Тема: Скільки буває вітрів? С. Жупанин «Сім вітрів»

Про матеріал
Тема: Скільки буває вітрів? С. Жупанин «Сім вітрів» Мета: допомогти учням усвідомити, який характер мають вітри, позитивні чи негативні це герої, підтвердити текстом ці думки; формувати уміння творити віршовані рими.
Перегляд файлу

Тема: Скільки буває вітрів? С. Жупанин «Сім вітрів»

Мета: допомогти учням усвідомити, який характер мають вітри, позитивні чи негативні це герої, підтвердити текстом ці думки; формувати уміння творити віршовані рими.

Обладнання: надруковані слова.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Ой, радісний, веселий нині день,

Він сповнений усмішок і пісень!

Співає пташка у гаю,

Дитя радіє: в школу йду.

А з ним легенький вітерець

Прямує тихо навпростець,

І посміхаються вони:

Як весело їм разом йти,

І дарувати всім привіти,

І утішатись, і радіти.
   1). Перевірка домашнього завдання               

  ІІ. Вправи з розвитку мовлення

1. — Вітерець мандрував та мандрував.

А діткам таку вправу запропонував.

Вправа «Голосно-тихо» (вправляння у зміні сили голосу і темпу вимовляння)

В сінокосах, в срібних росах,

Заросився бусол босий.

Сонце блисне — бусол висохне.

2. Читання анаграм.

Нцесо, одщ, рахма, тевір.

            ІІІ. Опрацювання вірша С. Жупанина «Сім вітрів»

1. Виразне читання вірша вчителем.

— Скільки вітрів зустрів хлопчик?

2. Самостійне читання.

3. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.

— чому автор говорить, що сім вітрів, як сім братів?

— Зачитайте, де бував другий вітер.

— Де гостював четвертий?

— Куди завітав шостий?

4. Вправи на вдосконалення читацьких навичок.

1) читання «ланцюжком».

2) читання колонок слів (вправа для очей).

— Спочатку читаємо слово у лівій колонці, а потім — у правій.

Зустрів

взяв

розбудив

косив

зібрав

розвеселив

збудив

сіяв

гостював

минув

завтра

кузні

дружні

врожайні

вранці

ланці

домену

квартиру

ароматом

ораницю

пшеницю

людям

3) Гра «Так — ні».

• Перший вітер був у кузні.

• Другий — у пекарні.

• Третій гостював у ланці.

• четвертий — на комбайні.

• П’ятий завітав у сад.

• Шостий вітер з ферми линув.

• Сьомий вітер — в ораницю.

5. Творча робота.

— Як, на вашу думку, чи є у цих семи братів ще й інші брати?

— Що б ви про них могли нам розповісти, де ви їх ще зустріли?

— Поетичне слово автора допомагає нам краще пізнати світ, побачити

в ньому незвичайне.

Саме вірші Жупанина — неходжені стежини в світ, де панує мир і благодать.

Там на горбочку три смерічки

Стоять, обнявшись віттям,

Там на світанку кукурічки

Наповнюють усе життям.

Там у грайливому озерці

літають-плавають хмарки.

Там між квітками

Весела стежка-верховинка.

Там живуть мурашки, бджілки в мирі,

Зозулі, дятли і синиці.

Ростуть ялини, тис, малина,

ліщина, груші і суниці.

А головне — там працьовиті люди

І весело їм в тому світі бути.

IV. Підсумок уроку

-- Вірші якого автора ми читали?

-- Який вам найбільше сподобався? Чому?

                           V. Повідомлення домашнього завдання

С. 63- 64 читати виразно

docx
Додано
12 березня 2020
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку