Інструкційна картка №2
Тема уроку: Інструктаж з техніки безпеки, охорони праці.
а) навчальна навчити правильно охарактеризовувати елементи методу бухгалтерського обліку. Розглянути бухгалтерський баланс. Навчити працювати з бухгалтерськими документами, які стосуються балансу, максимально засвоїти термінологію бухгалтерського обліку. Сформувати поняття бухгалтерського балансу і типів змін в ньому під впливом господарських операцій, ознайомити учнів із фінансовою звітністю та її видами, навчити складати початковий та кінцевий баланс і переносити дані у Ф2 Баланс.
б) розвивальна Сприяти розвитку в учнів пізнавальної діяльності та логічного мислення, самостійності у виконанні завдань, вміти планувати і організовувати свою роботу, узагальнювати та аналізувати результати діяльності та практичного підходу до вирішення виробничих ситуацій. Вміти застосовувати свої знання на практиці. Формувати уміння складати бухгалтерські проводки, здійснені господарськими операціями та бухгалтерський баланс і відбивати в нім зміни під впливом господарських операцій за допомогою виконання практичних завдань.
в) виховна виховувати навички самостійної роботи, працездатність та відповідальне ставлення до праці, чуттєве розуміння, повагу до товаришів і старших, любов до обраної професії. Вчити старанності, уважності і охайності в оформленні і веденні бухгалтерських документів. Виховувати почуття особистої відповідальності за виконувану справу, самостійність, бережливість та сприяти професійному становленню майбутніх бухгалтерів.
КМЗ: електронна презентація, комп’ютери, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, завдання в програмі PowerPoint, картки із завданням, інструкційно-технологічна картка, опорний конспект, таблиця з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів, план рахунків, робочий інструмент.
№ з/п |
Послідовність дій |
Інструктивні вказівки по виконанню дій |
|
1 |
Інструктаж з техніки безпеки, охорони праці. Для всіх уроків даної теми організаційна форма проведення інструктажу – фронтальна на початку уроку. |
Перевірити робоче місце на відповідність вимогам техніки безпеки. Перевірити порядок на робочому місці, переконатись у відсутності небезечних факторів, що можуть призвести до надзвичайної ситуації. |
|
2 |
Актуалізація опорних знань
|
За допомогою презентації яка розташована на комп’ютері в диску D:\.\2 ТЕМА Побудова бухгалтерського балансу
|
|
3 |
Пояснення нового матеріалу |
Ознайомити учнів з основними критеріями складання бухгалтерського балансу підприємства, визначити зміни, які відбуваються в балансі за рахунок господарських операцій, і заповнювати форму 1 Баланс. |
|
4 |
Вивчення нового матеріалу
|
Використання вивченого матеріалу на уроках теоретичного циклу в стандартних умовах |
|
5 |
Виконання пробних та тренувальних вправ
|
Видати учням картки - завдання. Пояснити зміст завдань.
|
|
6 |
Поточний інструктаж |
Самостійне виконання робіт учнями |
|
6.1 |
На підставі даних інвентаризації господарських засобів (ресурсів) підприємства (табл. 1) скласти відомість групування господарських засобів (ресурсів) підприємства за їх складом та функціональною участю в процесі діяльності та за джерелами їх утворення й цільовим призначенням.
|
При складанні Відомості групування господарських засобів (ресурсів) за їх складом, розміщенням та джерелами їх утворення (табл. 1) треба взяти до уваги, що інструменти, виробничий і господарський інвентар строком служби менше одного року відносяться до малоцінних швидкозношуваних предметів. Суми згрупованих видів господарських засобів та їх джерел потрібно записати у відомості проти назви кожної групи (графа «Сума»). Після цього треба підрахувати підсумки вартості всіх груп господарських засобів і окремо джерел їх утворення. Ці підсумки повинні бути рівними між собою, вони служать підставою для складання бухгалтерського балансу. При складанні бухгалтерського балансу (двостороннього і за формою № 1) необхідно звернути увагу на те, що він має послідовну форму побудови: спочатку наведені статті активу, а потім — пасиву. В цьому балансі залишки основних засобів та залишки дебіторської заборгованості за продукцію показати за їх первинною вартістю. |
|
Цільові обходи
|
Спостереження виконання завдань учнями майстер проводить в процесі поточного інструктажу. |
||
Перший обхід |
Перевірити початок виконання усіма учнями поставленого завдання, організацією робочого місця. |
||
Другий обхід |
Перевірити правильність застосування формул для рішення задач. |
||
Третій – четвертий обхід
|
Перевірити правильність виконання розрахунків. Вияснити, чи розібрались учні з інструкційною картою і правильним її користуванням |
||
П’ятий обхід |
Перевірити, як учні використовують самоконтроль в роботі |
||
Прийняття і оцінювання виконаних завдань |
Обговорення можливих помилок та мотивація правильного виконання завдань |
||
6.2 |
Визначити види вимірників, які застосовуються в б/о. |
Самостійне виконання робіт учнями |
|
Перший обхід |
Перевірити початок виконання усіма учнями поставленого завдання, організацією робочого місця. |
||
Другий обхід |
Перевірити правильність застосування формул для рішення задач. |
||
Третій – четвертий обхід
|
Перевірити правильність виконання розрахунків. Вияснити, чи розібрались учні з інструкційною картою і правильним її користуванням |
||
П’ятий обхід |
Перевірити, як учні використовують самоконтроль в роботі |
||
Прийняття і оцінювання виконаних завдань |
Обговорення можливих помилок та мотивація правильного виконання завдань |
||
6.3 |
На підставі наведених даних провести класифікацію ресурсів підприємства за наведеною таблицею 3
Класифікацію ресурсів підприємства провести в таблиці 4.
|
Для виконання даного завдання необхідно визначити до якої групи майна відносяться ті чи інші види ресурсів підприємства за даними таблиці 3., наприклад: будівля складу на суму 120000 грн.:
|
|
Перший обхід |
Перевірити початок виконання усіма учнями поставленого завдання, організацією робочого місця. |
||
Другий обхід |
Перевірити правильність застосування формул для рішення задач. |
||
Третій – четвертий обхід
|
Перевірити правильність виконання розрахунків. Вияснити, чи розібрались учні з інструкційною картою і правильним її користуванням |
||
П’ятий обхід |
Перевірити, як учні використовують самоконтроль в роботі |
||
Прийняття і оцінювання виконаних завдань |
Обговорення можливих помилок та мотивація правильного виконання завдань |
||
7 |
Підведення підсумків. Рефлексія.
|
Переглянути відео для закріплення теми за посиланням:
|
|