ТЕМА УРОКУ : «ПРОВИНА ЗІРОК» ДЖОНА ГРІНА – РОЗПОВІДЬ ПРО ІСТОРІЮ КОХАННЯ НЕВИЛІКОВНО ХВОРИХ ЮНАКА ТА ДІВЧИНИ (11 клас)
Мета: формувати компетентності: предметні (розкрити тематику роману «Провина зірок» та охарактеризувати його як один із вершинних у його творчості; з’ясувати значення назви роману; розвивати словниковий запас старшокласників, навички зв’язного мовлення, критичного мислення; виховувати в них потребу у високих та гуманних цінностях); ключові (уміння вчитися: навички визначити роль письменника в літературі та оцінювання культурно-мистецьких явищ; комунікативні: навички роботи у групі; інформаційні: навички роботи із джерелами інформації; уміння критично оцінювати теоретичний матеріал; загальнокультурні: прагнення літературної освіченості; світогляд).
Тип уроку: урок опанування нових знань
Обладнання:
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ . МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1.Слово вчителя: (читання уривку)
“Я досяг піку успіху в діловому світі , в інших галузях моє життя є сутністю успіху. Однак, крім роботи, у мене мало радості.
Можна знайти і купити матеріальні речі. Але є одна річ, яку не можна знайти і купити, коли вона втрачена — не можна купити «життя».
Побалуйте себе добре. І поважайте інших.
Чим старше ми стаємо тим більше ми розумнішаємо, і поступово ми розуміємо, що годинник, який коштує $30 і годинник, який коштує $ 300, показують один і той же час.
Ваше справжнє внутрішнє щастя виходить не з матеріальних речей цього світу.
Якщо ви летите в класі першого класу або економ-класу, якщо літак падає, то ти падаєш разом з ним.
Отже … Сподіваюся, ви розумієте, що коли у вас є друзі або хтось, з ким можна поговорити, то це справжнє щастя! (Стів Джобс, один із засновників компанії Apple))
Він помер мільярдером від раку підшлункової залози. Ось пройшло уже багато часу з дня його смерті, а сказані ним слова й досі змушують кожного замислитися над сенсом життя.
2.Обговорення:
Як ви розумієте ці слова?
Чи згодні ви з ними?
Що є справжньою цінністю життя?
3.Слово вчителя:
Роман, про який говоритимемо сьогодні « Провина зірок». Цей роман 2 тижні очолював списки бестселерів « Нью- Йорк Таймс». Чим він так схвилював і зацікавив людей? Пропоную переглянути буктрейлер до цієї книги.
Перегляд буктрейлеру (створеного учнями, випереджаюче завдання)
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1.Слово вчителя:
Книга Джона Гріна, представника сучасної американської літератури для
« молодих дорослих». Спробуймо пояснити значення назви роману
« Провина зірок». Буквально у перекладі твір Гріна означає « помилки наших зірок», іноді перекладають як «винні зірки». Тож зясуймо, як ви розумієте символіку назви (відповіді дітей, лише потім, як підсумок опрацювання кластеру)
2.Самостійна робота в парах з QR- кодом.
Історія створення роману .
(діти читають коди і розповідають про історію створення роману).
3.Робота над текстом роману
4. Робота в групах (учні об’єднуються у 2 групи і складають характеристику образів)
І група – Гейзел
ІІ група – Огастас
(поки групи презентують результати) 2 учня біля дошки підсумовують , заповнюючи Кола Вени.
5.Робота з текстом роману :
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
V.ПІДСУМОК УРОКУ
Слово вчителя:
Здавна вважали, що у кожного своя зоря. Нехай ваші зорі ніколи не згаснуть. Хай світ і не фабрика з виконання бажань, однак він багатогранний, і на вас чекають відкриття, й ніколи не слід упадати у відчай.
Пам’ятайте: «Щоб побачити веселку, треба терпіти дощ». Не здавайтеся. Вірте у свої сили.
ЖИТТЯ ТРИВАЄ: ЗНАМЕНИТОСТІ, ЯКІ ПЕРЕМОГЛИ РАК(лише декілька….)
1. Майкл Дуглас 2.Алла Мазур
5. Синтія Ніксон
3.Оцінювання
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Завдання за вибором:
1.Перегляньте фільм « Провина зірок» та порівняйте з книгою. Результати презентуйте на уроці
2. Створіть власну обкладинку для роману « Провина зірок» ( умійте пояснити символічне значення створених образів)
3.Напишіть відгук про роман для розміщення в мережі.
Використана література