Урок розвитку мовлення.
Тема: Твір-міркування на основі власних спостережень і вражень
« Моя мрія – відпочинок на морі»
Мета: Закріплювати вміння логічно оформлювати свої думки, викладати їх письмово, правильно будувати речення, дотримуватися послідовності подій; розвивати творчу уяву і уміння створювати опис моря. Виховувати любов до природи, почуття дружби та колективізму.
Обладнання: робочий зошит, малюнки з морським пейзажем, аудіозапис «Шум моря».
Хід уроку
( Запис «Шум моря» -1)
( Діти записують число та тему уроку)
(Звучить музика «Шум моря -1 « продовження)
А сьогодні – наша черга. Багато хто з вас бував на морі і , звичайно, відчув його силу, бачив його красу, його безмежні простори. А хто не бував, спробує уявити і передати свою мрію письмово у творі так,як ви зображували море на уроці образотворчого мистецтва.
(Це висловлювання,написання якого передбачає основну думку твору (тезу) ,аргументи своєї точки зору та висновок)
(Висловлювання,яке слід довести)
(Докази своєї точки зору)
(Підсумок сказаного чи написаного)
V. Лексична підготовка
(Немає нічого кращого,ніж відпочинок на морі)
(Аргументи)
(Емоційно-оціночні слова та вислови)
(Почуття,емоції та оцінку явища,яке описується)
(Незабутній краєвид,неперевершена краса, чудовий відпочинок…)
РОБОТА В ПАРАХ (Діти підбирають опорні слова та вислови для опису моря )
РОБОТА В ГРУПАХ (Дітям даються можливі варіанти початків та висновків твору.)
Завдання: Співставити варіанти початків та висновків
Можливі початки: Можливі висновки:
*Дехто любить відпочивати влітку у таборі, декого приваблює відпочинок у селі, але на мою думку, найкращий відпочинок на морі. І ось чому…
* Нещодавно я зрозумів, щоб зустрітися з незвичною красою, необов’язково їхати в далекі краї…
* Море подарувало мені справжню казку.
* Ось чим мене приваблює море влітку.
* Ось чому мені так хочеться поїхати на море
* Цей чудовий морський куточок надовго залишиться в моїй пам’яті .
VI. Самостійне написання твору.
VII. Зачитування текстів творів. Поради щодо їх удосконалення.
VIII. Підсумок уроку.
IX. Домашнє завдання: знайти вірші –пейзажні описи. Підготувати виразне читання. Вміти переказати вірш, як розповідь.