Тема: ТАЄМНИЦІ КВІТКОВИХ СИЛУЕТІВ

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів із силуетно-площинним зображенням квітів, дерев, із технікою «ґратографія»; розвивати уяву, уміння узагальнювати форму, формувати естетичні почуття, смак, творчі здібності; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи, охайність під час роботи з тушшю. Матеріали та інструменти: альбоми

Перегляд файлу

Образотворче мистецтво

Урок 4.

 

Тема: ТАЄМНИЦІ КВІТКОВИХ СИЛУЕТІВ

Мета: ознайомити учнів із силуетно-площинним зображенням квітів, дерев, із технікою «ґратографія»; розвивати уяву, уміння узагальнювати форму, формувати естетичні почуття, смак, творчі здібності; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи, охайність під час роботи з тушшю.

Матеріали та інструменти: альбоми, парафінові свічки, мило, туш, пензлики, серветки для витирання рук та пензлів, зубочистки, ємності для води.

Зоровий ряд: фотографи квітів, репродукції картин К. Білокур, репродукція картини Г. Нарбута «Автопортрет з дружиною»; силуетні зображення квітів.

Літературний ряд: Олеся Тоцька «Квіти України».
Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

 

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

- Про що, на вашу думку, ми говоритимемо сьогодні на уроці?

3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

- Які основні засоби графіки ви запам’ятали з попереднього уроку?

- Чи виконали ви домашнє завдання? Чи роздивилися уважно осінні квіти?

- Чи пригадали ви квіти, які розквітають улітку? Назвіть їх.

- Які з них вам подобаються найбільше?

Створення асоціативного куща «Улюблені квіти»

4. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. Наша сьогоднішня подорож знову відбуватиметься до міста Графіка. Але сьогодні ми познайомимося з тим, як художники (іноді незвич­но) зображують квіти.

- Які б матеріали ви обрали, щоб намалювати квіти?

Художники-графіки обирають графічні матеріали. Спочатку вони дуже ре­тельно вивчають квітку, яку хочуть зобразити (її загальну форму, форму пе­люстків та листочків, їх особливості). Потім вони промальовують цю квітку, а вже згодом створюють силует квітки. Що ж таке силует?

Силует - це зображення предмета, уякому позначаються тільки зовнішні риси предмета, а він сам виглядає одноманітною чорною плямою.

А чи знаєте ви, звідки походить назва такого виду зображення - «силует»?

Сама назва «силует» народилася у Франції. Вона походить від імені колиш­нього міністра Франції, який заходами економії спричинив невдоволення па­ризького суспільства: на нього зробили карикатуру, вирізавши його тінь з чор­ного паперу. Легкість і простота техніки зробили вирізання силуетів модним. Так почався розвиток мистецтва силуетного зображення.

Сьогодні ми зображатимемо силуети не людей, а квітів. Створюватимемо це зображення у цікавій техніці «ґратографія».У кожного з вас є улюблена квіт­ка. Уявіть, що ми освітили цю квітку і на нашому аркуші паперу з’явилась її тінь. Але спочатку проведемо фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка

5. ІНСТРУКТАЖ

Учитель: Ґратографія - це дуже цікава графічна техніка. Для цього нам знадобляться ті матеріали, які ви принесли з дому.

Спочатку альбомний аркуш дуже ретельно намастимо парафіновою свіч­кою, потім покриємо шаром мила (пензликом наносимо вологе мило). Коли мило просохне, нанесемо шар туші. Будьте дуже обережними, щоб не забруд­нитися тушшю.

Коли туш висохне, зубочисткою продряпуємо силуетне зображення квітки.

САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ

Силуетне зображення квітки в техніці «ґратографія»

АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

- Що таке силует?

- Звідки до нас прийшли ці зображення?

- На честь кого такі зображення отримали свою назву?

- В якій техніці ми сьогодні працювали?

8. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демон­стрування кращих).

Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести гуаш, альбоми, пензлики.

Проголошення уроку завершеним.

1

 

doc
Додано
17 листопада 2018
Переглядів
1024
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку