Тема: Розповідне речення. «Загадкова історія» (Дмитро Кузьменко)
Очікувані результати:
Читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає правильно та виразно вголос різні тексти, знаходить у тексті незнайомі слова, відповідає на питання за змістом, визначає тему та головну думку твору, співвідносить сюжет з власним життєвим досвідом, висловлює емоції;
Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил;
Досліджуємо мовлення: спостерігає за утворенням речень, сам утворює речення різних видів.
Обладнання: план-конспект, презентація
Використані джерела: Українська мова та читання: підручник для 2 класу закл.загал.середн.освіти (у 2-х част.) : Ч.2 / Інна Большакова, Марина Пристінська. – Харків: В-во “Ранок”, 2020. – с. 72-73
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
- Добрий день, діти! Мене звати Юлія Сергіївна, і сьогодні урок української мови та читання проведу у вас я.
Тож сьогодні, любі діти,
Хочу я вам побажати
Всі знання з апетитом
На уроці поглинати.
А щоб ці знання і вміння
Вам не стали тягарем,
Побажаю всім терпіння
І старання.
Тож почнем!
2. Щоденні 5 «Читання для себе»
- Діти, розгорніть книги, які ви приготували заздалегідь.
- Читайте 5 хвилин.
- Що ви дізнались з прочитаного?
ІІ. Основна частина
1. Каліграфічна хвилинка
- Розгорніть зошити, запишіть сьогоднішнє число та класна робота.
- Запишіть до зошита каліграфічно з’єднання літер та слова.
Зз, оо, па, рк, зоопарк
- Самостійно складіть речення зі словом зоопарк та запишіть собі в зошити.
2. Виконання вправи 1
- Розгляньмо таблицю.
- Пригадайте які існують види речень? (розповідні, питальні, спонукальні)
- Знайдіть та прочитайте розповідні речення.
- Який розділовий знак стоїть в кінці розповідних речень?
- А тепер прочитаймо правило над таблицею.
3. Виконання вправи 2
- Розгорніть свої підручники на сторінці 72. Виконайте вправу 2.
- Вам потрібно перетворити питальне речення на розповідне, давши відповідь на запитання. Не відповідайте одним словом, використовуйте повні речення.
4. Виконання вправи 3
- Складіть речення зі слів. Запишіть їх.
Ми їхали синьою машиною в зоопарк.
Ми годували кроликів солодкою морквою.
- Відшукайте слова – ознаки предметів, назвіть їх (синьою, солодкою). Замініть їх на інші (синьою – новою, великою, чорною; солодкою – свіжою, домашньою, великою).
5. Виконання вправи 4
- Розгляньте малюнок.
- Що ви бачите?
- Утворіть два розповідні реченення про те, що бачите на малюнку. Прочитайте утворені речення.
6. Фізкультхвилинка
7. Щоденні 5 «Робота зі словами»
- Діти, погляньте на ось ці слова, що вони означають? (присягатися, перейматися, зойкнути, розкуйовджена, картата)
- Отже, дізнаємося, яке значення цих слів написане у тлумачному словнику.
Присягатися – обіцяти кому-небудь здійснити щось
Гарчання – хвилюватися через щось
Зойкати – голосно, несамовито крикнути
Розкуйовджений – безладно розтріпаний, розпатланий (про волосся)
Картатий – із чотирикутними візерунками, малюнками (про тканину, одяг і т. ін.)
На коліщатках – на колесах
8. Робота над оповіданням
8.1. Вправа «Передбачення»
- Прочитайте заголовок.
- Чому оповідання так називається?
- Хто автор твору? (Дмитро Кузьменко)
8.2. Перше читання твору
- Послухайте оповідання.
8.3. Перевірка сприйняття прочитаного
- Отже, куди дівалися домашні роботи Максима? (за версією Максима їх хтось крав, насправді – він їх не робив).
8.4. Повторне читання
- Прочитайте оповідання самостійно.
8.5. Аналіз твору
- Про кого розповідає це оповідання? (про хлопчика Максима, його вчительку Ксенію та Домозава).
- Де відбуваються події? Чому ви так вирішили? (в школі)
- Чи траплялась така історія з вами?
- Випишіть з тексту три розповідні речення.
- Опишіть яким ви уявляєте Домозава?
- Запиши речення, які відповідають змісту тексту. (1, 3)
- Спишіть перше речення тексту. Підкресліть слова – назви дій. (траплялася, зникали)
9. Виконання інтерактивної вправи
- Перейдіть за посиланням, яке надійшло вам в чат.
- Вам потрібно виконати тест та результат надіслати у чат у вигляді скріншоту. (https://naurok.com.ua/test/start/146844)
ІІІ. Заключна частина
Рефлексія. Зворотній зв’язок
- Отже, діти наш урок завершується. А для того, щоб я дізналась про рівень розуміння вами теми, напишіть в чаті смайлик відповідно до вашого настрою.
- Ви молодці і сьогодні дуже плідно попрацювали. До побачення!