Тема. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на одноцифрові числа.Розв’язування задач

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з прийомом усного ділення багатоцифрових чисе на одноцифрове; повторити прийоми обчислення виразів та рівнянь на знаходження невідомогодільника; удосконалювати вміння учнів розв’язувати прості і складні задачі; розвивати логічне мислення та пізнавальну активність, пам'ять, увагу. виховувати самостійність, працелюбність, здоров’язберігаючу компетентність; посилювати пізнавальний інтерес школярів. Тип уроку: урок-подорож з використанням інтерактивних технологій
Перегляд файлу

 

   

 

 

 

Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на одноцифрові .

Розвязування задач та рівнянь.

  

 

 

 

                                                      Підготувала Байдалюк Т.В.,

                                                       учитель початкових класів

                                                       вищої категорії,

                                                       Тарасівського НВК

 

 

 

 

 

 

 

                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на одноцифрові числа.Розвязування задач.

 

Мета: ознайомити учнів з прийомом усного ділення багатоцифрових чисе на одноцифрове; повторити прийоми обчислення виразів та рівнянь на знаходження невідомогодільника; удосконалювати вміння учнів розв’язувати прості і складні задачі; розвивати логічне мислення та пізнавальну активність, пам'ять, увагу. виховувати самостійність, працелюбність, здоров’язберігаючу  компетентність; посилювати пізнавальний інтерес школярів.

Тип уроку:    урок-подорож з використанням інтерактивних технологій

    

Обладнання: комп’ютер, презентація до уроку, виставка книг та ілюстрації про Олімпійські ігри, символіка ХХIХ зимової універсіадиігор (2019р), ковзани, лижі, сани, м’ячі, скакалки, картки «Літак», , макет літака, медалі, підручник 4 класу (авт.М.В.Богданович)

 

Клас-4                                                            Предмет-математика

 

 

Хід уроку

 

I.Мотиваційний етап

 1.Створення емоційного фону уроку

  • Раді ми гостей вітати

    І урок наш розпочати.

    Будемо навчатись гарно

    Швидко, весело і вправно!

  • Настрій? – Супер!
  • Погода? – Клас!
  • До роботи, все гаразд!
  •  
  •  
  • 2.Вправ «Інтрига»

 

 

- Вам, мабуть, дуже цікаво, чим же ми будемо займатися на уроці? Спробуйте дізнатись про це, розшифрувавши закодоване слово.

 

( Сніг – ніг) + (поні – ні) + (сир – си) + (тінь – інь) = Спорт

 

- Що ж спільного між математикою і спортом? (Міркування дітей)

- Як і спорт, математика розвиває в людях наполегливість, самостійність, прагнення досягти поставленої мети.

 

II.Етап цілепокладання

(Біля дошки – ковзани, сани, лижі, м’ячі, скакалки)

1.Бесіда

  • Чи можна взимку сидіти вдома, вести малорухомий спосіб життя?
  • За допомогою якого спортивного знаряддя можна активно рухатися, відпочивати, розважатися взимку? Зверніть увагу на виставку спортивного знаряддя.
  • Чи вмієте ви ним користуватися? Які зимові розваги, види змагань, пов’язані із цим знаряддям? (Хокей, фігурне катання, ковзанярський спорт, біатлон, санний спорт, лижні перегони та                                                  3.Девіз уроку ,,Швидше,вище ,сильніше
  • Скоро відбудеться спортивна подія – це ХХІХ  зимова універсіада .
  • Пропоную працювати на нашому уроці під гаслом спортивних змагань світового значення: «Швидше, вище, сильніше!»
  • 3.Вправа «Очікування»

- Яких звершень ви очікуєте від себе на уроці?  

 

Діти відповідають:  Від себе я очікую…

                                   На уроці я буду…

                                  Я постараюсь…

                                  Моя мета досягти…

 

III.Проектування уроку

 

- Я також очікую, що на сьогоднішньому уроці ви будете добре працювати, засвоїте навички усного ділення круглих багатоцифрових чисел на одноцирфове, ми з вами удосконалимо навички роботи над задачами, уміння розв’язувати рівняння. Щоб добре впоратися з цими завданнями, треба бути дуже уважними  та дружними.

 

- Скоро  церемонія відкриття ХХІХ зимової універсіади. В ній обов’язково прийматиме участь збірна України. Чи не хочете ви поїхати на уневерсіаду і підтримати наших спортсменів?

- Чим завжди нагороджують переможців змагань?(Медалями).У кожного з вас на партах є медалі, які ви також можете отримати, якщо протягом уроку будете добре працювати, робити вірні обчислення. В кінці уроку підсумуємо кількість отриманих медалей.

- Подорож буде математичною.

IV.Організація виконання плану діяльності

(Зображення літака, автобуса, поїзда)

 

                          385         868           437

- Щоб вибрати вид транспорту, на якому ми поїдемо на універсіаду, потрібно обчислити вираз:

12087: (3  30:5 ) (літак)

- Вирушаємо в дорогу!

 

 

1.Індивідуальна робота за картками «Літак»

(Учитель роздає картки учням)

  • Щоб не сумно було летіти, потренуйте свій розум.
  • Поставте дужки у виразі так, щоб відповіді були вірними.

 

(Перевірка на слайді)

(24 – 8) : 2 = 8

7 х (3 + 2) = 35

8 х (4 + 3)= 56

- Хто «долетів» благополучно, без вимушених посадок літака? Молодці!

 

2.Усна лічба (проблемно-пошуковий метод):

гра«Числовий безлад»

 

  • Ми з вами в аеропорту міста зимової універсіади . Але нам потрібно доїхати до Олімпійського містечка.
  • В зв’язку з великою кількістю туристів, в аеропорту – справжній безлад. 
  •                                                      
  • Зараз нам потрібно ланцюжком обчислити вирази і розмістити цілі числа в  автомобілі.

 

Зелений     Жовтий      Синій        Червоний

   6                 8                  9                  5

 

40:8                                     36: 6

42:6                                     56:7             

20:5                                     81:9

24:3                                     36:9

(Перший 40:8  вираз я «поміщаю» в автомобіль червоного  кольору, тому що його результат 5, а номер зеленого автомобіля – інше число  і т.д.     Інші учні використовують сигнальні картки)

(Показую фото Олімпійського містечка)

 

 

 

- Завдяки таким розумним дітям, як ви, ми дісталися Олімпійського містечка. Де з нетерпінням на нас чекають талісмани зимової універсіади – 2019 – Лайка, Зайчисько і Білий ведмідь. Вони просять допомогти їм розв’язати  «математичні вузлики».

 

3.«Математичні вузлики»

- В кожному рядочку потрібно знайти «зайве» число і пояснити, чому ви так вважаєте.

 

  • 1340, 2547, 324, 4825, 5326

(«зайве» число 324, тому що воно трицифрове, а решта – чотирицифрові числа)

  • 2452, 4254, 6800, 8910, 311, 4450

(«зайве» число 311, бо воно непарне, а решта – парні числа)

  • 900, 310, 812, 400, 500

(«зайве» число 812, бо воно не кругле, а решта – круглі числа)

 

- Дуже приємно, що ви добре знаєте багатоцифрові  числа.

4.Каліграфічна хвилинка          

                     

 

  • Прийшов час нам заселитися в готель. Але спочатку нас просять каліграфічно заповнити бланки.
  • «Заповнюючи» бланки, ми повторимо таблицю множення.

 

 

  • А цифри, які ми будемо прописувати, нам підкаже жанр усної народної творчості.
  • Із прислів’їв слід виписати числа, які там зустрінуться.

 

 Прислів’я

Сім разів відміряй, один відріж.

За двома зайцями поженешся – жодного не впіймаєш.

 

  • Які числа ви виписали? (7, 1, 2)
  • Пропишіть один рядок цифр, що позначають ці числа.
  • Молодці!

 

5.Вправа «Проблемна ситуація»

  • І ось ми нарешті на церемонії відкриття ХХІХ зимової універсіади – 2019… Але знову проблема. Щоб зайняти місця в кріслах на трибунах стадіону, потрібно пройти контроль: усно поділити кругле багатоцифрове число на одноцифрове. А ми не вміємо ще виконувати такі обчислення…
  • Можливо, хтось з вас знає, як виконуються такі обчислення, і навчить нас?

(Учениця виходить до дошки)

6.Рольова гра «Ми навчаємося»

(Учениця в ролі вчителя пояснює іншим алгоритм розв’язування виразу № 728 біля дошки)

Висновок :При діленні круглих багатоцифрових чисел на одноцифрове число використовуємо знання табличного ділення на одноцифрове число або використовуємо при діленні спосіб розкладу на розрядні доданки

VКонтроль та оцінювання

 

(Виставка книг про олімпійський рух, на дошці символ олімпіад «П’ять кілець”)

 

 

  • Третій талісман цих ігор Білий ведмідь хоче дізнатися чи знаємо ми символи олімпійських ігор?
  • Готуючись до «поїздки» на Олімпіаду ви опрацьовували багато літератури і вже знаєте, що означає символ «П’ять кілець».

1.Вправа ,,Наш гід повідомляє”

(П’ять кілець, скріплених між собою, символізують об’єднання п’яти частин світу в олімпійському русі. Кольори кілець символічні: у верхньому ряду – блакитний – це Європа, чорний – Африка, червоний – Америка; в нижньому ряду – жовтий – Азія, зелений – Австралія)

  • Кожне з цих кілець «пропонує» вам виконати завдання, щоб допомогти нашим спортсменам отримати Медалі перемоги.

2.Фізхвилинка( музична )

1 кільце -Гра«Хокей»

  • Доторкнемося до першого кільця - «Хокей»
  • Хто з вас вміє грати у хокей?
  • Допоможемо нашій хокейній збірній обчислити ці вирази.

Перший вираз біля дошки з докладним поясненням:

 

Решта виразів – самостійно в зошитах:

Самоперевірка за слайдом

  • Чи всі шайби влучили у ворота? Молодці!

2. кільце - «Санний спорт»

- Ну на санчатах, напевне, люблять кататися всі малюки. А є такий вид змагань, як санний спорт. Коли спортсмен розганяє сани, стрибає у них і якнайшвидше повинен пройти потрібну дистанцію.

- Для того, щоб спортсмени не втрачали свої сили, організатори олімпійських ігор потурбувалися, щоб спортсмени на період олімпіади харчувалися збалансовано.

 

а) Диференційована робота над задачами

 

(Самоперевірка виконаної роботи за слайдом)- Хто обчислив не так?

3..Хвилинка релаксації

- А що, крім молочних виробів, крупів та м’яса, потрібно ще їсти спортсменам і нам з вами для зміцнення організму? (Овочі, фрукти)

- Уявіть, що ви їсте лимон. Покажіть це мімікою.

- Будьте здорові!

4. кільце – «Фігурне катання»

  • Доторкнемось до 3-го кільця – «Фігурне катання»

 

4.(Колективна робота над задачею   )                            

  • Готуючись до Олімпіади, нашим фігуристам шили нові костюми.

 

Задача

З 1800м тканини пошили 9 однакових жіночих костюмів. На чоловічий костюм потрібно на 1м тканини більше, ніж на жіночий. Скільки метрів тканини потрібно для пошиття 6 однакових чоловічих костюмів?

 

  • Прочитайте задачу. Про що в ній розповідається?
  • Які костюми шили? Скільки їх було?

 

Кількість тканини на 1 костюм

Кількість костюмів

Усього тканини

Жіночі костюми

 

?

 

9

 

1800 cм

Чоловічі костюми

 

?, на 100  cм  >

 

4

 

?

 

  • Що запитує задача? (Скільки метрів тканини потрібно для пошиття 6 однакових чоловічих костюмів?)
  • Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Ні)
  • Про що спочатку можемо дізнатися? (1 дія) (Скільки метрів тканини потрібно для одного жіночого костюма?)

1800 : 9 = 200 (cм)- на 1 жіночий костюм

- Чи знаємо ми скільки метрів тканини потрібно на 1 чоловічий костюм? (Ні) А що нам про це відомо? (На 1м тканини більше, ніж на жіночий костюм)

- Як дізнаємось, скільки метрів тканини піде на 1 чоловічий костюм? (2 дія)

        200 + 100 = 300 (cм) – на 1 чоловічий костюм

-  А тепер можемо відповісти на запитання задачі? (Так) (3 дія)

        300 х 4 = 1200(cм)

- Запишіть розв’язок задачі в зошити самостійно.

1) 1800 : 9 = 200 (cм) – потрібно для пошиття 1 жіночого костюма

2) 200 + 100 = 300 (cм) – потрібно для пошиття 1 чоловічого костюма

3) 300 х 4 = 1200 (cм)

Відповідь: 18м тканини потрібно для пошиття чоловічих костюмів.

  • Молодці! Ви так гарно працювали, що думаю наші фігуристи обов’язково отримають золоті медалі!

5. Кільце – «Біатлон»

  • Доторкнемось до 4 кільця – «Біатлон». Це такі змагання спортсменів на лижах, коли потрібно за найменший проміжок часу подолати певну дистанцію і влучити з гвинтівки в мішені, набравши якнайбільше очок.
  • Перед нами мішені-рівняння, які потрібно розв’язати.
  • Я впевнена, що ви обов’язково впораєтесь із цим завданням.

 

6.Розв’язування рівнянь. «Мозковий штурм»

  • Як називаються числа при множенні?
  • Як знайти невідомий множник?
  • Як називаються числа при діленні?
  • Як знайти невідомий дільник?
  • Як знайти невідоме ділене?

б) Робота в парі, (в зошитах

 ( 2 учні – по 1 рівнянню)

х . 4=2800               1800: х=3              х-40=270

х=2800: 4                х=1800: 3              х=270+40

х=700                      х=600                     х=310

700. 4=2800           1800: 160=3          310-40=270

  • Молодці!

 

 

Перевірка: Чому дорівнює невідоме число?

 

- Ми вірно влучили у всі мішені, чим допомогли нашим біатлоністам.

8.V кільце – “Стрибки з трампліна»

- Доторкнемось до 5 кільця – «Стрибки з трампліна»

 

(Задача з логічним навантаженням)

   У спортивних змаганнях Іван, Григорій та Дмитро зайняли три перші місця. Яке місце зайняв кожен із спортсменів, якщо Григорій зайняв не друге і не третє місце, а Дмитро – не друге?

 

 

 

 

  • Що відомо про кожного з спортсменів?

Григорій не ІІ і не ІІІ, значить – І місце.

Дмитро не ІІ (за умовою) і не І (Григорій – І), значить – ІІІ місце

Тоді Іван зайняв ІІ місце

Молодці!

 

 

 

  • Нам з вами час повертатися на Батьківщину.

 

 

VI.Домашнє завдання

  • Для того, щоб медалей у вашому житті було ще більше, вам потрібно вдома пригадати і закріпити знання, отримані на уроці. Для цього вам необхідно:

VII.Підсумок уроку. Рефлексія

  • Ну ось ми і вдома.
  • Ми виконали всі завдання і можемо підвести підсумок нашої роботи.
  • Чи сподобалась вам наша подорож?
  • Що найбільше сподобалось?
  • Справдились ваші очікування від уроку?
  • Які висновки ви зробили?
  • Чи будете ви спостерігати за олімпійськими змаганнями та вболівати за наших спортсменів?
  • Давайте згадаємо, з яких видів спорту приймуть участь в універсіаді наші спортсмени?

(Прикріплюю на дошці ілюстрації зі спортсменами, учні називають вид спорту).

 

VIII.Самооцінка учнів

  • Участь в Олімпіаді – це досягнення спортсменів.
  •  А наші досягнення – це успішне навчання, отримання міцних знань. Це ми сьогодні на уроці довели.
  • Якщо вам на уроці було цікаво – подаруйте нашій збірній  бронзову медаль; якщо ви були ще й активними на уроці – подаруйте срібну медаль; а якщо ви  ще й добре засвоїли навчальний матеріал уроку – подаруйте золоту медаль.

(Учні прикріплюють свої медалі на плакат з українськими олімпійцями)

  • Я впевнена, що у ваших серцях уже запалав олімпійський вогонь – вогонь миру, дружби, єднання всіх народів. Будемо вболівати за наших українських олімпійців і чекати їх на Батьківщині з перемогою.

.Оцінювання

 

  • На згадку про сьогоднішній урок хочу нагородити вас медалями!                    

 

  • Ви – молодці!

 

 

 

1

 

doc
Додано
11 грудня 2019
Переглядів
2334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку