План-конспект уроку
Тема програми: Приготування супів.
Тема уроку: «Приготування солянок, розсольників і супів пюре.Вимоги до якості. Відпуск. Закріплення навичок з теми»
Мета проведення уроку:
ознайомитись з асортиментом , особливостями приготування перших страв та їх значення у раціоні людини у закладах харчування.;
Навчальна: Формування початкових знань та навичок по виконанню трудових прийомів при приготуванні супів, по виконанню трудових прийомів нарізки продуктів.
Розвиваюча: Розвивати практичні навички при роботі з електрообладнанням, професійним устаткуванням та інструментами.
Виховна: Формувати раціональне використання сировини, економію електроенергії, бережливе ставлення до інвентарю та обладнання.
Тип уроку:
Урок формування умінь і навичок учнів при приготуванні солянок, розсольників і супів пюре.
Матеріально-технічне забезпечення уроку: Проектор, презентація, комп’ютер, спецодяг. Необхідний інвентар для приготування супів, електричне обладнання уроку (електричні плити, м’ясорубка).
Метод проведення: евристична бесіда, практичний показ, мультимедійний супровід уроку
Роздатковий дидактичний матеріал: пакети індивідуальних завдань.
Натуральні зразки: зразки перших страв;
Інструмент, ножі, лопатки, шумівка, ложки розливна,столові ;
Інвентар: : розробні дошки з відповідним маркуванням, лотки,
Кухонний посуд: сковорідки, каструлі різної місткості;
Столовий посуд: глибока столова тарілка, підставна тарілка, фірмовий посуд закладу.
Міжпредметні зв’язки:
1.Технологія приготування їжі з основами товарознавства:
Тема «Приготування супів».
2.Устаткування підприємств харчування:
Тема «Теплові апарати гарячого цеху».
3.Облік, калькуляція і звітність:
Тема «Розрахунок сировини на визначену кількість»
4. Організація виробництва та обслуговування:
Тема «Столовий посуд»
5.Гігієна та санітарія виробництва:
Тема «Санітарні вимоги до приготування та реалізації харчових продуктів».
6.Охорона праці:
Тема «Технічні вимоги безпеки праці під час експлуатації теплового обладнання».
7.Виробнича практика на виробництві Тема «Приготування перших страв».
Алгоритм проведення заняття
І. Організаційний момент (2-3 хв.)
ІІ. Вступний інструктаж (45 хв.)
1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку ( 1 хв.)
2. Мотивація . ( 5 хв. )
3. Актуалізація ( 10-12 хв.)
4. Практичний показ з поясненням ( 20 хв.)
5. Нагадування правил охорони праці та вимог санітарії і особистої гігієни та видача індивідуальних завдань (5 хв.)
ІІІ. Поточний інструктаж
ІV. Заключний інструктаж
Хід проведення заняття
І. Організаційний момент
Майстер вітається з учнями.
Староста звітує про відсутніх та готовність учнів до заняття.
Майстер перевіряє готовність учнів до заняття, стан та комплектність санітарного одягу, взуття .
Вимоги безпеки праці кухаря при приготуванні перших страв
ІІ. Вступний інструктаж
Майстер повідомляє тему, «Приготування солянок, розсольників і супів пюре». Вимоги до якості. Відпуск. Закріплення навичок з теми,мету,заняття.
Мета заняття:
Завдання заняття:
1. Організація робочого місця, підбір інвентарю, інструменту, посуду.
2. Приготування страв згідно індивідуальних завдань.
3. Набуття нових навичок з приготування супів.
1. Повідомлення теми, мети, завдань заняття
4. Проведення бракеражу готових страв.
2. Мотивація навчальної діяльності учнів
Значення перших страв у харчуванні та їх класифікація. Перші страви є джерелом мінеральних і біологічно активних речовин (вітамінів та мікроелементів) Вони містять велику кількість рідини і покривають потребу організму у воді на 15-25%. Теоретично вивчили класифікацію супів, знаємо про широкий асортимент перших страв їх лікувальну і харчову цінність. Зможемо розширити асортимент страв меню на виробництві.
Вміння професійно та якісно готувати страви – добових потреб запорука успіху майбутніх працівників та можливість стати конкурентоспроможними суб’єктами на ринку праці.
3. Актуалізація набутих знань учнів
Майстер запитує |
Скажіть будь ласка. 1.Як класифікують перші страви? |
|
|
|
|
|
|
|
Учні відповідають |
1. відповідь: перші страви класифікують за характером рідкої основи, температурою подавання, способом приготування |
2. відповідь: при пасеруванні овочі зберігають свої властивості і поліпшують смак та аромат заправних перших страв.
|
3.відповідь:цибуля, морква, біле коріння, томат, борошно. |
4.відповідь: буряк червоний столовий. |
5. відповідь: Складає 75-80оС |
6. відповідь: : Спочатку пасерують цибулю до прив’явлення, потім додають моркву і пасерують разом
|
7. відповідь : За 5-7 хв. до готовності |
8. відповідь :Бульйону,овочів та овочевої пасеровки |
4. Практичний показ майстром
Демонструє зразки посуду для подачі перших страв, інструмент, інвентар, і приступає до практичного показу
Для виконання завдання під час практичного показу залучає бажаючих учнів з групи
ІІІ. Поточний інструктаж
Дії майстра |
Дії учнів |
1. Контролює правильність організації робочих місць. Надає допомогу учням, які її потребують |
Учні самостійно організовують робочі місця |
2. Перевіряє правильність виконання практичних завдань |
Звітують майстру щодо виконання завдань |
3. Контролює правильність ведення технологічного процесу варіння заправних супів. Під час варіння супів продукти закладати в певній послідовності для попередження втрат вітамінів та форми нарізаних овочів, Варити супи треба при слабкому кипінні запобігаючи швидкому випаровуванню ароматичних речовин. |
Учні спостерігають за діями майстра та відтворюють їх. |
4. У випадку виникнення типових помилок у декількох учнів одночасно, то майстер зупиняє роботу і демонструє правильність технологічного процесу |
Учні спостерігають за діями майстра та відтворюють їх. |
5. Допомагає учням довести страви до смаку |
Дегустують готові страви, виконуючи бракераж |
6. Консультує щодо оформлення готових страв, правильного підбору посуду |
Порціонують страви з дотриманням правил подачі та температури відпуску |
7. Допомагає правильно розмістити страви |
Роблять виставку готових страв |
ІV. Заключний інструктаж
Дії майстра |
Дії учнів |
Дегустує страви разом з учнями. Робить зауваження, вислуховує думку учнів. Дає оцінку щодо зовнішнього вигляду, смаку, аромату, консистенції страви. |
Отримують посуд для дегустації готових страв. Дегустують готові страви, обговорюють їх, заносять результати досліджень у таблицю. |
Підведення підсумків заняття |
|
Звертає увагу на помилки, які були допущені в процесі роботи, шляхи їх попередження і усунення. Обґрунтовує виставлені оцінки |
Учні звітують, чого нового вони навчилися на цьому заняття, що їх вразило |
Пакет індивідуальних завдань
Індивідуальні завдання учням
1 бригада |
Дотримуючись технічних вимог безпеки праці приготувати «Солянка м’ясна збірна» |
2 бригада |
Дотримуючись технічних вимог безпеки праці приготувати « «Розсольник з крупами» |
3 бригада |
Дотримуючись технічних вимог безпеки праці приготувати «Суп пюре овочевий » |
4 бригада |
Дотримуючись технічних вимог безпеки праці приготувати «Суп пюре «Гаспачо » |
Картка – нагадування
Корисні поради при приготуванні перших страв
«Приготування супів»
Правила санітарії та особистої гігієни під час роботи в гарячому цеху
Витяг з інструкції з охорони праці
Вимоги безпеки праці під час роботи в гарячому цеху
Конфорки електричних плит повинні бути без тріщин, з бортовою поверхнею. Не слід розливати жир або рідину на відкриті ТЕНи або розпечену поверхню конфорок.
Електричне устаткування повинно мати справне заземлення, біля пульту управління має бути гумовий килимок.
Електричне устаткування вмикати та вимикати тільки сухими руками.
Кришку з гарячої каструлі знімати рухом „на себе”, захищаючи лице від опіків парою.
18. Щоб не порізати пальці:
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
за професією “Кухар”3 розряд, з професійно-практичної підготовки по темі уроку:« «Приготування супів»
№ з/п |
Критерії оцінювання |
Критерії оцінювання |
Кількість балів |
1 |
Стан санітарного одягу. |
10 |
|
2 |
Дотримання санітарних вимог, вимог техніки безпеки, прибирання робочого місця. |
15 |
|
3 |
Навчальна дисципліна. |
10 |
|
4 |
Правила здійснення технологічного процесу |
15 |
|
5 |
Дотримання послідовності приготування страви згідно завдання |
25 |
|
6 |
Підбір посуду , інструменту , інвентарю |
10 |
|
7 |
Визначення відсотку відходів . |
10 |
|
8 |
Дотримання норм часу. |
10 |
|
|
Всього |
100 |
|
Результати оцінювання :
Кількість балів |
Оцінка |
96-100 |
12 |
91-95 |
11 |
86-90 |
10 |
81-85 |
9 |
71-80 |
8 |
61-70 |
7 |
56-60 |
6 |
51-55 |
5 |
41-50 |
4 |
31-40 |
3 |
21-20 |
2 |
До 20 |
1 |
Картка – анкета
« Враження про приготовлену страву
Прізвище та ім’я учня______________________________________________
Дата уроку _______________________________________________________
Тема уроку_______________________________________________________
Назва страви:_____________________________________________________
_________________________________________________________________
________________________________________________________________
Що сподобалось
в приготовленій страві:____________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
________________________________________________________________
Що не сподобалось
в приготовленій страві:___________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Поради та побажання:______________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Оцінка за урок_____________________________________________________
Підпис___________________
Інструкційно-технологічна картка
попередження дефектів при приготуванні супів
№ з/п |
Можливі дефекти, вади, недоліки |
Причини виникнення |
Способи Усунення |
1 |
Овочі недоварені або переварені не зберегли форму нарізки |
Не дотримувались послідовності закладки продуктів |
Овочі слід закладати в такому порядку, щоб вони одночасно дійшли до готовності |
2 |
В овочевій пасеровці морква підгоріла, а цибуля сира |
Не дотримувались послідовності закладки овочів |
Слід спочатку спасерувати цибулю до прив'ялення, а потім додати моркву і пасерувати разом |