Тема уроку: " Карнавальні костюми й маски."

Про матеріал
узагальнення знань учнів із теми, вдосконалення образотворчої діяльності учнів і розвиток їх творчої уяви при зображенні різних масок. 2. Розвиваючі: формування навчально-пізнавальної компетенції через дію за планом, схемою, моделювання та конструювання вироби, розвивати вміння аналізувати, бачити незвичайне в оточуючих нас речах, просторову уяву. 3. Виховні: виховувати художній смак, підвищувати інтерес учнів до виробів мистецтва, виховання потреби в освоєнні цінностей світової художньої культури та вміння використовувати набуті знання для розширення кругозору і усвідомленого формування власної культурної середовища.
Перегляд файлу

Тема уроку: Карнавальні костюми й маски.

5 клас   Мета уроку: формувати ключові та предметні компетентності:

       Наскрізні лінії   «Громадянська відповідальність», «Підприємливість»

Мета уроку: узагальнення  знань учнів із теми, вдосконалення образотворчої діяльності учнів і розвиток їх творчої уяви при зображенні різних масок.

2. Розвиваючі: формування навчально-пізнавальної компетенції через дію за планом, схемою, моделювання та конструювання вироби, розвивати вміння аналізувати, бачити незвичайне в оточуючих нас речах, просторову уяву.
3. Виховні: виховувати художній смак, підвищувати інтерес учнів до виробів мистецтва, виховання потреби в освоєнні цінностей світової художньої культури та вміння використовувати набуті знання для розширення кругозору і усвідомленого формування власної культурної середовища.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою Уміння: висловлювати свої почуття та переживання від сприймання творів мистецтва; брати участь у дискусіях, обговореннях на теми мистецтва, чітко формулювати судження щодо мистецтва й мистецьких явищ; ділитися своїми творчими ідеями, почуттями, коментувати й оцінювати власну художньо-творчу діяльність Ставлення: усвідомлення загальнолюдських цінностей, національної самобутності через мистецтво, готовність до їхнього поширення

Уміння вчитися впродовж життя Уміння: визначати власні художні інтереси та потреби; планувати й організовувати свій час для пізнання, сприймання, творення мистецтва чи самовираження через мистецтво; раціонально використовувати час для задоволення культурних потреб, здобувати, опрацьовувати мистецьку інформацію. Ставлення: усвідомлення власного рівня опанування художньої інформації, самооцінювання досягнень і помилок, готовність до пошуку нових шляхів для художньо-творчого розвитку

Обізнаність і самовираження у сфері культури  Уміння: використовувати мистецтво для вираження власних емоцій, почуттів, переживань та впливу на власний емоційний стан. Ставлення: розуміння гармонійної взаємодії людини і природи, сприймання довкілля як об’єкта для художньо-образної інтерпретації

Предметні : ознайомити учнів з різними видами масок, розвивати вміння презентувати і оцінювати свої роботи; формувати образне, логічне, просторове мислення;  формувати художній смак в театральному і образотворчому мистецтві; формування уявлень про історію виникнення маски, призначення маски в театрі; розвиток навичок роботи з фарбами, вибудовувати послідовність операцій при виконанні творчої роботи; виховувати інтерес до художніх творів минулого і сучасності. розвивати комунікативні навички, потребу в самовдосконаленні,  формувати медіа грамотність і доброчесність.

Освітньо-виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.

Устаткування: ілюстративний матеріал із зображенням різних масок (театральних, античних, карнавальних, обрядових), таблички , маски, проектор ,  комп'ютер.

Методи навчання : пояснювально-ілюстративний, діалоговий, репродуктивний, частково-пошуковий

Тип уроку:  комбінований, урок введення в тему.

Хід уроку

  1. Підготовка до уроку

Добрий день! І він справді добрий, тому що ми посміхаємося один одному і зараз на кульках ми намалюємо свої чудові посмішки!

А тепер уважно подивилися і знайдемо підказку до нашого уроку, яка  тема нашого уроку?

Хочу дізнатись, як Вам більше подобається, ось ви заходите в кімнату і вже все як на долоні, або ви любите сюрпризи?

Ви вгадали тема «Карнавальні маски», а що ж ви очікуєте від уроку?

  • Дізнатися щось цікаве про маски
  • Мабуть будемо щось творити
  • Будемо презентувати роботи
  • Так , це все вірно, ще ми дізнаємося про історію виникнення масок, будемо робити свій авторський дизайн карнавальної маски і звісно будемо презентувати свої роботи!

II. бесіда  презентація

 Маска - предмет, накладка на обличчя, яку використовують з різними цілями.

Якими? (Діти відповідають).а якщо це лицар? (захисна функція)

Правильно.

Цілі різні:щоб не бути впізнаним, сховатися.

для прикраси особи, для захисту особи, обрядові, театральні ритуальні і т.д.

У перекладі з латинської мови masca - привид, а з арабського - блазень, людина на маскараді.  Найстарішою маскою, яка дійшла до нас - 5000 років.

З чого ж виготовляються маски? (Діти відповідають).Вірно. З дерева, металу, гіпсу, шкіри, пап'є - маше, тканини, кістки, пір'я, бус Маски можуть закривати все обличчя, або частково.одягаючи ритуальні або обрядові маски, людина або перетворювався в даний персонаж, захищався від злих духів або шукав захисту добрих духів. Деякі народності (а африканці до цих пір) вірили, що в масці втілюється дух померлого предка або який-небудь стихії, наприклад, води або вогню. Ритуальні маски надягали учасниками різних обрядів (культових і магічних танців і інших). Вони широко відомі з найдавніших часів у багатьох племен і народів світу (в Африці, Північній і Південній Америці, Азії). Виготовлялися маски з деревної кори, дерева, трави, шкіри, матерії, кістки та інших матеріалів і зображували людські обличчя, голови тварин або будь-яких фантастичних або міфологічних істот.

маски театральні Вперше в Європі маски використовувалися в театрах Стародавньої Греції та Стародавнього Риму (загальновідомі сміється і плаче маски). Грецькі маски найчастіше мали широко відкритий рот і виконували роль рупора . Їх виготовляли з бронзи , і такі маски допомагали голосу виконавця досягти далеких кінців амфітеатру.

   У Венеції, в часи чуми, коли лікарі відвідували хворих, вони надягали маски (хтось отримав випереджувальне завдання?)………демонстрація!…… з довгим пташиним дзьобом. У довгий, схожий на дзьоб ніс маски,  капали ароматичні масла та інші речовини, так як вважали, що ці ароматичні речовини захищають від зараження чумою. Поверх одягу лікарі надягали темний довгий плащ. Лікарі в такому одязі виглядали дуже зловісно, і були схожі на моторошного птаха. Цей образ робила ще більш похмурим спеціальна палиця, яку вони тримали в руках, щоб не торкатися хворого чумою руками.

    Венеціанський карнавал масок – найвідоміший, найоригінальніший і найнесподіваніший: тут царство масок і саме життя нагадує театральні підмостки серед каналів. Танці на площах, розкішні шиті золотом і прикрашені дорогоцінними каменями карнавальні костюми. Тільки венеціанському карнавалу притаманна таємничість і магія, містика і чаклунство.На всіх карнавалах відбувалася презентація костюмів.

IІІ. Фізкультхвилинка «Ми на карнавалі». (1 хв)

ІV. Пояснення практичного завдання.

Карнавал надихає художників на створення вишуканих костюмів і загадкових масок. Сьогодні на уроці я пропоную вам попрацювати над створенням декору маски. Ви можете здійснити пошук аналогів в інтернеті, можете підібрати з презентації. Але пам’ятаємо . що ми доброчесні, медіа грамотні люди і  будемо створювати свою авторську маску!

 - Що ми повинні врахувати при оформленні маски? (Відповіді дітей: настрій маски, характер, колір, орнамент)

Італійській композитор і скрипаль Ніколо Паганіні написав варіаціїІталійській композитор і скрипаль Ніколо Паганіні написав варіації"Венеціанський карнавал" для скрипки, а французький композитор Жан- Батист Арбан варіації "Карнавал у Венеції" для труби. Будемо працювати і слухати ці чудові варіації.

"Венеціанський карнавал" для скрипки, а французький композит

2. Практичне завдання театральна сценка, уявіть , що ви на карнавалі    «Знайомство». Є бажаючі? Гадаю по два учні досить. Як добре, що є театр!

Він був і буде з нами вічно,

Завжди готовий стверджувати

Все, що на світлі людяно.

Тут все прекрасно - жести, маски,

Костюми, музика і гра.
Тут оживають наші казки

І з ними світлий світ добра.

V. Практичне завдання.

VI. Аналіз робіт і оцінка (3 хв)Ви сьогодні всі молодці! Кожен намагався передати характер героя по-своєму, зробити його неповторним.

VII. Підсумок уроку (3 хв.)

Вийдіть і презентуйте  нам свої роботи , що вам подобається в своїй роботі, а що ні, над чим потрібно ще попрацювати?(мікрофон)

Всі маски вийшли незвичайними і красивими, тому ваша робота може заслуговувати тільки високий бал

Вийшов справжній маскарад, наповнений сміхом і радістю. А нам залишається підвести підсумки уроку. Сподобався урок? Очікування справдилися?

Дякую за урок! Прибираємо робочі місця.

VІІІ.Домашнє завдання Прикрасьте маску декоративними елементами (блискітками, бісером, стрічками, фольгою, пір’ям, хутром тощо) та деталями, за якими можна дізнатися про характер вашого персонажа

 

 

docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
860
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку