Тема: Вчимося вирішувати конфлікт.
Я вчуся вирішувати конфлікт.
Мета: розширення знань дітей про поняття «конфлікт», причини його виникнення, способи уникання та вирішення.
Завдання: вчити дітей уникати конфліктів, уникати образ, мирно розв’язувати конфлікти, тактовно відстоювати свою думку, дискутувати за допомогою аргументів.
Очікувані результати: діти пояснюють, чому у конфліктній ситуації треба шукати ріщення, яке підходить усім; чому не можна дражнитися; називають правила, які допомагають запобігати конфліктам і мирно вирішувати їх.
Структура заняття
Початок заняття. «Квітка настрою».
Знайомство.
(обговорення того, що завжди варто шукати рішення, прийнятне для всіх)
Повторення правил роботи.
Вправа «Вперті барани» (завдання 1)
Складання дітьми опису ситуації.
Запитання для обговорення:
Мозковий штурм «Причини виникнення конфлікту»
(запис усіх відповідей на дошці, не виправляючи і не коментуючи; переконатись що є непоступливість (упертість) та обзивання (вигадування образливих прізвиськ), за необхідності додати їх та підкреслити). Додають з картки «Конфліктогени».
Вправа. Аналіз казки К. Ушинського «Два козлика».
(бо жоден не хотів поступатися іншому)
Читання казки К. Ушинського «Два козлика»
Вправа «Знайди слова»
Вправа. Перегляд та обговорення мультфільму «Міст».
Перегляд мультфільму «Міст».
(Щоб мирно розв’язувати конфлікти, треба вміти поступатися)
Вправа. Аналіз причти «Гей, ти!»
Читання притчі «Гей, ти!»
Вправа «Розв’язуємо конфлікт» ( Малюнки на аркушах)
Вправа. Конфлікт поглядів.
Вправа. Конфлікт інтересів. ( Малюнки на аркушах)
Рухавка «Мишоловка»
Діти стають у коло і, узявшись за руки, створюють мишоловку, а дві-три дитини стають мишенятами.
Взявшись за руки та піднявши їх вгору, рухаються по колу зі словами:
Як нам миші надоїли,
Все погризли, все поїли!
Стережіться же, хитруні,
Доберемося до вас!
Ось поставим мишоловку,
Переловим всіх за раз!
У цей час мишки вбігають у коло та вибігають із нього. З останніми словами «…всіх за раз», - діти присідають і опускають руки (мишоловка закривається).
Мишки, які не встигли вибігти з кола, вважаються спійманими і стають у коло. Обираються інші мишки.
Вправа. Правила кота Леопольда.
Діти заповнюють картки.
«ДИСКУТУЙ СЛОВАМИ, А НЕ КУЛАКАМИ» - не треба одразу кидатися в бійку, якщо з чимось не згоден, спробуй переконати словами.
«ШУКАЙ КРАЩІ АРГУМЕНТИ» - намагайся бути переконливим.
«БУДЬ СПРАВЕДЛИВИМ, ГОТОВИМ ВИЗНАТИ ПРАВОТУ ІНШОГО» - кожен може помилятися, треба визнавати свої помилки.
«ПОСТАВ СЕБЕ НА МІСЦЕ ІНШОГО» - завжди спочатку подумай, чи приємно було б тобі те, що ти говориш іншому.
«ПРАГНИ ВРАХОВУВАТИ ІНТЕРЕСИ КОЖНОГО» - дбай не тільки про себе, а й про інших.
«ВІДСТОЮЙ СВОЮ ДУМКУ ТАКТОВНО» - доводь свою думку не криком, а спокійно, при цьому не принижуючи інших.
Рефлексія заняття.
Діти діляться на групи (знайти 3 риси спільні, 3 - різні), обдумують як обіграти ситуацію.
Діти демонструють сценку.
Вправа. 4 кроки до вибачення.
Підведення підсумків заняття.
Конфлікт – суперечності, які можуть виникати між людьми.
У конфлікті слід шукати рішення, прийнятне для всіх.
Щоб мирно розв’язувати конфлікти, треба вміти поступатися.
Називай людей на ім’я. обзивання породжують конфлікти.
Конфліктні ситуації неминучі, але розумний шукає вихід із них, а дурень – вхід.
Вправа на оцінювання заняття. «Смайлик»
1