Тема уроку: Андрій Бондарчук «Забіяка».
Мета уроку: навчати здобувачів освіти виразно читати текст, правильно інтонувати речення, аналізувати прочитане; розвивати критичне мислення, вміння висловлювати свою думку; формувати інтерес до читання; виховувати бережне турботливе ставлення до природи рідного краю.
Обладнання: підручник з літературного читання, малюнки птахів, таблиці зі словами, цеглинки LEGO, аудіозапис, деталі конструктора.
Тип уроку: урок нових знань.
Освітні галузі: мовно-літературна,природнича.
Перебіг уроку:
І. Організація класу. Емоційний настрій учнів. Очікування. Девіз урок.
1. Я всміхаюсь сонечку – здрастуй,золоте
Я всміхаюсь квітоньці – хай вона росте
Я всміхаюсь дощику – лийся мов з відра
Друзям я всміхаюся – зичу їм добра!
2. Скоромовка.
Мільйон мікробів на руках,
Під мікроскопом – просто жах!
Візьму мило, кран відкрию,
Руки я мерщій помию.
3. Загадки.
Як зима – вона на гілці, Груди в нього, мов калина,
І співа, мов на сопілці. Любить їсти горобину.
Жовті груди, чорні крила,
Кусень сала сама з’їла.
Пташка-невеличка.
Ніжки має, а ходить не вміє.
Хоче зробити крок –
Виходить стрибок.
4. Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Чи важливий настрій на уроці? Який він у вас? Виберіть смайлика.
( Відповіді учнів)
ІІ. Мовленнєва розминка
Жу-жу-жу – я з Оленкою дружу,
Жа-жа-жа – друг купив мені коржа,
Іж-іж-іж – пиріжок на всіх розріж.
Жи-жи-жи – маєш друга – бережи!
Читаємо повільно, швидше, ніжним голосом матусі, буркотливим голосом дідуся, весело прочитаємо усі.
2.Гра «Луна»: називає вчитель слово, а дитина – останній склад. Ромашка (ка),троянда (да), ваза (за), колесо (со).
ІІІ. Ознайомлення з темою уроку.
ІV. Робота над текстом «Забіяка»
Верескливий, настовбурчує,забіякуватий, почастунок, чуботрус, бильце балкона, пожива.
2.Слухання твору (аудіо).
3.Самостійне читання твору. Завдання: звернути увагу на те, коли відбувалася подія, описана в творі.
4. Вибіркове читання. Де Миколка прилаштував годівничку? Які птахи прилітали до неї? Кому хлопчик підвішував сальце?
V. Хвилинка відпочинку. Музична руханка.
Вправа для очей – із заплющеними очима носиком намалювати пташку, що прилетіла до годівнички.
VІ. Вправи на закріплення.
Гра «Вовк та зайці» : починає читати вчитель, а діти вступають пізніше і прагнуть наздогнати.
Дискусія «Моя точка зору». Як на вашу думку, правильно зробив кіт, що схопив горобця за хвіст?
Складання асоціативного куща до слова «Горобчик».
Горобчик
Робота в парах: прочитати стовпчики слів один одному згори вниз і навпаки
годівничка просо горобець верещить
Миколка ласують верескливий синички
балкон задоволені пташки дзьобає
невихований забіяка пожива кудлатий
кватирка хвіст пурхнув серце
Прочитати анаграми: чисинка ледтя клеале волосей
вуже раль лозузя віпень
VІ Рефлексія.
2.Самооцінювання з цеглинками LEGO: якщо сподобався урок, то підніміть зелену цеглинку; якщо дуже сподобався – помаранчеву; якщо не сподобався – червону.
Чи справдилися ваші очікування?
З деталей конструктора скласти пташку, що прилетіла до годівнички.
Дякую за співпрацю!
Використані джерела
1.https://naurok.com.ua/test/anatoliy-bondarchuk-zabiyaka-1885390.html