Тема уроку: Тематична атестація за темою «Технологія приготування прісного тіста та виробів з нього. Машини та механізми для приготування тіста, обробки м’яса і риби»

Про матеріал
Закріпити знання здобувачів освіти з тем «Технологія приготування прісного тіста та виробів з нього», «Машини та механізми для подрібнення м'яса та риби.», «Машини для замішування та розкачування тіста.», формувати вміння пояснювати та застосовувати знання; розширити кругозір здобувачів освіти з даної теми.
Перегляд файлу

 

 

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ДНЗ  «КОСТЯНТИНІВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ»

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

 інтегрованого уроку на тему

 «Технологія приготування прісного тіста та виробів з нього. Машини та механізми для приготування тіста, обробки м’яса і риби»

 

 

 

 

Розробили викладачі

 Людмила  Ушкварок

 Світлана Карпенко

Розглянуто та схвалено на засіданні методичної комісії з професії «Кухар. Кондитер»

Протокол № 02 від 29. 09. 2023 р.

Голова МК  _______  Л. П. Ушкварок

 

м. Костянтинівка-2023

План уроку

 

Тема програми з предмету «Технологія приготування їжі з основами товарознавства»: «Технологія приготування прісного тіста та виробів з нього».

Тема програми з предмету «Устаткування підприємств харчування»:   «Машини і механізми  для приготування тіста. Машини та механізми для обробки м’яса і риби».

 Тема уроку: Тематична атестація за темою «Технологія приготування прісного тіста та виробів з нього. Машини та механізми для приготування тіста, обробки м’яса і риби»

 Мета уроку:

 Освітня- закріпити знання здобувачів освіти з тем «Технологія приготування прісного тіста та виробів з нього»,  «Машини та механізми для подрібнення м'яса та риби.», «Машини для замішування та розкачування тіста.», формувати вміння пояснювати та застосовувати знання; розширити кругозір здобувачів освіти з даної теми.

 Виховна - виховувати дбайливе ставлення до екологічних проблем в Україні; естетичний смак; почуття відповідальності;  прививати любов до обраної професії; допитливість, толерантне ставлення до товаришів.

 Розвиваюча - розвивати пам'ять та логічне мислення здобувачів освіти; сприйняття та відтворення нового матеріалу; вміння  користуватися додатковою інформацією та висловлювати суть вивченого.

 Розвиток компетентностей у здобувачів освіти закладу професійної (професійно-технічної) освіти з професії «Кухар»

 Ключові компетентності:

                     КК1. Грамотність (розвиток правопису у професії);

                     КК2. Мовна компетентність (закріплення знань і вмінь оволодіння державною мовою в професії);

                     КК3. Математична компетентність та компетентність у науці, технології та інженерії (здобуття професійних знань і навичок у професії);

                     КК4. Цифрова компетентність (оволодіння навичками працювати з інформаційно-комунікаційними технологіями у професії);

                     КК5. Особистісна, соціальна й навчальна компетентність (розвивання особистісних навичок адаптування в соціумі, вільне володіння здобутими професійними знаннями);

                     КК6.  Громадянська  компетентність  (розвиток  активної громадянської позиції у професії);

                     КК7. Підприємницька компетентність (розвиток підприємницьких навичок у професії);

                     КК8. Усвідомлення та вираження культури (розвиток толерантної та культурної поведінки в соціальній середі на навчанні);

                     КК9. Екологічна та енергоефективна компетентність (здобуття навичок щодо створення екологічних та енергоефективних умов роботи в професії, виховання дбайливого ставлення до природи з максимально енергоефективним використанням всіх ресурсів у професії).

Професійні компетентності:

                     ПК 1. Здатність підготуватися до обробки овочів, грибів, ягід, організувати робоче місце;

                     ПК 2. Здатність проводити механічну кулінарну обробку та нарізання овочів, грибів та фруктів, ягід механічним та ручним способами, простими та складними формами; підготування овочів до фарширування;

                     ПК 3. Здатність підготуватися до оброблення м’яса та приготування напівфабрикатів з м’яса, організувати робоче місце;

                     ПК 4. Здатність готувати напівфабрикати з м’яса різної складності

                     ПК 5. Здатність проводити механічну кулінарну обробку та підготовку субпродуктів м’яса

                     ПК 6. Здатність готувати натуральну січену та котлетну маси з різних видів м’яса та напівфабрикати з них

                     ПК 7. Здатність готувати котлетну масу з птиці та напівфабрикати з неї

                     ПК 8. Здатність готувати котлетну та січену маси з різних видів риби та напівфабрикати з неї

                     ПК 9. Здатність підготуватись до робочого процесу, організувати робоче місце приготуванні борошняних виробів.

                     ПК 10. Здатність виготовляти різні види прісного тіста та виробів з нього, в тому числі з різними начинками: вареників, пельменів, млинчиків, тощо.

Тип уроку:    контроль та перевірка  знань.

 Вид уроку:    інтегрований.

 Методи  уроку: пояснювально-ілюстративний, інформаційно репродуктивний, проблемний, інтерактивний.

 Між предметні  зв'язки: устаткування підприємств  харчування, організація виробництва та обслуговування, санітарія і гігієна виробництва, екологія та біологія, хімія, фізика та астрономія, охорона праці, інформаційні технології.

 Комплексно-методичне  забезпечення уроку : 

-  електронна презентація до уроку (додаток 1);

-  електронна інтерактивна вправа для актуалізації знань і вмінь «Я кухар» (додаток 2);

-  Фізично-емоційна розрядка «Ритмічна фізхвилинка» (додаток 3);

-завдання для контролю та перевірки знань:

                     Інтерактивний батл «Онлайн-тести Quizziz» (додаток 4);

                     Інтелектуальна гра «ЕКО-Технологічне лото» (додаток 5);

                     Інтерактивна онлайн-гра «Розумний кросворд» (додаток 6);

                     Інтелектуальна гра «Кмітливий кухар» (додаток 7);

                     Інтелектуальна гра  на додатковий бал «Під ковпаком» (додаток 8);

- рефлексія уроку (додаток 9)

-оцінювальний лист та критерії оцінювання (додаток 10).

 

 

Професійна  та методична література:

«Сучасна енциклопедія світової кухні», Донецьк, ТОВ ВКФ «БАО», 2004; Антонець Л.І. та   ін.. «Технологія приготування їжі та організації виробництва» (лабораторний практикум) «Факт», 2003;

Доцяк  С.В.    «Технологія приготування їжі з основами товарознавства»,

Київ, «Наш час», 2014;

Дубовіс  Г.О. «Українська кухня», Харків, ФОЛІО, 2006;

Косовенко М.С. та ін.  «Технологія приготування їжі», К. «Факт», 2003;

Кривошей О. «Золота енциклопедія української кухні», ГЛОРІЯ,

Донецьк,2010;

Андреєва В.М., Григораш В.В. «Настільна книга педагога», Харків, видавнича група «Основа»,2006

Мочкіна Л.І. та ін.. «Нестандартні уроки…» (методичний посібник),               «Мандрівець», Тернопіль,2002.

Пометун О., Пироженко Л. «Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання», Київ, 2006

Н.П. Волкова «Педагогіка», Київ, видавничий центр «Академія», 2003 НМЦ ПТО м. Суми  «Методичні рекомендації щодо підготовки викладача до уроку», «На допомогу викладачеві. Рекомендації до написання і оформлення методрозробок».

 Місце проведення : вебкімната

Google Meet 

 Тривалість уроку: 60 хв.

Хід уроку

 

I. Організаційна частина - 1 хв.

  1. Перевірка присутності, рапорт старости групи.

Викладач 1. Доброго дня, діти. Староста, будь-ласка , здайте рапорт по відсутніх на уроці (староста групи доповідає, хто відсутній на уроці та з якої причини).

  1. Перевірка готовності здобувачів освіти до уроку.

Викладач 1. Діти, як ви себе почуваєте? Мабуть трохи хвилюєтесь? Опануйте всі хвилювання, бо зараз буде цікаво та інтерактивно. Чи всі готові до уроку? Ми просили вас сьогодні взяти з собою смартфони. Сьогодні той самий випадок, коли ми дозволимо вам користуватись вашими гаджетами на уроці і він стане вам надійним помічником у навчанні.

Також, традиційно, вам стануть у нагоді кулькові ручки та папірці для ваших нотаток.

II.  Повідомлення теми, мети, очікувальних результатів  уроку -2 хв.

Слайд 1. 

Викладач 1. Тема нашого уроку «Технологія приготування прісного тіста та виробів з нього з використанням машин і механізмів для приготування тіста, обробки м’яса».

Викладач 2. І ми очікуємо від вас такі результати:

 

 

 

Слайд 2. 

 

Очікувані результати уроку:

Під час  уроку здобувачі освіти закріплять свої знання з:

      асортимент, технологію та відпуск страв і виробів з прісного тіста;

      вплив різних факторів на смакові якості страв і виробів з прісного тіста;

      як правильно подавати і  зберігати готові страви з прісного тіста;

      основні правила теплової обробки страв;

      Види машин та механізмів для приготування тіста;

      Види машин та механізмів для обробки м’яса та риби (м’ясорубка);

      Правила експлуатації устаткування при приготуванні страв і виробів з прісного тіста. 

 

Слайд 3.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів - 5 хв.

Викладач 1. Сьогодні ви всі отримаєте оцінки, станете учасниками тематичної атестації одразу по двом предметам «Технологія приготування їжі» та «Устаткування підприємств харчування».  Як ви, напевно, здогадались, наш урок буде походити у незвичному для вас форматі. Сьогодні ми вам пропонуємо зіграти в цікаві ігри з простими правилами і отримати за це електронні бали, які ми підсумуємо наприкінці уроку.

 Перед початком нашого уроку-гри пропонуємо згадати все те, що ви дізналися протягом вивчення цієї теми і закрутити «Колесо Фортуни» з питаннями, на які необхідно дати коротку відповідь, або виконати коротку практичну вправу. І так, поїхали (викладач крутить інтерактивне колесо із запитаннями для актуалізації знань за темами та запитує їх у здобувачів освіти):

  1.   Що таке клейковина?
  2.   Від чого залежить харчова цінність тіста?
  3.   Оберіть машини періодичної дії?
  4.   У яких машинах для приготування тіста закладений принцип об'ємного дозування?
  5.   У яких машинах для приготування тіста закладений принцип об'ємного дозування?
  6.   Оберіть малогабарітні просіювачі для борошна барабанного типу?   

Посилання на вікторину «Я кухар»: https://view.genial.ly/652d6674086b5900119cb874/interactive-content-last-one-standing-quiz

 ІV . Контрольно-перевірочний етап – 45 хв.

Слайд 4. Інтерактивний батл «Онлайн-тести Quizziz» (додаток 4) – 12 хв.; Викладач 2. Перше завдання тематичного оцінювання, яке ви виконаєте, має назву «Інтерактивний батл «Онлайн-тести Quizziz». Першочергово вам необхідно вашими смартфонами відсканувати QR-код, який ви бачите на медійній дошці. Ви повинні перейти на сторінку входу інтерактивної гри «Quizziz», де необхідно ввести числовий код, який ви також бачите у правому куті дошки. Наступним завданням цієї гри – є введення ваших імен та прізвищ. Натисніть на віртуальну кнопку «Грати» і ви перейдете до тестових запитань за темою уроку. Вам необхідно у короткий термін відповісти на 12 запитань, обравши лише одну правильну відповідь, які висвітлюються у вас у смартфонах. На кожне запитання відводиться 1 хвилина. Максимальна кількість зароблених балів у цій вправі – 3 бали. Платформа самостійно прорахує ваш рейтинг і висвітлить його в діаграмі. Розпочинаємо гру!

(Викладач читає запитання і варіанти відповідей, здобувачі освіти відповідають на тести)

Посилання для здобувачів освіти: https://quizizz.com/join/ 

По завершенню гри викладач заносить результати тестування у зведену порівняльну таблицю.

Слайд 5. Інтелектуальна гра «ЕКО-Технологічне лото» (додаток 5) – 6 хв.

 

Викладач 1. Молодці, хлопці та дівчата! Ви показали гарний результат, але ми вимушені рухатися далі. Наступним етапом нашої спільної роботи є інтелектуальна гра «ЕКО-Технологічне лото». Суть гри у тому, що ви отримуєте конверти із завданням, розпаковуєте його. Підпишіть у правому верхньому куті ваші прізвище та ім’я. В завданні ви повинні вгадати назву страви і записати її у  таблицю в колонці праворуч. Також, з поміж запропонованого устаткування оберіть те, яке найбільше підходить для приготування цієї страви і підкресліть його або їх, бо їх може буде дікілька. Якщо ви виконаєте все вірно – ви отримаєте найбільший бал за виконане завдання. Максимальна кількість зароблених балів у цій вправі – 2 бали на кожен предмет. Час на виконання – 5 хвилин. Бажаю вам успіхів!

Самостійна робота здобувачів освіти. З поданого набору продуктів здобувачі освіти складають страву або виріб, вгадують її назву та визначають устаткування для її приготування. 

По завершенню гри викладач заносить результати виконаної роботи у зведену порівняльну таблицю.

Слайд 6. Ритмічна фізхвилинка  «Фізично-емоційна розрядка»  (додаток 6) – 3 хв.

Здоров’язберігаючі технології – 3 хв.

Ритмічна фізхвилинка  «Фізично-емоційна розрядка»

Мета: зняти втому і напругу здобувачів освіти на уроці, внести емоційний розряд, удосконалювати загальну моторику активно змінюючи діяльність здобувачів освіти на уроці.

Здобувачі освіти виконують прості фізичні вправи, повторюючи рухи за викладачем.

Викладач 2. Діти, ви гарно попрацювали, молодці. Бачив ваші емоції та переживання. Думаю, що нам час емоційно розрядитись і необхідно трохи порухатись. Будь ласка, підійміться з ваших робочих місць і розташуйте свої стільці на відстані «витягнутої руки» один від одного та від столів. Сідайте за свої стільці і повторюйте разом зі мною вправи з відео-фрагменту руханки, який ви бачитимете на екрані.

Викладач вмикає відео-фрагмент руханки і разом із здобувачами освіти відтворює вправи з відео. 

Викладач2. Молодці! Поплескали собі у долоні! Порухались, зняли емоційну напругу і зараз продовжуємо далі працювати. Поставте, будь ласка,  свої стільці та сідайте на свої місця.

Слайд 7. Інтерактивна онлайн-гра «Розумний кросворд»  (додаток 7) – 12 хв.

Викладач 2. Дійсно молодці, але треба рухатися далі! Наступний етап нашого уроку – це гра «Розумний кросворд». Для цієї гри вам знову знадобляться ваші смартфони. Увага! Подивіться на дошку. Ви бачите перед собою два QR-коди. В цих кодах зашифровані два онлайн-кросворди за двома предметами «Технологія приготування їжі» та «Устаткування підприємств харчування». Вам необхідно розгадати два кросворди. Для цього відскануйте обидва коди, спочатку один, потім, коли відгадаєте перший кросворд– інший. Коли ви виконаєте завдання кросвордів вам необхідно буде вказати своє Прізвище та ім’я, скопіювати ваш результат і відправити його мені на меседжер. Приклад, як це зробити, ви бачите на медійній дошці. На цю вправу виділяється 12 хвилин. Максимальна кількість балів за кожен із кросвордів – 3 бали. І так, час пішов.

 Інтерактивна онлайн-гра «Розумний кросворд» Самостійна робота здобувачів освіти. Суть гри: розгадати кросворд та знайти ключове слово.

Кросворд з предмету «Устаткування підприємств харчування»

Кросворд з предмету «Технологія приготування їжі з основами товарознавства»

 Викладач 2. Час вийшов. Молодці, ви гарно попрацювали!

По завершенню гри викладач заносить результати виконаної роботи у зведену порівняльну таблицю.

Слайд 8. Інтелектуальна гра «Кмітливий кухар» (додаток 8) – 10 хв. Викладач1 .  А ми рухаємось далі. Наступне завдання, яке вам необхідно буде виконати – це  відгадати, який виріб прихований у технологічній карті за підказками у ній, заповнити технологічну карту на виріб та інструкційну – на устаткування. Час на виконання цього завдання – 10 хвилин. Максимальна кількість балів – 3 бали.

 Самостійна робота здобувачів освіти. Здобувачі освіти отримують не заповнені технологічну карту виробу з прісного тіста та інструкційну карту на устаткування, яке використовувалось у приготуванні його. Суть гри: Відгадати, який виріб прихований у технологічній карті за підказками у ній, заповнити технологічну карту на виріб та інструкційну – на устаткування.

Викладач 1. Молодці, ви гарно попрацювали! Рухаємось далі.

Слайд 9. Інтелектуальна гра  на додатковий бал «Під ковпаком»  (додаток 9) – 2 хв.

Викладач 1. Наступне і останнє завдання, яке ми пропонуємо вам виконати – це гра на додатковий бал «Під ковпаком». Вам  необхідно витягти завдання з під ковпака кухара та миттєво відповісти на запитання, які там прописані. Максимальний бал – 1 бал.

По завершенню гри викладач заносить результати виконаної роботи у зведену порівняльну таблицю.

     VII. Підсумок  уроку – 6 хв.

             

     Аналіз успішності засвоєння матеріалу і діяльності здобувачів освіти, оцінювання здобувачів освіти (оцінювальний лист та критерії оцінювання (5 хв.) (додаток 10).

     Рефлексія. (1 хв.)

       VIІІ . Домашнє завдання - 1 хв.

 

     Доцяк В. С. «Технологія приготування їжі з основами товарознавства» К: «Наш час», 2014.  Повторити тему  «Страви з прісного тіста» 

     Саєнко Н.П., Волошенко Т.Д. Устаткування підприємств громадського харчування. — К.: ВАТ «Поліграфкнига», 2005. Повторити тему «Машини та механізми для приготування тіста»  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

Інтерактивний батл «Онлайн-тести Quizziz»

Вибери правильну відповідь  (за кожну правильну відповідь – 0,25 бали):

 

Технологія приготування їжі з основами товарознавства

 

  1. В якому цеху готують страви з прісного тіста?

а) Борошняному цеху;

б) У соусному відділенні гарячого цеху;

в) Кондитерському цеху;

г) Холодному цеху.

  1. Як називають виріб з прісного тіста, який має форму сонця?  а) Млинець;

б) Вареник;

в) Пельмень;

г) Галушка.

  1. Яким видам теплових обробок підлягають вироби з прісного тіста?

а) Тушкування, Термоміксинг, Сушіння;

б) Папільйот, Копчення, Су-від;

в) Всі відповіді вірні;

г) Варіння, Смаження, Запікання.

  1. Що таке борошно?

а) Продукт, який одержують шляхом кристалізації дрібних частин зерна використовують для приготування кулінарних виробів; 

б) Продукт, який одержують шляхом обсмаження зерен використовують для приготування кондитерських виробів;

в) Продукт, який одержують подрібненням у порошок зерен різних культур і використовують для приготування кулінарних страв та кондитерських виробів; г) Всі відповідь.

  1. На які групи поділяють начинки для вареників?

а) Овочеві, м'ясні, рибні, сирні, фруктові і ягідні; 

б) Варені, смажені і запечені;

в) Картопляні, капустяні, полуничні, вишневі, грибні, печінкові, сирні; г) Всі відповіді вірні.

  1. Як називають виріб з прісного тіста, який смажать у фритюрі і має форму схожу на "Напівмісяць" ? а) Вареник; 

б) Пиріжок;

в) Чебурек;

г) Хінкалі.

 

 

 

 

 

 

Устаткування підприємств харчування  

  1. Після тривалого використання м'ясорубки «TS 12»  двигун раптово зупинився. Які помилки допущені робітником м'ясного цеху підприємства ресторанного господарства? а)  Довго працював без зупинки машини;

б)  Подавалось м’ясо великими шматками;

в)  Сильно натискав товкачиком на шнек;

г)  Всі відповіді вірні.

  1. Робочими органами м’ясорубки є: 

а) Дискові ножі;

б) Ножові решітки;

в) Шнек, рухомі і нерухомі ножі і решітки;

г) Всі відповіді вірні.

  1. Як визначають відстань між робочими валками в сучасних машинах для розкачування тіста?

а) Візуально; 

б) Виміряють лінійкою;

в) Відстань між валками регулюється автоматично на початку технологічного процесу;

г) За допомогою шкали біля регулятора валків.

  1. Яке призначення має шнек в м'ясорубці?

а) Обертає ножі в м'ясорубці; 

б) Просуває сировину усередині робочого циліндра;

в) Розподіляє сировину між ножами та решітками;

г) Закріплює ножі, решітки та ущільнювальне кільце в м'ясорубці.

  1. На палець шнека  в м'ясорубці встановлюються:

а) Шнек, ножі, пружина,  решітка; 

б) Ножі, решітки, кільце;

в) Ножі, пружина, решітка, кільце;

г) Ножі, решітка, гайка.

  1. Про яку машину для підготовки та обробки тіста йде річ: Через ексцентрик, насаджений на вал однофазного електродвигуна потужністю 90 Вт, завантажувальний бункер здійснює коливальні рухи, за рахунок яких продукт із бункера обробляється і через розвантажувальний бункер висипається в підставлену тару? а) Тістомісильна машина; 

б) Просіювач для борошна;

в) Машина для порціонування тіста;

г) Машина для формування виробів.

 

 

 

Відповіді до інтерактивної вправи «Онлайн-тести Quizziz»

 

 

№ з/п

Технологія ПЇОТ

Устаткування ПХ

1

б

г

2

а

в

3

г

г

4

в

б

5

а

б

6

в

б

 

 

 

 

 

 Додаток 4

Інтелектуальна гра «ЕКО-Технологічне лото»

Інтелектуальна гра «ЕКО-Технологічне «ЕКО

І Варіант

Сировина

Теплова обробка

Страва

 

тісто прісне, капуста тушкована, олія

варіння

Назва страви

_____________________________________

Устаткування:

-         Електрична плита

-         Тістомісильна машина

-         Пароконвекційна шафа

тісто прісне,  повидло

смаження

Назва страви

_____________________________________

Устаткування:

-                       Електрична плита

-                       Збивальна машина

-                       Пароконвекційна шафа

тісто прісне, сало, цибуля

варіння

Назва страви

_____________________________________

Устаткування:

-         Електрична плита

-         Тістомісильна машина

-         Пароконвекційна шафа

 

макаронні вироби, м’ясо, цибуля

варіння

Назва страви

_____________________________________

Устаткування:

-         Електрична плита

-         Тістомісильна машина

-         Пароконвекційна шафа

 

прісне тісто, шарове, сосиски

випікання

Назва страви

_____________________________________

Устаткування:

-         Електрична плита

-         Тістомісильна машина

-         Пароконвекційна шафа

 

прісне тісто, м’ясо, цибуля

смаження у фритюрі

Назва страви

_____________________________________

Устаткування:

-         Електрична плита

-         Тістомісильна машина

-         Пароконвекційна шафа

 

                                                 ІІ Варіант

Сировина

Теплова обробка

Страва

 

тісто прісне, картопля товчена, цибуля смажена на олії

варіння

Назва страви

_____________________________________

Устаткування:

-         Електрична плита

-         Тістомісильна машина

-         Пароконвекційна шафа

тісто прісне, 

сир кисломолочний, цукор-пісок

смаження

Назва страви

_____________________________________

Устаткування:

-                       Електрична плита

-                       Збивальна машина

-                       Пароконвекційна шафа

тісто прісне замішане

на картопляному пюре, сало-шпик прикопчене

варіння

Назва страви

_____________________________________

Устаткування:

-         Електрична плита

-         Тістомісильна машина

-         Пароконвекційна шафа

 

макаронні вироби,

м’ясо, цибуля, сир твердий

запікання

Назва страви

_____________________________________

Устаткування:

-         Електрична плита

-         Тістомісильна машина

-         Пароконвекційна шафа

 

прісне тісто, шарове, сосиски

випікання

Назва страви

_____________________________________

Устаткування:

-         Електрична плита

-         Тістомісильна машина

-         Пароконвекційна шафа

 

прісне тісто, сир твердий

смаження у фритюрі

Назва страви

_____________________________________

Устаткування:

-         Електрична плита

-         Тістомісильна машина

-         Пароконвекційна шафа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

Інтерактивна онлайн-гра «Розумний кросворд»

На цю вправу виділяється 12 хвилин. Максимальна кількість балів за кожен із кросвордів – 3 бали. 

                                                 

                                       Кросворд з предмету

                                          «Устаткування підприємств харчування»

 

Інтерактивна онлайн-гра «Розумний кросворд»

На цю вправу виділяється 12 хвилин. Максимальна кількість балів за кожен із кросвордів – 3 бали. 

                                                 

                                            Кросворд з предмету                                                «Технологія приготування                                                      їжі з основами товарознавства»

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

Інтелектуальна гра  «Кмітливий кухар»

Вказати основні елементи тістомісильної машини А2-ХТМ і відповідно до орієнтування по даному питанню здобувачам освіти наведено схему тістомісильної машини А2-ХТМ  в загальному вигляді і в розрізі

 

 

Схема тістомісильної машини А2-ХТМ:

1. ____________________________________________________________________ 2. ____________________________________________________________________ 3. ____________________________________________________________________4. ____________________________________________________________________ 5. ____________________________________________________________________

6. ____________________________________________________________________ 7. ____________________________________________________________________8. ____________________________________________________________________

  1. __________________________________________________________________
  2.         _______________________________________________________________11. ____________________________________________________________________ 12. ____________________________________________________________________ 13. ____________________________________________________________________

14. ___________________________________________________________________Ці знання необхідні для дотримання правил експлуатації.

 

 


Інтелектуальна гра   «Кмітливий кухар»

Вказати основні елементи тістомісильної машини А2-ХТМ і відповідно до орієнтування по даному питанню здобувачам освіти наведено схему тістомісильної машини А2-ХТМ  в загальному вигляді і в розрізі

 

Схема тістомісильної машини А2-ХТМ:

 

Очікуваний результат: 1 – фундаментна плита;2 – діжа;3 – станина;4 – вісь повороту траверси;5, 10 – електродвигуни;6, 11 – клинопасові передачі; 7 – кінцеві вимикачі;8 – гвинтова пара;9 – траверса;12 – планетарна передача;13 – кришка;14 – місильний орган  Ці знання необхідні для дотримання правил експлуатації.

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектуальна гра «Кмітливий кухар»

Вказати що за виріб прихований у підказці, відкинувши зайві інгредієнти (закреслити у підказці),  скласти технологічну картку виробу з прісного тіста , вказати вимоги до якості

Підказка:  Борошно пшеничне в/г, Сіль кам’яна, Сир кисломолочний, Вода питна,

Капуста білоголова, Рафінадна пудра, Морква, Цибуля ріпчаста, Печінка куряча, Олія рафінована очищена, Томатна паста , Чорний перець мелений, Вишня без кісточок  

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА 

Назва страви «__________________________________________________»

з/п

Сировина

Вага, г

Брутто

Нетто

1

 

800

740

2

 

10 

10

3

 

500

500

4

 

700

650

5

 

300

250

6

 

200

160

8

 

140

140

9

 

100

100

10

 

3

3

Вих

ід

2 710

2 500

Технологія приготування

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

Вимоги до  якості: 

Колір - ________________________________________________ 

Консистенція – _________________________________________

Запах – ________________________________________________

Смак – ________________________________________________

Інтелектуальна гра

Очікуваний результат: зайві інгредієнти (сир кисломолочний, вишня без кісточок, печінка куряча, рафінадна пудра)

 

 

 

 

 

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА 

Назва страви «Вареники з капустою»

з/п

Сировина

Вага, г

Брутто

Нетто

1

Борошно пшеничне в/г

800

740

2

Сіль кам’яна

10 

10

3

Вода питна 

500

500

4

Капуста білоголова

700

650

5

Морква

300

250

6

Цибуля ріпчаста

200

160

8

Олія рафінована очищена

140

140

9

Томатна паста 

100

100

10

Чорний перець мелений

3

3

Вихід

2 710

2 500

Технологія приготування

Просіяти борошно. Воду закип’ятити. Сіль розчинити в окропі. Змішати рідину з борошном. Замісити однорідне тісто. Замісити однорідне тісто і дати йому час на «відпочинок», приблизно 15-20 хвилин.

Капусту нашаткувати, моркву натерти на терці, цибулю порізати кубиком. На нагрітій сковороді з олією смажити цибулю до золотистого кольору, додати моркву, капусту і смажити до напівготовності капусти. Додати томатну пасту. Ретельно все обмішати. Додати воду, лавровий лист і тушкувати до готовності капусти. Охолодити тушковану капусту і подрібнити її на м’ясорубці через решітку з найбільшими отворами.

Розкачати тісто та розділити на круглі шматки. По центру викласти начинку та защипнути вареник у форму «напівмісяць» або трикутника. Вареники варити у підсоленій воді до готовності.

Вимоги до  якості: 

Колір - сіро-білий. 

Консистенція – м’яка, пружна

Запах – властиве борошну та тушкованій капусті, без сторонніх запахів

Смак – в міру солоний, без сторонніх присмаків

 


Додаток 7

Інтелектуальна гра на додатковий бал «Під ковпаком»

І варіант

Дайте відповіді на 2 запитання:

 

1

ВАРЕНИК Про що йде мова? «У діалектах також пироги — українська національна страва у вигляді відвареного прісного тіста і начинки з картоплі, м'яса, грибів, овочів, фруктів, ягід та сиру»

2

ТІСТОМІСИЛЬНА МАШИНА Про що йде мова? «Вони бувають спіральні, зі стаціонарною діжею, з підкатною діжею, ті, що самі перекидаються, горизонтальні, планетарні та інші»

____________________________________________________________________

 

 

ІІ варіант

Дайте відповіді на 2 запитання:

 

1

ЧЕБУРЕК Про що йде мова? «Пиріжок із прісного тіста з м’ясним фаршем та гострими приправами, засмажений в олії. Іноді як начинку використовують сир, є однією з основних національних страв кримських татар»

2

ФАРШЕМІШАЛКА Про що йде мова? «Вони використовуються на підприємствах харчової промисловості для змішування фаршу (включаючи емульсії) з різними добавками, спеціями, приправами з подальшим його перемішуванням до однорідної консистенції»

 

Інтелектуальна гра  на додатковий бал «Під ковпаком»

 

 

 

 

 

 

Додаток 8

РЕФЛЕКСІЯ УРОКУ

 

 

- Добре, урок сподобався

 

 

- Погано, не сподобався урок

 

 

 

Додаток 8

 

 

 

 

Додаток 9

 

 

Домашнє завдання:

 

Повторити матеріал на с. 286 Доцяк В.С. «Технологія приготування їжі з основами товарознавства продовольчих товарів.

Саєнко Н.П., Волошенко Т.Д. Устаткування підприємств громадського харчування с. 87.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Зміни до Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах (Зареєстровано в Міністерстві юстиції 29.07.2015 за № 913/27358).
  2. Ковальчук В.І. Інноваційні підходи до організації навчального процесу в ПТНЗ: спецкурс для підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів освіти / В.І.Ковальчук.  К.:  Шкільний світ, 2009. 136 с.
  3. Кулішов В.С. Теоретичні і методичні аспекти проведення інтегрованих занять у закладі професійної освіти на засадах компетентнісного підходу: навчально-методичний посібник. Біла Церква: БІНПО ДЗВО «УМО» НАПН України, 2021. 68 с.
  4. Лузан П.Г., Кравець Ю.І., Пятничук Т.В. Формування змісту професійного навчання кваліфікованих робітників з інтегрованих професій: методичний посібник / П.Г.Лузан, Ю.І.Кравець, Т.В. Пятничук. К.: Інститут ПТО НАН України, 2012. 136с.
  5. Методика підготовки та проведення інтегрованих теоретичних і практичних занять [Електронний ресурс].- Режим доступу: https://pidru4niki.com/1506091355067/pedagogika/metodika_pidgotovki_provedennya_integrovanih_teoretichnih_praktichnih_zanyat
  6. Рудницька Н., Тарнавська Н. Дидактична суть інтеграції та способи її реалізації у процесі навчання.  Молодь і ринок №7 (162), 2018. С.4-51.
  7. Стечкевич О.О. Організація уроків виробничого навчання: компетентнісний підхід: навчально-методичний посібник.  К.: Педагогічна думка, 2013. 128с.
  8. Шевчук С.С. Інноваційний урок у професійній школі: Навчально-методичний посібник /С.С.Шевчук.  Біла Церква, БІНПО, 2015. 110с.
  9. Шевчук С.С. Діяльність педагога професійної школи у контексті інноватики: Навчально-методичний посібник для самостійної роботи слухачів курсів підвищення кваліфікації. Біла Церква: БІНПО ДВНЗ «УМО» НАПНУ.  2017. 106с.
  10. Шевчук С.С., Кулішов В.С.  Дидактика професійної освіти: практико-зорієнтований аспект: навчально-методичний посібник.   Біла Церква: БІНПО ДЗВО «УМО» НАПНУ,  2021. 212 с.
  11. Шевчук С.С. Реалізація сучасних освітніх практик у професійну  підготовку фахівців сфери обслуговування: Навчально-методичний посібник /С.С.Шевчук.  Біла Церква: БІНПО ДЗВО «УМО» НАПНУ.  2018. 139с.

 

docx
Додано
19 жовтня 2023
Переглядів
506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку