Тема. Тварини - живі організми

Про матеріал
Мета: ознайомлювати учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин; учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; формувати уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, місцем мешкання, способом харчування; розвивати логічне мислення через завдання на порівняння, доведення, вилучення зайвого, встановлення взаємозв’язків між тваринами;виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, дбайливе ставлення до них.
Перегляд файлу

Тема. Тварини - живі організми

Мета: ознайомлювати учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин; учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; формувати уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, місцем мешкання, способом харчування; розвивати логічне мислення через завдання на порівняння, доведення, вилучення зайвого, встановлення взаємозв’язків між   тваринами;виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, дбайливе ставлення до них.

Обладнання. Пазли, фото домашніх улюбленців, мультимедійна презентація, відео «Тітонька Сова» .

Тип уроку. комбінований урок

Освітня галузь: Природнича/Соціальна і здоров’язбережувальна

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

  1. Вітання

Грає музика. Вона повідомляє, що час ставати у коло.

https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk

 Діти і вчитель встають у коло.

 Я усіх дітей гукаю,

Та до себе закликаю!

Будемо ми разом грати,

Урок час вже починати.

 

 1.Вітання у колі друзів                              

-Добрий день вам, діти!

- Добрий день.                                 

- Добрий день вам, киці!

- Няв, няв, няв!

- Добрий день вам, мишки!  

- Пі, пі, пі!                                                 

- Добрий день вам ….

(можна придумувати інші варіанти)

 

Вправа побажання

  Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.

  •  Доброго ранку, Софійко, я бажаю тобі сонячного дня!
  • Привіт, Андрійку, я дуже радий тебе бачити!
  • Вітаю тебе, Зоряно, я хочу, щоб день у тебе був радісний!

Вправа  "Добра тварина"

  Вчитель тихим голосом говорить: «Ми – одна велика добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає!» Усі прислухаються до свого дихання, дихання сусідів. «А зараз послухаємо разом!»

Вдих – всі роблять крок вперед, видих – крок назад. «Так не тільки дихає тварина, так само рівно б’ється її велике добре серце». Стукіт – крок вперед, стукіт – крок назад і т.п.

 

 2.Обмін інформацією

- Коли ми переглянемо відео, то дізнаємося тему нашої зустрічі.

 

https://www.youtube.com/watch?v=SRHorutq-wg

 

- Які тварини живуть у тебе вдома?
- Як ти за ними доглядаєш?

– Чи можна домашнього улюбленця назвати другом?

 

Вправа «Крісло автора».

 

 

3.Гра «Кошенятко»

  Діти уявляють, що матуся принесла додому покинуте кошенятко, якому страшно, сумно та зовсім безрадісно. Кожна дитина по черзі перетворюється на кошенятко, решта гладить його й говорить добрі слова.

  1. Щоденні новини

 - Отже, яка зараз пора року? А скільки місяців має весна?

- Назвіть їх. Зараз який місяць, число?А який сьогодні день тижня?

- Давайте пригадаємо інші дні тижня. Скільки їх? Скільки днів ми працюємо?

- Відпочиваємо? Яка сьогодні погода?

 

  1. Обмін інформацією

- Ми вже зясували, що у кожного з вас є своя улюблена домашня тваринка. 

 

 (відеофрагмент «тітонька Сова»)

ІІІ. Актуалізація знань

«Мозковий штурм» (Слайд 3)

  • Про кого Вам розповіла тітонька Сова?
  • Про яких тварин розповідала тітонька Сова ?
  • Діти,мабуть,у кожного є свій домашній улюбленець?

    Так, домашні улюбленці ,це не тільки котики,песики,морські свинки і мишки,а й інші тварини. А щоб дізнатись про них більше, нам потрібно виконати цікаві завдання. Щоб успішно виконати  це завдання нам потрібно об’єднатися в групи. Виберіть одного улюбленця з будиночка для тварин.

Поділ учнів на команди за обраними тваринками.

( На дошці плакат « Будиночок домашніх улюбленців ».

 

(Вчитель акцентує увагу на коробочки з пазлами, що лежать на столі.)

Робота в групах. Складання пазлу. Завдання пазлу на екрані

( Черепаха – 1 група

Кролик - 2 група,

Папуга- 3 група)

  • Висновок.  ………….
  • IV. Основна частина. (Слайд 5)
  • -Сьогодні ми запрошені на урок до тітоньки Сови , в її школу. Саме зараз туди вирушає лісовий автобус .А мандрувати ми будемо не самі, а зі звірятами, які поспішають до школи. Щоб потрапити до автобусу, треба  виконати  певні завдання тітоньки Сови  .   Звірята неспроможні виконати завдання  самостійно, тому просять вашої   допомоги.
  •  Допоможемо, діти?
  • II. Повідомлення теми і мети уроку
  •     -Ось наш автобус  мчить казковим лісом.  Першим в наш в автобус хоче сісти Білочка, але для цього їй треба отримати квиток.
  • -Скажіть, де живе білочка?
  • -Як називаються тварини, що живуть у лісі?
  • -Як називаються тварини, що живуть поруч з людиною?
  • - Сьогодні на уроці ми дізнаємося про життя диких і свійських тварин, уточнимо і перевіримо наші знання про користь , яку приносять свійські та дикі тварини, та  будемо вчитися дбайливо доглядати за свійськими тваринами.             
  • III. Вивчення нового матеріалу
  •  
  • -Яке  ж завдання  білочці потрібно виконати?.
  • 1.Гра «Розподіліть тварин на групи».( за малюнками на екрані)

-Молодці, діти, ви допомогли Білочці придбати квиток на автобус, бо добре виконали завдання, яке приготувала тітонька Сова . Подивіться , яка Білочка  задоволена.

-А хто ж наступний проситься до нашого автобусу? Та це ж  Їжачок .

Йому тітонька Сова загадала виконати таке завдання.

6) Розгляньте малюнки. Назвіть дорослих тварин та їх дитинчат. (за малюнками (групова робота)             

 

 

- Що спільного у ведмедя, білки. Зайця? (Це дикі тварини, тому що вони самі добувають собі їжу, знаходять або будують собі житло, піклуються про своє потомство.)

 Чим відрізняються від диких тварин корова, курка, свиня? (Ці тварини живуть поряд із людиною. Вона піклується про їх їжу, житло, здоров'я.)

 Як назвати одним словом цих тварин? (Це свійські тварини.)

—Яких ще свійських тварин ви знаєте?

  • Молодці, діти, ви із цим завданням впоралися добре. Їжачок вам вдячний. Бачте , як він вами пишається.  
  • А  ось уже на наш автобус чекає  Мишка. А завдання для неї   приготували таке.
  • 7) Робота за малюнками.
  • Учитель відкриває на екрані  малюнки із зображенням тварин:
  •  миша, собака, кішка, півень, качка.
  •  Яка тварина тут «зайва»? Поясніть чому. (Миша  не свій­ська тварина, оскільки вона не є корисною для людини)
  •  Розкажіть, яку користь приносять свійські тварини
  •  (відеофрагмент "яку користь приносять свійські тварини")
  • -Ось і Мишка мчить автобусом до лісової школи
  • -Діти , а  хто наступний проситься до нашого автобусу? Та це ж Зайчик, який витирає слізки, бо гадає ,що не впорається із завданням   самостійно. А завдання буде таким.
  •  Відгадайте загадки.
  •  Сама строката, їсть зелене, дає біле. (Корова)
  •  Хто не пряде, не тче, а людей одягає? (Баран,, вівця)
  •  У кого роги довші за хвіст? (Коза).
  •  Хвіст гачком, ніс п'ятачком. (Свиня)
  •  Як можна назвати всіх цих тварин? (Свійські тварини)
  •  Дикі тварини живуть у природі самостійно: добувають собі їжу, будують житло, доглядають за своїм потомством. Звідки з'явилися свійські тварини?
  • 2  Розповідь учителя «Як з'явилися свійські тварини»(відео)
  • —Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди меш­кали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. На­шим пращурам постійно хотілося їсти, дуже рідко вони знаходи или собі їжу. Одного разу одна розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд із нею. Вони стали вже не дикими, а свійськими;             
  • Так з'явилися собаки. Вони навчились охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати собі їжу. Минав Час. Кіль­кість друзів людини поміж тварин зростала. Тепер людина вже не могла жити без своїх свійських друзів і помічників.
  •  Чим свійські тварини відрізняються від диких? (Люди годують їх, будують їм житла, піклуються про їх потомство.)
  •  Чим вони платять людям за їх любов, ласку, увагу? Діти відповідають, а учитель фіксує відповіді дітей та схемі.
  • М'ясо, сир, молоко, шкіра,
  • яйця, пух, пір'я, шерсть,
  •  мед, віск, ліки, охорона житла,           
  • транспортний
  • засіб, спілкування
  •  До свійських тварин належать не лише різноманітні звірі (ко­рова, вівця, коза, свиня, кінь).
  •  Правильно, свійські тварини — це ще і птахи (кури, гуси, качки), і риби (короп), і комахи (бджоли, шовкопряд).
  •           - Молодці, діти,тепер Зайчик придбав квиток  і буде разом з нами мандрувати до лісової школи.
  • --А зараз невеличка зупинка для перепочинку.
  • ►► фізкультхвилинка

IV. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів

 

  • Наша подорож продовжується  і наступною у автобус проситься Лисичка.

Тітонька  Сова  пропонує  їй   пограти в

 гру   «Відповідності».Давайте допоможемо Лисичці.

1) З'єднайте назви свійських тварин і те, що від них отримує лю­дина.

Корова _ яйця

кури — молоко, сир, масло

вівці мед

бджоли шерсть


(робота в парах)

 

1.Робота з підручником

2.Робота в зошиті(с.21)

  • Молодці! Лисичка дуже вдячна, бо тепер  і вона є пасажиром нашого лісового автобуса.
  • Наша подорож продовжується і наступним до автобусу просяться  Ведмедик і Вовчик. Цікаво, які завдання приготували їм  тітонька Сова.
  • Для Ведмедика тітонька Сова підготувала гру з лего під назвою "Неіснуюча тварина"

Метод «6 цеглин» «Неіснуюча тварина»

Мета: вчити дітей працювати в парах, командах, домовлятися, шукати спільне рішення, відстоювати свої ідеї, доповнювати один одного під час практичної діяльності і під час презентації.

Завдання:

  1. Діти об’єднуються в пари.
  2. Діти отримують завдання, не розмовляючи створити (збудувати) неіснуючу тварину, використовуючи 2 набори цеглинок та підготувати невелику розповідь про неї.

Запитання до дітей:

  1. Як вдалося створити таку істоту?
  2. Що було найважчим?
  3. Що ще можна створити у парі?

  • Ви просто молодці, що допомогли Ведмедику виконати завдання та придбати квиток.

 

3.Гра «Незавершене речення»пропонує Вовчику.

а) Тварини, які самі добувають собі їжу, захищаються від воро­гів, самі влаштовують собі житло, виводять потомство, на­зиваються...(дикими)

 

б) Тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, бу­дують для них житла, піклуються про їх потомство, назива­ються...(свійськими)

 

б) гра "Хто де живе?"

(на екрані презентація)

в)гра "Танграм" (побудуй тваринку за зразком)


- І  Вовчик нарешті застрибнув до нашого автобуса.

  • V. Підсумок уроку
  • Ось наш лісовий автобус  з звірятами – школяриками під’їхав до наукового дупла.
  • Усі завдання, які  підготувала  тітонька Сова для звірів, ми  допомогли виконати,і цим самим допомогли звірятам  .І вони вам за це дуже вдячні. 
  • А тітонька Сова  , щоб краще ми запам’ятали вивчене на уроці  пропонує вам відгадати голоса тварин:назвати тварину і визначити вона є дикою чи свійською.
  • (аудіо)

 —Що нового ви дізналися на уроці?

        —Назвіть диких тварин нашого краю.

 Назвіть свійських тварин нашого краю.

-Чи сподобався вам урок?


 

docx
Додано
17 листопада 2020
Переглядів
570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку