Тема. Тварини - живі організми
Мета: ознайомлювати учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин; учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; формувати уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, місцем мешкання, способом харчування; розвивати логічне мислення через завдання на порівняння, доведення, вилучення зайвого, встановлення взаємозв’язків між тваринами;виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, дбайливе ставлення до них.
Обладнання. Пазли, фото домашніх улюбленців, мультимедійна презентація, відео «Тітонька Сова» .
Тип уроку. комбінований урок
Освітня галузь: Природнича/Соціальна і здоров’язбережувальна
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
Грає музика. Вона повідомляє, що час ставати у коло.
https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk
Діти і вчитель встають у коло.
Я усіх дітей гукаю,
Та до себе закликаю!
Будемо ми разом грати,
Урок час вже починати.
1.Вітання у колі друзів
-Добрий день вам, діти!
- Добрий день.
- Добрий день вам, киці!
- Няв, няв, няв!
- Добрий день вам, мишки!
- Пі, пі, пі!
- Добрий день вам ….
(можна придумувати інші варіанти)
Вправа побажання
Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.
Вправа "Добра тварина"
Вчитель тихим голосом говорить: «Ми – одна велика добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає!» Усі прислухаються до свого дихання, дихання сусідів. «А зараз послухаємо разом!»
Вдих – всі роблять крок вперед, видих – крок назад. «Так не тільки дихає тварина, так само рівно б’ється її велике добре серце». Стукіт – крок вперед, стукіт – крок назад і т.п.
2.Обмін інформацією
- Коли ми переглянемо відео, то дізнаємося тему нашої зустрічі.
https://www.youtube.com/watch?v=SRHorutq-wg
- Які тварини живуть у тебе вдома?
- Як ти за ними доглядаєш?
– Чи можна домашнього улюбленця назвати другом?
Вправа «Крісло автора».
3.Гра «Кошенятко»
Діти уявляють, що матуся принесла додому покинуте кошенятко, якому страшно, сумно та зовсім безрадісно. Кожна дитина по черзі перетворюється на кошенятко, решта гладить його й говорить добрі слова.
- Отже, яка зараз пора року? А скільки місяців має весна?
- Назвіть їх. Зараз який місяць, число?А який сьогодні день тижня?
- Давайте пригадаємо інші дні тижня. Скільки їх? Скільки днів ми працюємо?
- Відпочиваємо? Яка сьогодні погода?
- Ми вже з’ясували, що у кожного з вас є своя улюблена домашня тваринка.
(відеофрагмент «тітонька Сова»)
ІІІ. Актуалізація знань
«Мозковий штурм» (Слайд 3)
Так, домашні улюбленці ,це не тільки котики,песики,морські свинки і мишки,а й інші тварини. А щоб дізнатись про них більше, нам потрібно виконати цікаві завдання. Щоб успішно виконати це завдання нам потрібно об’єднатися в групи. Виберіть одного улюбленця з будиночка для тварин.
Поділ учнів на команди за обраними тваринками.
( На дошці плакат « Будиночок домашніх улюбленців ».
(Вчитель акцентує увагу на коробочки з пазлами, що лежать на столі.)
Робота в групах. Складання пазлу. Завдання пазлу на екрані
( Черепаха – 1 група
Кролик - 2 група,
Папуга- 3 група)
-Молодці, діти, ви допомогли Білочці придбати квиток на автобус, бо добре виконали завдання, яке приготувала тітонька Сова . Подивіться , яка Білочка задоволена.
-А хто ж наступний проситься до нашого автобусу? Та це ж Їжачок .
Йому тітонька Сова загадала виконати таке завдання.
6) Розгляньте малюнки. Назвіть дорослих тварин та їх дитинчат. (за малюнками (групова робота)
- Що спільного у ведмедя, білки. Зайця? (Це дикі тварини, тому що вони самі добувають собі їжу, знаходять або будують собі житло, піклуються про своє потомство.)
— Чим відрізняються від диких тварин корова, курка, свиня? (Ці тварини живуть поряд із людиною. Вона піклується про їх їжу, житло, здоров'я.)
— Як назвати одним словом цих тварин? (Це свійські тварини.)
—Яких ще свійських тварин ви знаєте?
IV. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів
Тітонька Сова пропонує їй пограти в
гру «Відповідності».Давайте допоможемо Лисичці.
1) З'єднайте назви свійських тварин і те, що від них отримує людина.
Корова _ яйця
кури — молоко, сир, масло
вівці мед
бджоли шерсть
(робота в парах)
1.Робота з підручником
2.Робота в зошиті(с.21)
Метод «6 цеглин» «Неіснуюча тварина»
Мета: вчити дітей працювати в парах, командах, домовлятися, шукати спільне рішення, відстоювати свої ідеї, доповнювати один одного під час практичної діяльності і під час презентації.
Завдання:
Запитання до дітей:
3.Гра «Незавершене речення»пропонує Вовчику.
а) Тварини, які самі добувають собі їжу, захищаються від ворогів, самі влаштовують собі житло, виводять потомство, називаються...(дикими)
б) Тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, будують для них житла, піклуються про їх потомство, називаються...(свійськими)
(на екрані презентація)
в)гра "Танграм" (побудуй тваринку за зразком)
- І Вовчик нарешті застрибнув до нашого автобуса.
—Що нового ви дізналися на уроці?
—Назвіть диких тварин нашого краю.
— Назвіть свійських тварин нашого краю.
-Чи сподобався вам урок?