Тема.Складові частини будівлі. «Чарівне місто».

Про матеріал
Тема.Складові частини будівлі. «Чарівне місто». Мета: навчити учнів розпізнавати та називати основні складові частини будівель, передавати в образотворчій діяльності характер їхньої форми, формувати у школярів уміння сприймати й аналізувати характерні особливості архітектурної споруди; розвивати мислення, спостережливість, художньо-практичні уміння; виховувати любов до краси навколишнього світу та до рідної домівки.
Перегляд файлу

Тема.Складові частини будівлі. «Чарівне місто».

Мета: навчити учнів розпізнавати та називати основні складові частини будівель, передавати в образотворчій діяльності характер їхньої форми, формувати у школярів уміння сприймати й аналізувати характерні особливості архітектурної споруди; розвивати мислення, спостережливість, художньо-практичні уміння; виховувати любов до краси навколишнього світу та до рідної домівки.

Обладнання: світлини із зображенням будівель (замок, церква, українська хата, багатоповерхівка, сучасний котедж, іграшковий будинок); зошит-альбом, кольорові олівці, ножиці, клей, пензлик.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

- Пролунав дзвінок, починається урок! Добрий день!

- Тепер давайте перевіримо чи все необхідне для уроку є на наших партах: альбом образотворчого мистецтва, ножиці, фломастери, клей ПВА, пензлик..

ІІ. Актуалізаціяопорнихзнань

  1.   Правила  роботи на  уроці

 1. Перш  ніжрозпочати роботу, перевір, чичисті в тебе руки.

 2. Будь  обережним з інструментами.

 3. Акуратнорозмістипляшечку  з  клеєм.

 4. Виконуйзавданняуважно, спокійно, без зайвихрухів.

 5. Не відволікайся сам і не заважайсусідові.

 6.Не торкайся до обличчя і очей  брудними  руками.

7. Починати роботу, можнатільки з дозволувчителя.

 

- Розгляньте зображення. Що ви бачите на них? (Равлик, рукавичка, будинок)

- Що обєднуєці предмети?

- На малюнках зображені помешкання тварин та людини.

- Чим ці будиночки відрізняються?

- Ці будиночки відрізняються формою та частинами з яких складаються.

- Чим відрізняються справжні будинки від казкових?

- У справжніх будинків є фундамент, стіни, дах, вікна, двері.

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку

- Ми живемо в державі, яка називається Україна. В нашій країні є гарні міста. На їхніх вулицях можна побачити як старовинні будинки, так і сучасні багатоповерхівки, великі магазини і маленькі кав’ярні.

-   Уявіть, що вам потрібнонаписати листа своємудруговіякийживе в іншійкраїні. Розкажіть про своємісто.

-  Що, на вашу думку, у нашомумістінайголовніше?

  • Найголовнішим є будівлі.
  • Опишіть, що ми побачимо, вирушивши на прогулянку центом міста?

- Які ще будівлі  є в містах? ( театри, інститути та університети, лікарні, храми, будівлі фабрик та заводів тощо). Усі будівлі зводять за певними правилами: вони мають бути міцними та зручними у користуванні. Й гарними на вигляд.

- Хто створює будівлі?

- Створюють їх архітектори та будівельники. Архітектор проектує, а майстер – будівельник утілює його задум, будує.

- Сьогодні ми з вами будемо і архітекторами і будівельниками і створимо будиночки, користуючись олівцями і ножицями.

IV. Засвоєння нового матеріалу

  1.                   Вступна бесіда

- Кожен дім має стіни, дах, вікна, двері. Але, мабуть, дуже важко віднайти два однакових будинки. Адже у кожного архітектора свій смак та вподобання, а отже, творіння їхні дуже різні.

- У якому помешканні живете ви?(Розповідь учнів)

- Пригадаємо геометричні фігури, які ми можемо використати при створенні будиночка.

- Трикутник, півколо – це може бути дах, прямокутник ми використовуємо для стін, вікон і дверей.

- Так, будинки бувають високі та низькі, просторі та тісні, великі та мініатюрні. Але, думаю, кожен із вас погодиться, що навіть величезний палац ніколи не стане ріднішим від домівки, де ви народилися, виросли, де вас завжди чекають батьки.

  1.                   Порівняльний аналіз

- Перед вами світлини різних будівель.

- Які спільні ознаки і які відмінності є між ними?

- Всі ці будівлі мають дах, стіни, вікна і двері, а відрізняються вони між собою формою, розміром, призначенням.

- На першій картинці зображена фортеця, в давні часи вона виконувала функцію захисту. На високих банях сиділа стража і слідкували за безпекою чи ніхто не наступає.

- На другій картинці зображений храм.

- На всіх інших картинках зображені будинки в яких проживають люди.

(Учні порівнюють зображення)

  1.                   Аналіз зразків

- А зараз, діти, відкрийте альбом на сторінці 52, урок 29. Розгляньте малюнок, який знаходиться ліворуч і скажіть, що ви бачите на ньому?

- З яких основних частин складаються дані будівлі?

- Подивіться, як по–різному можна прикрасити будинок.

  1.                   Пояснення послідовності виконання завдання

- Діти, роботу ми будемо виконувати спочатку кольоровими олівцями, а завершимо роботу ножицями і клеєм.

- У ваших альбомах на сторінці 53 вже є підготовлений малюнок будинка. Нам потрібно його прикрасити на свій смак. Прикрашати ми будемо вікна , двері, білі частини стін, також можемо оздобити дах.

- Як ми можемо оздобити оздобити будинок?

- Малюнок виконуємо такими кольорами щоб пасували до стін.

- Розгляньте перший будиночок. Як зображений на ньому дах?

- Аналогічно розглянемо другий зразок. Малюючи хвилясту лінію, слід пам’ятати, що лінії повинні бути одинакові, можна доповнити крапочками, або іншими елементами.

- Після того, як ви завершите оздоблювати вашу хатинку ми вирізаємо її по контуру. Спочатку згинаємо будинок посередині, де знаходиться згин на даху.

- Наступний наш крок, ми згинаємо нижні білі лінії до середини, утворюємо трикутник, який може самостійно стояти. Заштриховану лінію змащуємо клеєм і зліплюємо.

- Тепер вирізаємо сходи для нашого будинку. Нам необхідно їх зігнути. Складати їх будемо гармошкою. Беремо клей, змащуємо заштриховану частину і прикладаємо до нашого будиночка.

Фізкультхвилинка

А тепер всі по порядку

Вишикуйтесь на зарядку.

Похитайте головою;

Раз притупніть ще ногою,

Руки вгору підведіть,

Трішки ними потрясіть.

Нахиліться  вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись…

Й працювати знов взялись.

V. Закріплення нового матеріалу

- Отже, давайте пригадаємо послідовність виконання нашого будиночка.

- Даний будинок, ми спочатку розмальовуємо вікна, двері, стіни, дах. Після чого ми його вирізаємо, складаємо і склеюємо. І на завершення вирізаємо сходи, згинаємо і приклеюємо їх.

- Будиночок готовий.

V. Закріпленнявивченогоматеріалу

1.Правила роботи з ножицями

 1. Не можнатриматиножицікінцями догори.

  2. Передаватиножиціможнатільки в закритомувигляді, і триматиїх за робочучастину.

3. При роботіслідкуйте за лінієюрозрізання і за пальцямилівої руки.

  4. Не кладітьножиці    на край стола.

2. Правила роботи з клеєм

1. Клей треба наноситипензликомвідсередини до країв.

2. Для притисканняелементіваплікації, слідвикористовуватисерветку.

3. При потраплянні клею на одягйогосліднегайнозмити.

4.Закінчивши роботу, клей потрібнощільнозакрити а пензликвимити водою.

VI. Самостійна практична діяльність учнів

Слідкую та корегую роботу учнів.

VII. Підсумок уроку

- Вийдіть до дошки і покажітьсвоїроботи. (Обираю учнів, яківиходять до дошки)

- Подивітьсяучні, якийгарнийбудинок. Правильно підібранікольори та орнамент виконанаохайно. Одразу видно, щоцебудиночокізчарівногоміста.

- Молодці, сідайте.

- Сьогоднівсіпостаралися та виконалипоставленізавдання, тому зараз перший ряд піднімесвоїроботи, потім – другий ряд і третій ряд.

- А тепер на першійпартіви можете збудуватисвоємістечко.

  1.                   Узагальнюючийпідсумок
  • Отже, учніщо є основною оздобоюміста?
  • Цебудівлі. А якими вони повинні бути, щобрадували наше око?
  • Вони повинні бути охайними, матидекоративнеоздоблення.
  • Чисподобалось вам «будувати» чарівнемісто?
  • Ви всі добре впоралисьіззавданням, ваше містечконадзвичайнокрасиве і унікальне. Дякую за роботу на уроці!

VIII. Прибирання робочих місць

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Shklianka Anastasiia
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
27 січня 2019
Переглядів
1874
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку