Тема уроку: Маріуполь- туристичне місце. Координатна площина. Розв'язування практичних задач.

Про матеріал
Навчальна мета : формувати вміння і навички визначати положення точки на координатній площині, будувати точки за координатами, розв’язувати задачі практичного змісту. Розвиваюча мета: розвивати логічне мислення, просторову уяву, творчі здібності, бажання творчо працювати. Виховна мета; виховувати самостійність, старанність, наполегливість, охайність, почуття колективізму, взаємоповагу, прищеплювати учням любов до свого міста. Межпредметні зв’язки математика, інформатика, географія, історія. Обладнання: компьютери, проектор, презентація, учнівські повідомлення, довідники, контрольні запитання. Тип уроку: інтегрований урок застосування отриманих знань, умінь, навичок на практиці.
Перегляд файлу

  

Комунальний заклад «Маріупольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів  №8 імені Героя України Бойко В.С. Маріупольської міської ради Донецької області»

     Клас 6   Вчитель Колмикова С.В.

 

Тема уроку.

 Маріуполь –туристичне місце.

 Координатна площина. Розв’язування практичних задач.

            Освітньо-виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання,

           за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну

           спроможність. самостійність.

 Навчальна мета : формувати вміння і навички визначати положення точки на     

координатній площині, будувати точки за координатами, розв’язувати задачі    

практичного змісту.

Розвиваюча мета: розвивати логічне мислення, просторову уяву, творчі

здібності,   бажання творчо працювати.

Виховна мета; виховувати самостійність, старанність, наполегливість, охайність,

почуття колективізму, взаємоповагу, прищеплювати учням любов до

свого міста.

Межпредметні зв’язки математика, інформатика, географія, історія.

Обладнання: компьютери, проектор, презентація, учнівські повідомлення,        довідники, контрольні запитання.

Тип уроку: інтегрований урок застосування отриманих знань, умінь, навичок  на практиці.

Хід уроку.

 І.Організаційний момент .

Вітання вчителя з учнями. Звіт чергового учня.

                                                       Епіграф: Розум полягає не лише в знаннях, але

                                                                          й у вмінні застосовувати ці знання.

                                                                                                                    Аристотель

 

Зверніть увагу на епіграф нашого уроку. Сьогодні ми будемо доводити, що математика – це не суха наука, що з її допомоги можна створювати красиве,корисне.

ІІ.Актуалізація опорних знань  

 Перед тим, як розпочати урок, я хочу перевірити, чи готові ви до уроку. Для цього я пропоную вам виконати завдання. Зайдіть на платформу wordwall і виконайте тест.

 

https://wordwall.net/ru/resource/17584262

 

ІІІ. Закріплення знань, умінь і навичок.

Перед тим, як далі продовжувати урок, я хочу зачитати вам листа, який я отримала від доброго знайомого з Києва.

«Доброго дня Світлана Василівна! Як Ваші справи, як здоров'я, чи добре почуваються ваші рідні? У мене все добре. Звертаюся к Вам з таким проханням. Як Ви знаєте, я дуже люблю подорожувати нашою Україною. Цього  літа я хочу побувати  на Азовському узбережжі і відвідати Маріуполь, про який я багато від Вас чув. Але мені для подорожі потрібно прорахувати свої витрати на дорогу, проживання,  їжу та екскурсії. Бажано заздалегідь знати про найцікавіші місця Маріуполя. Я дуже розраховую на Вашу допомогу. Всього Вам доброго. До зустрічі.»

Діти, мені потрібна ваша допомога, щоб відповісти на всі питання мого знайомого. На цьому уроці ми вирушаємо у подорож нашим гарним містом Маріуполь. Мета подорожі - скласти цікавий маршрут для мандрівників, які відвідують Маріуполь, закохати їх в наше чарівне місто. Ми з вами сьогодні будемо в ролі  менеджерів з туризму та екскурсоводів.

Довідка:

Екскурсово́д — людина, що проводить екскурсії по визначних місцях, виставках, експозиціях, музеях, заповідниках, архітектурних спорудженнях, садово-паркових ансамблях і т. д. Супроводжує групи екскурсантів у поїздках. Розробляє тематику екскурсій, маршрути, готує зміст матеріалу, складає тексти, використовує історико-архівні джерела, наукові дані, новітні повідомлення.

Менеджер по туризму у всьому допомагає клієнтам, які мріють подорожувати. Тобто, в обов'язки менеджера по туризму входить:

  • купівля квитків;
  • організація трансферів;
  • бронювання житла;
  • оренда автомобіля;
  • пошук найкращих екскурсій.

Починаємо мандрувати. Як визначити наше початкове розташування? Де ми знаходимось? (Відповідь учнів: Початок прямокутної системи координат точка з координатами (0;0)).

Де краще в нашому місті встановити початок ?

Є спеціальний знак, який найчастіше встановлюють у столицях і великих містах біля будівлі Головпоштамту, це нульовий кілометр. Головний  нульовий кілометр України встановлено в Києві на Майдані незалежності.

                                      Нульовий кілометр (Глобус), Київ — фото, опис, адреса

 Це прекрасна колона з білого  мармуру, яку вінчає земна куля. Навколо кулі  голуби - символи п’яти частин світу.

 З античних часів символом початкової точки відліку була колона «Milliarium Aureum» у Римі. Цей вислів перекладають так: «золотий камінь відліку миль», або просто «Золота миля». Звідси і пішов вислів «Усі дороги ведуть до Рима».

 В нашому місті теж встановлено знак нульового кілометру біля Главпоштамту.  

                                 Стало известно, где установят «нулевой километр» в Мариуполе (ФОТО).  Новости Мариуполя и Донбасса | MRPL.CITY

Звідси і почнемо нашу подорож містом. В Маріуполі є багато історичних будівель, які пов’язані з іменами видатних архітекторів. пропоную вам розгадати прізвище архітектора, який внес відомий вклад в історію Маріуполя.

(Відомий в Маріуполі архітектор Віктор Нільсон)

Ми з вами вже заздалегідь поділились на групи – туристичні фірми.(Тепер ви зрозуміли, чому я так зробила) Кожна фірма отримала від мене завдання: знайти цікавий матеріал про історичну будівлю та скласти задачу, яка допоможе туристу зручно почуватися в нашому місті. Всі пропоновані задачі вирішуємо в групах.

Спочатку пропоную подивитись фрагмент відео «Прогулянка міні скульптурами»  3D тур

 https://mistomariupol.com.ua/uk/tours/progulyanka-mini-skulpturamy/

 

1Туристична фірма «Калейдоскоп» отримала завдання скласти туристичний маршрут подорожі містом за фігурками Нільсона за допомогою  програми Word.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://mariupolrada.gov.ua/uploads/thumb/10/news_singleMain/54516-53650-%D0%BD%D1%83%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%B9-%D0%BA%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80-%D0%B2-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B6%D0%B5-1024x768.jpgДом Нильсена в МариуполеМариупольская Александровская мужская гимназияГостиница "Континенталь" в Мариуполе 

 

 

Маріуполь: вежа та її легенди (ФОТО) - "Репортер" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Туристична фірма «100 доріг»

 Перша зупинка. Вежа.

 

Доповідь екскурсовода. 9 серпня 1907 року затверджено «Обов'язкові постанови для водовозів міста Маріуполя». Оскільки в місті ще не було водопроводу, водовози за певну плату доставляли воду в бочках від джерела питної води на вулиці Малофонтанній до будинків місцевих жителів. 25 квітня 1908 року міською радою затверджено проєкт будівництва в Маріуполі водопровідної мережі. Проєкт створив інженер, міський архітектор та гласний В. О. Нільсен.

Будівельні роботи зі спорудження водонапірної вежі та міського водопроводу були розпочаті в грудні 1909 року.

Міський водопровід почав діяти 3 липня 1910 року. На вулицях міста були побудовані водяні колонки з приміщеннями для доглядачів, які продавали воду.

Доповідь менеджера.  Пропоную розв’язати таку задачу. Туристу треба дістатися з Києва до Маріуполя. Він може доїхати на поїзді або автобусом. Відстань 1033км.  Поїзд рухається з середньою швидкістю 54км/год. Автобусний маршрут складає 827км, середня швидкість автобуса 110км. Яким транспортом і наскільки швидше дістатися до Маріуполя?

3. Туристична фірма «Світ мандрів»

 Друга зупинка. Готель Континенталь.

                          

Доповідь екскурсовода. Офіційною датою закінчення будівництва будинку власника шкіряного заводу, італійця В.Томазо на розі центральної вулиці Маріуполя (тоді носила ім’я Катерининської) і Харлампіївської вважається 1897 рік, хоча в якомусь вигляді ділянка напевно була забудована і раніше з урахуванням близькості її розташування до Ринкової площі з головним міським храмом на чолі.

Побудована з місцевої формованої цегли заводу А. Хараджаева з використанням металевих литих конструкцій заводу В. Сойфера за проектом невідомого архітектора (імовірно Ф. Шехтеля) будівля носило ім’я свого володаря. При цьому власником відкритого в його стінах готелю “Континенталь”, як і ресторану, що йому належав, був Д. Калері.

Уже в грудні наступного року будинок Томазо заблищав променями електричного світла, до речі сказати першим в місті, що подавалося дизельним генератором розташованої поруч на Харлампіївській у володіннях Попова електростанції, на яку дозвіл від міської думи отримувала Олена Томазо

Мабуть, саме за те найбільший в Маріуполі зал незабаром вподобали для своїх зустрічей місцеве купецькі збори. Підвальні приміщення (за деякими припущеннями при відсутності документів і значних руйнуваннях в майбутньому – до трьох поверхів вниз) і частину першого поверху займала електродрукарня з магазином братів Гольдрин, іншу – фотографія М.

Доповідь менеджера.

Розрахувати кількість та вартість бензину, який буде витрачений на подорож від Києва до Маріуполя, якщо відомо що відстань  до Маріуполя 827 км, на кожні100 км витрачається 8літрів бензину, а 1літр коштує 29 гривень.

,

4. Туристична фірма «Робінзон»

3 зупинка. Будинок архітектора В. Нільсона

Доповідь екскурсовода. Вся трагедія маріупольської архітектурної спадщини минулого полягає у відсутності розсіяного із димом згарища Другої світової міського архіву, тому більша частина її літопису – уривчасті відомості з рідкісних згадок в сторонніх документах та спогади старожилів, які один за одним йдуть у вічність, забираючи з собою крупиці пам’яті про неї.

Так про маріупольський будинок по Семенишина 49 відомо, що збудований він був десь на рубежі перших десятиліть ХХ століття міським архітектором Віктором Олександровичем Нільсеном (1871 – 1949), який походив із зросійщеної датської родини і прибув зі столиці на запрошення місцевої управи для реалізації проекту водогону.

Питання про ім’я колишнього господаря ділянки в розкішному районі колишніх садів навпаки зеленої міської перлини Міського саду поки так і залишається відкритим. Однак судячи з усього невеличкий маєток був побудований після укладення другого шлюбу міським архітектором в 1907 році з сестрою місцевого домовласника Єлизаветою Григорівною (Коваленко), щоб щасливо зустріти старість в колі щасливої родини. Але не судилося…

Еркер центрального фасаду маріупольського будинку Нільсена Еркер центрального фасаду будинку Нільсена

Після перевороту 1917-ого особняк Нільсена в оточенні власного невеликого саду у зв’язку із надрозкішностю для громадянина молодої країни “робітників і селян” було реквізовано на користь держави (за іншими відомостями був проданий в радянський період) з метою використання під соціально-адміністративні потреби. Сім’я колишнього архітектора перебралася в скромний без вишукувань будинок по Георгіївської під №31.

Доповідь менеджера. Турист взяв у подорож до Маріуполя 9000 гривень. Білет на поїзд Київ-Маріуполь коштує740 грн в один напрямок. Проживання у готелі обійдеться в 5 разів дорожче вартості білета, а на їжу треба витратити 60 відсотків від суми на проживання. Білет у зоопарк коштує 100 грн. Скільки у нього залишиться коштів на сувеніри та подарунки рідним?

5.Туристична фірма «Магнолія»

4 зупинка. Олександрівська гімназія\

 

Доповідь екскурсовода. Маріупольський коледж, а задовго до цього – Маріупольська Олександрівська гімназія є одним з офіційних пам’ятників архітектури Маріуполя. Сама гімназія виникла у далекому 1876 році, проте у перші десятиріччя свого існування вона розміщувалася у приватних будівлях. Для провідного на той час навчального закладу міста було потрібне спеціалізоване приміщення. Міський уряд спромігся на це лише 1894 року, майже через 20 років після відкриття гімназії. Був оприлюднений конкурс на окрему споруду навчального закладу. Маріупольська дума відпустила на побудову 100.000 з умовою не перебільшувати цю суму. Але будівельна практика вносила свої корективи.

Перемогу в архітектурному конкурсі отримав архітектор з міста Одеса  Толвінський Микола Костянтинович. Будівництво надто повільно просувалось вперед через постійні бюрократичні неузгодження. «Прискорювачем» процесу мимоволі виступив письменник Серафимович, що мешкав тоді в Маріуполі. Він друкував в тодішній газеті «Приазовський край» статті з закликами не зволікати, що спрацювало на користь споруди.

Керівництво гімназії рішуче відхилило пропозицію побудувати гімназію на центральній площі міста. Тамтешня ділянка не відповідала доброму освітленню навчальних класів, бо тоді її головний фасад виходив би на північ. Споруду чоловічої гімназії розташували на вулиці Георгіївській з вікнами на південь..

Будівництво нової споруди гімназії закінчили лише влітку 1899 року. Споруду нарешті освятили і відкрили 30 жовтня 1899 року. На урочистості з приводу освячення чоловічої гімназії дали сніданок, кричали «Ура!», а ввечері того ж дня дозволили танці для навчальної молоді з баринями.

Будівельники не уклалися у відпущені кошти. Загальний кошторис перевищив 185.000. Але з переможцями — не судились. Споруда виконана з червоної цегли в історичному стилі «необароко» з домішками сецесії.

Доповідь менеджера.    

 Відстань між нульовим км та вежою приблизно 250 м. В порівнянні з цією часткою маршруту відстань від вежи до готелю Континенталь в 2 рази більша, а від готелю до будинку Нільсона на 50 м менша, від будинку Нільсона до Олександрівської гімназії складає 60%. Знайти протяжність маршруту та розрахувати скільки часу потрібно туристу на цю екскурсію , якщо середня швидкість пішохода 5км/год і на кожну локацію він планує витрачати 15 хвилин?

А зараз пропоную вам трохи перепочити під час нашої подорожі.

Виконаємо руханку

https://www.youtube.com/watch?v=3sg5oJQmlBY

‘’’0

І останнє завдання: На маршрутних листах, які отримала кожна група, треба побудувати прямокутну систему координат і визначити координати будівель, про які ми сьогодні розповідали.

ІV. Підведення підсумків. Міні-скульптури архітектора Нільсена ведуть туристичним маршрутом у Маріуполі

Наша подорож завершується. Ви  всі добре попрацювали і я гадаю, що ще раз переконалися в важливості математики в повсякденному житті.

  • Яким містом ми подорожували?
  • Чи сподобалася ця подорож?
  • З якими професіями ми  з вами познайомились?
  • Чи є вони актуальними для нашого міста?
  • А що ми повторили під час мандрування?

VІ. Домашнє завдання. Перша фірма, яка розробляла маршрут, не встигла зняти в тік  тоці свою подорож, тому вона допрацьовує своє завдання.

VІІ. Рефлексія

       Учитель. Чи цікаво вам було на уроці?

       Чи легко вам було на уроці?

       Які завдання викликали найбільше труднощів?.

  • На уроці ми досягли успіху завдяки
    У-увазі
    Р-роботі
    О-організованісті
    К – кмітливості.

Спасибі за урок

Мини-скульптура архитектора Нильсена в oтеле «Континенталь»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
329
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку