, тому що…

Що я зробив би інакше наступного разу?

Я пишаюся тим, що під час роботи…

Я так оцінюю свою роботу:

- високо;

- достатньо;

- посередньо;

- низько.

 

doc
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
2608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку