ТЕМА УРОКУ : «ПРОВИНА ЗІРОК» ДЖОНА ГРІНА – РОЗПОВІДЬ ПРО ІСТОРІЮ КОХАННЯ НЕВИЛІКОВНО ХВОРИХ ЮНАКА ТА ДІВЧИНИ

Про матеріал
Мета: формувати компетентності: предметні (розкрити тематику роману «Провина зірок» та охарактеризувати його як один із вершинних у його творчості; з’ясувати значення назви роману; розвивати словниковий запас старшокласників, навички зв’язного мовлення, критичного мислення; виховувати в них потребу у високих та гуманних цінностях); ключові (уміння вчитися: навички визначити роль письменника в літературі та оцінювання культурно-мистецьких явищ; комунікативні: навички роботи у групі; інформаційні: навички роботи із джерелами інформації; уміння критично оцінювати теоретичний матеріал; загальнокультурні: прагнення літературної освіченості; світогляд).
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ : «ПРОВИНА ЗІРОК» ДЖОНА ГРІНА – РОЗПОВІДЬ ПРО ІСТОРІЮ КОХАННЯ НЕВИЛІКОВНО ХВОРИХ ЮНАКА ТА ДІВЧИНИ  (11 клас)

Мета: формувати компетентності: предметні (розкрити тематику роману «Провина зірок» та охарактеризувати його як один із вершинних у його творчості; з’ясувати значення назви роману; розвивати словниковий запас старшокласників, навички зв’язного мовлення, критичного мислення; виховувати в них потребу у високих та гуманних цінностях); ключові (уміння вчитися: навички визначити роль письменника в літературі та оцінювання культурно-мистецьких явищ;  комунікативні: навички роботи у групі; інформаційні: навички роботи із джерелами інформації; уміння критично оцінювати теоретичний матеріал; загальнокультурні: прагнення літературної освіченості; світогляд).

Тип уроку: урок опанування нових знань

Обладнання:

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ . МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1.Слово вчителя: (читання уривку)

“Я досяг піку успіху в діловому світі , в інших галузях моє життя є сутністю успіху. Однак, крім роботи, у мене мало радості. 
Можна знайти і купити матеріальні речі. Але є одна річ, яку не можна знайти і купити, коли вона втрачена — не можна купити «життя».
Побалуйте себе добре. І поважайте інших.
Чим старше ми стаємо тим більше ми розумнішаємо, і поступово ми розуміємо, що годинник, який коштує $30 і годинник, який коштує $ 300, показують один і той же  час.
Ваше справжнє внутрішнє щастя виходить не з матеріальних речей цього світу.
Якщо ви летите в класі першого класу або економ-класу, якщо літак падає, то ти падаєш разом з ним.
Отже … Сподіваюся, ви розумієте, що коли у вас є друзі або хтось, з ким можна поговорити, то це справжнє щастя!         (Стів Джобс, один із засновників компанії Apple))

 Він помер мільярдером від раку підшлункової залози. Ось пройшло уже багато часу з дня його смерті, а сказані ним слова й досі змушують кожного замислитися над сенсом життя.

2.Обговорення:

Як ви розумієте ці слова?

Чи згодні ви з ними?

Що є справжньою цінністю життя?

3.Слово вчителя:

 Роман, про який говоритимемо сьогодні « Провина зірок».  Цей роман 2 тижні очолював списки бестселерів « Нью- Йорк Таймс». Чим він так схвилював і зацікавив людей? Пропоную переглянути буктрейлер до цієї книги.

 Перегляд буктрейлеру (створеного учнями, випереджаюче завдання)

 

https://youtu.be/DiKF5XZfSlQ

 

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1.Слово вчителя:

Книга Джона Гріна, представника сучасної американської літератури для

 « молодих дорослих». Спробуймо пояснити значення назви роману

 « Провина зірок». Буквально у перекладі твір Гріна означає « помилки наших зірок», іноді перекладають як «винні зірки». Тож зясуймо, як ви розумієте символіку назви (відповіді дітей, лише  потім, як підсумок опрацювання кластеру)

 

 

 

 

 

 

2.Самостійна робота в парах  з QR- кодом.

Історія створення роману .

(діти читають коди і розповідають про історію створення роману).

 

 

 

 

 

 

 

3.Робота над текстом роману

 

  • Яке враження справив на вас прочитаний роман? Що вразило найбільше?
  • Хто є головними героями?
  • За яких обставин познайомилися Гейзел та Огастас?
  • Як вони боролися зі своїми хворобами?
  • Як у родині підтримували кожного з підлітків?

4. Робота в групах (учні об’єднуються у 2 групи і складають характеристику образів)

І група – Гейзел

ІІ група – Огастас

(поки групи презентують результати) 2 учня біля дошки підсумовують , заповнюючи Кола Вени.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Робота з текстом роману :

 

  • Доведіть, що хворі підлітки не здалися , а продовжували жити, дружити, любити?
  • Прочитайте виразно сцену помсти підлітків Моніці- дівчині , що покинула хворого Айзека. На чиєму боці ваші симпатії?
  • Які проблеми порушує автор у своєму творі? ?( Проблема життя і смерті;  любов і смерть;проблема боротьби за життя;проблема сприйняття соціумом  «не таких» дітей;труднощі першого кохання;стосунки підлітків;взаємовідносини  батьків і дітей)
  • Спробуйте навести приклади з тексту, у яких автор натякає читачеві про те, що Огастас помре?
  • Як закінчився роман?
  • Чи можна стверджувати, що у «Провині зірок» - відкритий фінал?
  • Спробуйте передбачити, як складеться подальша доля Гейзел?
  • Чому, на вашу думку, фінал відкритий?

 

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1.   Евристична бесіда
  • Чого нас навчає твір? (Роман весь наповнений життям. Молоді люди, які зробили в житті тільки перші кроки, здатні творити, любити і бути коханими, не можуть жити так, як живуть засуджені до смерті. Навпаки, вони живуть набагато повніше і яскравіше, ніж ми - здорові люди. І саме ця обставина робить роман Джона Ґріна таким привабливим і незабутнім. «Приречені на смерть» діти не плачуть і не стогнуть, а, як і всі підлітки, люблять, ненавидять, бунтують, доводять один одного, ревнують, шукають можливості для самовираження і самоствердження. Твір навчає боротися вірити в себе,  власні сили, в любов)
  • Чи варто писати твори подібної тематики?Чи, можливо, вони сприймаються як спекуляція на темах смерті, раку?
  1. Інтерактивна вправа « Продовж речення»(на вирізаних зірках учні записують продовження речення і зачитують їх, прикріпляючи  на дошці біля слів (Гейзел і Огастас)
  • Вина зірок у тому що….

  

V.ПІДСУМОК УРОКУ

Слово вчителя:

 

Здавна вважали, що у кожного своя зоря. Нехай ваші зорі ніколи не згаснуть. Хай світ і не фабрика з виконання бажань, однак  він багатогранний, і на вас чекають відкриття, й ніколи не слід упадати у відчай.

Пам’ятайте: «Щоб побачити веселку, треба терпіти дощ».  Не здавайтеся. Вірте у свої сили.

2.Перегляд фото відомих людей, які перемогли хворобу (рак)

ЖИТТЯ ТРИВАЄ: ЗНАМЕНИТОСТІ, ЯКІ ПЕРЕМОГЛИ РАК(лише декілька….)

1. Майкл Дуглас                                 2.Алла Мазур

 

  1. Яніна Соколова             4. Міка Ньютон

                       

 

  1. Лайма Вайкуле                                      

                                               5. Синтія Ніксон

 

 

3.Оцінювання

VІ.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Завдання за вибором:

1.Перегляньте фільм « Провина зірок» та порівняйте з книгою. Результати презентуйте на уроці

2. Створіть власну обкладинку для роману « Провина зірок» ( умійте пояснити символічне значення створених образів)

3.Напишіть відгук про роман для розміщення в мережі.

 

 

 

Використана література

 

  1. Грін Джон.Провиназірок / Джон Грін; Пер. з англ.. Віри Назаренко. – К.: Видавничагрупа КМ-БУКС, 2017. – 288 с.
  2. https://uahistory.co/pidruchniki/isaeva-world-literature-11-class-2019-standard-level/59.php
  3. Лінійчук Т.В. Мотив любові та смерті в романі Джона Ґріна «Провина зірок».[Електронний ресурс]. - Режим доступу:https://cutt.ly/8jKinrk
  4. https://vseosvita.ua/library/dzon-grin-vinni-zirki-urok-pozaklasnogo-citanna-18695.html
  5. https://naurok.com.ua/metodichna-rozrobka-uroku-dzhon-rin-provina-zirok-227400.html

 

 

 

doc
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
1041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку