Робота містить цікаві віршики на організацію класу, а також різні ігри.
Тема: Розв'язування виразів і задачі, що містять множення числа 7. Рівняння на знаходження невідомого від'ємника,
Мета уроку:
Навчальна: закріплювати знання таблиці множення числа 7; повторити правило знаходження невідомого від'ємника; формувати вміння розв'язувати задачі на різницеве порівняння; навчати застосовувати отримані знання під час розв'язання прикладів і задач; вдосконалювати швидкі обчислювальні навички.
Розвивальна: Розвивати уміння розв'язувати задачі, що містять множення числа 7, уміння порівнювати, аналізувати, пам'ять, мислення, увагу, спостережливість, пізнавальний інтерес.
Виховна:Виховувати організованість, самостійність, старанність, самоконтроль, активність в роботі, доброзичливість, бажання допомагати іншому , бажання та інтерес до вивчення математики.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань
Тема: Розв’язування виразів і задачі, що містять множення числа 7. Рівняння на знаходження невідомого від’ємника,
Мета уроку:
Навчальна: закріплювати знання таблиці множення числа 7; повторити правило знаходження невідомого від'ємника; формувати вміння розв'язувати задачі на різницеве порівняння; навчати застосовувати отримані знання під час розв’язання прикладів і задач; вдосконалювати швидкі обчислювальні навички.
Розвивальна: Розвивати уміння розв’язувати задачі, що містять множення числа 7, уміння порівнювати, аналізувати, пам'ять, мислення, увагу, спостережливість, пізнавальний інтерес.
Виховна:Виховувати організованість, самостійність, старанність, самоконтроль, активність в роботі, доброзичливість, бажання допомагати іншому , бажання та інтерес до вивчення математики.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Навчально-методичне обладнання: малюнки із зображенням козака, дідуся, змія; «Математичне лото», підручник “Математика”.
Хід уроку
І. Організація класу
Любі діти, у наш клас
Завітали гості щирі
Привітаймо в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Очі дивляться – та все бачать,
Вушка слухають – та все чують.
Голова думає,міркує.
Яким буде урок? Найцікавішим.
Які у мене діти? Найрозумніші.
А цікаво вам дізнатись,
Що сьогодні може статись?
Отже,всядьтеся зручніше,
Й попрацюємо скоріше.
На дошці картинки із зображення трьох хмаринок.
Подивіться уважно на хмаринки. Яка вам найбільше сподобалася? Я рада, що у більшості з вас хороший настрій. Сподіваюсь, що до кінця уроку хороший настрій буде у всіх.
Ми починаємо урок. А на уроці ми маємо бути… а дізнаєтеся тоді, коли обчислите вирази
4*5+77= Активнииими,
69 - 48/6= уважними,
42/6 +43=старанними,
12+25/5=розумними,
(48-13)/5=кмітливими,
3*7+7*4=організованими
Молодці, як думаєте яким буде урок?
-Сьогодні я хочу розповісти вам казку. Не дивуйтеся, саме на уроці математики. Отож, слухайте уважно.
ІІ. Повідомлення теми уроку
Ген за синіми морями та за темними лісами проти неба на землі жив козак в однім селі. (З’являється малюнок козака) Звали його Іван. Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав з біди.
Одного разу вирушив він у подорож.Чи довго їхав, чи ні аж дорога привела його до казкового міста. Навколо була чудова природа, та всі діти ходили в цьому місті сумні. Не чутно було веселого сміху. Іііван вирішив їх розвеселити тому він згадав пісню про таблицю. Допоможемо
- Що ж сталося?- поцікавився козак Іван. Йому розповіли, що лютий Змій налетів одного разу і вкрав у дітей хороші оцінки. І хоч як стараються вони вчити уроки, одержують лише двійки, трійки і одиниці.
Не зміг цього стерпіти козак. Вирішив він битися із змієм і перемогти його. Та от біда – ніхто не знав дороги до царства Змія. Вирішив козак попитати дорогу у столітнього дідуся, який жив у лісовій хатині. Знав Іван, що хоч і вкаже шлях дідусь, нелегко буде перемогти Змія. Потрібні йому вірні друзі, бо одному не впоратись.
ІІІ. Мотивація
- Чи згодні ви стати такими друзями?
- Добре. Сьогодні ви повинні показати знання розв’язуючи вирази і задачі, що містять множення числа 7. рівняння на знаходження невідомого від’ємника, бути уважними в обчисленнях.
V. Актуалізація опорних знань учнів
- Отже, перше випробування –каліграфічна хвилинка виберіть закономірність
7 14 17 21 28 35 42 49 56 63 70
Робота в зошитах
Зошит швидко розгортайте,
Ручку правильно тримайте,
За осанкою слідкуйте,
З чистотою всі дружіть,
На «відмінно» напишіть.
- Молодці! Вирушаємо в дорогу. А щоб нам швидше дістатися до лісової хатинки дідуся і довга дорога стала коротшою проведемо математичний диктант:
Гра ”Я не боюся помилитися – я вчуся!” (мозковий штурм)
- Скільки лапок у 7 вовків?
- Скільки в мишки є хвостів?
- Скільки вушок у 7 зайців?
- Скільки пальців на руці?
- Скільки крил є у лисиці?
- Скільки жаб літає в небі?
- Скільки хвостиків у тебе?
Рефлексія: Ми були уважними і тому давали правильні відповіді на запитання.
Ось і хатинка, а на порозі – дідусь з чарівним клубочком. Вислухав він козака і сказав, що вкаже дорогу, але спочатку повинен Іван виграти гру «Математичне лото»
V. Закріплення вивченого матеріалу.Розвиток математичних знань.
Виграв козак гру і подарував йому дідусь клубочок, але попередив, що багато прийдеться перешкод подолати, щоб дістатись до царства Змія. Допоможуть козаку уважність, кмітливість і вірні друзі.
Створення проблемної ситуації:
Покотився клубочок, помчав уперед козак. Під’їхав він до каменя, від якого відходять три дороги. Задумався козак : ”По якій же йти?”. Тут з нірки вискочила мишка. Козак почастував її хлібом, і вона сказала: “Не сумуй, козаче. Розв’яжи ось ці вирази, то може й дорогу знайдеш”.
Робота з підручником
Рефлексія: Ми показали знання з вивчених таблиць множення,були уважними в обчисленнях.
- Подякував козак мишці і швидко помчав прямо по дорозі.
Під’їхав козак до високого дуба і вирішив відпочити. Ліг під дубом і заснув. І сниться йому, що дуб говорить до нього людським голосом: ”Годі спати, козаче! Змій не дрімає. Зірви 2 жолуді”. Тільки-но зірвав козак 2 жолуді, як вони розкрились, а з них випали листочки з задачами. Давайте ми разом з козаком розв’яжемо ці задачі.
2. Робота над задачами
Завдання 809Робота над задачею на різницеве порівняння
Робітник обробляв за годину 2 деталі. На нових верстатах він почав обробляти за годину 9 таких деталей. На скільки більше деталей став обробляти робітник за восьмигодинний робочий день?
1) Аналіз умови задачі.
— Скільки деталей робітник обробляв за 1 годину на старому верстаті? (2 деталі)
— Скільки деталей став обробляти робітник за 1 годину на новому верстаті? (9 деталей)
— На якому верстаті робітник обробляє деталей більше? (На новому)
— Чи можна дізнатися, на скільки більше? (Так)
— Як? (Дією віднімання)
— Чому? (Щоб порівняти два числа, треба відняти.)
— Чи можна, знаючи, на скільки більше робітник обробляє деталей на новому верстаті за 1 годину, дізнатися різницю за 8 годин? (Так) Якою дією? (Множенням)
— Чому? (За 8 годин різниця збільшиться у 8 разів, а збільшення в декілька разів — це дія множення.)
— Тепер ми можемо відповісти на питання завдання? (Так)
2) Запис розв’язання задачі з опорою на план.
а) На скільки більше деталей став обробляти робітник за 1 годину?
б) На скільки більше деталей став обробляти робітник за 8 годин?
— Чому ми відразу не могли відповісти на питання задачі?
2 Знаходження невідомого від'ємника
20 - ? = 1814-? = 624 - ? = 6 29- ? = 12
Після колективного ознайомлення зі змістом задачі учні складають план її розв’язання.
Рефлексія: Ми показали,що вміємо розв’язувати прості і складені задачі.
- Молодець, козаче!- прошумів дуб. Я подарую тобі листочок. Куди він полетить, туди і ти йди. Козак далі рушив в дорогу. А ми тим часом відпочинемо.
VІ. Фізкультхвилинка
Їхав-їхав козак і під’їхав до озера. Шукав-шукав човна – немає ніде. Сів і зажурився. Раптом щука женеться за сріблястою рибкою. Прогнав козак щуку. Припливла до берега рибка і говорить:
- Дякую тобі, козаче! Подарую я тобі човна, але спочатку виконай мої завдання: на картках
Завдання 810
Взаємоперевірка (обмін зошитами).
Рефлексія: Ми показали,що вміємо складати і розв’язувати задачі
- Ну от, з вашою допомогою впорався козак. Переплив він озеро і рушив прямо до палацу Змія.
VIІ. Підсумок уроку.
Приповз до нього Змій. У нього - 3 шиї, на кожній – по 3 голови (Скільки голів у Змія?) і заговорив:
- Де тобі мене перемогти, у тебе й меча немає?
А козак і говорить: …
- А щоб дізнатися, що сказав козак, давайте розв’яжемо ось ці приклади:
1.Бліц-опитування:
28/4= |
- |
P |
20:2+7= |
- |
М |
2х8-14= |
- |
З |
4х6+1= |
- |
О |
9:3+16= |
- |
О |
36/4+4 |
- |
Б |
40:4= |
- |
З |
32/4+8= |
- |
Я |
20/4+25 |
- |
Р |
16/4-4 |
- |
У |
|
- |
|
4х5+4= |
- |
О |
3х4+5= |
- |
М |
|
- |
|
4/4+30= |
- |
Я |
(Діти читають: розум – моя зброя).
Рефлексія: Ми показали знання з вивчених таблиць множення і діленняя,були уважними в обчисленнях.
- Ну добре,- сказав Змій. Зараз перевіримо, які ви розумні. Якщо почую всі відповіді на запитання, то поверну дітям гарні оцінки.
Робота в групах з кришками
2.Оцінювання:
Змій змушений повернути 10,11,12 , а козак Іван поверне їх дітям. Оцінок хороших так багато, що і нам з вами вистачить сьогодні. Козак щиро дякує вам,
Давайте ж ми кожен оцінить свою роботу кольором світлофора
Було легко
Не все вдалося
Було важко
Що нового дізналися?
Яке завдання сподобалося найбільше?
Яке завдання було виконувати важче?
І зараз ми пограємо гру «Закінчи речення»
VIIІ. Домашнє завдання.
С. 97, завдання 635; 636.