Урок "Розповідне речення. "Загадкова історія (Дмитро Кузьменко)"

Про матеріал
Тема: Розповідне речення. «Загадкова історія» (Дмитро Кузьменко) Очікувані результати: Читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає правильно та виразно вголос різні тексти, знаходить у тексті незнайомі слова, відповідає на питання за змістом, визначає тему та головну думку твору, співвідносить сюжет з власним життєвим досвідом, висловлює емоції; Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил; Досліджуємо мовлення: спостерігає за утворенням речень, сам утворює речення різних видів. Обладнання: план-конспект, презентація Використані джерела: Українська мова та читання: підручник для 2 класу закл.загал.середн.освіти (у 2-х част.) : Ч.2 / Інна Большакова, Марина Пристінська. – Харків: В-во “Ранок”, 2020. – с. 72-73
Перегляд файлу

Тема: Розповідне речення. «Загадкова історія» (Дмитро Кузьменко)

Очікувані результати:

Читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає правильно та виразно вголос різні тексти, знаходить у тексті незнайомі слова, відповідає на питання за змістом, визначає тему та головну думку твору, співвідносить сюжет з власним життєвим досвідом, висловлює емоції;

Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил;

Досліджуємо мовлення: спостерігає за утворенням речень, сам утворює речення різних видів.

Обладнання: план-конспект, презентація

Використані джерела: Українська мова та читання: підручник для 2 класу закл.загал.середн.освіти (у 2-х част.) : Ч.2 / Інна Большакова, Марина Пристінська. – Харків: В-во “Ранок”, 2020. – с. 72-73

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

- Добрий день, діти! Мене звати Юлія Сергіївна, і сьогодні урок української мови та читання проведу у вас я.

Тож сьогодні, любі діти,

Хочу я вам побажати

Всі знання з апетитом

На уроці поглинати.

А щоб ці знання і вміння

Вам не стали тягарем,

Побажаю всім терпіння

І старання.

Тож почнем!

2. Щоденні 5 «Читання для себе»

- Діти, розгорніть книги, які ви приготували заздалегідь.

- Читайте 5 хвилин.

- Що ви дізнались з прочитаного?

ІІ. Основна частина

1. Каліграфічна хвилинка

- Розгорніть зошити, запишіть сьогоднішнє число та класна робота.

- Запишіть до зошита каліграфічно з’єднання літер та слова.

Зз, оо, па, рк, зоопарк

- Самостійно складіть речення зі словом зоопарк та запишіть собі в зошити.

2. Виконання вправи 1

Українська мова та читання 2 кл (ч2).pdf (ЗАХИЩЕНО) - Adobe Acrobat Reader DC (32-bit)
Українська мова та читання 2 кл (ч2).pdf (ЗАХИЩЕНО) - Adobe Acrobat Reader DC (32-bit)
- Розгляньмо таблицю.

 

 

- Пригадайте які існують види речень? (розповідні, питальні, спонукальні)

- Знайдіть та прочитайте розповідні речення.

- Який розділовий знак стоїть в кінці розповідних речень?

- А тепер прочитаймо правило над таблицею.

3. Виконання вправи 2

- Розгорніть свої підручники на сторінці 72. Виконайте вправу 2.

- Вам потрібно перетворити питальне речення на розповідне, давши відповідь на запитання. Не відповідайте одним словом, використовуйте повні речення.

4. Виконання вправи 3


- Складіть речення зі слів. Запишіть їх.

Ми їхали синьою машиною в зоопарк.

Ми годували кроликів солодкою морквою.

- Відшукайте слова – ознаки предметів, назвіть їх (синьою, солодкою). Замініть їх на інші (синьою – новою, великою, чорною; солодкою – свіжою, домашньою, великою).

5. Виконання вправи 4

- Розгляньте малюнок.

- Що ви бачите?

- Утворіть два розповідні реченення про те, що бачите на малюнку. Прочитайте утворені речення.

 

6. Фізкультхвилинка

7. Щоденні 5 «Робота зі словами»

- Діти, погляньте на ось ці слова, що вони означають? (присягатися, перейматися, зойкнути, розкуйовджена, картата)

- Отже, дізнаємося, яке значення цих слів написане у тлумачному словнику.

Присягатися обіцяти кому-небудь здійснити щось

Гарчання – хвилюватися через щось

Зойкати – голосно, несамовито крикнути

Розкуйовджений – безладно розтріпаний, розпатланий (про волосся)

Картатий – із чотирикутними візерунками, малюнками (про тканину, одяг і т. ін.)

На коліщатках – на колесах

8. Робота над оповіданням

8.1. Вправа «Передбачення»

-  Прочитайте заголовок.

- Чому оповідання так називається?

- Хто автор твору? (Дмитро Кузьменко)

8.2. Перше читання твору

- Послухайте оповідання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.3. Перевірка сприйняття прочитаного

- Отже, куди дівалися домашні роботи Максима? (за версією Максима їх хтось крав, насправді – він їх не робив).

 8.4. Повторне читання

- Прочитайте оповідання самостійно.

8.5. Аналіз твору

- Про кого розповідає це оповідання? (про хлопчика Максима, його вчительку Ксенію та Домозава).

- Де відбуваються події? Чому ви так вирішили? (в школі)

- Чи траплялась така історія з вами?

- Випишіть з тексту три розповідні речення.

- Опишіть яким ви уявляєте Домозава?

- Запиши речення, які відповідають змісту тексту. (1, 3)

 

 

 

- Спишіть перше речення тексту. Підкресліть слова – назви дій. (траплялася, зникали)

9. Виконання інтерактивної вправи

- Перейдіть за посиланням, яке надійшло вам в чат.

- Вам потрібно виконати тест та результат надіслати у чат у вигляді скріншоту.  (https://naurok.com.ua/test/start/146844)

ІІІ. Заключна частина

Рефлексія. Зворотній зв’язок

- Отже, діти наш урок завершується. А для того, щоб я дізналась про рівень розуміння вами теми, напишіть в чаті смайлик відповідно до вашого настрою.

- Ви молодці і сьогодні дуже плідно попрацювали. До побачення!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іскра Олена
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
4 вересня 2021
Переглядів
3042
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку