Тема уроку: "Зимонько голубонько!"

Про матеріал
Продовжити знайомити дітей з характерними ознаками зими; Вчити відчувати образність художнього слова, вчити учнів бачити і відчувати красу природи, вчити дотримуватись правил безпеки взимку: Розвивати вміння дітей правильно аналізувати прочитане, мовлення дітей,вчити помічати красу довкола;
Перегляд файлу

Урок позакласного читання у  2 класі

Тема уроку: Зимонько голубонько!

Мета уроку: Продовжити знайомити дітей з характерними ознаками зими;

  Вчити відчувати  образність художнього слова, вчити учнів бачити і відчувати красу природи, вчити  дотримуватись правил безпеки взимку. Розвивати вміння дітей правильно аналізувати прочитане, мовлення дітей,вчити помічати красу довкола; удосконалювати навички роботи з ножицями, пензлем;

Виховувати любов до природи рідного краю, бережне ставлення до неї.

 

                                            Хід уроку

І. Організація класу

Обідній час! Сонце в небі піднімається!

Наш 2 клас з думками збирається !

Успіхів я зичу тому,

хто прийшов працювати до класу.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

( Учитель ставить запитання, учні, передаючи уявний мікрофон, висловлюють свою думку щодо поставленого запитання.)

Вправа «Мікрофон»

-         Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок?

-         А якими повинні бути ви?

-         Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий,продуктивний урок. А він у нас сьогодні дійсно не звичайний.

Адже на ньому ми будемо читати, співати, танцювати,вирізати, фарбувати. Чи цікавий буде урок? Все залежить від вашої активності, уважності, творчості.

ІІІ. Створення емоційного фону уроку.

1.Читання вірша вчителем.

Пряля

Сидить пряля та й пряде — 
сніг іде — іде — іде — 
нитка рветься де-не-де — 
а вона пряде й пряде. 
Вже напряла хуртовин 
на шапки для верховин — 
на сувої полотна — 
на завіску для вікна, 
на хустину й укривало — 
мало — мало — мало — мало — 
сніг іде — іде — іде — 
а вона пряде й пряде...
(Ліна Костенко)

 

Дитячі вірші про зиму: Пряля

2.Обговорення ілюстрації із зображенням дівчини – Зими, що їде у санях,  запряжених трійкою.

3.Розповідь з елементами бесіди про місяць грудень.

  • А чи любите ви зиму? (згадайте, скільки гарного навкруги взимку – ажурні сніжинки, вкриті білим снігом дерева, таємничі кучугури).
  • Що можна робити на вулиці взимку? (кататися на санках, ковзанах, грати у сніжки, ліпити снігову бабу).
  • Пригадайте, як називаються зимові місяці?(грудень, січень, лютий).

 

 Грудень рік кінчає, зиму починає. Зима розпочинається в грудні, і в народі цей місяць назвали «першозимник», грудень-студень (на всю зиму землю вистужує). В цьому місяці дні найкоротші, а ночі найдовші. Тому його ще іменували «ніч року».
Грудень – від слова груддя. Після осінніх дощів розтоптані возами грунтівки замерзали. Їздити такими дорогами було важко – заважали замерзлі грудки. Сховав грудень під кригою водоймища, розмалював шибки сріблом, повдягав у білі мережива ліси, кожну грудочку землі перетворив на міцну грудку. У народі його звали: лютень, хмурень, стужайло, мостовик, трусим.

ІV. Основна частина уроку.

1.Розглядання ілюстрації з зображенням зими.

http://i28.fastpic.ru/big/2011/1230/9d/4a1f7df001d77f5fc17a2e4b463f189d.jpg

- Отже,ви побачили, що зима приходить не лише у наше село, місто, а й у ліс, поле, у гай, у сад. Вона крокує всією нашою країною. І до нас на урок завітала. Тож давайте всі разом скажемо їй: «Добридень, зимо! Ми раді вітати тебе у нас на уроці».

 2.Гра «Додай прикметник»

- А зараз за допомогою вірша ви відповісте на запитання: яка зима?

3.Розчитанка.

А) прочитати на одному диханні;

(На плакатах записані слова,вірш; учні читають їх на одному диханні)

Сніг, зима, хмара, холодна, сніжинка, метелиця

-         Хто на одному диханні зможе прочитати більше?

На дуби і на ялинки:

Тихо падають сніжинки:

1 сніжинка, 2 сніжинки…

3 сніжинки, 4 сніжинки, 5 сніжинок….

Б) Фотооко – подивитись на таблицю і сказати одне слово, яке запам’ятали;

Подивитись ще раз – назвати два слова; яке слово написане першим? Останнім?

Лід, сніг, зима, мороз, холодок,сніжок, снігопад

4. Читання учнями віршів про зиму.

5.Це цікаво знати!

- У нашого народу є ще багато прикмет, за якими визначають погоду взимку.

Дим вгору в’ється – на мороз.

Падає великий лапатий сніг – на негоду і сирість.

Собака качається - на сніг.

Гуска ховає ніс під крило – на мороз.

6. «Гронування». Скаладання «Павутинки»

- Діти, давайте складемо «павутинку» до слова «зима» . ( На дошці – плакати «сніжинки», учні відгадують загадки і прикріплюють до кожного промінчика « Сніжинки» - відгадки, які заготовлені вчителем заздалегідь.)

Крил не має, скрізь літає

Та ще й куряву здіймає.  ВІТЕР

Без ніг біжить, без крил летить. ВІТЕР

Я падаю на ваші хати,

Я білий – білий, волохатий,

Я прилипаю вам до ніг

І називаюсь просто…СНІГ

В небі хмара пролітала,

Білий пух порозсипала.

Він на землю міцно ліг,

Називають його….Сніг

7.Робота з деформованим текстом.

Діти, погляньте на екран. На ньому записано речення. Але ж у нас на уроці присутня Зимонька. Вона вирішила побавитися з вами, легенько дмухнула вітерцем – і всі літери переплуталися. Давайте швиденько поставимо їх на місця і прочитаємо речення.

З бане тілела жнані, рнага, вом  рказі, жиснінка.

З неба летіла ніжна , гарна, мов зірка, сніжинка.

-         З чим порівняно сніжинку в реченні? А ще з чим її можна порівняти?

8. Зустріч із Сніжинкою. Казка про маленьку  Сніжинку.

Високо-високо в небі жила собі маленька біла Сніжинка. Зиму вона називала Матінкою, а Мороз тріскучий - Батечком.
         Більше за все на світі полюбляла ця Сніжинка дивитися вечорами вниз на землю:
- Ах! Якби я була великим і пухнастим Снігом, то вкрила б собою  і дерева, і дома
і доріжки в парку, і взагалі все-все навкруги. Уранці прокинулися б дітлахи, зраділи і 
цілий день грали в сніжки, будували фортеці, каталися на лижах і санчатах. Вони б весело сміялися і
усі були б щасливі, адже діти так люблять Сніг. Але я така маленька і непомітна, мені ніколи
не зробити чогось великого і приємного для дітей.
           Так горювала малеча кожного вечора, дивлячись з вікна прекрасного крижаного замку.
           Але якось одного разу подув дуже сильний північний вітер, Сніжинка не втрималася і впала прямо на землю. Як же вона здивувалася, коли побачила, що поряд з нею, щільно стоять один до одного і міцно тримаються за руки такі ж маленькі снежиночки, як вона сама!
- Так от воно що!!! Я з висоти думала, що Сніг - це один величезні пухнастий килим, а виявилось, що це просто мільярди моїх подружок міцно тримаються за руки!
- Давай руку! - сказали вони їй. І Сніжинка з гордістю вступила у їхні ряди.
           Ось так здійснилася мрія однієї маленької Сніжинки - вона стала частиною великого пухнастого Снігу і подарувала дітям новорічну радість.

9. Самостійна робота.

(вирізування сніжинок, повторення правил роботи з ножицями)

Учні під мелодію пісні « Білесенькі сніжинки» вирізають із серветок сніжинки. Вирізані сніжинки піднімають вгору, а потім дарують їх дівчинці – Сніжинці.

10. Робота з текстом « Мільйон мільйонів сестричок»

(методична структура АУР – « актуалізація – усвідомлення- рефлексія»)

Читання з передбаченням. Текст поділено на 4 частини.

11.Поетична хвилинка.

- А тепер спробуємо скласти вірш про зиму. ( на таблиці запис, учні добирають до питань слова і складають вірш)

(Що зробила? Що?) сизокрила,

(Яким? Чим? Що?) вкрила.

(Звідки? Що роблять? Які?) сніжинки

(Хто? що зробили? у чиї?) хатинки.

V. Підсумок уроку.

- Ось і закінчився наш урок. Яким він у нас був?

- Що нового дізналися на уроці?

 

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку