24 вересня о 18:00Вебінар: Використання елементів проєктної діяльності в умовах змішаного навчання

Тема: Вчитайся, вслухайся в Шевченкове слово!

Про матеріал
Мета: розкрити художню красу Шевченкового слова; передати любов до рідної землі через відтворення величі її природи; формувати уміння визначати співзвучність картин природи з настроєм людей; удосконалювати уміння виразного читання поезій, образного бачення зображеного поетом і відтвореного художником, уміння знаходити образні вислови.
Перегляд файлу

Тема: Вчитайся, вслухайся в Шевченкове слово!

Мета: розкрити художню красу Шевченкового слова; передати любов

до рідної землі через відтворення величі її природи; формувати уміння визначати співзвучність картин природи з настроєм людей; удосконалювати

уміння виразного читання поезій, образного бачення зображеного поетом

і відтвореного художником, уміння знаходити образні вислови.

Обладнання: картки із словами.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Знову всі разом!

Наша дружня сім’я єдина!

...І в сім’ї великій,

І в цвіту садів прекрасних

Буде жити він повіки,

Як безсмертний наш сучасник...

ІІ. Вправи на вдосконалення читацьких навичок

Складіть і прочитайте прислів’я.

• Шевченко Тарас наче...                                                          (зорі).

• Шевченкові твори сяють, мов...                                           (не забудем).

• Ми Шевченка славить будем і ніколи...                            (сонце для нас).

              ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

1. Бесіда-розповідь учителя.

— Український народ ніколи не забуде свого славного сина. Думи поета

живуть у серцях людей, у народних переказах, рядках книг, у маминих піснях-колисанках, у співучій українській мові.

Шевченко для нас — це не тільки те, що вивчають, а й те, чим живуть.

Нам, нащадкам, посилав він свої заповіді.

2. Виразне читання вірша.

Учитель

Свою Україну любіть,

любіть її. Во время люте,

В останню тяжкую мінуту

За неї Господа моліть...

— Минають віки, стираються написи на камені, тліють книги, руйнуються будівлі, але слово Шевченкове житиме вічно.

Батьку рідний і далекий,

Непокорений Тарасе!

линуть високо лелеки

В голубім промінні часу.

Ті лелеки — ваші вірші,

Під крильми — вся Україна,

Круговидами-ланами,

Щоб у кожну йшли родину.

— І мабуть, в кожній родині є книга, яку поет писав усе життя.

3. Розгадування кросворда.

— Вставивши пропущені слова, ми прочитаємо назву цієї книги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1) ...вишневий коло хати. (Садок)

2) Поговоримо тихесенько в... з тобою... (Неволі)

3) Додолу... гне високі,

Горами хвилі підійма... (Верби)

4) ...моя вечірня,

Зійди над горою. (Зоре)

5) Поклала... коло хати

Маленьких діточок своїх. (Мати)

6) Реве та стогне... широкий... (Дніпр)

— Люблять і шанують твори Кобзаря. Його вірші надихали українців

на боротьбу за незалежність і демократію, а згодом мрія Т. Г. Шевченка про

вільну батьківщину здійснилася: на карті світу з’явилася незалежна держава — Україна.

4. Читання прислів’я.

Шевченків «Кобзар» — то для народу — великий дар.

— Шануймо, вивчаймо Шевченкове слово!

             IV. Опрацювання вірша Т. Шевченка «Село! І серце одпочине»

1. Учитель читає уривок із поеми «Княжна».

Повідомлення:

Поема «Княжна» — це один із перших творів, написаних Т. Г. Шевченком у засланні. Вербовий гай у засланні нагадував Шевченку рідну Україну.

Йому так хотілось поговорити, розказати про свою любов, про красу краю

і про все, що там відбувалось.

І розкажу

Тобі, й спать не ляжу,

А ти завтра тихесенько

Богові розкажеш.

2. Словникова робота.

Сади                                    біліють                                        Бог

Село                                    цвітуть                                         Дніпро

Поле                                    стоять                                          Україна

Хати                                     витає                                            сині

Палати                                одпочине                                    широколисті

Писанка                              поросло      

Сел

Круг                   ом

Дніпр

3. Самостійне читання вірша. Відповіді на питання.

— З чим порівнює село поет? Опишіть село.

— Чому відпочиває серце поета? Які підказує йому слова, порівняння

і як ви їх розумієте?

— З яким почуттям написано вірш?

4. Вправи та розвиток швидкості читання.

1) Гра «Відшукай і називай». Вправа для розширення кута зору.

Швидко відшукати у вірші дієслова й прочитати їх у швидкому темпі.

2) Читання вірша сильними учнями, парами, «дощиком».

3) Гра «Підбери пару».

Сади                                          одпочине

Хати                                           стоять

Палати                                      цвітуть

Серце                                        біліють

5. Словесне малювання.

(Розгляд малюнка в підручнику.)

— Якби ви були художниками, що б ви намалювали?

6. Виразне читання вірша.

         V. Опрацювання вірша Т. Шевченка «І досі сниться...»

— Чужина... Скільки смутку, горя вона навіває!

Лиш тільки у чарівному сні можна побачити, дізнатись, що діється в рідному краю. Лише тільки сон міг подарувати приємну зустріч. І найкращі слова, які линули із душі поета, він переливав у свої вірші.

1. Хорове читання вірша «І досі сниться...».

— Що ж снилось поетові?

— Які картини поставила перед ним?

2. Словникова робота.

Прочитати слова на одному диханні.

Горою

водою

хати

мати

цілує

годує

досі

дитя

внуча

руки

коло

весело

3. Самостійне читання вірша. Відтворення змісту прочитаного.

— Як ви думаєте, поет описує те, що колись бачив, чи свої мрії?

— Який настрій викликає сон у поета?

4. Вправа на розвиток швидкості читання.

Гра «Відшукай»

Відшукати найкоротше і найдовше слово у вірші.

5. Виразне читання вірша

                 VI. Підсумок уроку

— Що нового ви дізнались на уроці?

— чого вчать твори поета?

Текст-перевертень

иМ мовчися у Ш...вч...нк... нувашати і лютиби нурід зелюм, роприду.

любий батьку, Тарасе!

Книжки твої байдужими нікого не лишали.

До боротьби за правду закликали.

За спадщину, яку залишив ти для нас,

Низько вклоняємось тобі, Тарасе!

VII. Повідомлення домашнього завдання

Виразно читати вірші.

 

docx
Додано
28 травня
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку