Тема: Технологічний процес контурного й ажурного випилювання деталей виробу з фанери.

Про матеріал

Урок № 37-38. 5 клас. Тема: Технологічний процес контурного й ажурного випилювання деталей виробу з фанери.

Мета:

навчальна: формування в учнів поняття про інструменти та пристосування для ажурного випилювання, процес різання та уявлення про технологію пиляння фанери лобзиком, виробити навички пиляння фанери лобзиком;

виховна: формування пізнавальної самостійності, позитивне ставлення до праці.

розвиваюча: розвиток моторних навичок, точність рухів під час виконання практичної роботи.

Ключові поняття:різання, ножівка, лобзик.

Обладнання: столярний верстат, лобзики, запасні лобзикові пилочки, шило, заготовки з фанери, інструкційні картки.

Міжпредметні зв'язки:образотворче мистецтво, математика.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані навчальні результати.

уміння характеризувати процес пиляння фанери лобзиком.

уміння характеризувати призначення та будову лобзика.

уміння визначати способи отримання виробу заданої форми і розмірів.

уміння визначати етапи і правила пиляння лобзиком.

уміння виконувати випилювання лобзиком заготовок із фанери.

уміння дотримуватися правил безпечної праці у процесі пиляння лобзиком.

Хід уроку

I.Організаційний момент:

перевірка підготовленості робочих місць,

наявності робочого одягу.

II.Повторення вивченого матеріалу

Для повторення раніше вивченого матеріалу проводжу індивідуальне опитування. Для цього пропоную такі питання:

1.Для чого розмічають деталі?

2.Як починають розмічати заготовку деталі?

3.Чому економиться час, якщо розмічання роблять за допомогою шаблона?

4.Як можна при розмічанні деталей виробів зменшити кількість відходів деревини?

Одночасно з ними декілька учнів відповідають на тестові завдання закритого типу – одно вибіркові ( тобто учневі пропонуються запитання і відповіді. Із них потрібно вибрати одну правильну) (див. додаток 1)

III.Мотивація навчальної діяльності учнів

Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів. Демонструю вироби, що мають криволінійну форму.

Ставлю перед учнями запитання проблемного характеру:

1 Як випиляти вироби з фанери, які мають складну криволінійну форму?

2.Чи можна випиляти столярною ножівкою вироби криволінійної форми?

(Ні. Потрібен спеціальний інструмент - лобзик).

IV.Повідомлення теми та мети уроку.

Оголошую тему уроку, ставлю перед учнями завдання.

V.Вивчення нового матеріалу.

Найпоширеніший спосіб обробки деревини – різання. Різальний інструмент має робочу частину у формі клина. Діючи на деревину,клин відокремлює від заготовки частинки у вигляді тирси.

Пиляння прямолінійних контурів на заготовках з фанери та ДВП виконують столярними ножівками, а пиляння криволінійних контурів – лобзиком.

Перш ніж приступити до роботи, інструменти треба привести в робочий стан, випробувати і підготувати все необхідне для роботи.

1.Інструменти й пристосування для ажурного випилювання (додаток 2)

Для випилювання виробів з фанери необхідний такий набір інструментів і пристосувань: металевий лобзик, тонке шило з ручкою, невеликі напилки або надфілі, копіювальний папір (копірка), лінійка, олівець, спеціальна дощечка з струбциною, який ще називають столик для випилювання.

Ручний лобзик – дуже простий за конструкцією інструмент. Рамка лобзика, що має форму букви П, може бути як металевою, так і дерев'яною. У наборах для випилювання можна зустріти лобзики із плоскими й трубчастими (круглими в перетині) рамами.( додаток 3)

Трубчастій рамі надають перевагу, тому що вона забезпечує більш рівномірне натягування пилки; затискачі такої рами не викривлюють пилочки в місцях затискання, що запобігає її передчасному розриву.

Будова лобзика

Крім того, довжина трубчастої рами зазвичай більша плоскої, а це важ­ливо, тому що за інших рівних умов лобзиком із трубчастою рамкою можна випиляти деталь більшої величини. Ручка рами дерев'яна або пластмасова.

Купуючи лобзик, необхідно ретельно оглянути його.

По-перше, рама лобзика повинна бути досить пружною. Перевірити раму на пружність легко: для цього треба виміряти відстань між нижнім і верхнім затисками рами, сильно притягти обома руками сторони рами одну до одної приблизно до половини обмірюваної відстані, потримати так раму 1-2 хв., потім поступово відпустити сторони й знову виміряти відстань між затисками.

Якщо відстань між затисками не змінилася, рама досить пружна, в іншому випадку – вона не зможе забезпечити потрібного натягу пилочки.

По-друге, особливу увагу треба звернути на якість затискачів. Поверхні затисків повинні бути добре й щільно підігнані одна до одної, а затискні гвинти повинні мати глибоку й чисту нарізку.

І останнє: вісь ручки повинна проходити в площині рамки, інакше крайки випиляного орнаменту не будуть перпендикулярні до площини випилювання.

Пилка лобзика — це вузька сталева смужка із зубцями на одному з ребер, спрямованими в один бік.

Пилочки для випилювання різняться за своєю товщиною й величиною зубців. Для початку досить мати два сорти пилок – із дрібними й крупними зубцями.

Якщо випилюється деталь, яка не має дріб­ного орнаменту з крутими по­во­ротами ліній малюнка, то цілком можна користу­ва­тися круп­но­­зубчастими пилочками. Крім того, їх зручно використовувати під час швидкого, грубого випилювання деталі по заданому контуру з великого листа, а також під час випилювання шипів і прорізів. Випилювати дрібний орнамент із фанери твердих порід необхідно тільки дрібнозубчастими пилочками.

Види пилочок

Підготовка лобзика до роботи:

1.Один її кінець пилочки затискають гайкою біля ручки (див. мал. "Будова лобзика"). Пи­лочку вста­новлюють так, щоб її зубці були спрямовані вниз і на­зовні від рамки.

2.Потім стискають обидва кінці рам­ки в напрямку один до одного і так само затискають другий кінець пилочки.

3.Якщо відпустити стиснуті кінці дуги, вони займуть своє попереднє положення і натягнуть пилочку. Отже, лобзик готовий до роботи.

Працюють лобзиком на спеціальному столику-підставці, який кріплять до робочого стола струбциною (малюнок ліворуч).

Фанеру з нанесеним на неї малюнком кладуть на підстав­ку, і щоб вона не сповзала, притримують лівою рукою. У праву руку беруть лобзик і, приставивши пилочку до фанери, починають пиляти.

Шліфувальний папір для шліфування фанери краще всього приклеїти на невеличку дощечку або круглу паличку клеєм ПВА. Для цього потрібно намастити поверхню паперу та дощечки тонким шаром ПВА, прикласти папір на дощечку та притиснути струбцинами через дерев'яну прокладку, зайвий клей видалити ганчіркою. Через дві години клей висохне – пристрій можна використовувати.

Отвір у фанері для просмикування пилочки початківцям можна протикати шилом.

У більшості випадків отвір необхідно проколювати в тім місці контуру орнаменту, що випадає там, де лінії сходяться під гострим ку­том. Не слід проколювати отвір відразу наскрізь, тому що при цьому може тріснути зворотний шар сорочки, у ре­зуль­таті чого під час випилювання від неї відша­руються цілі шматки. Тому фанеру спочатку про­ко­люють тонким шилом так, щоб наскрізь пройшов тільки самий його кін­чик. Таке проко­лювання легко контро­лювати на дотик пальцями руки, що під­тримує фанеру з тильної сторони. Потім фанеру перевертають і отвір розширюють більш товстим шилом так, щоб можна було просмикнути вільний кінець пилочки.

Напилки з середньою насічкою або надфілі. Призначенні для зачищення ребер, отворіві зовнішніх контурів візерунків.

2.Підготовка матеріалу до роботи.

Як матеріал для випилювання (для початківців) рекомендується використовувати фанеру товщиною 3-5 мм, але високої якості. Перед нанесенням малюнку через копірку варто оглянути ребра взятого шматка фанери; якщо є навіть невелика ділянка, де середній шар чи шари мають «порожнечу», такий шматок використовувати не можна. Варто звернути увагу на нерівності фанери, сховані порожнечі і наявність у верхніх шарах сучків - при випилюванні вони можуть відскочити.

2.Прийоми випилювання.

v При випилюванні намагайтеся не нахиляти лобзик, тримаєте його вертикально, вільною рукою повертайте фанеру з малюнком так, щоб лінія малюнку підходила під пилочку, а не навпаки, причому пилочка повинна увесь час знаходитися в круглому отворі фіксуючої дощечки. При дуже крутих поворотах потрібно зробити спеціальні рухи лобзиком, не натискаючи на пилочку і поступово повертаючи фанеру.

v Для випилювання внутрішніх контурів орнаменту деталей потрібно в них зробити отвори. Для цього тонким шилом з ручкою проробляють отвори у фанері для пилочки. У такий отвір знизу фанери вставляють верхній кінець пилочки і закріплюють його у верхньому затиску, а нижній кінець пилочки закріплений у нижньому затиску.

v Отвір у фанері для пилочки можна також зробити невеликим дрилем з діаметром свердла 2 мм. Рекомендується також отвір розміщати в середині контуру, що випилюється, і не близько від лінії контуру, щоб виникаючі дрібні тріщинки навколо отвору були вилучені від лінії пропилу.

v Випилювання варто починати із середніх контурів орнаменту. Працювати потрібно при гарному освітленні, щоб уникнути помилок і сходів з лінії малюнка.

v При роботі з лобзиком треба сидіти не згинаючись, перерви для відпочинку треба робити через 20 - 30 хв.

v Утворений деревний пил після роботи потрібно змітати щіткою - і приміщення провітрити.

Працюючи лобзиком, необхідно знати такі правила

1. У процесі роботи слід сидіти(стояти) прямо.

2. Лобзик слід тримати перпендикулярно до фанери.

3. Пиляти рівномірно, виконуючи рухи вверх-вниз, не натискаючи сильно на пилочку, щоб вона не зламалася.

4. Через кожні 15-20 хв. робити перерву.

Спочатку випилюють внутрішній контур, а потім – зовнішній.

Формування умінь і навичок учнів.

VI.Практична робота: Випилювання заготовок із фанери.

Учні працюють в парах відповідно до інструкційної картки, ескізами.

Вступний інструктаж щодо виконання практичної роботи.

Під час цієї практичної роботи Вам необхідно виконати такі завдання:

а.Ознайомитись з лобзиком та пристосуванням до нього, прийомами випилювання;

б.Навчитися закріплювати пилочку використовуючи наявні пристосування;

в.Навчитися випилювати нескладні елементи ажурного випилювання використовуючи різні способи випилювання;

Ознайомлюю учнів з елементами техніки пиляння фанери лобзиком.

1.Повторення правил пиляння.

2.Використовую диференційоване навчання при випилюванні виробів.

Поточний інструктаж

Підхожу до кожної пари, контролюю роботу кожного учня і даю короткі вказівки, щодо правильності виконання завдання. Зміст цільових обходів робочих місць учнів:

1.Перевіряю чи правильно організована робота, чи задіяні всі учні;

2.Перевірка на розуміння послідовності виконання практичної роботи;

3. Даю підказки, щодо правильності розмічання заготовки;

4.Поправка неточностей при виконанні роботи;

5.Даю вказівки щодо підготовки лобзика до роботи;

6.Вказівки щодо правильності пиляння;

Слідкую за постійним виконанням учнями правил безпеки праці виробничої санітарії. Оголошення про закінчення виконання роботи. Прийом робіт.

Заключний інструктаж:

На даній роботі ми ознайомилися з лобзиком, основним пристосуванням до нього і навчилися закріплювати пилочку. Також виконали пиляння нескладних елементів ажурного випилювання. Учні, які першими правильно виконали практичну роботу заохочуються додатковими балами;

Розглядаю з колективом найкращу роботу, вказую на характерні помилки та способи їх уникнення;

Рефлексія.

Чи сподобалося вам працювати на уроці?

Чи виправдались ваші сподівання?

Чи дізнались ви для себе щось нове?

Чи знадобляться вам ці знання в майбутньому?

Аналіз кращих робіт учнів, оцінювання виконаних робіт.

VII.Мотивація оцінок, виставлення їх у журнал і щоденники.

VIII.Завдання додому.

Розв'язати кросворд. (додаток 3)

IX.Прибирання робочого місця.

Додаток 1

Тестові завдання

1. Що таке лобзик?

а) пристосування для пиляння матеріалу по кривих лініях;

б) вид пилки для поділу заготовок на частини;

в) пристосування для закріплення заготовок з фанери.

2. З яких основних частин складається лобзик?

а) рамка, ніжка, затискний гвинт;

б) каркас, ручка, натяжна гвинт;

в) рамка, ручка, верхній і нижній затискний гвинт.

3. Яке пристосування застосовується при випилюванні лобзиком?

а) стусло;

б) столик для випилювання;

в) рейсмус;

г) ексцентриковий затиск.

4. Який інструмент застосовується для зачистки виробів, випиляних лобзиком?

а) надфіль;

б) рашпіль;

в) напилок;

г) ерунок.

5. Як нахилені зуби пилки лобзика?

а) від ручки;

б) не мають нахилу;

в) до ручки.

Відповіді: 1 - а, 2 - в. 3 - б, 4 - а, 5 - в.

Додаток 2

Інструменти й пристосування для ажурного випилювання

Додаток 3

Будова лобзика

1. Рамка

2. Ручка

3. 4. Затискачі

Додаток 4

Розв'яжіть кросворд

По горизонталі:

2. Операція, яка виконується з допомогою різальних інструментів

4. Операція, внаслідок якої окремі частини паперу або картону спрямовуються під певним кутом одна відносно другої.

5. Графічна операція, яка виконується на паперовій або картонній площині з використанням креслярських інструментів.

6. Операція скріплення частин за допомогою клею.

7. Операція, яка виконується за допомогою фарб і фарбників.

8. Операція, внаслідок якої окремі частини паперу збігаються.

По вертикалі:

1. Операція розділення паперу на шматки без застосування різальних інструментів.

3. Операція, яка виконується за допомогою вимірювальних інструментів.

4. З'єднання паперових або картонних деталей за допомогою голки і нитки.

Іграшка «Мишеня»

Шаблон «Ангел»

Декоративне панно

Підставка для серветок

Підставка для ручок

Іграшки

Перегляд файлу

 

Урок № 37-38. 5 клас. Тема: Технологічний процес контурного й ажурного випилювання деталей виробу з фанери.

Мета:

навчальна: формування в учнів поняття про інструменти та пристосування для ажурного випилювання, процес різання та уявлення про технологію пиляння фанери  лобзиком, виробити навички пиляння фанери лобзиком;

   виховна: формування пізнавальної самостійності, позитивне ставлення до праці.

   розвиваюча: розвиток  моторних навичок, точність рухів під час виконання практичної роботи.

   Ключові поняття:різання, ножівка, лобзик.

   Обладнання:  столярний верстат, лобзики, запасні лобзикові пилочки, шило, заготовки з фанери, інструкційні картки.

   Міжпредметні зв'язки:образотворче мистецтво, математика.

   Тип уроку: комбінований.

          Очікувані навчальні результати.

  • уміння характеризувати процес пиляння фанери лобзиком.
  • уміння характеризувати призначення та будову лобзика.
  • уміння визначати способи отримання виробу заданої форми і розмірів.
  • уміння визначати етапи і правила пиляння лобзиком.
  • уміння виконувати випилювання лобзиком заготовок із фанери.
  • уміння дотримуватися правил безпечної праці у процесі пиляння лобзиком.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент:
  • перевірка підготовленості робочих місць,
  •  наявності робочого одягу.

 

  1. Повторення вивченого матеріалу

   Для повторення раніше вивченого матеріалу проводжу індивідуальне опитування. Для цього пропоную такі питання:

  1. Для чого розмічають деталі?
  2. Як починають розмічати заготовку деталі?
  3. Чому економиться час, якщо розмічання роблять за допомогою шаблона?
  4. Як можна при розмічанні деталей виробів зменшити кількість відходів деревини?

Одночасно з ними декілька учнів відповідають на тестові завдання закритого типу – одно вибіркові ( тобто учневі пропонуються запитання і відповіді. Із них потрібно вибрати одну правильну) (див. додаток 1)

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів

          Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів. Демонструю вироби, що мають криволінійну форму.

Ставлю перед учнями запитання проблемного характеру:

     1 Як випиляти вироби з фанери, які мають складну криволінійну форму?

     2.Чи можна випиляти столярною ножівкою вироби криволінійної форми?

(Ні. Потрібен спеціальний інструмент - лобзик).

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

          Оголошую тему уроку, ставлю перед учнями завдання.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Найпоширеніший спосіб обробки деревини – різання. Різальний інструмент має робочу частину у формі клина. Діючи на деревину,клин відокремлює від заготовки частинки у вигляді тирси.

Пиляння прямолінійних контурів на заготовках з фанери та ДВП виконують столярними ножівками, а пиляння криволінійних контурів – лобзиком.

Перш ніж приступити до роботи, інструменти треба привести в робочий стан, випробувати і підготувати все необхідне для роботи.

  1. Інструменти й пристосування для ажурного випилювання (додаток 2)

Для випилювання виробів з фанери необхідний такий набір інструментів і пристосувань: металевий лобзик, тонке шило з ручкою, невеликі напилки або надфілі, копіювальний папір (копірка), лінійка, олівець, спеціальна дощечка з струбциною, який ще називають столик для випилювання.

        Ручний лобзик – дуже простий за конструкцією інструмент. Рамка лобзика, що має форму букви П, може бути як металевою, так і дерев'яною. У наборах для випилювання можна зустріти лобзики із плоскими й трубчастими (круглими в перетині) рамами.( додаток 3)

Трубчастій рамі надають перевагу, тому що вона забезпечує більш рівномірне натягування пилки; затискачі такої рами не викривлюють пилочки в місцях затискання, що запобігає її передчасному розриву.

 

 

 

 

 

 

 

Копия Технічна праця 001Будова лобзика

 

 

 

        Крім того, довжина трубчастої рами зазвичай більша плоскої, а це важ­ливо, тому що за інших рівних умов лобзиком із  трубчастою  рамкою  можна випиляти деталь більшої величини. Ручка рами дерев'яна або пластмасова.

               Купуючи лобзик, необхідно ретельно оглянути його.

По-перше, рама лобзика повинна бути досить пружною. Перевірити раму на пружність легко: для цього треба виміряти відстань між нижнім і верхнім затисками рами, сильно притягти обома руками сторони рами одну до одної приблизно до половини обмірюваної відстані, потримати так раму 1-2 хв., потім поступово відпустити сторони й знову виміряти відстань між затисками.

Якщо відстань між затисками не змінилася, рама досить пружна, в іншому випадку – вона не зможе забезпечити потрібного натягу пилочки.

По-друге, особливу увагу треба звернути на якість затискачів. Поверхні затисків повинні бути добре й щільно підігнані одна до одної, а затискні гвинти повинні мати глибоку й чисту нарізку.

І останнє: вісь ручки повинна проходити в площині рамки, інакше крайки випиляного орнаменту не будуть перпендикулярні до площини випилювання.

        Пилка лобзика — це вузька сталева смужка із зубцями на одному з ребер, спрямованими в один бік.

Пилочки  для  випилювання  різняться  за  своєю товщиною й величиною зубців. Для початку досить мати два сорти пилок – із дрібними й крупними зубцями.

Якщо випилюється деталь, яка не має дріб­ного орнаменту з крутими по­во­ротами ліній малюнка, то цілком можна користу­ва­тися круп­но­­зубчастими пилочками. Крім того, їх зручно використовувати під час швидкого, грубого випилювання деталі по заданому контуру з великого листа, а також під час випилювання шипів і прорізів. Випилювати дрібний орнамент із фанери твердих порід необхідно тільки дрібнозубчастими пилочками.

 

Копия (2) Технічна праця 001  Види пилочок

Підготовка лобзика до роботи:

  1. Один її кінець пилочки затискають гайкою біля ручки (див. мал. "Будова лобзика"). Пи­лочку вста­новлюють так, щоб її зубці були спрямовані вниз і на­зовні від рамки.
  2. Потім стискають обидва кінці рам­ки в напрямку один до одного і так само затискають другий кінець пилочки.
  3. Якщо відпустити стиснуті кінці дуги, вони займуть своє попереднє положення і натягнуть пилочку. Отже, лобзик готовий до роботи.

Копия (4) Технічна праця 001Працюють лобзиком на спеціальному столику-підставці, який кріплять до робочого стола струбциною (малюнок ліворуч).

Копия (3) Технічна праця 001

 

 

 

 

 

 

 

Копия (6) Технічна працяФанеру з нанесеним на неї малюнком кладуть на підстав­ку, і щоб вона не сповзала, притримують лівою рукою. У праву руку беруть лобзик і, приставивши пилочку до фанери, починають пиляти.

Копия (3) 012b1

Шліфувальний папір для шліфування фанери краще всього приклеїти на невеличку дощечку або круглу паличку клеєм ПВА. Для цього потрібно намастити поверхню паперу та дощечки тонким шаром ПВА, прикласти папір на дощечку та притиснути струбцинами через дерев’яну прокладку, зайвий клей видалити ганчіркою. Через дві години клей висохне – пристрій можна використовувати.

Копия (2) Технічна праця 002Отвір у фанері для просмикування пилочки початківцям можна протикати шилом.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/DiamondFiles.jpgУ більшості випадків отвір необхідно проколювати в тім місці контуру орнаменту, що випадає там, де лінії сходяться під гострим ку­том. Не слід проколювати отвір відразу наскрізь, тому що при цьому може тріснути зворотний шар сорочки, у ре­зуль­таті чого під час випилювання від неї відша­руються цілі шматки. Тому фанеру спочатку про­ко­люють тонким шилом так, щоб наскрізь пройшов тільки самий його кін­чик. Таке проко­лювання легко контро­лювати на дотик пальцями руки, що під­тримує фанеру з тильної сторони. Потім фанеру перевертають і отвір розширюють більш товстим шилом так, щоб можна було просмикнути вільний кінець пилочки.                                                                                                                                                            

Напилки з середньою насічкою або    надфілі.  Призначенні для зачищення ребер, отворіві зовнішніх контурів візерунків.

http://instrum.com.ua/components/com_virtuemart/shop_image/product/_________________50e5a33449ff5.jpg2.Підготовка матеріалу  до роботи.

    Як матеріал для випилювання (для початківців)  рекомендується використовувати фанеру  товщиною 3-5 мм, але високої якості. Перед нанесенням малюнку через копірку варто оглянути ребра взятого шматка фанери; якщо є навіть невелика ділянка, де середній шар чи шари мають «порожнечу», такий шматок використовувати не можна. Варто звернути увагу на нерівності фанери, сховані порожнечі і наявність у верхніх шарах сучків - при випилюванні вони можуть відскочити. 

  1. Прийоми  випилювання.
  • При випилюванні намагайтеся не нахиляти лобзик, тримаєте його вертикально, вільною рукою повертайте фанеру з малюнком так, щоб лінія малюнку підходила під пилочку, а не навпаки, причому пилочка повинна увесь час знаходитися в круглому отворі фіксуючої дощечки. При дуже крутих поворотах потрібно зробити спеціальні рухи лобзиком, не натискаючи на пилочку і поступово повертаючи фанеру.
  •  Для випилювання внутрішніх контурів орнаменту деталей потрібно в них зробити отвори. Для цього тонким шилом з ручкою проробляють отвори у фанері для пилочки. У такий отвір знизу фанери вставляють верхній кінець пилочки і закріплюють його у верхньому затиску, а нижній кінець пилочки закріплений у нижньому затиску.
  •  Отвір у фанері для пилочки можна також зробити невеликим дрилем з діаметром свердла 2 мм. Рекомендується також отвір розміщати в середині контуру, що випилюється, і не близько від лінії контуру, щоб виникаючі дрібні тріщинки навколо отвору були вилучені від лінії пропилу.
  • Випилювання варто починати із середніх контурів орнаменту. Працювати потрібно при гарному освітленні, щоб уникнути помилок і сходів з лінії малюнка.
  • При роботі з лобзиком треба сидіти не згинаючись, перерви для відпочинку треба робити через  20 - 30 хв.
  • Утворений деревний пил після роботи потрібно змітати щіткою - і приміщення провітрити.

Працюючи лобзиком, необхідно знати такі правила

1. У процесі роботи слід сидіти(стояти) прямо.

2. Лобзик слід тримати перпендикулярно до фанери.

3. Пиляти рівномірно, виконуючи рухи вверх-вниз, не натискаючи сильно на пилочку, щоб вона не зламалася.

4. Через кожні 15-20 хв. робити перерву.

Спочатку випилюють внутрішній контур, а потім – зовнішній.

Формування умінь і навичок учнів.

  1. Практична робота: Випилювання заготовок із фанери.

Учні працюють в парах відповідно до інструкційної картки, ескізами.

Вступний інструктаж щодо виконання практичної роботи.

Під час цієї практичної роботи Вам необхідно виконати такі завдання:

  1. Ознайомитись з лобзиком та пристосуванням до нього, прийомами випилювання; 
  2. Навчитися закріплювати пилочку використовуючи наявні пристосування;
  3. Навчитися випилювати нескладні елементи ажурного випилювання використовуючи різні способи випилювання;

Ознайомлюю учнів з елементами техніки пиляння фанери лобзиком.

  1. Повторення правил пиляння.
  2. Використовую диференційоване навчання при випилюванні виробів.

Поточний інструктаж

Підхожу до кожної пари, контролюю роботу кожного учня і даю короткі вказівки, щодо правильності виконання завдання.  Зміст цільових обходів робочих місць учнів:

  1. Перевіряю чи правильно організована робота, чи задіяні всі учні;
  2. Перевірка на розуміння послідовності виконання практичної роботи;
  3.  Даю підказки, щодо правильності розмічання заготовки;
  4. Поправка неточностей при виконанні роботи;
  5. Даю вказівки щодо підготовки лобзика до роботи;
  6. Вказівки щодо правильності пиляння;

     Слідкую за постійним виконанням учнями правил безпеки праці виробничої санітарії. Оголошення про закінчення виконання роботи. Прийом робіт.

Заключний інструктаж:

На даній роботі ми ознайомилися з лобзиком, основним пристосуванням до нього і навчилися закріплювати пилочку. Також виконали пиляння нескладних елементів ажурного випилювання.  Учні, які першими правильно виконали практичну роботу заохочуються додатковими балами;

  Розглядаю з колективом найкращу роботу, вказую на характерні помилки та способи їх уникнення;

Рефлексія.

  • Чи сподобалося вам працювати на уроці?
  • Чи виправдались ваші сподівання?
  • Чи дізнались ви для себе щось нове?
  • Чи знадобляться вам ці знання в майбутньому?

 

     Аналіз кращих робіт учнів, оцінювання виконаних робіт.

  1.                      Мотивація оцінок, виставлення їх у журнал і щоденники.
  2. Завдання додому.

Розв'язати кросворд. (додаток 3)

  1. Прибирання робочого місця.

 

 

 

 

Додаток 1

Тестові завдання

 1. Що таке лобзик?

http://felomena.com/wp-content/images/sonnik/bukva/k/kolovorot.jpg а) пристосування для пиляння матеріалу по кривих лініях;

 б) вид пилки для поділу заготовок на частини;

 в) пристосування для закріплення заготовок з фанери.

 

 2. З яких основних частин складається лобзик?

 а) рамка, ніжка, затискний гвинт;

 б) каркас, ручка, натяжна гвинт;

 в) рамка, ручка, верхній і нижній затискний гвинт.

 

 3. Яке пристосування застосовується при випилюванні лобзиком?

 а) стусло;

 б) столик для випилювання;

 в) рейсмус;

 г) ексцентриковий затиск.

 

 4. Який інструмент застосовується для зачистки виробів, випиляних лобзиком?

 а) надфіль;

 б) рашпіль;

 в) напилок;

 г) ерунок.

 

 5. Як нахилені зуби пилки лобзика?

 а) від ручки;

 б) не мають нахилу;

 в) до ручки.

 

Відповіді:  1 - а, 2 - в. 3 - б, 4 - а, 5 - в.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

http://www.prof.ru/image/articles/32/1.jpgІнструменти й пристосування для ажурного випилювання

 

http://www.stoklasa.ru/fotkymaxi/070322_1.jpg?20130626123841http://clasno.com.ua/img/p/full/1543332a.jpgКопия (4) Технічна праця 001http://halytski-zolotari.ua/files/products/images/1660-1992-large_scene.jpg                       

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRQzR5Mqba4hYK9myu5Wtog5HXxIOLzYdHYTXkxssTZr6mdOCOKxQ

 

 

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTVRjyL58wzVbuxSfZ4WeQftA1ja5LKEZ3abrRJ6OYe-TV1r6111A

http://www.rovo.org.ua/_sh/77/7751.jpghttp://7kilometr.com/images/products/level_2/15044/e4593da2.jpg

 

http://referatfolder.org.ua/i/22/1/4409932.jpg

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Будова лобзика

 

 

 

 

  1. Рамка
  2. Ручка
  3.  4.  Затискачі

 

 

Додаток 4

Розв’яжіть кросворд

http://ito.vspu.net/SAIT/inst_kaf/kafedru/matem_fizuka_tex_osv/www/ENK/TIMTPN/pif_4A/teh_hyd/Kontrol_znan.files/image002.jpg

 По горизонталі:

2. Операція, яка виконується з допомогою різальних інструментів

4. Операція, внаслідок якої окремі частини паперу або картону спрямовуються під певним кутом одна відносно другої.

5. Графічна операція, яка виконується на паперовій або картонній площині з використанням креслярських інструментів.

6. Операція скріплення частин за допомогою клею.

7. Операція, яка виконується за допомогою фарб і фарбників. 

8. Операція, внаслідок якої окремі частини паперу збігаються.

По вертикалі:

1. Операція розділення паперу на шматки без застосування різальних інструментів. 

3. Операція, яка виконується за допомогою вимірювальних інструментів.

4. З'єднання паперових або картонних деталей за допомогою голки і нитки.

 

 

 

 

Іграшка «Мишеня»

 

 

 

 

 

Шаблон «Ангел»

Декоративне панно

Підставка для серветок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підставка для ручок

 

 

 

 

 

 

 

 

Іграшки

 

doc
Додано
29 березня 2018
Переглядів
10560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку