14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Тема. Урок милування природою «Біла казка зими».

Про матеріал
Мета: розкрити ознаки зими; учити учнів бачите і відчувати красу природи; заохочу¬вати дітей до творчості; учити складати загадки, казки, писати вірші; виховувати по¬чуття прекрасного, дбайливого ставлення до природи, розвивати позитивно-емоційне ставлення до пізнання навколишнього. Обладнання та матеріали; костюми «зими» і «сніжинок»; кошик з яблуками; картки з допоміжний матеріалом (віршиками і загадками). Місце проведення уроку:
Перегляд файлу

Дорога в дивосвіт

Урок 20

Тема. Урок милування природою «Біла казка зими».

Мета: розкрити ознаки зими; учити учнів бачите і відчувати красу природи; заохочу­вати дітей до творчості; учити складати загадки, казки, писати вірші; виховувати по­чуття прекрасного, дбайливого ставлення до природи, розвивати позитивно-емоційне ставлення до пізнання навколишнього.

Обладнання та матеріали; костюми «зими» і «сніжинок»; кошик з яблуками; картки з допоміжний матеріалом (віршиками і загадками). Місце проведення уроку: шкільне подвір'я.

ХІД УРОКУ

I. Вступне слово вчителя

Діти, чому ви так любите зиму?

Згадайте, скільки гарного навкруги взимку -  блискучі бу­рульки, ажурні сніжинки, таємничі кучугури. Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву. Чому настає зима? Існує така казка,

Високо-високо, за найвищими хмарами була незвичайна країна, господаркою якої була мати Природа. Вона посилала на землю до людей своїх діток-доньок. А було їх чотири: Весна, Літо, Осінь, Зима. Щоразу матінка Природа готувала своїх доньок до подорожі на землю. І коли помахала Осінь останнім своїм жовтим листом і по­прощалася з нами, настала черга Зими йти до людей.

Дізнавшись, що у нас сьогодні урок присвячений зимі, Зи­монька завітала до нас.

II. Робота над темою уроку

1 Зустріч із Зимою

 Заходь, заходь, сніжна Зимонько!
Діти плескають у долоні.

Зим а. Доброго здоров'я, діти! Хоч мій час господарювання що­йно настає, а я вже багато попрацювала.

Запорошила снігом поля і дороги, одягла дерева білим пухом:. Показ ілюстрацій.

Цікаво, а що ви знаєте про мою роботу?

У якому стані зараз нежива природа?

Діти, відгадайте загадку.

Біле, як сорочка.

Пухнасте, як квочка.

Крил не має, а гарно літає.

Що це за птиця, що сонця боїться? (Сніг)

 Чому ви гадаєте, що це сніг? (Відповіді учнів.)

2 Бесіда на основі спостережень

Перші вісники зими — сніжинки — пухнасті, великі, білі-білі, легенькі, як пушинки...

На кого вони схожі? (На білих мух, білих пташенят)

Звідки ж вони прилетіли? (З неба)

Яке небо? (Похмуре, сердите, непривітне. По ньому пливуть темно-сірі хмари і сиплять снігом.)

 Послухайте рядки з вірша М. Рильського.

Білі мухи налетіли, Все подвір'я стало біле, Не злічити білих мух Що летять неначе пух.

Що нагадують сніжинки?

Діти, підставте рукавичку і спіймайте сніжинку, подивіться на неї. Яка вона? (Усі еони візерунчасті, різної форми, схожі на срібні зірочки.)

А тепер зробіть так, щоб сніжинка сіла вам на руку.

Що замість неї залишилося? (Крапелька водички)

То, із чого зроблена сніжинка? (З води)

Хто її викував? (Мороз)

Як це відбувається? (Хмаринка пустить крапельку на землю погуляти або землю напоїти, а мороз відразу, ще в повітрі, заморо­зить і викує з неї чарівну зірку.)

Сідають сніжинки.

Що ж вони роблять на землі? (Вони землю прикривають теп­лою ковдрою, нехай вона спочиває уві сні.)

З   Слухання віршів

 Зима запрошує сніжинок (Таня, Оксана, Віта, Марина, На­талка).

Виходять дівчинки-«сніжинки», декламують вірші М. Вороного «Сніжинки», А. Качана «Забіліли сніги» і «Зимовий сад».

ЗАБІЛІЛИ СНІГИ

Ось і зима вже настала:

Там де шуміли луги,

Там де зозуля кувала —

 Знов забіліли сніги.

Сніг на полях, на дорозі,

 Снігом укриті хати.

Як тепер Діду Морозу

Наше село віднайти?

Вранці до гаю стежину

 Нам протоптать довелось,

 Щоб і до нас на ялинку

Теж завітав Дід Мороз.

ЗИМОВИЙ САД

Сиджу я біля підвіконня,

 Коли дивлюсь у садку

На груші ... яблука червоні

Висять на самому вершку.

У сад вдивляючись пильніше

Я довго голову ломав:

Та як же так, чому раніше

 Цих яблук я не помічав?

Та от підвівся кіт-гульвіса,

 На грушу глянув як сова,

Червоні яблука знялися

І полетіли! Ну й дива!

 Взяв олівець я із пенала

І написав в календарі:

«Сьогодні вперше прилетіли До нас у гості снігурі».

4 Робота над за гадками

Зима. Хто найшвидше і найбільше відгадає моїх загадок, той отримає червоні яблука. Вони схожі на снігурів, про які щойно йшлося у вірші.

 Ніжна зірка, сніжно-біла,
На рукав з гори злетіла.
Поки ніс її сюди,

Стала краплею води. (Сніжинка)

 Вчора з хмари падало, *
Річкою текло,

А сьогодні ствердло

І блищить мов скло. (Дощ, сніг, лід)

Що росте догори коренем? (Бурулька)

На дворі горою, а в хаті водою? (Сніг)

 Хто наткав полотна
Аж до лісу від вікна?
І сміється задається:

«От така ширина!» (Зима)

5 Бесіда про зимові кольори

Придивіться уважно до зимового пейзажу. Чи можна назвати цю пору року безбарвною?

Спробуйте назвати кольори зими. Улаштуємо змагання! Хто більше знайде кольорів та відтінків у зимовій порі?

Який же колір справедливо вважають найголовнішим кольо­ром зими? (Білий)

БІЛІ ЧЕРЕВИЧКИ У ЗИМИ

Вкрив дерева білими крильми

Морозець колючий мов шипшина.

 Білі черевички у зими,

Біла-біла в неї кожушин

Білі сани, білогриві коні,

 Білі рукавички пухові,

Білі щоки, а вуста червоні,

Мов розквітлі маки польові.

М. Сингаівськиіі

6   Підсумок Зими про свою роботу, про зимові свята

Учитель. Крім Нового року, узимку ще є кілька народних і ре­лігійних свят: Різдво, Хрещення, Колядки, Щедрівки.

На Святий вечір і протягом різдвяних свят діти ходять по до­мівках: колядують, щедрують. І всі люди щедро їх частують, при­гощають.

Зима. Бачу я, що про свята ви знаєте. Чому мій другий місяць

має таку назву?

 Свою назву місяць отримав за тріскуні морози і люті хурто­вини. У старовину казали: «У січні і снігом лице січе, і морозом вуха пече». Білоруси називають його «студзень», а болгари «великий січко». А ще існують назви «сніговик», «тріскун», «вогневик», «просинець», бо небо в цей час частіше спить.

Зима. У народі стверджують про мій другий місяць: січень — весні дідусь, а зимі цар.

Що ви можете розповісти про мій останній місяць?

Підступним є лютий — найкоротший місяць року. О цій порі шаленіють вітри, сичать морози. Його називають «сліпень», «лю­тий», «криводоріг», а ще «межень», бо є межею між зимою і весною. Та найбільш вдала назва «бокогрій».

Складання казок про зиму

Гра «Майстерня Снігової Королеви»

Ліплення різноманітних фігур з снігу.

9 Конкурс «Малюнок на снігу?»

З и м а. Я дуже вами задоволена.

Дорогі мої! Щиро дякую вам за цю зустріч милу. До побачення!

Діти. Щасливої дороги, Зимонько! Заходь до нас.

10 Повернення до класу

ІІІ. Робота у зошиті (Урок 20)

IV. Домашнє завдання

Дібрати прислів'я, загадки про зиму. Скласти казку «Ліс узимку».

 

1

 

docx
Додано
13 травня 2019
Переглядів
715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку