25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Тема: Твір-міркування на основі власних спостережень і вражень « Моя мрія – відпочинок на морі»

Про матеріал
Закріплювати вміння логічно оформлювати свої думки, викладати їх письмово, правильно будувати речення, дотримуватися послідовності подій; розвивати творчу уяву і уміння створювати опис моря. Виховувати любов до природи, почуття дружби та колективізму
Перегляд файлу

Урок розвитку мовлення.

Тема: Твір-міркування на основі власних спостережень і вражень

« Моя мрія – відпочинок на морі»

Мета: Закріплювати вміння логічно оформлювати свої думки, викладати їх письмово, правильно будувати речення, дотримуватися послідовності подій; розвивати творчу уяву і уміння створювати опис моря. Виховувати любов до природи, почуття  дружби та колективізму.

 Обладнання:  робочий зошит, малюнки з морським пейзажем, аудіозапис «Шум  моря».

Хід уроку

  1. Організація класу

 

  1. Мотивація навчальної діяльності
  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо мріяти. А про що… ви дізнаєтесь, якщо послухаєте музику.
  • Закрийте очі і включіть уяву.

( Запис «Шум моря» -1)

  • Які картини навіяла ця музика?
  • Що ви уявили?
  • Яким вам здалося море? ( ніжним, могутнім, безмежним)

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Отже, сьогодні ми будемо мріяти про відпочинок на морі. Ми будемо писати твір на основі власних спостережень і  вражень  « Моя мрія – відпочинок на морі».

( Діти записують число та тему уроку)

(Звучить музика «Шум моря -1 « продовження)

  • Морем захоплювалися всі: і музиканти, і поети, і художники....

А сьогодні – наша черга. Багато хто з вас  бував на  морі і , звичайно, відчув його силу, бачив його красу, його безмежні простори. А хто не бував, спробує уявити і передати свою мрію письмово у творі так,як ви зображували море на уроці образотворчого мистецтва. 

 

 

  1. Актуалізація опорних знань
  • Отже,що ж таке твір-міркування? Які структурні частини він має?

(Це висловлювання,написання якого передбачає основну думку твору (тезу) ,аргументи своєї точки зору та висновок)

  • Що ж таке теза?

      (Висловлювання,яке слід довести)

  • …Аргументи?

(Докази своєї точки зору)

  • …Висновок?

(Підсумок сказаного чи написаного)

 

V. Лексична підготовка

  • Давайте сформулюємо тезу нашого майбутнього твору ?Які будуть пропозиції?

(Немає нічого кращого,ніж відпочинок на морі)

  • І так теза у нас є .Що залишилось дібрати?

(Аргументи)

  • Ви вже вмієте це робити,тому уточнювати не будемо та й аргументи у кожного свої.
  • Але пам’ятайте,що одним із аргументів буде краса моря .А що допоможе нам відобразити це?

(Емоційно-оціночні слова та вислови)

  • Що ж вони відображають?

(Почуття,емоції та оцінку явища,яке описується)

  • Наприклад?

(Незабутній краєвид,неперевершена краса, чудовий відпочинок…)

  • А тепер давайте підберемо опорні слова для опису моря. Будемо працювати в парах.

 

РОБОТА В ПАРАХ  (Діти підбирають опорні слова та вислови для опису моря )

  • Природа-чарівна
  • Небо-вечірнє,безмежне
  • Сонце – румяний колобок, який повільно зникає між небом і морем
  • Хвилі-переливаються багатьма кольорами
  • Хмари-сірі,пухнасті,схожі на казкових тварин
  • Повітря-свіже,чисте
  • Вітер-прохолодний,насичений морськими запахами

 

РОБОТА В ГРУПАХ (Дітям даються можливі варіанти початків та висновків твору.)

 Завдання: Співставити варіанти  початків та висновків

 

 

Можливі початки:                                                        Можливі висновки:


*Дехто любить відпочивати влітку у таборі, декого приваблює відпочинок у селі, але на мою думку, найкращий відпочинок на морі. І ось чому…

* Нещодавно я зрозумів, щоб зустрітися з незвичною красою, необов’язково їхати в далекі краї…

 

 

* Море подарувало мені справжню казку.

* Ось чим мене приваблює море влітку.

* Ось чому мені так хочеться поїхати на море

* Цей чудовий морський куточок надовго залишиться в моїй пам’яті .

 


 

VI.  Самостійне написання твору.

VII. Зачитування текстів творів. Поради щодо їх удосконалення.

VIII. Підсумок уроку.

  • Чий твір запамятався?
  • Як ви гадаєте чому?
  • Який висновок зробили?

IX. Домашнє завдання: знайти вірші –пейзажні описи. Підготувати виразне читання. Вміти переказати вірш, як розповідь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 березня
Переглядів
270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку