Тема тренінгу: «Я сам обираю професію БУДУЮЧИ майбутнє» ( будівельна галузь)

Про матеріал
Допомогти учням зорієнтуватись в світі сучасних професій та потреб сучасного ринку праці, для вибору роботи з урахуванням їх психологічних та особистих якостей.
Перегляд файлу

Програма  тренінгового профорієнтаційного заняття

Тема заняття: «Я сам обираю професію БУДУЮЧИ майбутнє»

( будівельна галузь)

Мета: допомогти учням зорієнтуватись в світі сучасних професій та потреб сучасного ринку праці, для вибору роботи з урахуванням їх психологічних та особистих якостей. У програмі тренінгу, який розрахований на 1 заняття, використовуються найрізноманітніші вправи, ігри та методи. Тренінг дає можливість створити позитивне середовище співпраці та серйозно віднестися до вибору майбутньої професії у будівельній галузі.

Обладнання для тренінгу: флипчарт, різнокольорові аркуші паперу та маркери, аркуші паперу А4 та А3, стікери, ручки, клей ПВА, скоч, роздатковий матеріал (Додаток1).

Цільова група: учні 8-11 класів.

Тип заняття: тренінг 45 хв.

Кількість учасників: мах 20 осіб.

Очікувані результати:

  • Стимулювання інтересу учнів до самостійного вибору майбутньої професії на основі індивідуальних властивостей, схильностей, здібностей та вимог до сучасного ринку праці; оволодіння інструментами для свідомого і відповідального вибору професійної діяльності у житті;
  • Розвиток рівнів усвідомлення учнями «Я-образу» і «Я-образу майбутньої професії», тобто визначення того, ким себе бачить підліток;
  • Формування усвідомленого ставлення учнів до вирішення проблеми самостійного вибору майбутньої професії: самооцінка індивідуальних можливостей і їхнє співвідношення з вимогами різного типу професійної діяльності на ринку праці;
  • Учні здійснять обґрунтований вибір профільних напрямів знань, необхідних для вибору майбутньої професії.

Структура заняття

Вид роботи

Мета

Тривалість

Необхідні матеріали та обладнання

Вступна частина

Фронтальна робота. Організація роботи групи.

3 хв.

Аркуш  паперу А3, маркери

1

Правила роботи в групі

2

Вправа «Бейджик»

Індивідуальна робота. Кожен  учасник заповнює  власний бейджик.

2 хв.

Бейджики  чи кольорові стікери, ручки чи маркери

3

Вправа «Знайомство» 

Робота в парах. Презентація. Знайомство з учасниками групи.

15 хв.

Аркуш  паперу А4 чи А3 (малюнок будинку), маркери,  кольорові стікери з липким слоєм

4

Вправа «Будиночок мрій»

Індивідуальна робота. Виявити очікування учасників від тренінгу й рівень зацікавленості проблемою. Створення малих груп.

Основна частина

Фронтальна робота. Складання формули – «Хочу. Можу. Необхідно»

1 хв.

Аркуш  паперу А4 чи А3 (малюнок будинку), маркери,  кольорові стікери з липким слоєм

1

Вправа «Хочуожу.

Необхідно»

 

2

«Я-ХОЧУ»

Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку»

 

Індивідуальна робота. В ігровій формі розповісти про наслідки та ризики від беззастережного слідування гендерним стереотипам, спонукати до розмови про види вибору професій, щоб він був усвідомленим і правильним.

7 хв.

На початку роботи учасникам/цям видається канцелярська скріпка (бажано, кольорова).

 

3

«Я-МОЖУ»

 Гравітаційна головоломка. Вправа «Будуємо дах»

Престижність та необхідність будівельної галузі, як майбутньої професії,вирішення поставлених завдань (проблемних питань),формування критичного та логічного мислення, творчій підхід, робота в команді.

5 хв.

ерев'яна підставка, всього 15 цвяхів (цілком підійдуть 1000мм), один з яких потрібно вбити в дерев'яну основу.

4

«Я-НЕОБХІДНО»

Бланкова гра «Рейтинг професій»

Кожна група веде свій власний бланк. Ігри  дозволяює змоделювати моральні аспекти деяких популярних і досить престижних професій. Формує поняття бажаного і реального стану речей.

5 хв.

Роздатковий матеріал: бланки «ТОП-10 затребуваних професій» та картки з професіями( для учасників), клей ПВА, «ТОП-10 затребуваних професій регіону» (на основі даних ЦЗН) та «ТОП-20 затребуваних професій в Україні» (на основі даних ДСЗУ)  

Заключна частина

Визначити цінність заняття для учнів, сприяти усвідомленню щодо вибору професії.

5 хв.

Аркуш  паперу А4 чи А3 (малюнок будинку), маркери,  кольорові стікери з липким слоєм

1

Вправа «Добудую дім»

2

Лист-результативності

Моніторинг успішності роботи тренінгового заняття

2 хв.

Роздатковий матеріал: Лист-результативності

 

 

Хід заняття

  1. Вступна частина
  1. Вступ

 Доброго дня! Вітаю та дуже глибоко поважаю всіх присутніх, за те, що ви прийшли в цю авдиторію та проявили зацікавленість до цього профорієнтаційного заняття. Тому,  що саме ви дбаєте про своє майбутнє і вибір майбутньої професії вам не байдужий. Месечем нашого заняття будуте салоган: «Майбутнє-це не те куди ми йдемо , а те що ми створюємо!»

Тема нашого заняття звучить так: «Я сам обираю професію будуючи майбутнє». (Оголошення теми і мети заняття)

  1. Правила роботи в групі

Тренер пропонує обговорити  прописані на плакаті правила та прийняти їх до уваги.

  1. Вправа «Бейджик».

Кожен учасник заповнює власний бейджик. Він може написати власне ім’я, яким би хотів щоб його називали і намалювати символ, який відображав його індивідуальність.

  1. Вправа «Знайомство»  (Кооперативна форма роботи – робота в парах)

На початку виконання вправи тренер створює пари і пропонує їм виконати вправу «Знайомство». Для цього їм пропонується обмінятися інформацією один з одним відповідаючи  на запропоновані запитання.

Зразок запитань:

  • Мене звуть…
  • У дитинстві я мріяв (мріяла) стати…
  • Моє хобі…
  • Очікування від тренінгу

Учасники пар по черзі презентують один одного, починаючи свою відповідь на запитання фразою: «Мою/го подругу/друга звати…(Форма звернення довільна. Відповіді на запитання)». Свої відповіді на стікерах прикріплюють на аркуш А4 виконуючи вправу «Будиночок мрій».

  1. Вправа «Будиночок мрій».

Тренер пропонує кожному учаснику написати на прямокутному кольоровому стікері, чого він очікує від тренінгу. Потім всі «цеглинки» приклеюються на схематичне зображення будиночка на плакаті «Будиночок мрій».  Дах будиночку тренер вимальовує під час проведення основної частини.

  1. Основна частина

Щороку тисячі випускників та їх батьків зустрічаються з проблемою вибору майбутньої професії. Постає питання: обрати навчання в престижному вузі, піти батьківською стежкою чи таки обрати ту професію, яка ближча до душі? І якщо з першими двома варіантами все зрозуміло, то що робити, коли складно зрозуміти, яка професія найбільш до вподоби?

Тренер вимальовує трикутник між поняттями «Я-ХОЧУ», «Я-МОЖУ» та «Я-ТРЕБА». (Формування малих груп для подальшої роботи)

  1. Вправа «Хочу- Можу- Необхідно»

«Я-ХОЧУ»

  1. Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку»

Ми пропонуємо до вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у Вас в руках. Скріпочка зростала дуже веселою і товариською, життєрадісною і відкритою, на світ дивилася широко розкритими очима та зі щирою до усіх посмішкою.

(Учасникам/цям пропонується розігнути скріпку і зробити з неї посмішку).

Скріпочка гарно навчалася, особливо виявляючи інтерес до точних та технічних наук. Тож, коли прийшов час обирати спеціальність, фах подальшого навчання, у неї найменших сумнівів не виникало – конструктор космічних кораблів.

(Учасникам/цям пропонується зробити зі скріпочки знак оклику).

Та коли вона сказала про свій вибір батькам, рідним, у школі, всі були відверто здивовані таким вибором і дружно почали переконувати Скріпочку, що то не жіноча справа.

(Учасникам/цям пропонується зробити зі скріпочки знак питання).

Мама сказала, що її вибір – не жіноча робота, і краще вступати до педагогічного вузу. Тато переконував, що їй буде дуже важко в тій сфері, де працюють чоловіки, і вона не зробить кар’єру. Народилася дівчинкою – у тебе інші пріоритети та завдання. Бабуся наполягала, що дівчина має бути ніжна, витончена, має займатися домашніми справами, а не космосом. Подруга порадила не займатися дурницями, а звертати більше уваги на одяг, зовнішність, читати журнал «Наталі», адже там написано, чим мають займатися і цікавитися справжні дівчата.

(Учасникам/цям пропонується зробити зі скріпочки  обкладинку журнала (рамку).

Врешті Скріпочка вирішила, що аргументи батьків, подруги, інших знайомих   слушні, враховуючи, що в них є досвід, мудрість і вони щиро, від усього серця бажають їй добра.

(Учасникам/цям пропонується зробити зі скріпочки  серце).

Скріпочка гарно склала іспити і вступила до педагогічного. І стала Скріпочка вчителькою фізики.

(Учасникам/цям пропонується зробити зі скріпочки  указку).

Уроки, зошити, конспекти, лабораторні…, розуміла, що вчити дітей благородна справа, проте ночами снилися космічні кораблі.

(Учасникам/цям пропонується зробити зі скріпочки знак  нескінченності).

І одного разу Скріпочка сказала собі: «Досить, хочу бути конструктором космічних кораблів, повернутись до своєї заповітної мрії»

(Учасникам/цям пропонується  повернути скріпочку до первинного стану).

Вам це вдалося зробити? Ось і Скріпочка не змогла.

Схаменулася .Вже пізно навчатися. Треба піклуватися про сім’ю, адже двоє дітей, та ще багато чого іншого спало на думку. А ночами продовжували снитися космічні кораблі.

Запитання:

  • Чи легко було виконувати вправу?
  • Які висновки ви зробили?

Отже, «Хочу» – це інтереси і нахили, які часто визначають вибір професії. Інтерес – це прагнення до пізнання, бажання ознайомитися з яким-небудь предметом, явищем, вивчити його. Вибрати професію за інтересом – означає вибрати те, що подобається та приваблює. Слід врахувати, що людина може зацікавитися і тими професіями, до яких найменш здібна, наприклад наслідуючи товаришів, вступаючи до одного навчального закладу «за компанію»; захоплюючись модними професіями. У такому випадку вибір не можна назвати правильним. Але вибрати професію враховуючи тільки «Хочу» не можна . Слід брати до уваги, що ви можете .

«Я-МОЖУ»

  1. Гравітаційна головоломка. Вправа «Будуємо дах»

Уявіть себе будівельниками, які допомагають людям після стихійного лиха. На багатьох будинках знесло дах. Ваше завдання як найшвидше відбудувати дахи на будівлях і таким чином допомогти людям, які залишилися без крову.

Отже, вам потрібно встановити 14 цвяхів на одному цвяху, таким чином, щоб вони нагадували форму даху, при цьому цвяхи можуть поєднуватися тільки один з одном і повинні балансувати.

(Групи виконують вправу)

Ця проста будівельна головоломка, на основі законів тяжіння і центру тяжіння, розкриває ваші здібності, індивідуально-психологічні особливості і стан здоров’я, які є передумовою успішного виконання певних видів діяльності (набуття знань, умінь і навичок; використання їх у праці). Основними з них є: мислення, пам’ять, увага, темперамент, характер та інші. (Спеціальні здібності – це якості, які забезпечують успіх у вузькому колі видів діяльності.

Такі якості, як працьовитість, кмітливість, уважність, цілеспрямованість (Загальні здібності необхідні для широкого кола занять).

Робочі професії будівельної галузі акумулюють усі ці якості і тому є затребуваними на сучасному ринку праці як в Україні так і в цілому світі.

Таким чином, обираючи професію, слід відповісти не тільки на питання «що я хочу?» і «що я можу», але й «що потрібно?».

«Я-НЕОБХІДНО»

Правильний вибір професії – не тільки особиста справа, тому необхідно враховувати потреби ринку праці, тобто професія повинна бути актуальною.

  1. Бланкова гра «Рейтинг професій»

Презентація груп свого «Рейтенгу професій». Порівняння та обговорення учасниками занять даного (статистика ДСЗУ) і створеного (учасниками) рейтингу.

Отже для того, аби реалізувати свій потенціал на роботі, має бути місце, де ви зможете працювати. І якщо обрана вами професія не користується попитом, доведеться або міняти місце проживання і переїжджати до іншого регіону, де ця професія затребувана, або витрачати кошти на час та перенавчання, або ж працювати не за спеціальністю і, відповідно час, який був використаний на здобуття цієї професії, можна вважати даремно витраченим. Тому для досягнення найефективнішого результату при виборі професії необхідно враховувати всі три складові: те, чим вам цікаво займатися, те, чим у вас виходить займатися і чи може бути цікавим кому-небудь те, чим ви займаєтесь.

  1. Заключна частина
  1.  Вправа «Добудую дім»

Учасники  по черзі  обговорюють стан реалізації своїх  очікувань від заняття, наявність нових усвідомлень, вмінь, знань, занотовуючи їх на «цеглинках» (кольорових стікерах з липким слоєм) та прикріплюють їх на «Будиночок мрії».

  1.   Лист- результативності

Учасники тренінгу оцінюють роботу тренерів.

Заключне слово

Зараз у вас є можливість зробити вибір, який вплине на вашу кар’єру та професійний розвиток. Ми чекаємо на вас!

 

 

 

Додаток 1

original2.png

15100701r.png

 

 

 

docx
Додано
13 грудня 2019
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку