План-конспект уроку
6 клас
Тема:«School subjects»
Підтема: «Modal verb have to »
Мета:
Практична : Навчити розповідати про свої шкільні предмети,навчити розуміти прочитаний текст по темі ,формувати навички вживання модальних дієслів у писемному й усному мовленні;
Освітня : розширити знання учнів по темі , формувати навички роботи по темі,удосконалювати навички усного мовлення й аудіювання, уживання лексичних одиниць;
Розвиваюча:розвивати мовну здогадку ,логічне мислення ,мовленнєву реакцію учнів, інтерес до іноземних мов;
Виховна:виховувати шанобливе ставлення до іноземних культур, зацікавленість у розширенні своїх знань.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання:підручник,зошит,матеріали до завдань, аудіозапис із піснею.
Схематичний план уроку
Початок уроку Час
I. Організація класу ............................................................................................ 2 хв.
II. Введення в іншомовну атмосферу…………................................................ 3 хв.
Основна частина уроку
III. Перевірка домашнього завдання……………...…………………………10хв.
IV. Введення нових лексичних одиниць...…………………………………….3хв.
V. Розвиток умінь аудіювання …………………………...……………………15хв.
VI. Фізкультхвилинка .....................................................................................2 хв.
VII. Формоутворення і вживання модального дієслова....................................8хв.
Заключна частина уроку
VIII. Пояснення домашнього завдання ............................................................ 1 хв.
IX. Підсумки уроку ...................................................................................... 1 хв.
Хід уроку
№ п/п |
Етап уроку |
Режим Виконан- ня |
Зміст роботи |
Час |
Обладнання |
||
І. |
Організація класу
|
|
T: Good morning, dear boys and girls! How are you today? I hope , you feel great! P:Yes! T: Great! Who is on duty today? P1. I am on duty today. T. What date is it today? P1. Today is thursaday the 13th of November T.Who is absent? P1. All are present. T. What was your H/w for today? P1. Our homework was to do ex....on page ..
|
2хв.
|
|
||
ІІ. |
Введення в іншомовну атмосферу |
|
T. Do you like to study ? How many subjects have you got? What are you favorite subject? What are you good at ?
|
3хв. |
|
||
Ш. |
Перевірка домашнього завдання |
|
T.:Let’s check your homework. Your home work for today was excise 3 p.57. Let’s check it. Read it one by one and translate, please. Now let's check Ex 4 p. 59 Say if the sentences are true or false. P1.:1 Mike’s first week at school is fine. It’s true . P2.:2 Mike’s timetable is OK. It’s false . P3.:3 Mike is bad at Maths. It’s true. P4.:4 Mr Finch is strict. It’s true. P5.:5 Mike’s favorite is History. It’s false. P6.:6 Miss Jones is old. It’s false. P7.:7 Mrs Pitt is a nice teacher. It’s true. P8.:8 There are three new pupils in Mike’s class. It’s false. Now let`s check Ex. 5 p. 59 P2 . Because his first lesson is Maths on Monday, Maths on Tuesday, Maths on Wednesday and Maths on Friday. P3. He is not good at Maths. P4.He is really strict. P5. PE it is his favorite subject. P6.His favorite teacher is Miss Jones. P7.He thinks that she is wonderful, pretty and young . P8.His history teacher is Mrs. Pitt. P9.Because her hair is a bit unusual. P10. There are two new pupils. P11.They are twins. T.: Thank you! You manage with this task very well! |
10 хв. |
|
||
IV. |
Введення нових лексичних одиниць
|
|
T. Here are some words we need to know today . Let's Imagine , that you are all in the dream-country , which is called – the Wordland and many words live here …Words are very interesting , some of them are naughty , some very obedient , but they want you to know them . So let's try to get acquainted ! Please, repeat after me. recipe [ˈrɛsɪpɪ] реце́пт backpack [ˈbækpæk] n рюкза́к crisps [krɪsps] чіпси chew [tʃuː] ) жувати gum [gʌm] жувальна гумка |
3хв. |
|
||
V.
|
Розвиток умінь аудіювання E.x. 6 a) p.60 |
|
T: Now I’m going to propose you to listen to the poem “Recipe for a good pupil ”Listen to this song attentively.Then you have to complete the missing words. RECIPE FOR A GOOD PUPIL If you want to be good …, too, Here is a recipé for all of you. Buy a big backpack, yellow or red, Don’t bring a ball. Bring your … instead. Fill your bags with books, pencils, scissors, too. Don’t forget your notebooks, … and some glue. The sixth form isn’t hard, you will see it soon. Just follow this recipé and you’ll be over the Moon. If you want to be good pupils, too. Here is a recipé for all of you. Mobile phones or iPods are truly fun and cool, But … don’t allow them when you are at school. Don’t eat crisps and don’t chew1 gum, And never hide your … from your mum. The sixth form isn’t hard, you will see it soon. Just follow this recipé and you’ll be over the Moon. Well , I think , you are all a bit tired ! So let's have some rest! |
15хв |
|
||
VI. |
Фізкультхвилинка |
|
Look left, look right, Look up, look down, Look around. Look at you rnose, Look at that rose, Close your eyes, Open, wink, оpen and smile. Your eyes are happy again |
2хв. |
|
||
VII. |
Формоутворення і вживання модального дієслова |
|
Now we have a special word combination – HAVE TO – it is special , because we can use it in the sentence , when we want to say that somebody wants us to do something, or it is obligatory ! E.g. I have to go to school tomorrow ( Я повинен іти до школи завтра ) But the thing is that , the word combination have to , has a brother has to - they mean the same in Ukrainian language , but they have different best friends ! Have to is friends with such pronouns as I , you , we , they . And has to is friends with such pronouns as – he , she , it . For example – She has to do her homework immediately . But They have to go home right now . Тепер розглянемо словосполучення - Have to - це особливо, тому що ми можемо використовувати його в реченні, коли ми хочемо сказати, що хтось хоче, щоб ми щось зробити, або це нас обов'язок! Наприклад Я повинен йти в школу ю. Але справа в тому, що, словосполучення - Have to-, має брат Has to - вони мають на увазі те ж саме українською мовою, але у них різні кращі друзі. Have to-дружить з такими прийменниками , як я, ви, ми, вони. Has to- дружить з такими іменниками, як - він, вона, воно. Наприклад - Вона повинна негайно зробити свою домашню роботу. Але Вони повинні піти додому прямо зараз.
Now let's try to make own examples. Did you notice their friendship, children ?I think , you want the words to be good friends with other words ! That’s why you should always remember about their best friends!
|
8хв. |
|
||
VIII.
|
Пояснення домашнього завдання |
|
T. Open your diaries and write down your home task. Ex6 b)p.60 You have to write instructions in two columns . What you have to... and you don't have to .... |
1хв. |
|
||
VIII |
Підведення підсумків уроку. Рефлексія. |
|
T: We have spoken a lot today about school . You have done a lot of work today. But that’s all for today and our lesson is over. I hope, you liked the lesson.Your marks for today are……because Good-bye ,see you next lesson! |
1хв. |
|
||