Тема: Вчимося вирішувати конфлікт. Я вчуся вирішувати конфлікт.

Про матеріал
Мета: розширення знань дітей про поняття «конфлікт», причини його виникнення, способи уникання та вирішення. Завдання: вчити дітей уникати конфліктів, уникати образ, мирно розв’язувати конфлікти, тактовно відстоювати свою думку, дискутувати за допомогою аргументів.
Перегляд файлу

Тема: Вчимося вирішувати конфлікт.

Я вчуся вирішувати конфлікт.

Мета: розширення знань  дітей про поняття «конфлікт», причини його виникнення, способи уникання та вирішення.

Завдання: вчити дітей уникати конфліктів, уникати образ, мирно розв’язувати конфлікти, тактовно відстоювати свою думку, дискутувати за допомогою аргументів.

Очікувані результати: діти пояснюють, чому у конфліктній ситуації треба шукати ріщення, яке підходить усім; чому не можна дражнитися; називають правила, які допомагають запобігати конфліктам і мирно вирішувати їх.

Структура заняття

Початок заняття. «Квітка настрою».

Знайомство.

  •          Коли люди спілкуються між собою, разом живуть, навчаються або граються, у них можуть виникнуть суперечності, які називають конфліктом. Будь ласка, по черзі назвіть своє ім’я і скажіть, з ким у вас бувають конфлікти і з якої причини. У мене, наприклад, інколи виникають конфлікти з донькою через те, яку передачу вона дивиться.

(обговорення того, що завжди варто шукати рішення, прийнятне для всіх)

Повторення правил роботи.

  •          Чи допомагають нам наші правила у запобіганні конфлікту.

Вправа «Вперті барани» (завдання 1)

  •          Розгляньте уважно малюнки та складіть за ним оповідання. Потрібно описати, що відбувається на кожному малюнку.

Складання дітьми опису ситуації.

Запитання для обговорення:

  •          Який конфлікт виник у баранів? (вони були зв’язані і тяглися за їжею у різні боки) .
  •          Який вихід їз ситуації вони знайшли? (вони вирішили спочатку поїсти з одного куща, а потім – з другого).
  •          Що відчували баранці на початку конфлікту, а що – по його завершенні? (спочатку були розгублені, сердиті, а потім - задоволені).
  •          Якщо виник конфлікт, слід шукати рішення, яке прийнятне для всіх.

Мозковий штурм «Причини виникнення конфлікту»

  •          Чому на вашу думку між дітьми виникають конфлікти?

(запис усіх відповідей на дошці, не виправляючи і не коментуючи; переконатись що є непоступливість (упертість) та обзивання (вигадування образливих прізвиськ), за необхідності додати їх та підкреслити). Додають з картки «Конфліктогени».

Вправа. Аналіз казки К. Ушинського «Два козлика».

  •          Послухайте уважно казку, та скажіть чому виник конфлікт між козликами.

(бо жоден не хотів поступатися іншому)

Читання казки К. Ушинського «Два козлика»

Вправа «Знайди слова»

Вправа. Перегляд та обговорення мультфільму «Міст».

  •          Перегляньте мультфільм, скажіть хто вам більш за всіх сподобався і чому, та чого вчить цей мультфільм.

Перегляд мультфільму «Міст».

  •          Як поводилися лось і ведмідь на мосту?
  •          До чого це призвело?
  •          Як вчинили Зайчик і Єнот?
  •          Наведіть приклади подібних ситуацій із нашого життя.

(Щоб мирно розв’язувати конфлікти, треба вміти поступатися)

Вправа. Аналіз причти «Гей, ти!»

  •          Трапляється, що діти самі провокують конфлікт, коли вигадують один для одного образливі прізвиська. Тоді вони становляться на папугу Гейти.
  •          Послухайте уважно притчу «Гей, ти!» та скажіть, що відчували звірі, коли спілкувались з папугою.

Читання притчі «Гей, ти!»

  •          Що відчували звірі, коли їх образив папуга (Їм було неприємно).
  •          Чому в нього не було друзів? (Бо з тими, хто обзивається не дружать).
  •          Що можна сказати тому, хто дражниться? (Хто обзивається, той сам так називається; припини дражнитися, якщо хочеш мати друзів).
  •          Називай людей на ім’я. обзивання породжують конфлікти.

Вправа «Розв’язуємо конфлікт» ( Малюнки на аркушах)

Вправа. Конфлікт поглядів.

Вправа. Конфлікт інтересів.  ( Малюнки на аркушах)

Рухавка  «Мишоловка»

Діти стають у коло і, узявшись за руки, створюють мишоловку, а дві-три дитини стають мишенятами.

  Взявшись за руки та піднявши їх вгору, рухаються по колу зі словами:

Як нам миші надоїли,

Все погризли, все поїли!

Стережіться же, хитруні,

Доберемося до вас!

Ось поставим мишоловку,

Переловим всіх за раз!

У цей час мишки вбігають у коло та вибігають із нього. З останніми словами «…всіх за раз», - діти присідають і опускають руки (мишоловка закривається).

Мишки, які не встигли вибігти з кола, вважаються спійманими і стають у коло. Обираються інші мишки.

Вправа. Правила кота Леопольда.

  •          Розгляньте картку з завданням 3. Використовуючи підказки, вставте пропущені слова у правила мирного розв’язання конфліктів кота Леопольда.

Діти заповнюють картки.

«ДИСКУТУЙ СЛОВАМИ, А НЕ КУЛАКАМИ» -  не треба одразу кидатися в бійку, якщо з чимось не згоден, спробуй переконати словами.

«ШУКАЙ КРАЩІ АРГУМЕНТИ» - намагайся бути переконливим.

«БУДЬ СПРАВЕДЛИВИМ, ГОТОВИМ ВИЗНАТИ ПРАВОТУ ІНШОГО» - кожен може помилятися, треба визнавати свої помилки.

«ПОСТАВ СЕБЕ НА МІСЦЕ ІНШОГО» - завжди спочатку подумай, чи приємно було б тобі те, що ти говориш іншому.

«ПРАГНИ ВРАХОВУВАТИ ІНТЕРЕСИ КОЖНОГО» - дбай не тільки про себе, а й про інших.

«ВІДСТОЮЙ СВОЮ ДУМКУ ТАКТОВНО» - доводь свою думку не криком, а спокійно, при цьому не принижуючи інших.

Рефлексія заняття.

Діти діляться на групи (знайти 3 риси спільні, 3 - різні), обдумують як обіграти ситуацію.

Діти демонструють сценку.

Вправа. 4 кроки до вибачення.

Підведення підсумків заняття.

Конфлікт – суперечності, які можуть виникати між людьми.

У конфлікті слід шукати рішення, прийнятне для всіх.

Щоб мирно розв’язувати конфлікти, треба вміти поступатися.

Називай людей на ім’я. обзивання породжують конфлікти.

Конфліктні ситуації неминучі, але розумний шукає вихід із них, а дурень – вхід.

Вправа на оцінювання заняття. «Смайлик»

1

 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку