Тема уроку. Іменник. Рід іменника. Паралельні родові форми іменника

Про матеріал
Методи, прийоми, форми роботи: бесіда з елементами розповіді викладача, робота в групах, робота біля дошки, робота з підручником, випереджувальні завдання, «Екран настрою», інтерактивна вправа «Очікування» «Валіза», інформаційна хвилинка «Цікаво знати…», гра «Так», «Ні», робота з епіграфом, вправа «Сортувальник», вправа «Проба пера», вправа «Юні дослідники», лінгвістична гра «Мовні обрахунки», гра «Спіймай частину мови», гра «Хто перший»,«Сходи успіху». Обладнання: ноутбук, інтерактивна дошка, епіграфи, слайдова презентація, ментальна карта пам’яті, відеоролики «Чи є фемінітив у слові «міністр»?, «Зал чи зала», «Маленька поні чи маленький поні», «Рід іменників. Типові помилки. Українська мова. Відеорепетитор. ЗНО» на каналі YouTube. Міжпредметні зв’язки: українська література. Методична мета: Використання лінгвістичних ігор на уроках української мови. Епіграфи: Ні, я хочу крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні, Без надії таки сподіватись, Жити хочу! Геть, думи сумні! Леся Українка Берімось краще до роботи, Змагаймось за нове життя! Леся Українка
Перегляд файлу

Дата проведення _______           група ________

Тема уроку. Іменник. Рід іменника. Паралельні родові форми іменника

Мета уроку:

  • навчальна: повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови,  сформувати поняття про подвійний рід та паралельні родові  форми; розвивати вміння знаходити та визначати рід іменників  у висловлюваннях,  їх роль у реченнях; підвищити якість знань з української мови, щоб упевнено почуватися під час складання ЗНО;
  • розвивальна: розвивати пам’ять, світоглядні уявлення, збагачувати словниковий запас учнів, уміння критично мислити; аналізувати усні й письмові тексти з погляду додержання норм;
  • виховна: за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати в учнів любов до обраної професії; виховувати естетичні почуття, увагу, зосередженість любов до рідного слова.

Тип уроку: комбінований урок.                                                                                                                     Форма проведення: урок-гра «Поле чудес»

Методи, прийоми, форми роботи: бесіда з елементами розповіді викладача, робота в групах, робота біля дошки, робота з підручником,  випереджувальні завдання, «Екран настрою», інтерактивна вправа «Очікування» «Валіза», інформаційна хвилинка «Цікаво знати…», гра  «Так», «Ні», робота з епіграфом, вправа «Сортувальник», вправа «Проба пера», вправа «Юні дослідники», лінгвістична гра «Мовні обрахунки», гра «Спіймай частину мови», гра «Хто перший»,«Сходи успіху».

Обладнання: ноутбук, інтерактивна дошка, епіграфи, слайдова презентація, ментальна карта пам’яті, відеоролики «Чи є фемінітив у слові «міністр»?, «Зал чи зала», «Маленька поні чи маленький поні», «Рід іменників. Типові помилки. Українська мова. Відеорепетитор. ЗНО» на каналі YouTube.

Міжпредметні зв’язки: українська література.                                                                                              

Методична мета: Використання лінгвістичних ігор на уроках української мови.

Епіграфи:   Ні, я хочу крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись,

Жити хочу! Геть, думи сумні!

                                       Леся Українка

   Берімось краще до роботи,

  Змагаймось за нове життя!

                                      Леся Українка

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

- привітання з учнями;

- перевірка присутніх на уроці учнів (доповідь чергового);

- перевірка готовності учнів до уроку та завдань уроку.

  • Визначення емоційної готовності учнів до уроку
  • «Екран настрою»

Викладач роздає учням смайлики. На дошку прикріплює «Екран настрою». Пропонує дітям обрати той смайлик, який найбільше відповідає теперішньому настрою, і прикріпити його на екран відповідно до настрою.

Картинки по запросу смайлики

Картинки по запросу смайлики

Картинки по запросу смайлики

Картинки по запросу смайлики

ЧУДОВИЙ

СВЯТКОВИЙ

ПОГАНИЙ

ЗАДУМЛИВИЙ

Картинки по запросу смайлики

Картинки по запросу смайлики

Картинки по запросу смайлики

Картинки по запросу смайлики

СУМНИЙ

ТВОРЧИЙ

СОРОМꞌЯЗЛИВИЙ

ВЕСЕЛИЙ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Вступне слово викладача

Що є життя? Можливо, човен, що вдаль пливе по річці повній?
Що є життя? Можливо, пісня, що звідусіль лунає?
Можливо, це така фортеця, що нас від зла обороняє?
Можливо, це театр Долі, де всі ми глядачі й герої?
А може, це лише примара? Їх так багато у житті.
А й справді, що ж таке життя? У чому його суть?
Для чого ми живемо? Якою має бути сучасна людина, щоб життя стало кращим, щоб ми могли самі себе поважати?
Щоб дати відповіді на ці запитання, ми повинні зрозуміти, що життя кожної людини від самого народження проходить серед людей. Лише у спілкуванні із собі подібними вона пізнає найвищі цінності в житті: любов, повагу, дружбу, взаєморозуміння.

  • А зараз послухайте притчу.
                                                  ПРИТЧА ПРО ЖИТТЯ
           Одного разу хлопчик з батьком вирушили в гори. Несподівано хлопчик спіткнувся і впав. Боляче вдарившись, він закричав: «О-о-о-о-й!» На свій подив він почув, як десь далеко в горах якийсь голос відповів йому: «О-о-о-о-й!» Зацікавившись, він прокричав: «Ти хто?!» І у відповідь почув: «Ти хто?!» Розгніваний такою відповіддю, хлопчик голосно вигукнув: «Боягуз!» До нього долинула відповідь: «Боягуз!» Хлопчик поглянув на батька й запитав: «Що це таке?» Батько усміхнувся і сказав: «Синку, а тепер послухай уважно». І він прокричав у напрямку гір: «Я в захваті від тебе!» Голос відповів: «Я в захваті від тебе!» Він знову прокричав: «Ти переможець!» Голос відповів: «Ти переможець!» Хлопчик здивовано подивився на батька. Тоді батько пояснив синові: «Люди називають цей голос ВІДЛУННЯМ, а насправді це — ЖИТТЯ. Воно повертає тобі назад усе, що ти говориш і робиш. Наше життя — просте відображення наших вчинків. Життя поверне тобі все, що ти дав йому».

 

  • Під час уроку мені хотілося б побачити у вас те, що часом буває непомітним:

* сміливість – у скромних;

* комунікабельність – у мовчазних;

* рішучість – у невпевнених;

* а жагу до знань я хотіла б побачити у кожному з вас.

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й  МЕТИ  УРОКУ

    Викладач. Тема нашого уроку: «Іменник. Рід іменника. Паралельні родові  форми іменника». Мета уроку: повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови,  сформувати поняття про подвійний рід та паралельні родові  форми; розвивати вміння знаходити та визначати рід іменників  у висловлюваннях,  їх роль у реченнях; підвищити якість знань з української мови, щоб упевнено почуватися під час складання ЗНО.

Епіграфи:  Ні, я хочу крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись,

Жити хочу! Геть, думи сумні!

                                  Леся Українка

  Берімось краще до роботи,

Змагаймось за нове життя!

                                Леся Українка

  • Робота в зошитах
  • Запишіть дату, тему та епіграфи  уроку.
  • Викладач. Як відомо, людина починається з добра, з любові. Отож я хочу, щоб ви замислилися над змістом кожного речення, які сьогодні прочитаєте, напишете, складете.
  • Інтерактивна вправа «Очікування»
  • «Валіза»

Сьогодні на уроці я пропоную Вам здійснити подорож безмежним океаном Рідного слова. Але будь-яка подорож починається зі збору речей. На партах у Вас лежать різнокольорові валізи. Оберіть собі ту валізу, яку б Ви взяли в подорож.

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  • Перевірка домашнього завдання
  • Інформаційна хвилинка «Цікаво знати…»
  • Викладач. Чи підготували ви цікаві факти про іменник?
  • Гра  «Так», «Ні»

Дати відповіді на запитання одним словом: «так» або «ні».

Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=po7zwq35c21

V. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План

1.   Іменники чоловічого, жіночого, середнього та спільного родів

2. Рід іменників, що називають осіб за професією чи видом діяльності

3. Іменники подвійного роду та паралельні родові форми

4. Визначення роду невідмінюваних іменників та абревіатур

  • Викладач    

На партах у вас лежать підручники, з якими ми будемо працювати, та ментальні карти пам’яті, які ви будете заповнювати упродовж уроку.

  • Робота з епіграфом
  • Прочитайте епіграфи, правильно інтонуючи.

Кому належать слова, взяті епіграфом до нашого уроку? Із якого вони твору?


Ні, я хочу крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись,

Жити хочу! Геть, думи сумні!


                                                                                                              Леся Українка


(Леся Українка «Contra spem spero»)

  Берімось краще до роботи,

Змагаймось за нове життя!

                                                               Леся Українка

(Леся Українка «Скрізь плач, і стогін, і ридання…»)

  • Які твори письменниці ви знаєте?
  • Викладач
  1. Іменники чоловічого, жіночого, середнього та спільного родів

При розгляді іменника не можливо оминути питання роду. Це чи не найбільший камінь спотикання багатьох українців. Як же складно часом пригадати якого роду слово біль, тюль чи нежить! І, відповідно, важко утворити правильне речення: «Мене мучить зубний біль чи зубна біль?», «На вікні висить білий тюль чи біла тюль?» і                «В мене почався чи почалася нежить?» Годі вже й говорити про неробу, алібі, шимпанзе, собаку, Міссісіпі та Тбілісі. Логіка та інтуїція тут не допоможуть! Тому нам  необхідно впорядкувати свої знання.

Рід – це граматична категорія іменника, яка виражається в трьох значеннях: чоловічого, жіночого і середнього роду.

 

  • Запишіть і запам’ятайте рід іменників
  • Чоловічий рід

Біль, насип, нежить, перекис, продаж, Сибір, собака, степінь, ступінь, толь, тюль, фенхель, шампунь, дріб, кір, пил, сип, степ, ярмарок

 

  • Жіночий рід

Антресоль, бандероль, бешамель, вермішель, заполоч, каніфоль, нехворощ, путь, ретуш, розкіш, фланель, шагрень, бязь, гуаш, жовч, мігрень, обитель, папороть, суміш

  • І до чоловічого, і до жіночого роду належать слова: гандж, дрож, купіль, фальш, харч.
  • Спільний рід

Слова спільного роду здебільшого характеризують певні якості особи, а також називають осіб за їхніми характерними діями, поведінкою або соціальною належністю.

Базіка, нездара, нероба, приблуда, рева, ненажера, потвора, замазура, зівака…Трудяга, роботяга, каліка, сирота, староста, листоноша

 

  • Перегляд відеоролику «Рід іменників. Типові помилки. Українська мова. Відеорепетитор. ЗНО» на каналі YouTube

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=VFp7VCS7BRc

I відбірковий тур

Завдання 1

  • Записати у три колонки слова: до першої - іменники чоловічого роду, до другої – жіночого, до третьої – середнього.

Ельбрус, пенсне, фламінго, собака, страдиварі (скрипка), манто, Таїті, нежить, пушту (мова), бюро, лібрето, путь, Мак-Кінлі (гора), депо, Колорадо (річка), Янчжоу (місто).

Завдання 2

  • Гра «Хто перший»

Прочитати висловлювання відомих людей про творчість Лесі Українки та назвати всі іменники. (Їх кількість)

Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=pvimexmvn21

 

  1. Рід іменників, що називають осіб за професією чи видом діяльності

Назви осіб за професією, посадою, званням, за видом діяльності належать до іменників чоловічого роду: академік, директор, завідувач, лікар, міністр, поет, професор, редактор, учитель.

У підручнику з української мови для 10 класу О.Авраменко вказує, що ця вимога не сувора і має рекомендаційний характер. Нові слова плавчиха, географиня, мовознавчиня можна вживати в розмовно-побутовому стилі, оскільки вони ще не увійшли до реєстру сучасних словників. Проте в офіційно-діловому стилі краще використовувати іменники чоловічого роду: географ, етнограф, мовознавець. Це свідчить про те, що мова - це живий організм, який розвивається.

Іноді буває складно назвати  вид діяльністі у чоловічому роді. Саме про це розповість О.Авраменко (відеоролик)

  • Перегляд відеоролику «Експрес-урок Олександра Авраменка»
  •  «Чи є фемінітив у слові «міністр»?

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=A79douBDyaU

IІ відбірковий тур

Завдання 1

  • Вправа «Проба пера»

Доберіть до поданих іменників фемінітиви

І варіант

ІІ варіант

ІІІ варіант

автор –

адвокат –

адміністратор –

актор –

акушер –

артист –

бармен –

бібліотекар –

бухгалтер –

видавець –

викладач –

випускник – 

вихователь –

візажист –

вчитель –

директор –

журналіст –

заступник –

кондитер –

кравець –

колега –

лікар –

ліцеїст –

лаборант –

майстер –

офіціант –

першокурсник –

письменник –

прем’єр –

секретар –

студент –

філолог –

художник –

 


Завдання 2

  • Гра «Спіймай частину мови»

Із прослуханих речень виписати іменники.

 

  • «Від часу Шевченкового «Поховайте та вставайте, кайдани порвіте» Україна не чула такого сильного, гарячого та поетичного слова, як із уст сеї слабосилої хорої дівчини» (І. Франко).

 

  • «Леся Українка! Це звучить узагальнююче, як ім'я, в якому злились мільйони українок і українців, мільйони безвісних чесних борців за свободу, які в глухі часи жорстокого царизму вслід за російським пролетаріатом не побоялися устати проти гніту й рабства» (П. Тичина).

3.Іменники подвійного роду та паралельні родові форми

Іменники подвійного роду можуть позначати  як істот, так і неістот; вони мають відтінок згрубілості й утворюються за допомогою суфікса –ищ(е): вовчище, гарбузище, бабище, відьмище, дівчище, ручище.

Паралельні форми роду мають такі іменники: абрикос - абрикоса, африкат - африката, банкнот – банкнота, жираф – жирафа, зал – зала, оазис – оаза, плацкарт – плацкарта, манжет – манжета, птах – птаха, сусід – сусіда.

Слова зал і зала доволі часто зустрічаються у нашій мові, але, мабуть, ніхто не знає, що вони іншомовного походження. Зал – німецьке слово, а зала – французьке.  Останнім часом ми все більше використовуємо слово зала, хоча його доречніше вживати з такими словами, як глядацька зала, банкетна зала.

  • Перегляд відеоролику «Зал чи зала — експрес-урок Олександра Авраменка»

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=_Ze0Q-kIvYM&feature=emb_logo Будьте уважними!

  • Запам’ятайте! Якому роду давати перевагу в цих іменниках, залежить від характеру тексту: ділова мова, пряма мова в художньому творі чи стилізація під народну говірку.

 

4.Визначення роду невідмінюваних іменників та абревіатур

  Рід невідмінюваних абревіатур відповідає роду стрижневого слова: АЗС (станція), НДІ (інститут), ФПК (факультет), ПДВ (податок).

Рід власних невідмінюваних назв іншомовного походження визначають за родовою ознакою: Хуанхе, «Юманіте» — ж. р. (річка, газета); Капрі — ч. р. (острів); Делі — с. р. (місто).

Рід деяких невідмінюваних іменників залежить від їхнього значення: великий боа (удав) — рожеве боа (жіночий шарф із пір’я або хутра).

  • Рід невідмінюваних іменників іншомовного походження

Рід

Правило

Приклади

ж. р.

назви осіб жіночої статі, риб, мов

леді, мадам, міс, місіс, фрау; івасі, путасу, фугу; гінді, комі

ч. р.

назви осіб чоловічої статі, професій, вітрів, тварин

денді, мачо; аташе, імпресаріо, маестро, рефері; грего, майстре, сироко, торнадо; ему, какаду, поні, фламінго, шимпанзе. АЛЕ: цеце — ж. р.

с. р.

назви неістот

бароко, бра, бюро, журі, кашне, купе, таксі, хобі. АЛЕ: авеню, боржомі, броколі, салямі — ж. р.

  • Перегляд відеоролику «Маленька поні чи маленький поні — експрес-урок Олександра Авраменка»

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=DFHBLf5caJs

IІІ відбірковий тур

Завдання 1

  • Вправа «Юні дослідники»

Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=pi8pom00c21

Завдання 2

  • Гра «Знайди зайве»

Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=pi5ouhe0k21

VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  • Відбірковий тур

Для того, щоб обрати послідовність  учасників гри «Поле чудес», я пропоную провести лінгвістичну гру «Мовні обрахунки». І саме ті  учасники, що наберуть найбільшу кількість балів, стануть першими гравцями.

  • Лінгвістична гра «Мовні обрахунки»
  • Завдання – в поданому вірші знайти іменники і порахувати їх кількість.

Ні долі, ні волі у мене нема,

Зосталася тільки надія одна:

Надія вернутись ще раз на Вкраїну,

Поглянути ще раз на рідну країну,

Поглянути ще раз на синій Дніпро, –

Там жити чи вмерти, мені все одно;

Поглянути ще раз на степ, могилки,

Востаннє згадати палкії гадки…


                                                                                                         «Надія» Леся Українка


  • І тур. Завдання: Змалку Леся захоплювалася мистецтвом, мала неабиякий хист до музики, гри на …(фортепіано). На жаль, хвороба прикувала її ще дівчинкою до ліжка, тож відомої … (піаністки) з неї не вийшло. Якби не хвороба, невідомо, чи не стала б Леся Українка геніальним композитором.
  • Запитання. На якому музичному інструменті грала Леся Українка?

 (Визначається перший фіналіст гри).

  • ІІ тур. Завдання: Окрім офіційних установ, на честь Лесі Українки названий … (астероїд)  «2616 Леся» (2616 Lesya), відкритий 28 серпня 1970 року. Він знаходиться у головному поясі астероїдів, що розташований між орбітами Марса та Юпітера і складається приблизно з 580 000 … (астероїдів).
  • Запитання. Що відкрили на честь поетеси 28 серпня 1970 року?

 (Визначається другий фіналіст гри «Поле чудес»).

 

  • ІІІ тур. Завдання: У Луцьку біля в’їзної вежі замку Любарта є дерево, яке іменують Лесиним … (ясеном). Воно одне з найстаріших дерев міста. Вважається, що саме під ним мала Леся написала свого першого вірша.
  • Запитання. Як називається це дерево?

(Визначається третій фіналіст гри).

 

  • Фінал
  • Завдання: Першою меморіальною річчю, що потрапила до музею у Колодяжному, стала жіноча… (сорочка) з домотканого полотна, передана 1949 року Варварою Дмитрук, подругою Лесі Українки.
  • Запитання. Яку річ передали до музею?

 

  • Гра з глядачами
  1. У родині Лесю Українку називали по-різному: Лариса, Леся, Зея, Мишолосія. Ім’я Зея, або Зеїчок, походить від назви сорту кукурудзи «зея японіка» (тонка, як стеблина), так її називала мама. Ім’я Мишолосія ділилось навпіл – так називали Лесю і її … (брата Михайла), з яким письменниця була дуже близька.
  • Запитання. Кого називали Мишолосія?
  1. В останні роки життя … (очі ) Лесі змінили свій колір. Вони з темно–сірих стали насичено–блакитними. Це дуже дивувало знайомих поетеси. Про цей маловідомий факт згадує у листах її мати Олена Пчілка, яка була з дочкою до її останніх хвилин.
  • Запитання. Про який факт згадує Олена Пчілка?

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

  • «Запитання на «засипку»

Викладач.

  • Отже, що вивчає морфологія? 
  •  Скільки частин мови вміщує в собі морфологія? 
  •  На які групи поділяються частини мови? 
  • Лінгвістична гра «Мовні обрахунки»

Завдання – в поданому тексті знайти іменники і порахувати їх кількість.

Твої листи завжди пахнуть зов'ялими трояндами...

Твої листи завжди пахнуть зов'ялими трояндами, ти, мій бідний, зів'ялий квіте! Легкі, тонкі пахощі, мов спогад про якусь любу, минулу мрію. І ніщо так не вражає тепер мого серця, як сії пахощі, тонко, легко, але невідмінно, невідборонно нагадують вони мені про те, що моє серце віщує і чому я вірити не хочу, не можу. Мій друже, любий мій друже, створений для мене, як можна, щоб я жила сама, тепер, коли я знаю інше життя? О, я знала ще інше життя, повне якогось різкого, пройнятого жалем і тугою щастя, що палило мене, і мучило, і заставляло заламувати руки і битись, битись об землю, в дикому бажанні згинути, зникнути з сього світу, де щастя і горе так божевільно сплелись... А потім і щастя, і горе обірвались так раптом, як дитяче ридання, і я побачила тебе. Я бачила тебе і раніше, але не так прозоро, а тепер я пішла до тебе всею душею, як сплакана дитина іде в обійми того, хто її жалує. Се нічого, що ти не обіймав мене ніколи, се нічого, що між нами не було і спогаду про поцілунки, о, я піду до тебе з найщільніших обіймів, від найсолодших поцілунків! Тільки з тобою я не сама, тільки з тобою я не на чужині. Тільки ти вмієш рятувати мене від самої себе. Все, що мене томить, все, що мене мучить, я знаю, ти здіймеш своєю тонкою тремтячою рукою, — вона тремтить, як струна, — все, що тьмарить мені душу, ти проженеш променем твоїх блискучих очей, — ох, у тривких до життя людей таких очей не буває! Се очі з іншої країни...

Мій друже, мій друже, нащо твої листи так пахнуть, як зів'ялі троянди?

Мій друже, мій друже, чому ж я не можу, коли так, облити рук твоїх, рук твоїх, що, мов струни, тремтять, своїми гарячими слізьми?

Мій друже, мій друже, невже я одинока згину? О візьми мене з собою, і нехай над нами в'януть білі троянди!

Візьми мене з собою.

Ти, може, маєш яку іншу мрію, де мене немає? О дорогий мій! Я створю тобі світ, новий світ нової мрії. Я ж для тебе почала нову мрію життя, я для тебе вмерла і воскресла. Візьми мене з собою. Я так боюся жити! Ціною нових молодощів і то я не хочу життя. Візьми, візьми мене з собою, ми підемо тихо посеред цілого лісу мрій і згубимось обоє помалу вдалині. А на тім місці, де ми були в житті, нехай троянди в'януть, в'януть і пахнуть, як твої любі листи, мій друже...

Крізь темряву у простір я простягаю руки до тебе: візьми, візьми мене з собою, се буде мій рятунок. О, рятуй мене, любий!

І нехай в'януть білі й рожеві, червоні й блакитні троянди.

Українка Леся

  • Рефлексія
  • «Сходи успіху»

Учні беруть аркуш паперу та малюють на ньому сходи (мінімум – 3). Далі кожну сходинку необхідно підписати. 

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Середній рівень: виконайте вправу 7 с.160.
  • Достатній рівень: виконайте вправу 7 с.160.  Творче завдання. Напишіть твір «Ні! я жива! Я буду вічно жити! Я маю в серці те, що не вмирає!». (за драмою-феєрією Лесі Українки «Лісова пісня».), використовуючи  іменники, які ми розглядали на уроці.
  • Високий рівень: виконайте вправу 7 с.160. Творче завдання. Напишіть твір «Ні! я жива! Я буду вічно жити! Я маю в серці те, що не вмирає!». (за драмою-феєрією Лесі Українки «Лісова пісня».), використовуючи  іменники, які ми розглядали на уроці.

 

І свій урок я хочу завершити планом  дій від Лесі Українки:


-крізь сльози сміятись;

-співати пісні;

-сіять барвисті квітки;

-без надії сподіватись;

-жити;

-геть думи гіркі.


Дякую за урок. До побачення!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коржова Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 березня 2021
Переглядів
6654
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку