ТЕМА УРОКУ: «ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ ТЕМ «ПІЗНЯ РИМСЬКА ІМПЕРІЯ» ТА «ДАВНІ СЛОВ’ЯНИ ТА ЇХНІ СУСІДИ».

Про матеріал

Мета:

1) Оцінити навчальні досягнення учнів за результатами вивчення тем шляхом проведення гри «Брейн-ринг»;

2) підвищити пізнавальну активність шестикласників у вивченні історії стародавнього світу.

Після цього уроку учні зможуть:

- продемонструвати свої знання з тем «Пізня Римська імперія» та «Давні слов'яни та їхні сусіди»;

- оцінити рівень власних навчальних досягнень із даних тем;

- звернути увагу на ті питання, що були недостатньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.

Тип уроку. Урок перевірки знань, умінь і навичок.

Форма проведення. Гра «Брейн-ринг».

Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ: «ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ ТЕМ «ПІЗНЯ РИМСЬКА ІМПЕРІЯ» ТА «ДАВНІ СЛОВЯНИ ТА ЇХНІ СУСІДИ».

(Історія всесвітня, історія України. Інтегрований курс, 6 клас)

 

Мета:

1) Оцінити навчальні досягнення учнів за результатами вивчення тем шляхом проведення гри «Брейн-ринг»;

2) підвищити пізнавальну активність шестикласників у вивченні історії стародавнього світу.

 

Після цього уроку учні зможуть:

 - продемонструвати свої знання з тем «Пізня Римська імперія» та «Давні слов’яни та їхні сусіди»;

- оцінити рівень власних навчальних досягнень із даних тем;

- звернути увагу на ті питання, що були недостатньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.

Тип уроку. Урок перевірки знань, умінь і навичок.

Форма проведення. Гра «Брейн-ринг».

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

1. Перевірка готовності класу до уроку

ІІ. ОСНОВНИЙ ЕТАП

1. Оголошення мети, визначення очікуваних результатів уроку.

2. Гра «Брейн-ринг»

 

Раунд 1

1) Яка подія відбулася в Римській імперії в 313 р.?

2) Дайте загальну назву наведеним іменам:

Септимій Север, Каракалла, Макрін.

3) Чим колони відрізнялися  від рабів?

4) Про кого йдеться в наведеному уривку? Яку роль відіграла ця особистість в історії Риму?

Король вестготів. У 401 р. він напав на Італію. Використовуючи боротьбу східного і західного дворів Римської імперії, домігся послаблення обох держав. Захопив Галлію та знову напав на Італію. У серпні 410 р. взяв Рим і піддав його жорстокому  руйнуванню.

Раунд 2

1) Яка подія відбулася в Римській імперії в 395 р. н.е.?

2) Які події у всесвітній історії дістали назву Велике переселення народів?

3) Чим домінант відрізняється від принципату?

4) Про кого йдеться в наведеному уривку? Які наслідки для Риму мав його вчинок?

У травні 305 р. н.е. імператор, згідно з даною обіцянкою, склав із себе імператорську владу. Зречення відбувалося в урочистій обстановці в присутності війська і маси народу в трьох милях від міста Нікомедії. Імператор вирушив у рідні Салони, де провів решту свого життя в чудовому палаці, займаючись розведенням квітів і овочів.

Раунд 3

1) Яка подія відбулася в Римській імперії в 455 р.?

2) Назвіть столицю Східної Римської імперії. Чому вона так називалася?

3) Що спільного було в політиці Діоклетіана і Константина?

4) Про кого йдеться в наведеному уривку? Яку роль він відіграв у давній історії?

Об’єднавши під своєю владою всі частини Гунського ханства, він підкорив своєму впливу правий  берег Дунаю, наміряючись надалі поширити свою владу на Балканський півострів і Фракію, аж до Константинополя. У 451 р. на Каталаунських полях він зазнав поразки й відступив за Рейн. 452 р. розпочав нову спробу завоювання Італії, що також закінчилося невдало. У 453 р. вождь гунів помер.

Раунд 4

1) Яка подія відбулася в Римській імперії в 394 р. н.е.?

2) Дайте загальну назву наведеним поняттям:

Держава вестготів, держава бургундів, держава франків, держава аламанів, держава остготів, держава вандалів.

3) У чому виявився взаємовплив римлян і племен, що сусідили з ними?

4) Про кого йдеться в наведеному уривку? Які визначні події в історії Риму пов’язані з іменем цієї людини?

Цей імператор був сином римського воєначальника, іллірійця за походженням. Легенда говорить про напередодні вирішальної битви зі своїм суперником у боротьбі за престол Максенцієм він побачив сон, у якому Христос явився йому і звелів написати на щитах його війська грецькі літери ХР – перші літери свого імені. Наступного дня він побачив у небі хрест, що закриває сонце і написав: «Цим законом переможеш». У вирішальній битві він переміг Максенція і припинив переслідування християн.

Раунд 5

1) Яка подія відбулася в Римській імперії в 476 р.?

2) Під якою назвою вперше згадуються словяни в писемних джерелах?

3) Яке питання було основним на першому Вселенському соборі?

4) На початку V ст.. Рим уже не мав великого стратегічного значення. Чому ж узяття Риму варварами було сприйняте як катастрофа не тільки римлянами, але й багатьма представниками інших народів?

Раунд 6

1) Яка подія відбулася в Римській імперії в 410 р.?

2) Поясніть походження слова «вандалізм».

3) Коли відбувся розкол християнства і в чому він виявився?

4) Про які події історії України писав Євген Маланюк: «Із колоніальних  осередків при дельтах наших річок і на чорноморськім побережжі антична грецька цивілізація пішла водними шляхами на північ, і, як по жилах, розходилась по цілій землі». Як вирозумієте ці слова історика?

 

ІІІ. ЗАВЕРШАЛЬНИЙ ЕТАП

1. Учитель підбиває підсумки гри

 

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. До заключного уроку підготувати невеликий нарис «Найцікавіший урок з історії стародавнього світу», у якому викласти свої думки щодо того, який урок з історії в шостому класі запам’ятався найбільше і чому.

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
1934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку